28 Август, 2017 15:00 62 156 78

Никой в Германия не иска 300 хил. дизела

  • дизел-
  • дизелгейт-
  • германия

Нафтовите модели със стандарт Euro 5 се обезценяват драстично

Никой в Германия не иска 300 хил. дизела - 1

В момента автодилърите в Германия имат на разположение около 300 000 дизелови автомобили Euro 5, които не могат да продадат. Това показват изчисления на Съюза на германските търговци на коли (ZDK).

При средноаритметична цена от 15 000 евро стойността на всички тези автомобили е около 4.5 милиарда евро. Разбира се, това са приблизителни сметки, но тенденцията е ясна: в момента както за дилърите на коли, така и за физическите лица, е много трудно да продадат превозно средство със стандарт за емисии на изгорели газове Euro 5.

Никой в Германия не иска 300 хил. дизела

Според вицепрезидента на Съюза на германските търговци на коли Томас Пекрун това се дължи на несигурността на купувачите относно бъдещето на дизела. „В момента никой не знае дали и под каква форма ще влязат в сила забраните за движение на дизеловите автомобили. Тези фактори вече оказаха силно влияние върху пазара на употребявани коли, довеждайки до огромни загуби в стойността на този тип превозни средства. Собствениците на дизелови автомобили с норми за вредни емисии от Euro 2 до Euro 4 имат възможността да получат големи премии и много изгодно да ги заменят с нови по-екологични коли. От друга страна, водачите на Euro 6-дизели най-вероятно няма да бъдат засегнати от забраната, след като софтуерът им бъде модифициран. Най-потърпевши от цялата ситуация са притежателите на Euro 5 дизелови автомобили“, заяви Томас Пекрун.

Проучването на автодилърската асоциация сочи, че 77.2% от търговците вече са преоценили дизеловите си коли заради публичните дискусии и несигурността, породена от тях.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шофер

    93 7 Отговор
    Този анализ трябваше да го направят много по-рано, веднага след дизелгейт! Но, ако ми подарят една колица.....
  • 2 Прос

    108 68 Отговор
    Мани ги тия дизели.. газчицата си е чиста работа

    Коментиран от #11, #58, #74

  • 3 Гост

    82 1 Отговор
    е к'во в Германия не ги искали, на колко други места с намаление от някоя хилядарка в ЕВРО ги гълтат за дни....
  • 4 Простак

    114 8 Отговор
    Добра новина за автоморгата на Европа

    Коментиран от #5

  • 5 BILL

    77 3 Отговор

    До коментар #4 от "Простак":

    Друг път добра новина за "автоморгата на Европа". Да не мислиш, че ще дойдат у нас за 5-6 хил. лв.

    Коментиран от #6

  • 6 Простак

    68 6 Отговор

    До коментар #5 от "BILL":

    Принципно на това се надявах

    Коментиран от #29

  • 7 LexusGS350

    35 2 Отговор
    Вече има напредък и при наще дилъри - БМВ 530 Дизел с новия мотор 258 коня производство 2013г. март евро 5....Комби синьо с М Пакет Оптика. 32 500 лв. с ддс. Изписани са и реалните и км. 253 000 от производството и март 2013 год.

    Коментиран от #8, #21

  • 8 Простак

    61 3 Отговор

    До коментар #7 от "LexusGS350":

    Поне си казват, че е на 250 хил. Иначе всички шахти 2007 тука ги пишат 115 хил. РЕАЛНИ, като нова, качваш се и караш
  • 9 Цлс 500

    48 8 Отговор
    Евро 5 на ваг не беше ли шантажиран евро 4 реално?
  • 10 Марио

    55 12 Отговор
    Ох каква глупост са тия норми,екологичност и замърсявания.Да ни замърсяват само дизеловите автомобили.Ами камионите,печките и др.Няма значение.Да ги дават за тук тия колички.
  • 11 Бат Асен

    15 21 Отговор

    До коментар #2 от "Прос":

    Я иди да се разходиш.Не си в ред с главъта

    Коментиран от #60

  • 12 Ввв

    18 6 Отговор
    Глупости пак.лъжат ли лъжат
  • 13 гост

    7 33 Отговор
    Не е лошо автора да прочете малко за евро нормите и да разбере че евро5 дизели няма.

    Коментиран от #14, #15, #16, #36

  • 14 Марио

    29 3 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Как да няма бе мой човек
  • 15 Марио

    26 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Без да знаеш и разбираш пишеш глупости.Ама какво ли се чудя сигурно си на 12 и си мислиш че всичко знаеш.
  • 16 123

    42 5 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Не само, че има ЕВРО5 дизели, ами и ЕВРО6 има.
    А тези 300 000 дизела да ги дават насам, веднага сменям ЕВРО4-та с ЕВРО5 на половин цена...

    Коментиран от #33

  • 17 Пацо москвича

    53 5 Отговор
    Имат на склад ама не ги намалят . Искат да опънат голямата пара . Дано да им изгният дано....
  • 18 въх

    30 5 Отговор
    да ги пуснат тук по 1000 евро..
    една няма да остане ..
  • 19 Александър Петров

    25 9 Отговор
    На Александър Петров са му спуснали опорна точка да плюе и да ни отказва от дизела . Ако продължава в съшия дух мисля че той лично ще успее да фалира VAG - максимум до 1-2 месеца !
  • 20 Мустафа

    21 9 Отговор
    Аз харесвам моето бмв дизел но ако има от тези коли мога да купя още една по нова сигурно ще е по хубава от моето бмв

    Коментиран от #22

  • 21 Алфа Ромео

    11 3 Отговор

    До коментар #7 от "LexusGS350":

    Тая кола кола не са ли и малко много километрите за три години и няколко месеца.
  • 22 Алфа Ромео

    22 20 Отговор

    До коментар #20 от "Мустафа":

    Вземи четири направо, то затова стават безумни задръствания вече и няма къде да паркираш, Ганьо купува бракми кат невидял, в някои семейства има по три-четири котурника.

    Коментиран от #24

  • 23 гост

    40 3 Отговор
    Да ги пускат тука на 50% и ще заминат като топъл хляб.
    Тъкмо малко ще се обнови автопарка
  • 24 Бай Ганьо

    25 9 Отговор

    До коментар #22 от "Алфа Ромео":

    ти пък къде с тая халфа? я са скрий, балък
  • 25 Аише

    44 3 Отговор
    Има ли някое хубаво евтино бмв искам купя дизел. Тъкмо съм си изгладила анцунга

    Коментиран от #26

  • 26 Бай Ганьо

    42 16 Отговор

    До коментар #25 от "Аише":

    убаво бмв няма, не само дизел а въобще :)

    Коментиран от #27

  • 27 User

    12 13 Отговор

    До коментар #26 от "Бай Ганьо":

    бай Ганчо, пасата викаш бил по убав, а?
    зиме с гуми трета злоупотреба к*рморанки ща питам дали ще говориш пак така.

    Коментиран от #28

  • 28 Бай Ганьо

    33 9 Отговор

    До коментар #27 от "User":

    ми пасата държи много повече на бой да ти кажа, безгрижна кола. пък бмвто са горелки, и малко ако го изтървеш с маслото и ражда на пътя, не ми ги хвали
  • 29 Геро

    9 7 Отговор

    До коментар #6 от "Простак":

    Глупости!
    Не се лъжи.
    УАЗ са пуснали лимитирана версия на джипката си по случай 45 годишнината й.
    Това е истината. Ако ти цъкне само някоя дюза на дизела....;)))
  • 30 Дизелгейт и в BG ъпгрейд

    18 3 Отговор
    Язе чекам Мечоците с нетръпение .....
  • 31 ШИТ

    13 13 Отговор
    Изобщо няма да откажа един такъв дизел. По-добре е от бомба в задника (ГАЗ), а в България никой не гледа норми за екологичност...
  • 32 дил ар

    21 6 Отговор
    Не ги мислете и не се надявайте да ги видите тук, ще потънат в необятния руски пазар ;)
  • 33 333

    8 4 Отговор

    До коментар #16 от "123":

    Евро 6 има. Евро 5 трябва да са ги приключили преди 2015.
  • 34 Гост

    32 8 Отговор
    Много ми е интересно как едни и същи коли с напълно еднакви двигатели,скоростни кутии и т.н произведени в различни месеци имат евро5 и евро6..... Простотия до небето! Разбирам да са различни модели с различни мотори,а то напълно еднакви,само разлика в месеца....декември,март....

    Коментиран от #40

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Именник

    11 5 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    В момента карам дизел с euro5,вземи се обравовай

    Коментиран от #39, #42

  • 37 ели

    12 4 Отговор
    Според мен проблема не в дизеловите двигатели -проблема е наситения пазар .Защото след 1989 година се отвори 400 милионен пазар (Имамам предвид Източния блок соц. страните) а сега навсякъде пълно с коли много семейства имат по 2-3 коли най- големия проблем паркингите. Западната икономика особено немската автомобилостроение на първо място 72 години насам( Нанс ) не харчи военната област всеки марк а сега всяко евро в отиваше в икономиката това не може да е вечна всяко нещо си има свой край, мися че Евро 2,3,4,5,6, са за поощиряване на пазара.
  • 38 Георги Колев

    9 1 Отговор
    Коледни подаръци
  • 39 бензин

    4 3 Отговор

    До коментар #36 от "Именник":

    С жалявам те, на всеки може да му се случи.
  • 40 Муха

    10 4 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Ми примерно едната е с вакумно управляван ЕГР клапан, другата с електронен... И т.н... Четете бе ...
  • 41 Димо

    46 3 Отговор
    Абе давайте ги тука ние дишаме всичко , което ни падне къде лепило , къде дизел и сажди , къде финни прахови частици всичко без изключения .
  • 42 гост

    17 4 Отговор

    До коментар #36 от "Именник":

    Има някой за образоване , ама кой ? След 2015 г НЕ може да се продава нов автомобил с Евро 5 в ЕС , така че "дилърите" могат само да ги експортират извън ЕС или да ги продават като втора употреба , но за това трябва да са регистрирани преди да влезе Евро 6 , а ако са стояли на склад , забрави ! Така че , здравейте Русия , Азия и Арабски страни , ама там много на малолитражки и то доказано "капризни" не налитат особено !
  • 43 Гого

    22 8 Отговор
    Веднага да ги докарат на дилърите от Дупница веднага ще шитнат тези смърдящи кочини!
  • 44 onq s konq

    11 28 Отговор
    МОИТО БЕЕНВЕ Е ЕВРО 6 И ДОРИ ДА ПУШИ НЕ ЗАМЪРСЯВА КАТО ГАЗОВИТЕ БАРУТНИЦИ

    Коментиран от #45, #57, #61

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 гощо

    10 5 Отговор
    Всяко чудо за 3 дни,прах в очите на хората!!! Не мисля,че дизела си отива!!! Хубаво е да има някакви ограничения,но чак па да си отива.......Тук у нас трябва да си отидат дооооооооооста дизелови коли,но като цяло?!?!? ЕВРО 5 са едни доста екологични норми и според мен малко се прекалява!!!
  • 48 Мунчо Идеотя

    9 0 Отговор
    Ка така кола от 2013 година ща а на 250 илядо килметра, то аз мойта а зех 2009 година, тогази беше сал 16 годишна и на 19 и няколко илядо. Кой ща а купи? Толку килметри, ачи колку остаят?

    Коментиран от #56

  • 49 жигитайците

    13 3 Отговор
    Тия ни зимаха за бальоци с тия норми. Разликата в газовете и частиците от една норма до следваща не е нищо особено. Истината е че става дума за много пари и гледат да ги платят ако може крайните потребители,а не корпорациите. Пари, пари и пак пари. Ако искаха да направят нещо наистина Еко трябва една кола като я земеш и 15 години по нея нищо да не се чупи - това ще е наистина екологично като производство и употреба ама тогава ще печели и крайния потребител. Демек нема келепир, а са шашкай там с някви норми да верват балъците че става дума за екология а не за мангиз...
  • 50 XYQ

    10 3 Отговор
    пускай ги по 1000 кинта у бг ше свръшат за час!

    Коментиран от #62

  • 51 столичанин

    20 4 Отговор
    С нетърпение очаквам, да влязат в сила поне "някакви" норми и тия по светофарите дето като дадат газ, отзад всичко става в облаци сажди, та чак номерата не им се виждат от чернилка. Да изчезнат и ганьо малко да се осъзнае, че въздуха е общ и всички го дишаме. Защото по статистика над 50% от колите в България са нафтови печки.
  • 52 224567708900

    13 3 Отговор
    Чиста глупост е решението на ЕК да не се регистрират нови автомобили с евро 5.Стари може и с евро2 ,но новите трябва да са с евро 6.Тази работе е по миризлива от оная с бежанците.Юнкер и Меркел да се махат от Европа,да отиват при господарите си.
  • 53 ГоУст

    7 2 Отговор
    Горубляне чака тези 300 000 дизелака!!
  • 54 148Ч

    9 2 Отговор
    А ТОВА СА ИКОНОМИЧЕСКИ ВОЙНИ,СПЕКУЛАЦИИ И ИГРИ ЗА МИЛИАРДИ.ДЕМЕК ДИЗЕЛИТЕ ЗАМЪРСЯВАЛИ.АМА ТУКА АКО ИЗКЛЮЧИМ НЯКОЙ ГОЛЕМИ ГРАДОВЕ БЕЗ ПРЕДГРАДИЯТА КАТО СТОЛИПИНОВО ФАКУЛТЕТО ВРАЖДЕБНА ОКОЛО ЛЕТИЩЕТО ТО ВСИЧКО Е НА КЮМЮР И ВЪГЛИЩА.АМИ 5-6 ТОНА ВЪГЛИЩА НА СЕЗОН ЗА ДОМАКИНСТВО.ТОВА СА ЕМИСИИ КОЛКОТО ЗА 100 ДИЗЕЛА ОТ. ВСЯКО СЕМЕЙСТВО.
  • 55 наблюдател

    8 4 Отговор
    Никой в България не иска електрокари
  • 56 Марио

    5 3 Отговор

    До коментар #48 от "Мунчо Идеотя":

    Да ти каже че им няма абсолютни нищо на колите нищо че са на много км.И може ня 3 години да е на толкона.На 3 г кола един приятел си взе и на 256 хиляди км.Нищо и няма вече 2 години и половина.
  • 57 МАК

    5 1 Отговор

    До коментар #44 от "onq s konq":

    А така каци им го на технимеските неграмотници а всичко опира до качествената подръжка!!
  • 58 МАК

    4 12 Отговор

    До коментар #2 от "Прос":

    Газчицата ти си я заври някъде!! Освен ако не в фабрична!! Нищо екологично няма стига с тия заблуди!!

    Коментиран от #59

  • 59 Дилър

    8 4 Отговор

    До коментар #58 от "МАК":

    Кое не било екологично? LPG-то и метана ли? Освен ако не са фабрични? Говориш такива кански глупости! Все едно да ми кажеш ако ти сипе нафта бензинджията е еко, ако си я сипеш сам - НЕ
    буахахахха!

    При газта няма серни оксиди, а останалите показатели не са в проценти надолу, а в пъти. Единствените МПС-та разрешени за работа до хора в полузатворени помещения (например складове) са ГАЗокарите и това е факт! А ти щото караш дизелогрухтер и нова не ти отърва и щото си неинформиран - не променя фактите.

    Коментиран от #67

  • 60 Дилър

    5 3 Отговор

    До коментар #11 от "Бат Асен":

    Асенси, ти не си добре с главата да караш дизел, при положение че хората от СЗО отдавна гърмят, че твърдите частици от него влизат директно в кръвопотока и скапват здравето на всички, че градският смог е пряк резултат от милионите дизели по големите столици, че само газокари могат да работят в близост до хора по складовете, че дизелите поетапно ще стават незаконни из Европа, нооо....
    Малко лафа - ти му говориш, то рупа ли рупа...

    Коментиран от #78

  • 61 Дилър

    5 2 Отговор

    До коментар #44 от "onq s konq":

    "Моето беенве дори да пуши не замърсява!"

    тоест

    Аз дори да се на.ирам не цапам и не мирише изобщо!

    Значи модераторите моля да въведат регистрация за коментари само с номер на шофьорска книжка : D
  • 62 Баш Бай Ганьовци

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "XYQ":

    "Да ми дадат солунската митница" . Българска му работа: хората не щат колите защото са манипулирани и без бъдеще, а пък той гледа аванта някой нещо да му дадял.
  • 63 Гост

    7 6 Отговор
    За това сме на първо место по смъртност и рак понеже дишаме най мръсния въздух, ама иди го обясни на Сульо с 15 годишното БМВ
    което ръмжи и пуши на светофара.
    После викат оле, няма оле да си мислил преди това Българино !!!

    Коментиран от #66

  • 64 123456

    6 2 Отговор
    Типично български манталитет. Айде леко с коментарите за БМВ-тата и нека да не слагаме всички под общ знаменател.

    Коментиран от #65

  • 65 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #64 от "123456":

    Ами какъв да ни е манталитета , като на всяка крачка срещаш малоумни келеши. Или греша аааа
  • 66 МАК

    6 3 Отговор

    До коментар #63 от "Гост":

    Какво значение има марката след като нямат масово познанието затова как правилно да си подържат колите с турбодизел!!
  • 67 МАК

    4 7 Отговор

    До коментар #59 от "Дилър":

    Дилъре отивай да се петеш цветно!!Екологичен тие мозъка!! Масата клли който се произвеждат и продават не излизат от завода с газ, въпреки че няколко марки предлагат фабрично със метанова агу! Всичко останало слагано в гаражни и подблокови мошенически фирми е простотия!! Имам бензинова кола подобрил съм тук там нещата около мотора и колата пее!! Никога газ няма да види!! Мразя коли повредени от газ да им дишам сините пушеци и гадна смрад!! Ти си от групата на зомбираните колко е ефтино на газ!!! Ами нее!! Съжалявам!! Достатъчно технически съм наясно за газовите боклуци и следствията от тях! Достатъчно съм се нагледал на съсипани глави от работа на Газ. Неща да чувам! Дръж си скапаното мнение че е евтино и екологично за себе си и не пропагандирай че е така !!хайде!!

    Коментиран от #68

  • 68 dddddddd

    3 3 Отговор

    До коментар #67 от "МАК":

    Я като си технически грамотен да обясниш на масата неграмотни, Какви са последиците от LPG системите? И защо се получават ????

    Коментиран от #70

  • 69 гост

    6 8 Отговор
    Май не схващате главното , а ? Колкото и да си хвалите кюмбетата , те не са ВЕЧНИ ! И ако сега са на 15-20 г , след 10 г трябва да са на 25-30 . Ама над 90% няма да ги "доживеят" , а ще са заминали за скраб , щото така са проектирани ! А до 4-5 години да намериш втора употреба дизел на запад ще е чист късмет ! И тогава какво , ще си купите нов "дизел" за 60-70 бона ? Щото "малолитражки" дизел пък съвсем няма да има ! И ще му плащате нафта по 3-3,50 , щото акциза и други неща скоро ще са съвсееееем други ? Много знаете да плюете , че газта се предпочита заради цената , айде да видим колко "фенове" ще карат дизел на тройни и четворни цени !

    Коментиран от #71

  • 70 МАК

    5 9 Отговор

    До коментар #68 от "dddddddd":

    Веднага ти казвам накратко щот тая тема загазта я мразя!! Резултата са сини пушеци и гадна смрад и съсипване на главата на мотора след еди колко си км двигатела почва да работи с непостоянно обороти като трактор и ускорение на гниенето на купето особенно на по старите коли !! Това е !! Изключвам фабричните допълнително сложените трябва да бъдат забранени както на запад !!
  • 71 МАК

    3 1 Отговор

    До коментар #69 от "гост":

    Бъркаш! Подържа ли се правилно още 20 години ще служи!!
  • 72 dragula

    9 3 Отговор
    Просто да оставят да си развиват естествено нещата и постепенно всички леки автомобили ще станат електрически. А замърсяването на въздуха в големите градове най-лесно ще се премахне с използването на ценово достъпен градски транспорт.

    Коментиран от #73

  • 73 МАК

    4 3 Отговор

    До коментар #72 от "dragula":

    И това е верно!!
  • 74 гЪз

    9 12 Отговор

    До коментар #2 от "Прос":

    Газчицата си е чиста бомба в багажника, меришеща на пръдня и рискуваща живота на семейството!

    Коментиран от #75

  • 75 Таралясников

    7 0 Отговор

    До коментар #74 от "гЪз":

    "Мерише" на пръдня, за да се чатнеш, че нещо в АГУ не е в ред! Домашните бойлери гърмят по- често от газовите бутилки!
  • 76 Другомислещ

    14 0 Отговор
    Ало-о-о! Феновете с газовете! Не виждате ли, че ви пързалят? А? Пускат ви поредната тема газ срещу дизел и вие се хващате. Я си признайте - ако бензинът беше евтин, респективно ние бяхме богати, кой щеше да кара на газ? А?

    Коментиран от #77

  • 77 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #76 от "Другомислещ":

    Като се има предвид колко е малък пазара в БГ на нови автомобили всичките модели които излизат заводски на газ не са проектирани за нас а за богати италианци, немци, холандци и прочее.

    Поинтересувай се в Юна Корея / доста са богати там хората / колко таксиметрови автомобили излизат от завода без опция бензин - само LPG. При това скъпо LPG - течна фаза!

    Хората го правят не щото е по-евтино а заради замърсяванията!

    Бензина е най-доброто за кефа от каране но както екологично, така и финансово LPG/CNG са по-добри.
  • 78 Бат Асен

    3 1 Отговор

    До коментар #60 от "Дилър":

    Престани да говориш глупости.Да не замърсяват само автомобилите та тях да ги спират.Не си в ряд с главъта