Такова заключение правят експерти и аналитици, съдейки по статистическите данни за продажбите на дизелови коли на Стария континент. През първите четири месеца на 2018-а в Европа са продадени със 17% по-малко дизелови коли, в сравнение с аналогичния период от миналата година. Това е най-сериозния спад през последните години, което наред с много други фактори навежда на мисълта, че епохата на дизеловите коли постепенно си отива.
Изследванията на френската маркетингова агенция AAA Data показват, че от 1990-а до 2007-а количеството на дизелови автомобили в Европа расте стабилно. Максималният резултат е достигнат през 2011 година, когато 55.7% от всички автомобили в Европа са оборудвани с дизелови мотори.
От там насетне започва сериозния спад, като според експертите, основните причини за него са свързани с активното развитие на хибридния и електрически транспорт, както и с грандиозния скандал, спретнат от американците, Дизелгейт.
Като лакмус по темата с дизеловите автомобили може да бъде взета една от най-богатите срани в Европа - Норвегия, която затегна много сериозно екологичните норми на автомобилите и постепенно норвежците се преориентираха към електрически, хибридни и бензинови коли. През 2007 година в Норвегия дизеловите коли са 74.7%, а днес процентът е един от най-ниските в Европа - 23.7%.
Като цяло в Европа се наблюдава сериозен ръст на бензиновите автомобили, както и на тези с алтернативно задвижване (хибриди и електромобили). Най-малко търсене на т.нар. електрифицирани автомобили се наблюдава в България, Словения и Словакия, както и в прибалтийските републики.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пешо
Коментиран от #2, #5, #31, #33, #36, #37
11:23 10.05.2018
2 Марто
До коментар #1 от "Пешо":
Само дето ще ги забранят със закон и няма от къде да си го купиш, а и твоя ще бъде спрян от движение. така че щеш-нещеш ще минеш на електрокар, дърдорко.Коментиран от #29
11:33 10.05.2018
3 глупости
Коментиран от #4, #17, #22, #44
11:35 10.05.2018
4 пънчо
До коментар #3 от "глупости":
А един мармот завива шоколад...11:37 10.05.2018
5 Гост
До коментар #1 от "Пешо":
Пешо от Карабунар винаги ще чади....🤣🤣🤣11:46 10.05.2018
6 Uflaf
Коментиран от #9
11:56 10.05.2018
7 onq s konq
Коментиран от #53
12:04 10.05.2018
8 Бат Кольо
12:08 10.05.2018
9 Лимонад
До коментар #6 от "Uflaf":
Нещо ти е двусмислено мнението . Раздвоен си някак - говориш за отговорности на някакви хора, но не и за себе си... говориш за нещо как някой е длъжен да ти осигури и ти е виновен, а като зависят от теб нещата - казваш - “защо аз да пълня на някой гушата”...помисли и разбери, че тоя подход не е градивен. Изгражда само мрънкащо поведение. Затова бъди градивен - предложи конкретно, бори се за предложението си и спечели от това. Само така после можеш да възпитаваш, че изграждането е позитивно и има резултат. Това търсим... не поредният мрънкалник, който да показва проблеми без решението им и без воля за решение.
12:23 10.05.2018
10 GTE
И не трябва държавата да наказва крайния ползвател, при положение че е било разрешена продажбата на дизели.
На първо време трябва да се ограничи вноса им, особено на такива които са под Евро 4. В последствие може да се ограничи вноса на всички дизели втора употреба. Послед а се спре продажбата на нови. Но който се е сдобил не може да се наказва, освен ако държавата не ги изкупува при покупка на нова кола например.
12:25 10.05.2018
11 Пешо
Коментиран от #12
12:27 10.05.2018
12 Мартин
До коментар #11 от "Пешо":
Кои са тези "експерти"? Като се напише експерти, се пише също така от коя организация са тези експерти. Иначе написаната статия е несериозна и нелегитимна. Стига измислици и евтини сензации, не се научихте да пишете. А норвегия е последната държава, която може да бъде използвана като лакмус. Защото Норвегия е просто частен случай на висш идиотизъм и лицемерие. Не е представителсна извадка за никой регион на планетата. И да чакате и да не чакате, дизелът няма да си отиде скоро.13:00 10.05.2018
13 Гост2
13:09 10.05.2018
14 liverpool
Коментиран от #19
13:32 10.05.2018
15 Ухание
13:41 10.05.2018
16 Алексей
Но ако спрат да експлоатират нефтените залежи, ще минат на шейни, на на ски и само по-заможните ще имат велосипеди.
13:41 10.05.2018
17 Твой глупости
До коментар #3 от "глупости":
Българинът дава в пъти повече за подръжка, особено за ходова част. Ако пътищата са като в Европа едва ли на някой ще му се увиди 300лв данък. Но да даваш 1000 за раздрани гуми и счупени носачи от дупките и да ти искат 300 лева данък ще е наглост.13:54 10.05.2018
18 иван б
14:06 10.05.2018
19 селянин
До коментар #14 от "liverpool":
Скоро не са затваряли въздушното пространство над северна Европа от пепел и сяра..Катил,Бабабунга и Гръмогръм са много активни напоследък в Исландия..един да гръмне ще забрайте за дизело..когато сипваха олово в бензина..що не кажат колко народ,,поглъщаха оловните пари,,по един бул.,,Ленин,,само дизел и ТИРаджиска нафта.Коментиран от #24
14:14 10.05.2018
20 Балкански ботуш
14:15 10.05.2018
21 roko
Коментиран от #25, #28
14:54 10.05.2018
22 lava
До коментар #3 от "глупости":
Не ти го пожелавам, но ако стане така, че утре ти намалеят доходите и не можеш да плащаш данък 300 лв и отделно да поддържаш нова кола, дали ще продължаваш да държиш на това, че по-малоимотните трябва да ползват градския транспорт? Ако беше чист, удобен като спирки, редовен - точен и начесто, смятам че много хора биха го ползвали. В момента не е такъв; да не говорим, че с кола ти е по-евтино, особено ако пътувате двама души.Коментиран от #39, #50
15:09 10.05.2018
23 asdf
15:55 10.05.2018
24 Кой
До коментар #19 от "селянин":
е този бул."Ленин"?16:10 10.05.2018
25 Diesel über alles
До коментар #21 от "roko":
Съгласен съм с това мнение. А и има ли смисъл всяка тема да се ползва като повод за Пуническа война? Много сме злобни, ей!16:20 10.05.2018
26 Фани
16:32 10.05.2018
27 Печките в кухнята не на пътя
Та някой, избрал дозел, има ли ясна представа защо го е направил?
16:42 10.05.2018
28 Печките в кухнята
До коментар #21 от "roko":
Дали не сравняваш ябълки - с круши? По-висок въртящ момент на двигател с повече обем и турбо...я сравни бензиново турбо със същата мощност и същия обем, да видим дали дизелът ще е с предимство. За дизелова състезателна чул ли си?16:48 10.05.2018
29 КАТ
До коментар #2 от "Марто":
Може и да не ги забранят тука,достатъчно е Европата да вдигне акциза още с 50% и Пешо само ще я припалва от дъжд на вятър.17:37 10.05.2018
30 Марио
17:39 10.05.2018
31 PlimP
До коментар #1 от "Пешо":
и аз, и аз, ама ай да се сменим, ти да си Узад, че да подишаш малко "чист" въздух, аз черпя17:46 10.05.2018
32 ludia max
17:47 10.05.2018
33 Гост
До коментар #1 от "Пешо":
Аз също!17:53 10.05.2018
34 THE GHOST
18:53 10.05.2018
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Бенц
До коментар #1 от "Пешо":
Ще караш ако ти дават, ако не нали знаеш там където свършва дизела започва бензина... ;)19:36 10.05.2018
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Венци7
20:51 10.05.2018
39 БЪЛГАРИН
До коментар #22 от "lava":
а стига ве, банкянския тарикат нали проправи метрото замитайки хиляди години цивилизационно развитие ... !23:15 10.05.2018
40 Вронски
23:16 10.05.2018
41 Андрей Николов
23:45 10.05.2018
42 Алфа Ромео
23:45 10.05.2018
43 Дионисий
00:15 11.05.2018
44 Расулюлах
До коментар #3 от "глупости":
Да които не може да се храни само с хайвер да умира щото немарда има пари за други неща ..нали така по твоите съждения02:51 11.05.2018
45 Гост и то просъ
07:36 11.05.2018
46 Веско
08:29 11.05.2018
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Димитър
11:07 11.05.2018
49 Бенц
14:04 11.05.2018
50 Да да
До коментар #22 от "lava":
Аз карам колело! По-интерстното обаче е ,че в Холандия милионери карат колела! И не защото нямат пари за бензин,нафта или онези 70 евро такса на месец за дизела! Не! Те го правят за здраве! За облекчаване на трафика и дори за по-бързо предвижване! Някои велосипеди са по скъпи от вашите дараци,ама вие сте баровци,а холандския милионер е сиромах! Вие до магазина на 300 м.с колата,той до работата на 3 км.с колелото!!!15:27 11.05.2018
51 Премахва ДПФ софтуерно и физически
Коментиран от #52
18:02 11.05.2018
52 Хихих
До коментар #51 от "Премахва ДПФ софтуерно и физически":
Затова са сложили климатик в колата.Обаче нали всички сте"баровци" а се стискате да си пуснете AC-то в колата.01:11 14.05.2018
53 ДАРАБАРА
До коментар #7 от "onq s konq":
Ко каза ко за дизелите :) по-здрави от бензинките много глупав народ има ейиийийийиййи защо ли става все по трудно по авто моргите да намериш части за бензинова кола по сайтовете всичко се напълни с дизелови коли за части като посетиш сервиз и 90% от колите в него са дизелови и всичко майстори карат безнзинки или някое 1.9тди 90 или 110кс да те са здрави безспорно всичко друго е дреп този малък разход за който говорите си го сметнете в пари 7-8л. градско в пари са 18лв. а митът моята харчи 5 в града го разправяйте на друг а като си вземеш някое 1.8- 1.8т 2.0-115кс с газчица и се возиш буквално без пари има разни шкодички и е евтино евтино за поддръжка а феновете на печките сменяват демпфер на по една год дюзи и още куп неща и къде ви отива икономията от 2лв. в преразход за части имаме 2 служебни шкоди фабия едната 2.0 115кс с газ градско гори по 10 12лв на 100 и другата 1.9тди 131кс градско гори 8 нафта 18лв. за 5 г и 120000км по бензиновата са сменявани само консумативи като ремъци и масла и някое шарнирче за по 15лв а по дизеловата 3пъти демпфер 4бр. дюзи нови защото не ги рециклират, а само чистат, гарнитура глава гнп тампони по мотора та я сметнете какви пари давате бе братче мили фенове на дизела а тези с големите дизели от 3.0кб на горе при тех е страшно лично аз карам с8 д2 98г 340 с газ градско с 20лв минавам 100км а такива печки чипосани 1.9 и 3.0 тди ги правя сами да си говорят след 120 130км та карайте си печките и не изразявайте мнение Германе10:22 02.07.2019