Виена, Австрия. Наш екип от мястото на събитието.
Изключително модерният днес автомобилен клас на т.нар. кросоувъри има сравнително кратка история. Първите такива автомобили, RAV4 и CR-V, излизат в края на 90-те, но сегмента добива популярност с появата на Nissan Qashqai. От тогава до днес, именно този кросоувър се явява един от законодателите в класа в Европа и винаги е в челото по продажби на кросоувъри.
Последната му модернизация вече е факт, а екипът ни имаше възможност да присъства на първите тестове на обновения Qashqai. Още на "първо четене" можем да кажем, че за 10-те си години живот моделът е еволюирал до напълно зрял автомобил. Екстериорните и интериорни промени не са много, но пък за сметка на това са точно на място. Под обвивката обаче е поработено доста.
Екстериор
В гастрономията съществува понятието "балансиран вкус", което в случая спокойно може да се приложи към екстериорната визия на обновения Qashqai. Автомобилът не е променен радикално, но дребните "пластични операции" са му се отразили доста добре. Фаровете вече са по-тесни и издължени, като последното важи и за задните светлини.
Броните също са с различна форма, като по-интересен е редизайнът на задната. Новата радиаторна решетка и различните джанти пък допълват рафинираната картинка на обновената визия на Qasqai. В заключение можем да кажем, че дизайнът на модернизираното второ поколение, който е проектиран и разработен в Европа, има всички предпоставки да допадне още повече на феновете на автомобили от този клас.
Вътре новост са седалките и кормилото. Новият волан е скосен в долната си част, разполага с три спици и както до сега е многофункционален. Седалките също са различни, като се характеризират с ергономичност и в същото време са с екстравагантна релефна шарка в стил "моноформ". Страничната им поддръжка и големината им са оптимални. Огромният панорамен таван (опция) и новата мултимедийна система още повече повишават комфорта в салона.
Спокойно можем да кажем още, че салонът се характеризира със значително подобряване на качеството на материалите и това на самата сглобка, а най-важната иновация е драстично по-добрата шумоизолация. Иначе багажникът не с особено голям обем (430 л.) за класа, но пък е функционален и практичен, а делимата задна седалка и равния под определено компенсират по-малкия обем.
Ходови характеристики
Qashqai е първият автомобил, построен на новата платформа на Алианса, носеща наименованието CMF. Разликите след обновяването се откриват в модернизираното окачване и изцяло новата кормилна уредба. Благодарение на тези изменения, управлението е по-директно, возията по-стабилна и същевременно по-мека. Кренът в завои също е намален, като това не е за сметка на клиренса.
Интерес представлява и още една система, която я имаше и до сега, но тук, благодарение на подобрената возия се усеща още по-добре. Тя има за цел да осигури отличния контрол на шасито. Нарича се Chassis Control и подобрява едновременно возията и управлението. Докато системата Vehicle Dynamic Control (VDC) продължава да компенсира сериозната загуба на сцепление при по-ниски скорости и с по-ниски сили.
В същото време Active Trace Control прилага специфично спирачно усилие върху всяко колело, за да коригира траекторията на Qashqai при завиване, осигурявайки по-динамично усещане, но без да пречи на удоволствието от шофирането. Нещо повече, когато преминавате през вълнообразни повърхности, Active Ride Control прилага леко спирачно усилие върху отделни колела, за да осигури хоризонтално положение на купето, подобрявайки комфорта за всички пътници.
Що се отнася до двигателите, то новия Qashqai се предлага с два бензинови и с два дизелови мотора. Бензиновите са с обем 1.2 и 1.6 литра, а дизеловите са 1.5 и 1.6 литра. Всички се справят отлично със сравнително леката каросерия, но на нас най-много ни допадна 1.2-литровият бензинов агрегат, тъй като е икономичен и същевременно доста динамичен. За почитателите на тежкото гориво препоръчваме по-големия дизел.
Един от малкото недостатъци за модела е липсата на автоматична скоростна кутия. Новият Qashqai се предлага с безстепенна CVT трансмисия, но тя е налична само за вариантите с предно предаване. Ако сте фенове на 4х4 предаването, то ще трябва да се задоволите с механична скоростна кутия и ако това не е проблем за вас и искате компактен кросоувър, то непременно обърнете внимание на обновения Nissan Qashqai.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Жико
10:21 11.07.2017
2 112
10:36 11.07.2017
3 Караиванов
10:39 11.07.2017
4 загубен
10:46 11.07.2017
5 По точно казано
Да, ама друг път. Кашкай излиза чак 2006 г. а сегмента доста преди това вече е популярен и другите марки имат модели
Коментиран от #6
11:12 11.07.2017
6 Мартин
До коментар #5 от "По точно казано":
Имат, но кросоувърите не са толкова популярни тогава. Сега това е най-бъзорастящият сегмент, а кашкай е лидер по продажби в Европа. Така че популярността на сегмента е пряко свързана с кашкай.Коментиран от #7
11:24 11.07.2017
7 Жико
До коментар #6 от "Мартин":
Всичко е много хубаво, но е леко несериозно към клиентите да не предлагаш добра автоматична трансмисия за по-скъпите версии!Като си сложиш екстри и им дадеш 60к те какво ти дават, ръчка с хромиран скоростен лост. Плащаш доста а трябва да се правиш на каратист с дясната ръка на градско каране. Иначе имат претенции да настигат VW и Toyota по продажби
Коментиран от #42
11:39 11.07.2017
8 Йордан
11:46 11.07.2017
9 гост
На предходната версия основното, което бе отблъскващо, бе волана. Този е много добър, прилича на такъв от Мазда. Двигател 1.2 турбо-бензин е 130кс. и 230Нм от 2х.оборота. Та напълно достатъчно за купе 1300кг. Промените са точно там, където е било необходимо. Хубавец.
11:52 11.07.2017
10 SubaruVarna
Витара 1.4 турбо 140 коня 6 ст. е 44 000 лв. с 4х4. Новата Хонда НРВ само с предно е 47 000лв.....Кашкай 1.5 дци 4х4 52 000 лв. - та общо взето само със Сузуки Витара 1.4 турбо 140 коня с пълно 4х4 с 6 ст. ръчка се конкурира Кашкай.
Коментиран от #11
12:13 11.07.2017
11 гост
До коментар #10 от "SubaruVarna":
Брат му, Каджар с 1,6дци 4х4 е 39х.лв. , а бензиов със 130кс, 1.2 турбо и предно предаване е 32х.лв. Но този е по-красив. Ако го пуснат на 36-37х.лв с предно ще избие рибата, но Нисан са скъпчии и няма да го бъде толкова евтино.Коментиран от #17
12:25 11.07.2017
12 Ловеца на поршета
Коментиран от #13, #14, #23
12:29 11.07.2017
13 Stoich
До коментар #12 от "Ловеца на поршета":
Абсолютно точно казано. Всички коментари са излишни.12:36 11.07.2017
14 Ловец на палячовци
До коментар #12 от "Ловеца на поршета":
Поршетата сигурно ги ловуваш на картинки от дъвки turbo.Едва ли можеш да напишеш марката на немски,ама компетентен го раздаваш.А дали си се качвал в автомобил +20000 лв пак ми е съмнително.Жив и здрав в измисления ти свят.Коментиран от #15
12:49 11.07.2017
15 Ловеца на поршета
До коментар #14 от "Ловец на палячовци":
Само екстрите ми гонят 20000! Така че можеш да вземеш молива и сам да сметнеш, кое колко е. 😄 И съдейки по силно негагивният ти отговор май съм познал към кои клиенти е насочен този автомобил! 😁13:09 11.07.2017
16 Нисана
И следващата ми кола пак нисан ще бъде!!!!
13:27 11.07.2017
17 SubaruVarna
До коментар #11 от "гост":
Каджар с 4х4 няма за под 47 000 лв. с включено ДДС!39 000 е с предно базово Каджар. Цените са еднакви с Кашкай и са и на една и съща платформа с едни и същи двигатели с Кашкай.
Една компания са Рено-Нисан Груп и последната година ползват изцяло еднакви мотори.
Само Навара и ГТР от Нисан останаха японски с японски мотори! Всички останали модели - Кашкай - Ноут и малките са французи с френски мотори и за капак се сглобят в Словакия!
Коментиран от #20
14:05 11.07.2017
18 гост
Коментиран от #19
14:07 11.07.2017
19 гост
До коментар #18 от "гост":
Това 1.2 турбо-бензин има по-висок въртящ момент от твоя. Моя е 2.5 със 170кс на нисан и пак има по-нисък въртящ момент от 1.2. Турбо-бензин има тяга от ниските, за разлика то атмосферката, така че твоята на 2500оборота няма да може да дръпне докато не развърти до 4000, но турбо-бензина дърпа с пълна тяга от над 2000оборота, добави и овърбуста на двигателя и става добро за каране. Като не си карал не ги плюй толкова, това е един от най-добрите и балансирани двигатели с кубатура 1.2, другите са все трицилиндрови и тропат повече от този.14:40 11.07.2017
20 гост
До коментар #17 от "SubaruVarna":
Очевидно не си ходил до дилър да ти направи оферта. Не гледай ценовия каталог, същата кола може да си я купиш с ДДС, цвят бял обикновен, за под 40х.лв като физическо лице.14:42 11.07.2017
21 Актуален
Коментиран от #22, #25
14:45 11.07.2017
22 Ицо
До коментар #21 от "Актуален":
Да, само че е и два пъти по-скъпКоментиран от #26
15:14 11.07.2017
23 Арменеца
До коментар #12 от "Ловеца на поршета":
Щом казваш,така да е!А, може ли,и да ни кажеш на нас,вие с малките и тънки пилета какво си копувате и карате.Също така не знаех,че ел.стъкла,ел.огледала подгряване на седалки и ключа с които си бъркаш в ушите ги имаш за екстри струващи 20 бона.P.s. Поршетата не се ловят, а се копуват с - €,$,£,¥ а за да имаш пари се иска акъл, които да ти е в горната голяма глава а не в долната малка.Сега вече можеш да хвърлиш въдицата през прозореца на панелката и да чакаш да клъвне някое Порше,изчакаи 100г. ако нищо не стане хвърли захранка.
Коментиран от #24, #28, #32
15:31 11.07.2017
24 Марио
До коментар #23 от "Арменеца":
Абе да ти кажа има ефект и ако ти е акъла в долната глава.Ама трябва да намериш по-заможна какичка🤣🤣🤣🤣15:56 11.07.2017
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Актуален
До коментар #22 от "Ицо":
С подобно оборудване, Кодиак-а излиза около 64 с ДДС. Ако си мислиш, че Кашкайчето с кожа, навигация и тн., ще е по-малко от 60, си в жестока заблуда.Кодиак-а няма конкуренция в момента откъм съотношение цена/качество. Ако си оправят и сроковете на доставка, просто ще избият рибата.
16:05 11.07.2017
27 Е гост
Коментиран от #30
16:12 11.07.2017
28 Ловеца на поршета
До коментар #23 от "Арменеца":
А не от блока,ловя вече 3год на гребния канал в Пловдив,щото ми казаха,че едни мутри потопили един cayenе, използван в някво престъпление.Като видиш сутрин един нисък мургав с криви крака и ниско чело да хвърля мрежи аз съм.Ама ще го уловя еей.Коментиран от #31, #37
16:12 11.07.2017
29 BMW
Коментиран от #33, #35, #41
16:14 11.07.2017
30 Просто гост
До коментар #27 от "Е гост":
Моли се да не скъса колянов вал.Тъпото е,че се случва м/у 120000-160000 км,което е извън гаранция.Дано късметът е с теб.16:22 11.07.2017
31 Ловеца на поршета
До коментар #28 от "Ловеца на поршета":
Ти вземи да си понапънеш малко аспиринчето между двете уши и си измисли един свой ник, а не се крий като мишка използвайки чужди никове. 😈16:31 11.07.2017
32 Ловеца на поршета
До коментар #23 от "Арменеца":
Гарабед не всички като теб караме коли от времето на семейство Флинтстоун. 😁16:39 11.07.2017
33 Konq s onq
До коментар #29 от "BMW":
Типична извадка на простият,неграмотен и комплексиран Бг собственик на Bmw,работил няколко годинки в чужбина и закупил някъв 20 годишен кош,към който се отнася все едно е Rolls RoyceИ затова не е случайно,че повечето сакатлъци по пътищата стават най-често с Bmw та.Карай си го още 800700км и бъди щастливКоментиран от #34
16:40 11.07.2017
34 BMW
До коментар #33 от "Konq s onq":
не мисля за другите но за теб нека ти се струвам комплексиран и тн второ АБСОЛЮТНО никога не съм работил в чужбина трето не си мисли че съм някой от село който едва едва изкарва за да си плати данъка от 400лева и да нека да е 20 годишен кош но аз не го държа тоя кош защото нямам пари повярвай ми имам за 20 такива нисана и ето сега ще кажеш ето типично по комплексарски изхвърля се че има за 20 нисана не искам да ти подскажа че имам дори и за новата 7-ма серия 2016 спецялно е38 и е39 и старата 850 и 840 ЩЕ ОСТАНАТ В ИСТОРИЯТЯ НА BMW и ще се продава една такава е38-ца която имам и аз близо 4 пъти повече от тоя нисан който цената му след 10 15 години ще бъде 4000 5000 лева да не говорим за АЛПИНАТА която е 2001 година и струва вече 3 пъти колкото тоя нисан а да не говорим за след още 20 30 40 години сега може да си отговориш на въпроса защо се отнасям с колата като с Rolls RoyceКоментиран от #43
18:11 11.07.2017
35 Арменеца
До коментар #29 от "BMW":
Ако,и нещото между краката ти беше толкова голямо колкото буквите щеше да си по интересен и нямаше да си копуваш автомобил за комплексари.По-леко бе мен, голяма пияна ти е излизала от устата докато си писал,ще получиш инсулт,а мислеш ли,че на бмв им пука за теб.Отиди с някоя кака и бмв-то и изпразни напрежението,ти си ПАТРОН кво'е за теб един уикенд на морет с готина мацка в хубав хотел.2 бона теб не могат да те бутнат ,ти караш БМВ на газ.18:26 11.07.2017
36 Е гост
18:45 11.07.2017
37 James
До коментар #28 от "Ловеца на поршета":
Колега, остави ги тези с малолитражните мечти. Ежедневката ми е с 5 литров мотор и като чета какви даунсайзинг дебилщини правят, и ми се реве.Коментиран от #38
21:09 11.07.2017
38 James
До коментар #37 от "James":
И колегата BMW е прав - който не се е качвал в ПОДДЪРЖАНО E38, не разбира за какво качество на материалите, за каква подредба на салона и за каква естетика става въпрос. E65 е пълна трагедия в сравнение с него. Не карам BMW, но дяволски харесвам точно този модел.21:31 11.07.2017
39 пФф
22:23 11.07.2017
40 как
10:47 12.07.2017
41 Ввв
До коментар #29 от "BMW":
Пич,имаш си много проблеми,действай по въпроса!11:43 12.07.2017
42 АААБББВВВ
До коментар #7 от "Жико":
Ти си голяма леля бе каратиста!Много станахте отворените селтаци!17:43 05.09.2019
43 САНДОКАН
До коментар #34 от "BMW":
Нищо лично, и аз съм минал през такова мислене. Повярвай само факта че така мислиш за ламарина те прави комплекса в очите на другите,дано по скоро надскочиш тези идеали. Жив и здрав да си21:35 29.11.2021