20 Декември, 2018 13:47 66 498 95

Икономия на гориво: Два ефективни, но опасни метода

  • икономия-
  • гориво-
  • автомобили
Икономия на гориво: Два ефективни, но опасни метода - 1

Бензинът у нас рязко поевтиня, но това, според експерти, няма да е задълго. Независимо каква е цената на горивата у нас, голяма част от водачите (притиснати от финансови грижи) се стремят колата им да харчи възможно най-малко. Неведнъж сме писали за начините за безопасна икономия на гориво, като в основата са оптимално ниските обороти на двигателя, предвиждането на ситуациите и по-рядкото натискане (при възможност) на спирачка. Сега обаче ще ви разкажем за два способа, чрез които също можете да направите икономия на гориво по време на движение, но те са опасни (особено в зимните месеци) и не са препоръчителни за ежедневна употреба.

Налягане в гумите

Икономия на гориво: Два ефективни, но опасни метода


Този метод е отдавна известен от водачите на моторни превозни средства и въпреки че не е препоръчителен се използва доволно масово. Става дума за пренапомпване на гумата. При този метод контактната площ на гумата с асфалта намалява, сцеплението е много по-слабо и оттам намалява и разходът на гориво. Този способ обаче крие немалко опасности, основните от които са влошени спирачен път и управляемост. Вторсетеппи негативни реакции от пренапомпването на гумите са неспособността гумата да поглъща вибрациите от неравностите по пътя, а оттам доста по-често започва да страда окачването.

Слипстрим

Икономия на гориво: Два ефективни, но опасни метода


Този термин е добре известен на почитателите на Формула 1, но той още по-ефективно може да се използва и на пътя. Става дума за позициониране на автомобила зад движещ се голям камион. Тогава колата се оказва в своеобразна въздушна дупка, където съпротивлението на въздуха е значително по-малко. Това позволява движение със скоростта на камиона, като натискането на педала на газта е доста по-малко, а оттам разходът на гориво намалява. За да постигнете оптимални резултати обаче трябва да се движите плътно зад камиона (на разстояние 4-5 метра), което крие немалко опасности. Нямате видимост напред и при екстремно спиране от страна на камиона времето за реакция е много малко. Освен това не виждате и дупките по пътя или когато ги видите, вече е късно за реакция.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 33 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    74 107 Отговор
    или мога просто да си взема 0.9 двигателя на дачия

    Коментиран от #17, #55, #87

  • 2 ха ха

    144 22 Отговор
    Не е ли по-разумно да караш с по-тесни гуми като търсиш икономия, вместо да ги помпиш до пръсване

    Коментиран от #3

  • 3 Марто

    98 9 Отговор

    До коментар #2 от "ха ха":

    Той производителят е изчислил много точно какъв размер трябва да са гумите и какво да е налягането в тях. Препомпването е опасно, иначе да - ефективно е и колата харчи по-малко.

    Коментиран от #26

  • 4 Стоте дупки

    137 13 Отговор
    ПРЕНАПОМВАНЕТО НА ГУМИТЕ ЧУПИ ЦЯЛОТО ОКАЧВАНЕ, ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА ВОЗИЯТА, И НА КРАЯ ИЗЛИЗА МНОГО ПО-СКЪПО ОТ ЕВЕНТУАЛНАТА ИКОНОМИЯ НА ГОРИВО
  • 5 5ко

    19 17 Отговор
    Какво означава пренапомпване?
    С колко трябва да се превиши налягането в гумите?
  • 6 JEEP

    99 3 Отговор
    И при двата метода шансът икономията на гориво да излезне не само през носа на водача е огромен.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Патил

    94 5 Отговор
    Слипстрим....а камъчета от камиона
  • 9 München

    65 6 Отговор
    Зад камион.... а въздухът в колата?

    Коментиран от #49

  • 10 Мимо

    58 6 Отговор

    До коментар #7 от "Реалист":

    Наистина са "бай Ганьовски" но не са неефективни! Статийката е интересна, просто се изтъкват два начина, никой не казва че са препоръчителни! Аз съм си правил такъв експеримент от чисто любопитство: колата ми е с челно съпротивление почти като на ГАЗ-ка и тежи 2 тона. На темпомат при 90 км. моментния разход е около 10-11/100, залепям се зад камион - разхода моментално става 7,7-8,5 на сто. Излизам от "заслона " на камиона - веднага става 10,5-11,5 на сто. Правих го веднъж и то в участък от десетина километра на магистрала - за да е обективен резултата и наистина е така. Пак казвам : направих го от чисто любопитство, в името на науката както са казва. Вече при лека кола с по-малко челно съпротивление разликата вероятно няма да е толкова голяма, но ще я има със сигурност.
  • 11 Asd

    29 40 Отговор
    Най-много се спестява при изключване от скорост. Опасно е особенно през зимата, защото при нужда от спиране на скорост или насочване на колата се губят ценни секунди, което може да е фатално.
  • 12 Не прави така!

    45 7 Отговор
    Язе чакам оня с коня с бмв х6 и се лепим отзаде. Коня като ме скива и не бие спирачка, а само газ. Така он надува до 200, а я само със 100 и летиме двамата като самолет теглещ безмоторен самолет. Ама си требе здрави нерви, що скоростта е висока.

    Коментиран от #47

  • 13 Аванта

    59 11 Отговор
    Аз пък съм забелязал че на скорост и по надолнище разходът става НУЛА, а като изключа от скорост става 2 литра. Дали е бъг или наистина на скорост по инерция не гори нищо?

    Коментиран от #37, #38, #88

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Юмм

    80 3 Отговор
    Като сте на скорост без да подавате газ дюзите не пръскат гориво. Когато сте изключили от скорост дюзите поддържат свободния ход на двигателя.

    Коментиран от #21

  • 16 ОпОп

    65 6 Отговор
    Най-много се пести, когато нямаш кола. Няма пребапомпване, залепяне, тиксо по фугите и т.н. Взимаш си една карта за градския или балканче от мангустите на пазара и 1л вода на 5км и си ти :D

    Коментиран от #80

  • 17 Анонимен

    31 5 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Вземи си и едно въже и кука за да може да се закачаш за другите автомобили. Платно също върши работа ако има попътен вятър.

    Коментиран от #79

  • 18 Анонимен

    11 10 Отговор

    До коментар #14 от "сектант":

    Златна газова за мотор с tsi ли предлагаш идиотче.
  • 19 ДАААА

    21 3 Отговор
    А МОЖЕ ДА СИ ДЪРЖИМ ТАРАЛЯСНИКА В ГАРАЖА, АКО ИМАМЕ ТАКЪВ И ИЗОБЩО НЕ ХАРЧИ ГОРИВО !
  • 20 Гост

    28 16 Отговор
    В коя агенция да сигнализирам за тази "статия"? В която умишлено ме съветват на опасни и живото застрашаващи практики ?

    Коментиран от #39, #58

  • 21 Да си знаеш

    16 46 Отговор

    До коментар #15 от "Юмм":

    Глкпости-след като дюзите не впръсват гориво защо и как тогава двигателя работи? На практика,щом двигателя работи-значи се изразходва гориво.

    Коментиран от #22, #24, #29

  • 22 sddsa

    24 6 Отговор

    До коментар #21 от "Да си знаеш":

    Гумите го въртят
  • 23 qwerty

    11 8 Отговор

    До коментар #14 от "сектант":

    Карах такава служебна -сандеро, как я мъчех и повече от 6/100 не ми даде градско.
  • 24 асддса

    12 4 Отговор

    До коментар #21 от "Да си знаеш":

    Не е така, при двигателите с директно впръскване като си на скорост и пуснеш газта колата спира да подава гориво. Дори и борд компютъра показва нула. Докато колата свали до ниски обороти може така, тогава се включва.
    Но това си е мизерия, не си струва за няколко лева.
  • 25 Японеца

    21 8 Отговор
    Икономията и при двата способа да е максимум 0.1л/100км. Иначе казано 2.20/10/100=0.0022лв. на километър!Минавате опасно 1000км за да спечелите 2.20.Е това ако не е смешно!!!!!!!!

    Ако е 1л/100км икономията ще е 22лв. за 1000км.Пак смешно малко!

    Коментиран от #34

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Японеца

    25 6 Отговор
    Статията е опасна за младите шофьори!Носи се наказателна отговорност за умишлено или неволно подвеждане чрез невярно съдържание!
  • 28 Автомонтьор

    58 18 Отговор
    Аз работя от 92г в автосервиз в Германия.1 махнете всичко излишно от колата!2 Не надвишаване 2000 оборота!3 Карайте на колкото се може по-висока предавка.4 не падайте под 1500 оборота.Спазвайте дистанция.Движете се плавно като параход.По възможност не натискайте рязко нито газта нито спирачката.Надявам се повечето от вас са чували израза:в света има два вида коли:Мерцедес и всички останали!В тази връзка искам да кажа следното:при Мерцедес автоматик при ускоряване на 1800 оборота се сменя на следващата предавка а при намаляване на 1500 оборота става същото.Какъв е извода:Щом Мерцедес казва така значи така трябва.Тоест всяка една кола е най-икономична в диапазона 1500-1800 оборота!Няма значение МАРКАТА!ТОВА Е!Тоест няма смисъл да се джафкате дали колата е немска,японска,френска,италианска или не дай си Боже руска!И извънземни да са я правили това е!

    Коментиран от #30, #41, #44, #45

  • 29 Пилампи

    29 7 Отговор

    До коментар #21 от "Да си знаеш":

    Принудителен празен ход. При движението на буталата цилиндрите се вентилират само с въздух без гориво.

    Коментиран от #72

  • 30 Haha

    29 17 Отговор

    До коментар #28 от "Автомонтьор":

    Минал си ти покрай "майсторите" в тоя дияпазон от обороти колата се тормози и гори повече а ако си и на лек баир консумацията на гориво става по 3 оптималните обороти са от 2 до 3 000
  • 31 ИВАН

    9 3 Отговор
    Съвет номер 28 - автомонтьора е правилен, мога да добявя и че коефициента на съпротивление при търкаляне на гумите намалява, когато са с повишено налягане и с по-малък /плитък/ грайфер, а като се кара внимателно, окачването не може да пострада, както и комфорта
  • 32 гост

    26 6 Отговор
    Гумите могат да се карат безопасно с налягане не по-високо от 10-15% от предписаното налягане от производител или при 2.1бара е допустимо да ги помпите до 2.4-2.5бара и така да спестите 4-5% от горивото, ако харчи 10л, то така може да спестите 0.5л, защото гумата не поема голяма част от енергията за задвижване и не се деформира, което реално отнема от приложената енергия.
    За слипстрим е абсурдно да се говори, защото е крайно опасно и е наказуемо по закон.
    Просто ходете пеша при възможност и не си карайте колата за 2, 3км хем добре за здравето ви, хем за джоба. Ако ходите на работа с колата то намерете си някой колега и си делете парите за гориво. Или най-добре не си купувайте стара, тровеща кола само, за да кажете, че имате кола и после да нямате пари за гориво, такси, гуми и поддръжка, да мрънкате и да псувате живота си, а сами да си натрисате ненужен разход.
  • 33 Йосип Броз Тито

    41 6 Отговор
    Икономията, майка на мизерията, то си е казано... Евтиното винаги излиза скъпо.
  • 34 А 5

    18 2 Отговор

    До коментар #25 от "Японеца":

    Абе, на колко оценявате живота си, та правите тия тънки сметки ?
  • 35 Обикновен човек

    20 1 Отговор
    Големи сте разбирачи който иска да кара трябва да зарежда това е пък тя да гори колкото иска стига да не се чупи
  • 36 Va60

    23 1 Отговор
    Ако караш без постоянно вкл фарове също постигаш икономия,но от гориво или от крушки незнам.Обяснете дали е вярно

    Коментиран от #46

  • 37 123

    27 1 Отговор

    До коментар #13 от "Аванта":

    Не е бъг, а ППХ- принудителен празен ход!
    Прочети и ще видиш, че е по правилния начин наместо глупавото изключване от скорост!
  • 38 Буцата

    26 1 Отговор

    До коментар #13 от "Аванта":

    Не, не е бъг просто като си на скорост при спускане инерцията върти двигателя и не му е нужно гориво докато на свободна мотора си иска определеното гориво да работи

    Коментиран от #57

  • 39 прикордонник

    1 3 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    ДАМЗИ?
  • 40 Алфа Ромео

    13 4 Отговор
    Споменахте опасностите които крият тези методи,освен това прекалено ниските обороти предизвикват големи вибрации в скоростната кутия и лошо смазване на двигателя. Общо взето пестенето на 2-3 лева на 100км. може да ви излезе скъпо....
  • 41 прикордонник

    9 9 Отговор

    До коментар #28 от "Автомонтьор":

    Пропусна това, да свалим излишните килограми, подстижем и избръснем брадата... За мацките това с брадата е за другаде... Но моля поне едно "пръстче", колкото кутлек оставете, че съвсем до голо...
  • 42 trol

    15 0 Отговор
    мисля че тези които управляват грешно движението е тея дет подаряват книжки да увиснат на въже и ще се оправи всичко в бг
  • 43 Георги

    16 2 Отговор
    Със Симсон преди 35 години. Максимална скорост 65 км/ч. Като се пъхнех зад някоя Шкода от тези старите без турбо 75 км/ч.
  • 44 Хахаха

    11 4 Отговор

    До коментар #28 от "Автомонтьор":

    Най-после един свестен коментар
  • 45 123

    14 14 Отговор

    До коментар #28 от "Автомонтьор":

    Не те знам какъв монтьор си, но сигурно има причина да не те познавам! Да те ...ера и у механика, как може да ми генерализираш оборотите на колите? Спрямо Мерцедес! Ха ха, смешник!

    Коментиран от #66

  • 46 Анонимен

    14 7 Отговор

    До коментар #36 от "Va60":

    Нищо не спестяваш. Колите в Скандинавия палят с вкл.фарове и фабрично е така. Генератора се настройва да зарежда според консумацията на ел. системата и вида акумулатор. Имах пасат 5.5 за 6 г. и около 200х.км не е дал признак.след него б7 - 240х.км. не съм го пипал 5 г. Кутията изпуши с съединителя. Но от светлини не се пести. С предписания акумулатор по книга и на минус 20 ми е палил с бг нафта. Не хваля ВАГ колите.просто това карах тогава. Иска редовно каране поне 25 км. за дизел. По темата мога да кажа че е неоправдано това. Първо защото е забранено,хвърчат камъчета и късна реакция ако изобщо реагираш. Това е глупаво да се прави. Живота е само един.Пазете го.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 ОДА ЖОН ИЗКЕНЗВАНЕ

    6 12 Отговор
    изключете радиото светлините и климатика и пада с 2 литра разхода
  • 49 ааа

    3 11 Отговор

    До коментар #9 от "München":

    зимата кой кара с пуснати отворени духалки да ти влиза студ, миризма от пръскалките и мръсен въздух от печки въглища, затваряш духалките а парното духа само в краката
  • 50 Чаоо

    13 5 Отговор
    Икономия та е майка на мизерията.
  • 51 112

    17 4 Отговор
    Само пълен идиот може да се занимава с подобни тъпотии на живо, че и да пише за тях. Като нямаш пари за гориво не си купуваш кола или поне не V6 3000 кубика. Да не говорим,че тая икономия излиза през носа по всички показатели. Икономията е майка на мизерията,ама хОди го обЕснявай на Ганьо!
  • 52 Антон

    26 2 Отговор
    За да не се налага да икономисвате: просто си купете кола чийто разход и поддръжка са такива, които отговарят на дохода ви и не натоварват семейния ви бюджет. Тогава няма да има нужда да мислите как да икономисвате гориво.

    Коментиран от #53

  • 53 додо

    7 2 Отговор

    До коментар #52 от "Антон":

    ...духа в краката - чушки,добре ,че жената ми купи дебели плетени чорапи и е така я карам, а и задължително - ушанка!
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 vasik atanasova

    8 2 Отговор
    вярно е но е тъпо да се използват и двата метода
    особено да караш зад камиона
    а пък с пренапомпени гуми особено зимата а и ако си с летни е
    пак убийство

    Коментиран от #60

  • 57 Mattoni gialli

    0 3 Отговор

    До коментар #38 от "Буцата":

    Буцко, взе ли категорията?
  • 58 Мимо

    13 2 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Мимо в агенцията за закрила на детето...да ви...в професорите. И оня, малко под теб, дето пък цитира закона - някой го подбуждал към самоубийство... Абе вие не сте в ред! И в заглавието пише, че това са два ефективни, но опасни метода. Никъде и никой в статията не е написал , че така трябва да се кара. Аз поне разбирам статията като информативна и нищо повече. Все едно ако пуснат статия за имало преди много години няколко откачалки, които скачали затворени в буре от Ниагара... Та легендите казват, че един бил оцелял, ама не е сигурно. И вие ще кажете, че някой ви подбужда да скочите от Ниагара с буре ли?!! Еб@ ви и логиката, честно! То българина стана така- ако чуе или види ,че пребиват някой човек някъде - ще си затисне ушите и все едно нищо не е станало, ама за някаква статия в интернет - веднага: ние сме много "будни и взискателни" и започваме да сезираме агенциите...
  • 59 БМВ 330

    7 3 Отговор
    И двата метода са толкова безумни и безсмислени,че направо не ми се мисли какви ще са последствията . Струва ли си за 2-3 лв.

    Коментиран от #90

  • 60 Жигулката

    6 0 Отговор

    До коментар #56 от "vasik atanasova":

    Карат бе... Карат яко и тва си е... Лудите се увеличават!
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 дедо иван

    18 0 Отговор
    Икономията води до мизерия и евтиното излиза после скъпо. Трябва да не се страхуваме от големи разходи, а от малки приходи.
  • 63 Бат Мишо

    11 2 Отговор
    язе москвича си го карам с ушанка и ботуши щото зе да ми мокри мн краката кът минавам през локви .....чадъра е задължителан щото вънка спира да вали вътре не - до 3 дена след валежа при спиране и тръгване се изливат несметни количества вода върху водача от неизвестни кухини -тва е от тунинга за наркотрафиканти предполагам щото аз от 28 г не мога да ги открия и запуша- на 3 ден след валежа спира и вътре -така че чадъра до вас и се пести от лекарства ....от гориво нема пестене - надолу 13 нагори 13 , изключен вкл на скорост ,в нивата след трактора пак 13 - в града 17 - само 1 литър повече от БМВ Алпина 2.5 ...И ако ви ги изгори се радвате ...щото това означава че някак си сте го запалили ..... няма да ви се фаля повиче щото ще ми завидите и откраднете и тряя да почна да го заключвам
  • 64 Bai mangal

    6 6 Отговор
    Като искате икономия карате дизели HDI !!!! Френските дизели не са лоши !!1,5 dci на Рено и 1,6 hdi на Пса горят малко и вървят горе долу прилично!!!!

    Коментиран от #74

  • 65 Bai mangal

    3 5 Отговор
    Ако искате пък неубиваем мотор и икономия-2,0HDI
  • 66 Алфа Ромео

    2 3 Отговор

    До коментар #45 от "123":

    Добре че и аз не го познавам този автомонтьор, не е истина кви глупости е писал, все едно всички коли са едни и същи.
  • 67 Бат Мишо

    11 1 Отговор
    ПС ТВА СЕРИОЗНО ЗАПИСВАЙТЕ СИ
    при каране след тир със симсон съм дигал 100 ТОЧНО КОЛКОТО ПИШЕ на ендурака , пести се и с кола
    ОБАЧЕ ЗАГРЯВА ДВИГАТЕЛЯ ПОРАДИ ВЛОШЕНО ОБДУХВАНЕ -такова НЯМА след тира
    симсоня блокира и за малко да ми струва живота ,,икономията,,
    ЗАГРЯВАТ И Колите -ЗАСЛУШАЙТЕ СЕ И ЩЕ ОТБЕЛЕЖИТЕ НЕМИНУЕМОТО ВКЛ НА ПЕРКАТА - като добавим и че ако нещо изскочи пред тира отивате под дифовете я отебаваме тая икономия -16 колела спират НЕМИНУЕМО по бързо от 2 или 4 НЕ ГО ЗАБРАВЯЙТЕ НИКОГА като карате зад ТИР
    бил съм и на 2 те седалки и на тая в тира и на тая на симсона отзад- и на 2 те е изнервяща ситуация евем ти икономията
  • 68 Бат Мишо

    14 1 Отговор
    АКО СИ МИСЛИТЕ ЧЕ АКО ВОДАЧА НА ТИРА СКОЧИ С ВСИЧКА СИЛА НА СПИРАЧКИТЕ ЩЕ СПРЕТЕ преди да влезете под камиона СЕ ЛЪЖЕТЕ ЖЕСТОКО ......причината че не се случва е че ВИ ПАЗИМ
    но изскочи ли дете или човек пред камиона ако не спазвате поне 7 метра дистанция СТЕ ПОД КАМИОНА -не забравяйте че вече сме с АБС на сичките супурнайсе колела- които колкото по бавно потеглят от вас толкова по бързо могат да спрат

    Коментиран от #76

  • 69 Бат Мишо

    5 0 Отговор
    Естественно ако мога да ви отпусна място ще го направя - загледайте се всеки спиращ камионджия как зяпа огледалата а не пред себе си НО за съжаление понякога няма място за отпускане ако изскочи някой пред камиона ....Само веднъж ми се е случвало ама дан дава господ ....оня зад мене с 1 БМВ даде рязко наляво дан влезе под дифовете -ва банк в насрещното сичко или нищо , завъртя се ,пияния с колелото падна пред камиона както го буташе текерлека - за щастие оживяхме сички

    Коментиран от #83

  • 70 Зелено човече

    32 0 Отговор
    За мен най-ефективният начин и безопасен начин за пестене е плавното каране. Всеки ден се чудя на хора в София как виждат, че светофара свети червено но си дават яко газ и след това се налага да спрат. При потегляне отново се ускорява бързо, въпреки че виждат, че по-надолу има задръстване. Колкото по отдалеч и плавно се спира и колкото по-плавно се ускорява, планира се маршрута и коя лента е най-удачна, толкова по добре. Като човек е нежен с газта и спирачката и те са нежни с портфейла.

    Коментиран от #73, #86

  • 71 Адаша

    3 2 Отговор
    По тънките гуми са освен, по-малкото съпротивление намалят и теглото на колата. Даже са е по евтини. Ок са за всеки каращ нормално, за състезатели обаче не ги препоръчвам, може да направят някоя беля. Помня някакво изследване, че фаровете и силната музика вдигат разхода, но не помня точно с колко.
  • 72 007

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Пилампи":

    Не си прав! Карам автоматик форд Куга и на нормален режим работи на около 1000 оборота. Само при изпреварване вдига 1500-2000 оборота. На сто км. гори 7.3 нафта
  • 73 Стършел

    3 0 Отговор

    До коментар #70 от "Зелено човече":

    Браво Зелено човече - най-точния и верен отговор! Аз си задавам същите въпроси.
  • 74 filo

    2 2 Отговор

    До коментар #64 от "Bai mangal":

    Дизела не е никаква икономия.
  • 75 Аз за един приятел да питам

    1 0 Отговор
    Ще може ли някой от пишещите тук да ми обясни следното: на снимка на таблото на автомобил Х - автоматик оборотите са 800 на позиция Р и борд компютъра показва 7,9L/100 km на място. А по документация пише 4,5l/100km среден разход , 4l/100km извънградско и 5l/100km градско .То аджаба със 600 оборота ли се кара тая кола ? Не го разбра този мой приятел та заради него да питам .

    Коментиран от #77

  • 76 Манго Джери

    1 1 Отговор

    До коментар #68 от "Бат Мишо":

    Бат Мишо Цар си! Баш така си е, ама никой не го мисли това. Автобусите също спират яко. Карам си веднъж зад един турски тир, но не за пестене, с бях изморен и викам ще пуша и ще Пина кафенце. И точно докато си паля, сменям станцията на радиото и т.н. един катаджия бил спрял тира. С периферното зрение видях как стоповете се приближава към моята кола! Натиснах спирачки, Пилоти даже леко ускори и започна да спира! Усетих, че ми настръхна и пожелаха три косъма. Пилоти спря на 1м. От тира, а този зад мен с едно пикапче на 0,5м! И те така не карам вече зад тировете.
  • 77 Когато си на място

    0 2 Отговор

    До коментар #75 от "Аз за един приятел да питам":

    7,9 на час... Анадъмо??
  • 78 Пиниза

    3 0 Отговор
    Колата е най икономична и служи най верно на водача,когато се кара с налягане в гумите зададено от производителя на колата.Не се хващайте на тези пинизи от статията.
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Найден

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "ОпОп":

    Би било добре,много от хората да се замислят не от икономия,а за здраве..
  • 81 Da da

    0 1 Отговор
    Имам сузуки алто 660сс.Данни от производителя :извън градско при режим еко:1литър=38км,градско 1л=28км.Ако не вярвате проверете в нета.Suzuki alto eco 660cc.Japan market version,automatic
  • 82 Николай

    5 0 Отговор
    Имам велосипед КРОС. Разход градско 3 кебапчета с гарнитура и 1 бира. Извън градско не го карам.
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Владислав

    0 3 Отговор
    Аз моето Субару си го цедя до прекъсвач, 3 до 4 литра повече разход от нормално каране. Хахаха. Като искате икономии - пеша или с велосипед
  • 85 Таралясников

    3 1 Отговор
    Статията да се преименува на " Съвети за икономия за каращите 7 пъти в годината коли над 15 г., купени с потребителски кредит до 4000 лв.". Карам на LPG НОВО и старо и разхода не ме интересува!
  • 86 Затова стават задръстванията -зелено

    6 1 Отговор

    До коментар #70 от "Зелено човече":

    Всеки инструктор ще ви каже, че на светофар се тръгва бързо и после се успокоява. Така вместо 5 коли на зелено ще минат 10 и ще направите икономия на време и по- малко червени светофари. За задръстванията да не говорим. Моля ви, карайте, не пестете!
  • 87 gost

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Имахме я служебна, никак не е икономична, харчеше си 7-9 л бензин, според карането и трафика.
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Каскета

    0 0 Отговор
    Ако литър нафта е 2.4 а литър олио 1.8 хакаш 30л олио с 10л нафта и ти си човека
  • 90 Мутра

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "БМВ 330":

    Тия не карат коли брат
  • 91 Петър

    0 0 Отговор
    Не се занимавайте с глупости като препомпване на гумите и каране зад тирове. Пренапомпените гуми ще ви накарат да си дадете парите в сервиза, а карането непосредствено зад тир може да ви затрие! В Унгария има камери които следят за дистанция между 2 превозни средства измерва се в секунди и трябва да имате мин. 2 секунди разстояние помежду ви ако не спазвате дистанцията ще получите честитка и то дебела. Всяка кола си има оптимална скорост спрямо аеродинамичните и показания при която е най - икономична (намерете вашата оптимална скорост). Друго важно нещо е качеството на горивата в България (пълна боза). Аз живея в Германия тук на бензиностанцията има 95 (супер) с до 5% Биоетанол 95 с 10% Биоетанол (Е10) и 98 (супер +) без Биоетанол или 100 октана също без биоетанол. С Е10 разхода на 100км ми е почти с 2 литра повече от разхода ми със 98. Разликата в цената е:
    95(Е10) - 1,36 евро 98- 1,47 евро излиза че е по евтино да зареждам 98 отколкото 95. В Бг се чудех какво да сипя... на бензиностанция Еко на всички бензини пишеше че имат 10% биоетанол.. Правете си извода с какво карате.
  • 92 Георги Христов

    0 0 Отговор
    Хора, моята препоръка, купете си добавка ХАДО One step, има варианти 70 и 90 лв. Сипвате един път и сте ок за следващите 100 000 км. Това е ревитализант на мотора. покрива цилиндрите с керамика и подобрява компресията. Оттук разходът пада автоматично. Втория компонен е смазочен и намалява триенето откъдето още повече се намалява комсумацията. Реално защитавате двигателя и го правите по икономичен с около 1,2л/100км след 3000 км добавката се е изплатила а може да карате още 97 000 км .
  • 93 Go Go

    0 0 Отговор
    Икономията е майка на мизерията. Карайте си нормално, не газ-спирачка, поддържайте си автомобила, спазвайте указанията на производителя и всичко е ок. Много е важно преди да си купите автомобил да се запознаете какво да очаквате от модела- слаби места, ремонти, консумативи, обслужване, данъци и застраховки.
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Мъничката

    1 0 Отговор
    Зад тир дизелак пушляк не карам.