Милиони автомобили в Германия ще бъдат засегнати от бъдещите мерки за забрана на дизеловите двигатели в Европа. Немското правителство свика среща с представители на големите автомобилни производители в страната, за да обсъдят и вземат спешни мерки за справяне с по-високите емисиите от вредни газове. Причината - германското правителство обмисля страната да се присъедини към останалите големи европейски държави в ограничаването на дизеловите коли, а автопроизводителите са готови на всичко, за да не се стигне до забрана на тези превозни средства.
След срещата с политиците, в която взеха участие топмениджъри от Volkswagen, Audi, Porsche, BMW, Mercedes-Benz и Opel, се взе решение дизеловите коли, отговарящи на екологичните стандарти euro 5 и 6, да бъдат преоборудвани с нов софтуер. Към момента не е ясно какво точно ще е програмното обезпечение, но според автомобилните производители то ще доведе до намаляване на емисиите азотен окис с 25-30%. Съюзът на автомобилната индустрия смята, че така емисиите ще бъдат намалени достатъчно, за да забавят драстичното замърсяване на въздуха в големите градове.
Средно преоборудването на един автомобил ще струва около 100 евро, като основно разходите трябва да се поемат от автомобилните производители, но ще бъде отпусната и немалка държавна помощ. Засега не е ясно и дали на оборудване с новия софтуер подлежат само автомобили регистрирани в Германия. Дизеловите коли с еко стандарт euro от 1 до 4, към момента не са приоритет. Такива обаче масово се карата у нас.
Министерството на пътищата пък предвижда създаването на фондове за пречистване на въздуха и по-модерно движение в градовете. От германското правителство настояват в тази програма, която ще струва няколкостотин милиона евро, финансово да участва и автомобилният бранш. В германските медии се прокрадват и схващания, че спешните мерки, които идват по-малко от два месеца преди изборите за Бундестаг, са колкото от екологична гледна точка, толкова и от политическа.
Така, немското правителство се подготвя за мащабно отзоваване на дизелови коли, които подлежат на доработка, за да отговарят на новите екологични стандарти. Най-вероятно кампанията ще започне от септември тази година, като за нея ще бъде похарчена сума в размер на 12 млн. евро. Не всички дизели обаче подлежат на доработка. Според експертите в бранша останалите просто ще бъдат обявени за продан и ще се изнесат в страни като нашата.
Първи, строгите мерки по отношение на "мръсните" дизели ще бъдат приложени в Мюнхен. Там, градската управа е с намерение да забрани на автомобили, неотговарящи на стандарта euro 6 да се движат по улиците на града. И докато в Германия мерките по отношение на дизеловите коли се затягат все повече и повече, то у нас няма достатъчно категорична позиция по въпроса, касаещ предприемането на мерки за ограничаване на автомобилите с дизелови двигатели, неотговарящи на еконормите. И ако това бездействие продължи, то вносът на стари и замърсяващи дизели у нас не само ще продължи, но и ще се увеличи, при това драстично.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Володя Руснака
07:41 03.08.2017
2 Баце
Коментиран от #35
07:57 03.08.2017
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Морски
До коментар #3 от "Да го духнат":
Хората да използват градския транспорт, автомобила не е гарантирано човешко право....08:29 03.08.2017
5 Палко
Коментиран от #30, #40
08:39 03.08.2017
6 гостенин
09:02 03.08.2017
7 Петролен шейх
Коментиран от #18
09:07 03.08.2017
8 гост
09:17 03.08.2017
9 МЖВГН
09:28 03.08.2017
10 Гого
09:54 03.08.2017
11 Рядка птица
09:59 03.08.2017
12 Lexus
10:23 03.08.2017
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Киро
И без това последните дизели са толкова капризни, проблемни и скъпи за поддръжка, че май по-добре да се минава към хибрид.
Следващата ще ми е хибрид или бензин.
10:41 03.08.2017
15 иван
Коментиран от #17, #19
10:57 03.08.2017
16 бързо решение
11:06 03.08.2017
17 Киро
До коментар #15 от "иван":
Идеално, тогава един хубав данък от 4 цифри за тебе специално, че такива като тебе си мислите, че ще тровите другите безнаказано!11:12 03.08.2017
18 Петролен Инженер
До коментар #7 от "Петролен шейх":
Виж последният IMO анекс за корабните горива - яко ги удариха там. Корабите ще се движат на бленда от нискосернист дизел и котелно гориво. И шейхче... дизел и нафта са две различни неща :)11:58 03.08.2017
19 Ауди на половин цена
До коментар #15 от "иван":
Ще има да почакаш поне още 5-6 години за такова Ауди да стане 10000лв. То е с евро 5 и ще му сменят софтуера безплатно. Няма кой да ти го даде без пари.13:03 03.08.2017
20 гост
13:19 03.08.2017
21 Мазна шваба
Коментиран от #24
14:06 03.08.2017
22 Тряс
Коментиран от #23
14:23 03.08.2017
23 гост
До коментар #22 от "Тряс":
Нека , нека , те от друго не разбират , да им изгорят паричките , че да им се секне мерака . Като гледам , след 4-5 години ще има голям бум на фирми за газови уредби за "дизел" , ама това за по-скъпите , тия до 3-4000 лева директно в Надин14:30 03.08.2017
24 Мартин
До коментар #21 от "Мазна шваба":
При положение, че даден Euro 5 дизел разполага заводско с SCR-катализатор с AdBlue (но той досега е работил на 30% от възможностите си), точно фърмуерен ъпдейт е това, което е нужно за постигане на по-добра обработка на отработение газове. Но това разбира се за сметка на повишаване на потреблението на карбамид.А собствениците на Евро 5 дизелите, които имат само обикновен Speicher-Kat, са автоматично 1500 Евро назад за инсталация на SCR-катализатор и резервоар за карбамид (ако производителя не колата не покрие част от разходите). Чисто теоретично и Евро 3 дизел е напълно пригоден за покриване на Евро 6c. Но като имаме предвид нуждата от влагане на около 3000 евро за ДПФ и AdBlue-катализатор, едва ли това ще се случи. Макар че от TwinTec вече са готови с конкретните решения за преоборудване на по-старите дизели.
14:35 03.08.2017
25 onq s konq
Коментиран от #26
14:36 03.08.2017
26 БУМ
До коментар #25 от "onq s konq":
Има и по-евтини варианти от БеЕнВето - напр. скок от Аспаруховия мост води до същия резултат безплатно!14:50 03.08.2017
27 ЕКО
Коментиран от #28
15:05 03.08.2017
28 БАМ
До коментар #27 от "ЕКО":
И веднага да си махнеш запушения DPF филтър срещу 500 кинта, нали? За да върви яко, да харчи 5 на 100 и да пуши като крематориум... А догодина да се бръкнеш за нов филтър срещу 2000 евро, за да не ти остане барутника на трупчета... Или да ревеш като всички останали, че държавата пак те е прецакала...Коментиран от #39
17:41 03.08.2017
29 безпартиен
18:03 03.08.2017
30 Смешко
До коментар #5 от "Палко":
А искаш ли да ти дадът и привилегия да ходиш на паркинга в мола :).ЕЛ. коли ще субсидираме, на метан, на водород, на пропан а скоро очаквайте и на бензин :).
Само субсидии и привилегии са ви в главата, а пазарът? Пазарът ... на кой му пука за него стига да има далавера и субсидии, нали един път взехме милионите от еко-дизела и рапицата в Добруджа после от перките сега е наред да отглеждаме крави за метан със евро субсидии.
Коментиран от #31
18:56 03.08.2017
31 гост
До коментар #30 от "Смешко":
И за какво са ти крави , като предлагането на метан в момента е два пъти повече от търсенето и тепърва се разкриват огромни нови находищаКоментиран от #32
19:42 03.08.2017
32 Смешко
До коментар #31 от "гост":
А за какво ти е рапица като има вече дизел?За да се крадът едни пари затова. Метана от родни крави не е като този от Газпром.
Коментиран от #33
20:14 03.08.2017
33 гост
До коментар #32 от "Смешко":
Това вече е минало и не само рапицата , а всякакви хранителни продукти скоро ще бъдат забранени за производство на горива , но това не променя факта , че нафтата е най-мръсното гориво след въглищата и няма място във 21 век , както всъщност и всички които са производни на петролаКоментиран от #34
21:02 03.08.2017
34 Смешко
До коментар #33 от "гост":
Абе добре че в момента господар е САЩ, щото те не признават глобалното затопляне и CO2 емисиите. Обаче понеже дизелчете си гори малко а САЩ мислят за природата затова си карат V8 и V12 нали са на бензин, а той си е супер.И понеже е ясно че CO2 емисиите са само блъф що да не вземем да си отсечем Борисовата и Южен парк само място заемат тези дървета и да си направим едни чудни соларни паркове.22:27 03.08.2017
35 Бахбулгар
До коментар #2 от "Баце":
Имаме пътища бре! Бате Бойко ни построи магистрали! С бонуси равномерно разпределени по дължина бабуни за да не заспивате, да не се убиете бре диванета!00:30 04.08.2017
36 purko
06:13 04.08.2017
37 Николай
Колега проблема с дараците в Бг е огромен. Тръгни в събота или неделя по пътя Бургас - Созопол да видиш какъв пушиляк се носи от старите дизели, че и от по новите.
06:28 04.08.2017
38 Мерк
10:27 04.08.2017
39 МАК
До коментар #28 от "БАМ":
Ще пуши ако е зле подържан с грешните масла и евтини филтри! Ако всичко е наред без екобоклуците няма да пуши!!16:27 29.08.2017
40 Некъф луд
До коментар #5 от "Палко":
Точно аз като съм само на газ и не горя масло грам какво? Електричките са еко така ли? Ами тока от какво се прави после къде отива ядрения отпадък?! Акомулатори литеовойонни химии а? Няма безплатен обяд май а.само водата е важна а ние серем в нея.19:14 10.11.2017
41 Този коментар е премахнат от модератор.