Берлин, Германия. Наш екип от мястото на събитието.
Европейските тестове на по-малкия брат на Sportage - кросоувърът от B-сегмента Stonic, бяха проведени от корейците в и около Берлин. Наш екип бе на мястото на събитието и успя да изпробва субкомпактното SUV както в градски, така и в извънградски условия. Домакините бяха подготвили и специален полигон, където добихме представа и за реакциите на колата при по-екстремно шофиране. Ето и по-подробните ни впечатления от новия модел на Kia, който у нас ще се изправи директно срещу вече утвърденото Renault Captur.
Екстериор
Първият ни досег със Stonic беше преди няколко седмици, по време на автомобилното изложение във Франкфурт. Там корейците демонстрираха колата статично, а сега в Берлин бяха първите динамични тестове. Интересно е да се отбележи, че на живо Stonic ни се видя по-голям, отколкото на щанда на марката във Франкфурт.
Малкото кросоувърче впечатлява най-вече с двуцветните си версии (Stonic се предлага и само в едноцветни варианти), защото именно тези комбинации от два цвята правят колата да излъчва младежки дух, да изглежда модерна, индивидуална и по-спортна.
Иначе Stonic, който е конструиран на базата на Rio, изглежда типично по немски консервативен. Въпреки че колата е малка, идеята е да се хареса и на голяма част от мъжете, потенциални клиенти на марката. С други думи дизайнът е унисекс, а псевдо подкартерната защита и аналогичната такава отзад, наред с опционалните 17-цолови лети джанти придават леко грубоват вид, типичен за автомобилите от SUV сегмента.
Интериор
Двуцветните варианти имат и интериорни елементи, решени в окраската на тавана. Това още повече персонализира автомобила и придава доста шикозен вид на салона. Последният впечатлява със стандартни прибори, характеризиращи се с информативност и лесно навигиране. Един от малкото минуси на автомобила е свързан с пластмасовите детайли в салона, които са качествени, но твърди.
Сглобката е на ниво, поради което паразитни шумове и скърцания в салона липсват. Твърдата пластмаса в салона всъщност е тенденция, присъща за почти всички производители на автомобили от този клас, тъй като освен по комфорт, количество опции и т.н., те се съревновават и по крайна цена. А такива неща определено влияят на крайната цена на по-бюджетните автомобили.
Останалото, което усетихме в салона е без забележки. Той е просторен, а на втория ред местата са комфортни дори и за ръстови пасажери. Предните кресла са удобни, страничната им поддръжка не е много голяма, но благодарение на оригиналната тапицерия, те изглеждат почти като спортни. Такъв е и воланът, който е скосен в долната си част.
Двигатели
Автомобилът ще се предлага у нас с три бензинови и с един дизелов двигател. С два от бензиновите двигатели с обем 1.2 и 1.4 литра и мощност съответно 84 и 100 конски сили колата се усеща леко мудна и не ни допаднаха. Съвсем различно е усещането, когато седнете зад волана на Stonic, снабден с бензиновия еднолитров турбодвигател или с 1.6-литровия дизел.
Бензиновото турбомоторче е трицилиндрово, мощността му е 120 конски сили и предвид сравнително лекото купе предлага завидна динамика. Освен това е много икономично. Дизелът не отстъпва на бензиновия агрегат нито по икономичност, нито по динамика. Малко по-шумен е, но благодарение на сравнително доброто шумоизолиране на салона това не е проблем. Според нас оптималният агрегат за Kia Stonic е новият еднолитров бензинов турбомотор T-GDI.
Що се отнася до скоростните кутии, към момента трансмисиите за Stonic са само механични. За базовото изпълнение с 1.2-литров атмосферен бензинов двигател трансмисията е петстепенна, а за останалите мотори е налична ръчна скоростна кутия с шест предавки. След година производителят планира да пусне Stonic със седемстепенна автоматична трансмисия с два съединителя.
Ходови характеристики
Моделът, подобно на повечето от този клас, е с висок клиренс (183 мм, което за съвременно SUV не е никак малко), но само с предно предаване. Возията е по-скоро мека, което прави модела доста комфортен.
От друга страна обаче, това означава по-голям крен при остри завои и висока скорост. Иначе воланът е директен, а при турбомоторите динамика не липсва в нито един от оборотните режими. Колата се чувства еднакво добре както на магистрала, така и в града.
Цена
Stonic e кросоувър, който се очаква да се появи на нашия пазар с изключително атрактивна за подобен род автомобил цена. Не трябва де се пренебрегва и седемгодишната гаранция, както и сравнително ниските експлоатационни разходи за автомобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #2
09:57 02.10.2017
2 Ужас
До коментар #1 от "Караиванов":
Каптюр прилича на половин баскетболна топка с прозорци, особенно оранжевия вариант. Като включим и 27 бона базова цена и за това получаваш барабанови спирачки отзад става много непривлекателно. За тези пари избора е голям.10:09 02.10.2017
3 Темида
10:23 02.10.2017
4 гост
10:47 02.10.2017
5 Грую
10:48 02.10.2017
6 Факт
11:25 02.10.2017
7 sr vl
12:09 02.10.2017
8 mediator37
В същото време няма да се откажат азиатците от малките анаболни двигателчета.
Затова ще си купуваме баварци. Не ме интересува разходът, искам да изпреварвам когато реша и като настъпя да залепвам на седалката. Майната им на икономиите, сигурното изпреварване е по-важно.
Коментиран от #10, #11, #12
13:05 02.10.2017
9 МАК
14:28 02.10.2017
10 Факт
До коментар #8 от "mediator37":
Ти какъв див прост селянин си не е истина заради такива малумници като теб загиват невинни хора15:04 02.10.2017
11 ААА
До коментар #8 от "mediator37":
Ми те всички баварци са много спрели, че и много трошливи...15:34 02.10.2017
12 Тъпунгер си
До коментар #8 от "mediator37":
Представям си що за шофер си на правите газ,газ,газззз и като дойде завоя спирачки спирачки докато не изгорят крушките.Вчера карах след един майстор на волана с BMW.Аре със здраве.16:11 02.10.2017
13 Ъмчето
19:34 02.10.2017
14 Kokona
https://www.youtube.com/watch?v=-9S9oEIOKTU
20:27 02.10.2017
15 ВАГ
Коментиран от #16
22:38 02.10.2017
16 Чавдар войвода
До коментар #15 от "ВАГ":
След по-малко от 5/пет/ години, ВАГ-.на групата няма да съществува.Коментиран от #17
00:21 03.10.2017
17 МАК
До коментар #16 от "Чавдар войвода":
Няма да ги има ама друг път !! Как стигна до тази мъдра мисъл??!!01:51 03.10.2017
18 Land Cruiser 100
И това, при положение, че на нашия паркинг няма кола над 5 год. и под 40 бона...
По едно време отнякъде се появи друг подобен цървул, явно наемател в района, и отдалече вика на другия : Е, брато, това ли е новата резачка, ехаааа, супер е, ай честито !
Това е представителна извадка на феновете на немските коли в българското блато.
Останалите караме други марки, по-непрестижни, но пък новички, от магазина - корейски, японски, френски, дори американски...
Като нема кинти за Мерцедеси и БМВ-та...
Коментиран от #19, #20
06:59 03.10.2017
19 Гост 2 оригинала
До коментар #18 от "Land Cruiser 100":
Еми колега за него това е света. Неговите разбирания са такива и затова недей да го съдиш строго. Ако ти демонстрира селяния на пътя, то тогава думите ти имат значение. Хората харесват и боготворят неща които могат да си купят. Друг е въпроса дали трябва да го направят и могат да го поддържат, като случая с мерца.Коментиран от #21
07:20 03.10.2017
20 123
До коментар #18 от "Land Cruiser 100":
Пльос!07:22 03.10.2017
21 Land Cruiser 100
До коментар #19 от "Гост 2 оригинала":
Не съдя никого. Всъщност, кой въобще съм аз, че да си позволявам да съдя някого, особено пък, когато не ми е направил нищо лошо.Въпроса е, че хора с подобен манталитет и разбирания са основните убийци на пътя. Нагли, нахални, самоуверени без никакво покритие, мислещи се за безсмъртни.
Такива правят втора колона при ляв завой, дори и да чака само една кола пред тях. Паркират успоредно, когато всички са паркирали напречно. Спират нарочно на инвалидните места по паркингите, въпреки, че наоколо има достатъчно свободни места. Паркират пред другите паркирани коли и влизат в магазина с тъпите си селски ку...ви.
Защото те се изживяват като най-големите тарикати, като най-отворените, най-светнатите, най-умните и прочее...накратко, като нагли селски копеленца, на които когато и да им пуснеш един между очите, все ще е късно !
Коментиран от #22
08:07 03.10.2017
22 Гост 2 оригинала
До коментар #21 от "Land Cruiser 100":
Съгласен на 100 процента. За съжаление и при нас вече както в Германия може да познаеш човека по колата само няколко секунди след като е излязъл от нея. Разбира се обаче, има и обратната страна. Познавам доста хора, които са адски свестни, но се возят в баракуди от премиум класа и слушат чалга, но на пътя са като ученици примерни. Познавам и други измисленяци със коли за по 200 + които са пълна противоположност на последните и се вписват идеално в профила който си посочил.Не знам, има нещо което ни кара в определени моменти да се държим арогантно заради колите които караме. Но каквото и да си говорим, накрая опираме до възпитание, среда на общуване и уважение към живота на другите.
09:17 03.10.2017