Виена, Австрия. Наш екип от мястото на събитието.
През 2014 година японците от Nissan радикално преобразиха своя голям кросоувър X-Trail. Идеята бе колата изцяло да съответства на последното направление на марката по отношение на дизайн. И въпреки че мнозина от хардкор феновете на модела не одобриха пълната промяна, X-Trail се превърна в най-продаваното SUV в света. Сега от компанията направиха леко освежаване на модела. Първите тестове на обновения X-Trail се проведоха в околностите на Виена, а наш екип беше на място на събитието. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
И тук ръбатите форми от предишните две поколения липсват, но масивния и грубоват дизайн присъства. Що се отнася до разликите с предходната модификация, то те са минимални и се откриват основно в различната и по-голяма радиаторна решетка, променената форма на предните LED светлини и наличието на адаптивни диодни основни светлини. Предната и задна брони също са видоизменени, като с това се изчерпват по-съществените екстериорни промени. На пръв поглед колата е същата, но малките пластични операции я правят да изглежда по-модерна, и по-технологична.
Интериор
В салона има повече изменения, като основното, което ни направи впечатление е по-добрата сглобка и по-качествените материали. Скърцания и паразитни шумове няма, седалките са по-ергономични, а воланът - по-удобен. Кормилото на обновения X-Trail е изцяло ново, като вече е скосено в долната си част. Интерес представлява и автоматичната пета врата на колата, която се отваря посредством сензори. Ако носите тежък товар с две ръце е достатъчно само да протегнете крака си под задната броня и тя ще се отвори автоматично. Иначе пространството е същото - оптимално за класа на средноразмерните SUV-та.
Активна и пасивна безопасност
Тук японските инженери са отделили голямо внимание. В колата са налични множество електронни помощници, за следене на мъртва зона, за поддържане на движението на колата в определена лента, за автоматично екстремно спиране, за разпознаване на пешеходци и куп други. Инженерите от Nissan споделиха с нас, че системата Propilot, която отговаря за автономното управление на колата е готова, но няма да се предлага от самото начало на продажбите на обновения X-Trail. Тя ще се появи като опция през следващата година.
Двигатели и ходови характеристики
Новият двулитров дизелов двигател вече предлага мощност от 177 конски сили и 380 нютонметра, но той беше представен малко преди лансирането на обновената версия. Той е най-оптималният вариант според нас за X-Trail, а и се предлага заедно с CVT-трансмисия и 4х4 предаване. На практика, се оказва, че при фейслифта няма нови агрегати. Освен този мотор в гамата са налични 1.6-литров дизел от Renault, който се справя прилично със сравнително тежка каросерия, не е толкова динамичен, но пък е много икономичен. Бензиновият мотор е с обем 1.6-литра, с турбокомпресор е и предлага много добра динамика. Мощността му е 163 коня, но минусът при него е, че може да бъде поръчан само с механична скоростна кутия.
4х4
All Mode 4x4-i системата има три режима на работа - автоматичен, при който водещи са предните колела, но при загуба на сцепление електроника автоматично и мигновено прехвърля въртящ момент и към задните колела. При втория, диференциалът може да се заключи, като така разпределението на нютонметрите е 50:50, а при третия принудително правите автомобила само с предно предаване. От впечатленията ни можем да кажем, че по отношение на тежък off road новият X-Trail отстъпва минимално на "по-ръбатият си" предшественик, но пък за сметка на това стабилността при динамично шофиране е значително повишена.
Динамика и стабилност
За целта се грижат две основни и иновационни системи. Active Ride Control - следи пътя за неравности и подава краткотрайни спирачни импулси, за да ги компенсира. За стабилността в завои пък основна роля играе Active Trace Control. Тази система индикира скоростта, ъгъла на въртене на кормилото, натискът върху педала на спирачката и отварянето на дроселовата клапа, като при нужда подава спирачни импулси, но този път само на вътрешните на завоя колела. В обобщение ще кажем, че новото SUV е идеално за лека пресечена местност, а на асфалт се чувствате почти като в лек автомобил. Вътре е просторно, а място за багаж съвсем не липсва.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #8
13:19 07.08.2017
2 ттттттттт
13:32 07.08.2017
3 Автокъща Боми Ауто
А дизелите са на Рено, чупливи боклуци.
Коментиран от #13, #18
13:38 07.08.2017
4 Тошко
Само мощният дизел с автомат е добрия избор. Въпроса е на каква цена, ако е над 70к лева е надценена работа.
Коментиран от #25
13:44 07.08.2017
5 Чавдар войвода
13:52 07.08.2017
6 бай Иван
Коментиран от #17
13:58 07.08.2017
7 Киро
Откъм проходимост е колкото е проходима и една по-висока кола с предно.
Иначе Нисан правят здрави коли, като интериор също не е лош, екстериора е добър.
"джип" за градска употреба, за хора, дето обичат да гледат малко по-отвисоко.
Цената също е добра, една от най-ниските за нов автомобил такъв клас.
Ако искам да си купя нещо стойностно в тоя клас, бих взел Субару Форестър, а ако ми е по-важно да е готин на външен вид - Мазда СХ - 5.
14:20 07.08.2017
8 Пазарен Либерализатор
До коментар #1 от "Караиванов":
Това изобщо не е "джипка"! Лъскав паркетник с разширени, но ограничени офроуд възможности. Като видиш напречно разположен двигател затваряш капака и се извиняваш на търговеца, още повече, че това нисанче е с предно предаване. За много по-малко пари се намира патрол в перфектно състояние.14:45 07.08.2017
9 georgi
14:46 07.08.2017
10 asdasd
15:20 07.08.2017
11 onq s konq
15:44 07.08.2017
12 Мммм
16:21 07.08.2017
13 ФАН
До коментар #3 от "Автокъща Боми Ауто":
Щото са чупливи Мерцедес монтира всичко що е до 2 литра мотори на Рено...16:33 07.08.2017
14 Киро
Коментиран от #15
17:11 07.08.2017
15 Калоян
До коментар #14 от "Киро":
Бъркаш. Стара ти е информацията. Баш хтрейл е най продавания в света.18:13 07.08.2017
16 ккк
Обаче имайте в предвид, че Мазда пусна нов СХ-5 и нещата вече не са толкова ясни!
Няма да се учудя /дори предвиждам/ да се случи глобален свръх конгломерат от Форд-Хонда-Мазда.
Дори предвиждам, че това няма да се случи много далеч в бъдещето. Жалко, че ние сме далеч от света!
Това са авто -центровете днес.
18:30 07.08.2017
17 BMW
До коментар #6 от "бай Иван":
харесвам мнението ти!18:39 07.08.2017
18 Мега Ауто
До коментар #3 от "Автокъща Боми Ауто":
Внимавайте с коментарите. Все пак имате 2 дизелови Рена в Автокъщата Ви. Няма да може да ги продадете :)20:02 07.08.2017
19 Bozhidar
23:01 07.08.2017
20 ВАГ
Коментиран от #21
23:13 07.08.2017
21 Bozhidar
До коментар #20 от "ВАГ":
Не знам какво си вадил, но имах cr-v I сега си взех новия Honda Pilot и мога да ти кажа че проходимоста и на двата модела е уникална, като разбира се pilot-a е по добър. А шаран имам в България 2.8 4х4 и съм доста разочарован( изгни покрай прозорците и на задната врата а е 2008 година.....Коментиран от #22
23:19 07.08.2017
22 ВАГ
До коментар #21 от "Bozhidar":
Шарана не ми е 4х4 , и го дърпах от улица с 10-15 см сняг , върти онези колела та са къса ......а и забравих ,може и никой да не ми повярва но бях и с летни гуми :)
23:35 07.08.2017
23 ЛьОлйо
Коментиран от #24
02:11 08.08.2017
24 Шаранчо
До коментар #23 от "ЛьОлйо":
До колегата с шарана ако продаваш яйца и гледаш кокошки в шаранче то мога да купя :)04:52 08.08.2017
25 Харито
До коментар #4 от "Тошко":
Бензин с турбо бе , ама като си от село и не си виждал бензинов с директно впръскване и турбина ще си караш некое рено или лада .Малко вземи се образовай.
Коментиран от #31
08:04 08.08.2017
26 Дядо поп
Коментиран от #27
08:58 08.08.2017
27 Пазарен Либерализатор
До коментар #26 от "Дядо поп":
Няма платформа, която да го закара до там...10:09 08.08.2017
28 Гост
Коментиран от #29
21:45 08.08.2017
29 ВАГ
До коментар #28 от "Гост":
Щот е евтин некачествен боклук (в който няма нищо японско освен името).В САЩ най продаваните мотори са китайските за по 500-600 долара,това означава ли ,че са по-хубави от Хонда,Ямаха,Харли.
22:22 08.08.2017
30 Sedesara
22:58 08.08.2017
31 Селяк
До коментар #25 от "Харито":
То хубаво бензин с турбо обаче:Колко гори?
Колко Nm разполага?
Мощноста му при какви обороти идва?
1.6 мотор да тегли 2тона кола, колко км ще издържи?
Те и на камион могат да сложат бензин-турбо ама не слагат, защо?
И накрая за джип ли говорим или за спортен повдигнат автомобил като Х6 примерно.
Коментиран от #32
07:58 09.08.2017
32 гост
До коментар #31 от "Селяк":
Този двигател е с 260Нм при 2500об/мин и 200кс.Какво да му е лошото? Аз карам подобна кола с 171кс. атмосферен двигател и 240Нм при по-високи обороти и мощност съм имал колкото ми е трябвало досега. Та вероятно този турбиниран е по-добър или поне сходен с 2.5 атмосферен, който вече над 10г. се монтира на коли 4х4. Само автоматичната ЦВТ не разбирам защо я слагат като имат такова хубаво ЕДЦ за малките двигатели, защо не направят и за големите.
17:44 10.08.2017