20 Февруари, 2018 14:02 17 196 33

Никой няма да затваря „гаражните” сервизи

  • автомобили-
  • сервизи-
  • българия
Никой няма да затваря „гаражните” сервизи - 1
Снимка:Shutterstock

В българското медийно пространство се завъртя една новина, базирана на статия от вестник "Телеграф", в която се твърди едва ли не, че гаражните сервизи ще бъдат затворени. За конкретика по темата потърсихме мнението на Националната камара на автосервизите в България (НКАБ), които направиха следните уточнения.

1. НКАБ, като отговорна национална браншова организация, участва активно в работата на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията в разработването на нов Закон за движение по пътищата, в частта му, касаеща пътните превозни средства, респективно автосервизната дейност в България. В проекта за нов закон никъде не се споменава ЛИЦЕНЗИОНЕН режим за автосервизите. Проектът предвижда РЕГИСТРАЦИОНЕН режим, който е значително по-облекчен.

2. Идеята на регистрацията НЕ е да се „затворят всички гаражни сервизи”. С промените в закона се цели да се постигне РАВНОПОСТАВЕНОСТ между сервизите, независимо дали са „гаражен” формат или са много големи. Това може да се постигне само, когато всички субекти работят при еднакви условия съгласно нормативната уредба на страната.

3. По мнение на НКАБ промените в закона ще имат благоприятен ефект върху качеството на авторемонтите и, най-вече, върху безопасността на пътя.

4. Регистрационният режим ще повлияе положително и на „гаражните” сервизи – излизайки „на светло” те ще трябва да подобрят условията си на труд (сега на места се работи в нечовешки условия), да използват за ремонтите „нормални” авточасти, а не „ментета”, да дават гаранция за извършената работа. Това със сигурност ще повиши качеството на ремонтите и безопасността на пътя, от което най-доволни ще бъдат клиентите, а всеки сервиз се бори именно за лоялни клиенти.

5. Може да се предположи, че сега много клиенти вече не смеят да посетят автосервиз, тъй като не са сигурни в коректността на механиците, в качеството на ремонта и на използваните авточасти. В сайта aserviz.bg, който е медиен партньор на НКАБ, всеки шофьор може да открие подходящия за него РЕАЛЕН сервиз в цялата страна.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 чочо

    58 0 Отговор
    Не може да се вярва на вестниците и сайтовете на шиши,там на 100% са само фалшиви новини.
  • 2 Радо

    25 3 Отговор
    Е как няма да ги затварят? - може ли такова безобразие!...вчера се убихме да пишем в онази другата тема над 100 и кусур поста!
  • 3 Живко Абрашев

    46 5 Отговор
    Ако подобно нещо влезе в сила, ще се засили сивата икономика. Колко от българите могат да си позволят да купуват оригинални части на автомобилите си, и колко от тях могат да дават по 300-400лв за труд? Поредната простащина измислена от ненаялите се наши политици. Да съгласен съм, че има нужда от подобряване на качеството на авторемонтните услуги, но нека първо помислят за повишаването на доходите на гражданите и чак след това за повишаване стандарта на услугите. Не вярвам да има човек тук който ако има пари ще тръгне да пести от части.....

    Коментиран от #6

  • 4 Посетител

    38 3 Отговор
    Целта е държавата и тук да смучка едни кинти, нали бе Свиня, ех скоро ще пукнеш от преяждане.
  • 5 СЕРВИЗ

    19 29 Отговор
    Трябва да се обърне внимание, не може всеки гараж да е сервиз и всеки да се прави на майстор !!!
    Всеки които иска да се занимава с тази дейност трябва да има съответния документ и работното му място (сервиз) да отговаря на изискванията зададени от съответния орган!

    Коментиран от #11, #28

  • 6 123

    14 7 Отговор

    До коментар #3 от "Живко Абрашев":

    Хем си прав, хем не си. Това, че щяла да се засили сивата икономика е пълна глупост. Целта на мярката е огромната сива икономика при гаражните сервизи, от които 99 % работят без да плащат данъци и осигуровки да бъде свита. Да си сложат касови апарати и да спазват безопасните условия на труд. Това какви части ще си сложиш в автомобила си е твоя работа и риск и финансови възможности. Та да се върнем на сивата икономика - която трябвало според теб да цъфти, защото хората били бедни. Като няма пари в бюджета, няма пътища, има дупки и хората са принудени да ремонтират окачване всеки месец - тоест да дават хляб на сивата икономика. Омагьосан кръг. И какво не вярваш, че нямало да пестят от части, като е пълно с "премиум"автомобили на 10 години за по 15-20 000 лева по улиците, но никой от тези за които не вярваш не е отишъл да си купи нов - по-скромен автомобил за тези пари. Така и следващите 5 години е гарантиран, че няма да прави ремонти или поне ще са гаранционни.

    Коментиран от #9

  • 7 гост

    58 2 Отговор
    Непрекъснато и във всички сектори се опитват да измислят някакви разрешителни, сертификати, забрани на нещо, само и само да отворят вратичка за корупция и да рекетират бизнеса.
    Пример:
    Имам ресторант, забраниха със закон цигарите. Всички околни заведения са абонирани да бутат пари на проверчващите за да се пуши при тях. Следователно трябва и аз да правя така за да не ми избягат клиентите.
    Трябвада имам договор с фирма за трудова безопасност да ми мерят тока в контактите. Никой нищо не е мерил само им давам по 100лв на година. Тряба да е при някоя лицензирана фирма. Кой ли раздава лицензите?!
    Трябва ми фирма за борба с вредители. 100лв на година. И не мога да си избера аз фирма защото инспекторката от ХЕИ ми "препоръча" една.
    Това беха само три примера!
  • 8 Графа

    48 3 Отговор
    Аз лично предпочитам този тип сервизи. Не да си оставя колата на някакъв случаен приемчик, да правят незнайно какво и да ми вземат тройно за труд и части. И това, че е голям и регистриран сервиз изобщо не гарантира качество. Даже и в оторизираните лъжат.
  • 9 Живко Абрашев

    13 5 Отговор

    До коментар #6 от "123":

    Еми ти сам си отговори на всички въпроси. Като направят така, че да се ходи само в големи сервизи хората още по масово ще почнат да измислят начини да се справят по другия начин. И не, не вярвам, че ако ти имаш пари ще пестиш от части. По простата логика че ако вземаш нормални доходи няма да караш 10 -20 годишен премиум. Аз живея извън България и имам реален поглед над нещата какво може да си позволи човек, който разполага с нормални парични средства. И въпреки, че сам съм механик и имам всички нужни инструменти, предпочитам да отида и да си платя на сервиз да ми свърши работата.... не само заради гаранцията която дават а и защото си ценя свободното време. Ако помислиш малко по задълбочено над предния ми коментар ще видиш, че всичко написано е вярно
  • 10 Живко Абрашев

    30 2 Отговор
    Като долълнение ще дам пример, миналата година исках обслужва личния си автомобил в Бг. Отидох в оторизирания сервиз на мерцедес, цена за смяна на масла и филтри на двигател и скорости -1200лв искана сума. Прибрах се тук и платих на половина. В друг сервиз в бг ми поискаха 800 лв /което е приемливо с оглед на автомобила който карам/ но определено не отговаря на стандарта на живот в Бг. 4л. Туба кастрол магнатек5w40 тук я купувам за 45лв. В бг около 120.... това няма значение в случая. Важното е че в големите сервизи не ти дават избор какви части да сложиш защото те работят с определни доставчици. А разликата в цените на едни и същи части може да бъде потресаваща. Мога да ти дам примери безброй как една част тук струва 100лв а в бг ти я продават 600....

    Коментиран от #19

  • 11 Анонимен

    13 2 Отговор

    До коментар #5 от "СЕРВИЗ":

    Не знам на какво трябва да се обърне но така като ти чета коментара и ти си същият нвкадърник като и другите оторизирани сервизи които могат да сменят само масла и филтри.

    Коментиран от #21

  • 12 Иван

    12 0 Отговор
    Ха ами то при Татово време имаше такива сервизи и никой не ги закачаше!!
    На мен един такъв бояджия след работа ми боядиса колата,демек частпром.
  • 13 Монтйор

    18 0 Отговор
    Регистрационният режим ще повлияе положително върху приходите в бюджета и отрицателно за джобовете на клиентите на малки сервизи.
  • 14 hmhmhm

    18 1 Отговор
    Аз ще си правя колата сам а ако ми забранят тогава няма да давам Никакви данъци щото няма да съм ТУК.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Тъпотии

    13 0 Отговор
    Пак се чуди някой как да смуче.Колко от вас са си оставили колата в сервиз ,бил той гаражен,който да не е препоръчан или да не е доказан.Никой не си оставя колата нанякой случаен да му бърника под капака.Това което искат да направят са пълни тъпотии.
  • 17 1234

    13 1 Отговор
    Всичко това идва от тази браншова организация която е на собствениците на голямите вериги сервизи,и които ги е яд,че не могат да дерът клиентите защото след представяне на сметка при тях ,клиента избира да отиде в малък сервиз който не плаща за приемчици,секретарки и куп други неща и може да даде по добра оферта за ремонта!
  • 18 овчар

    10 0 Отговор
    а ако се случи тая тъпотия каде трябва да търся оторизиран сервиз за москвич ?
  • 19 123

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "Живко Абрашев":

    В чужбина е друго, но и заради рестрикциите. Германецът също иска да си кара талигата, докато се разкапе, но за да изкара Тюв трябва да направи ремонти колкото струва самата кола и затова я продава и кара нов автомобил. Данък на старата каруца също е в пъти по-голям. И т.н. При нас държавата стимулира с ниски данъци карането на трошки, не контролира техническото им състояние и продуцира факта, че на 2 милиона работещи има 4 милиона регистрирани коли. Който няма възможност за технически изправен автомобил - ползва градския транспорт - няма нужда на всяка цена да се вози на собствено МПС. А за това, че смяната тук ти е излязла по-скъпа в оторизирания сервиз не го вярвам, защото от собствен опит знам, че в Германия и Англия обслужването е почти 2 пъти по-скъпо, дори в Румъния е с около 30-40 % по-скъпо. Единствено може да е вярно, това което казваш, ако си обслужил колата не в оторизиран сервиз.

    Коментиран от #22

  • 20 123

    2 8 Отговор
    Нещото, което не се разбира е, че евтиното винаги излиза доста скъпо. По тези сервизи не се спазват никакви правила на труд. Като стане трудова злополука поради неизправен крик или инсталация или друго - това ще струва много по-скъпо, ама е важно сега да спестим едни стотинки. Същото се отнася за колите - ще сложа второупотребни гуми, ще сменя частта - накладки, маркучи, ремъци с някакъв боклук. Ще отида при бай Иван, който няма да носи никаква отговорност за това, което е направил и ако нещо стане ще вдигне ръце, че не те познава. Това ще спести някой лев, но ще застраши живото на собственика на автомобила и на хилядите по пътищата. В крайна сметка автомобилът е лукс. Който не може да го поддържа както трябва - няма да кара, а ще се води срещу карта от 50 лева за цял месец. А на оторизираните сервизи не случайно им е по-висока цената - не се само разликата в цената на маслото. Всички
    системи са изправни, проверяват се ежемесечно, техниката им е каквато трябва, служителите са обучени, дават гаранция, плащат 20 % ДДС, плащат 10 % данък печалба, плащат коректно заплати и осигуровки на служителите.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Живко Абрашев

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "123":

    Точно така в неоторизиран сервиз обслужих колата, и ми седна 300 £. Което пак е по евтино от исканото в малък сервиз в бг. В оторизирания щеше да ми е 460, което също е по евтино спрямо България само че с тази разлика че тук качествата на маслата и частите нямат нищо общо с тези в Бг. Ако не знаете как се правят различните марки масла в бг, ще ви кажа. Идва една голяма цистерна с масло. Слага се в различни туби и се лепят различни етикети. Познавам собсвениците на приста оил.... както и да е. Това за ниските данъци.... ммм не мога да се съглася с теб че държавата стимулира карането на стари коли. За пример. На 10годишен мерцедес данък 600 лв не е никак нисък. Същото се отнася и за аудито което карам в момента и за бмв-то преди това. В същото време за волво s80 със почти същия мотор и мощност данъка е 260.... избягахме от темата. Защо трябва да има хора който да не могат да си позволят изправен автомобил? Не е ли по лесно да се вдигнат доходите а с това и покупателната способност на българина?

    Коментиран от #24

  • 23 Живко Абрашев

    6 0 Отговор
    ...и освен всичко което плащат оторизираните сервизи си плащаш и за това, че секретарката на шефа му чеше т*пките, че чистачката мие тоалетните и т.н. Не казвам че малките сервизи не трябва да плащат данъци и осигуровки, не казвам и че е нормално да се работи в дупки. Това което казвам е, че първо трябва да се даде възможност на човек да си плати за качествени услуги и след това да се правят подобни промени. Хубаво казваш градския транспорт... а кво правим ако не дай се боже се наложи да караме някой по спешност в друг град? С автобуса и влака ли? Колата вече не е лукс /като преди 1990/ сега колите са необходимост, част от ежедневието на всеки. Мислиш ли, че ако хората могат да карат нови коли ще пестят от части и некачествено обслужване?
  • 24 123

    0 4 Отговор

    До коментар #22 от "Живко Абрашев":

    Разбирам те, но това с повишаването на доходите няма да стане толкова бързо, докато това, че се тровим от трошляците всеки ден е налице. Тоест трябва бързо и рязко ограничение на автомобили без поне ЕВРО 4. Не знам какъв ти е Мерцедеса, ама на 10 години за да ти е 600 лева данъка трябва да е поне 300 к.с. Та в тази връзка - същия Мерцедес ако е под 5 години - данъка е по 2, тоест 1200 лева. Ето така ме стимулира държавата да си карам стария, а трябва да е обратното - за новата кола да ми дава стимул - по-нисък данък. И да ти кажа по-принцип си прав за доходите и новите автомобили, но пак ти казвам - българина е друго порода животно. Познавам хора имащи доход - около 2 хил. лева на месец - могат да плащат лизинг на нова кола, но не си купуват такава - среден клас, защото искат да карат премиуми без да ги интересува безопасност, СО2 и други. И на кола, която е струвала преди 10 години 100 хил. лева, частите и поддръжката и сега са и скъпи. Та такива хора правят компромиси заради елементарната гъзария с частите и труда - поддържат автомобила където им падне. На средния клас автомобил поддръжката ми е по джоба, но на премиума - не. И това води до компромиса. Като стана въпрос за Англия имам пресен спомен от преди доста години, когато познат си купи аксесоар от фирмен магазин в Лондон, който струваше около 100 паунда, при курс 2.6. Същото нещо в БГ във фирмения магазин беше 60 лева или 23 паунда. Та казвам, да не сравняваме сливи с марули. Ако някой няма финанс
  • 25 123

    1 1 Отговор
    няма финанси да си смени маслото сам или да ползва помощ от приятел. Но с това да оправдаваме незаконните сервизи ми се струва прекалено.
  • 26 321

    3 1 Отговор
    За да се практикува медицина трябва диплома.
    За монтьорлъка- професионални познания /изпит/
    А по принцип всеки може да лекува сам себеси, и колата си също.
    За масла и филтри и накладки майстори много, за по-тежка и сложна работа няма никой.
  • 27 гост

    5 0 Отговор
    Време му е да затворим тая власт.Прекалено много
    простотии почна да твори.Откъде накъде ще дава
    власт на някакви лобисти да ни определят регистра-
    ционните режими.Тия регистрации допълнително ще
    завишат цените на сервизните услуги и ще печелят най-
    вече собствениците на големите сервизи.
  • 28 гараж

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "СЕРВИЗ":

    Е заради такива,като тебе сме първенци по корупция
    в ЕС.И бебетата у нас знаят,че съответните документи
    у нас се купуват с подкупи и документ кола не поправя.
    И това за,което мечтаеш ще изисква и нова администра-
    ция и,кой мислиш,че ще я храни?
  • 29 Мемфис

    2 6 Отговор
    Само който не живее до “гаражен сервиз “ не знае как во е да нямаш спокойствие до полунощ!
    Чукане, пневматични инструменти, миризми, форсиране....
    За друго не знам, но категорично трябва да се забрани СЪЩЕСТВУВАНЕТО НА ТАКИВА СЕРВИЗИ в населени места!
  • 30 Stefko88

    3 0 Отговор
    Не могат да ме затворят. А що се отнася до гаранциите.....как да дадеш гаранция като човек иска най-евтино да мине. Аз си монтиран скъпи пасти и да ви кажа карат доста време . Хората си купуват коли които не могат да обслужват както трябва. Защото нямат пари. Ето казвам на клиента има част от 100 лв и от 300 лв. Гледаме заедно сйта на доставчика. Ееее от 100 ще е. И му казвам това е боклук ще изкара до лятото. Не нея си иска. Кара висок клас автомобил и реве че всичко е скъпо , ми да си купи Рено клио или голф и да не се чуди що това е така що е иначе. Предлагам масло.... Същата работа. Ама Еди къде си има по 6лв литъра, не знае какво е ама било хубаво. Направо ги гоня вече нямам нерви да се занимавам с глупости. Как да правя инвестиции като хората масово гледат да крета автомобила ,а не да имат такъв сигурен и работещ. Скоро говорих с жена ми съавъпрос за неин познат че поредната кола се счупи нещо и й казвам...забелязваш ли , че наша не се прави често и не се чупи? Защото се прави като хората.е да струва пари....еми да така е ама Ганьо днес не го разбира, че хубаво и евтино няма.
  • 31 Stefko88

    1 0 Отговор
    Едан чак се сопка ма тииии като отказваш работа май си много богат ? Викам му ейй не съм богат просто не искам утре да ми цъфнеш с тоя курник и да ми ревеш , че нещо не е така щото се биеш с дъска по дирника да акаш по малко!Това не ми е хоби и аз работя качествено и не безплатно. Щом си дошъл при мен значи гледаш да минеш метъра защото някъде са ти казали че ще те одерат жив. Но това не е мой проблем. Толкова са смешни понякога се изпускат сами, че са обиколили няколко колеги и сега гледат къде може ей така за спорта дет се вика да минат. Като почнат масово да плащат тогава ще има и инвестиции докато парите са проблем не са за при мен. Един друг ми мъкне втора употреба амортисьори да съм ги бил сложил викам ок 35 лв на страна и без никаква гаранция.еееее ама как без гаранция? Той не съобразява че ми носи вторични суровини и иска гаранция?!?! Викам ей там работи едно момче зад блока ходи питай него за да не го запсувам. И не зяпа с учудване че Не ми се занимава. Затова предпочитам по малко клиенти но сигурни отколкото тоя и ония сельо .

    Коментиран от #32

  • 32 МАК

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Stefko88":

    Евалата Стефко абсолютно съм съгласен с теб !! Аз също за хоби оправям колите си и на познати и то както трябва , но почнат ли да ми говорят глупости да си ходят в кварталните майстори и да не ме занимават!!
  • 33 Майсторчено

    1 0 Отговор
    Писнами от гаражни" майстори"нека плащат всичкои закони държавни данаци и тогава да вземат 50 за смяна на съединител