8 Февруари, 2019 12:44 6 671 69

Евтината Tesla поевтинява, но не и в Европа

  • tesla-
  • model 3-
  • европа
Евтината Tesla поевтинява, но не и в Европа - 1

Tesla продължава да жонглира с цените на най-евтиния си модел, като основно ги намалява, но това е за сметка на някои доста основни екстри и привилегии. През октомври миналата година компанията започна да предлага модификация на Model 3, наречена Mid Range.

Нейният автономен пробег е намален на 418 километра, но базовата ѝ цена беше $45 000. Само след седмица обаче цената се вдигна с $1 000. В началото на 2019-а, заради съпътстващите федерални субсидии в размер от $7 500 до $3 500, цената на базовата Model 3 падна до $44 0000 и сега тя отново е намалена. Този път с $1 100, което прави сума от $42 900 за въпросната версия.

Иначе, на сайта на компанията, най-евтиното предложение за Model 3 е $34 850, но в тази цена се включват държавните субсидии, които са различни във всеки щат. Както и да е. Оставяме хитроумните разчети на съвестта на Tesla, но е факт, че цената падна от 45 до 42.9 хиляди долара, обаче...

Евтината Tesla поевтинява, но не и в Европа

От 1 февруари се прекратява бонусната програма за поддръжка на клиенти, в която се включваше шестмесечно безплатно зареждане на Model 3. В програмата имаше и други бонуси, намаляващи цената - задължително участие във фирмени форуми и дори изпращане на лична снимка в космоса.

Сега, от Tesla са решили, че тази програма им излиза твърде скъпо и вместо нея намаляват цената на продукта. В Европа обаче все още се предлага само версията Long Range с автономен пробег 560 километра и цените са доста по-висок от тези в САЩ. Те зависят от субсидиите във всяка държава, като в Норвегия например, Model 3 струва 46 900 евро, а във Франция - 53 500 евро.

В Португалия базовата "тройка" се предлага за 60 200 евро. Илон Мъск оправдава високите европейски цени с 20-процентен данък и 10-процентна местна ставка, но е факт, че уж евтината Tesla, съвсем не е толкова евтина за европейците.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    30 30 Отговор
    Свети илон е един мошенник и рано или късно всичко ще лъсне за ужас на сектантите му!

    Коментиран от #12, #20

  • 2 вземете си голф тогава

    33 17 Отговор
    Който не иска Тесла с 560 километра пробег за 50 000 евро винаги може да си купи Голф. Той предлага 124 километра пробег за 44 000 евро.

    Коментиран от #4

  • 3 Каракуд

    15 23 Отговор
    Вместо бонусната програма зомбираните ще получат като безплатна екстра правото да врътнат една тутурутка на господ Елон.
  • 4 Driving pleasure

    12 18 Отговор

    До коментар #2 от "вземете си голф тогава":

    Кого точно се опитваш да излъжеш? На Е-голф цената почва от 31 000 долара без субсидиите тоест на половината, пробега му е 200 мили тоест пак на половината

    Коментиран от #6, #9, #10

  • 5 132

    12 12 Отговор
    Леле какви плоски рекламни номера - да запишеш в сайта си цена на автомобила с евентуалните и то най-високите субсидии. Това си е чиста измама и нелоялна реклама и ако беше в ЕС, конкурентната комисия щеше да му тресне поне едни 5 % от оборота глоба.
  • 6 Гост

    15 4 Отговор

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    Значи ти наивен ли си или нас ни имаш за наивни. Смяташ цената на голфа 31000 $ , а цената на Тесла е слагаш в евро! А спри се малко!

    Коментиран от #8

  • 7 Иванов

    11 7 Отговор
    Абе това кола ли е дето не и чукат клапаните, тракат лагерите и вият ремъците и една добавка няма къде да и сипе човек, камо ли масълце евтинджос от Кауфланд или дизел от някой гараж???

    Коментиран от #26, #44

  • 8 Driving pleasure

    12 9 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Опа сори - прав си! Запазваме цената на Т'слата в евро и преизчисляваме 31 000 долара и получаваме 27 000 евро - значи цена пробег излиза по-тънкана гоуфу стига да не си заомбиран сектант на друсаното африканче ;)

    Коментиран от #14, #25

  • 9 Косенурка

    15 1 Отговор

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    И на Нисан лийф пробега е 250км, обаче трябваше да го карам с 80км по магистралата, срам!
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Кольо Камиона

    14 3 Отговор
    Откато карах Тесла модел 3 пърформънс еинаги я сравнявам с БМВ М3. Цените на двете са съизмерими в Германия, така че не виждам проблем с “високи цени”. Просто в Европа колите са по скъпи.
  • 12 коментарче

    18 10 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Ще ни дадеш ли някакви факти,защо Елън Мъск е измамник ? Създател на PayPal,SpaceX,Tesla ,все технологични и иновативни компании ,които дърпат напред с тласък човешкото развитие.Това са успехи с които дори цяла държава като Русия неможе да се похвали ,а са постигнати от един човек.Така ,че би ли ни казал ,как по-точно Елън Мъск е измамник ?

    Коментиран от #13, #34, #47

  • 13 Антиелектрика

    17 8 Отговор

    До коментар #12 от "коментарче":

    Аз пък като чета такива плоски коментари като твоя и започвам да се чудя що за увредена психика трябва да има някой,, за да намесва Русия във всичко? Какво общо има Мъск с Русия? Картината се довършва напълно за теб, с глупостите за търпане на човечеството и подобни комунистически лозунги, че написани с поредния ти ник. Аман от безмозъчни тролове на хранилките в НПО-тата!

    Коментиран от #21, #23, #40

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Някой

    6 5 Отговор

    До коментар #14 от "Никой не ти вярва!":

    Е как до го трие, като модератора и той са едно и също лице.По Тесла плюем защитаваме Ваг …..интересно.....едва ли е случайно...почвам да си обяснявам. какво реално стои в тази злоба и хейтене на Тесла.
  • 17 Цени

    4 2 Отговор

    До коментар #15 от "Driving pleasure":

    Я дай официални цени на производител. Цени в ЕВРОПА? Цени в ЕВРО?
  • 18 Jack Bauer

    7 1 Отговор
    Всички американски автомобили в Европа са доста по-скъпи отколкото в Америка. Ясно е че на стария континент не обичат чуждата конкуренция.

    Коментиран от #19

  • 19 Кольо Камиона

    10 1 Отговор

    До коментар #18 от "Jack Bauer":

    В допълнение, всички ЕВРОПЕЙСКИ автомобили са по- скъпи в Европа отколкото в Америка
  • 20 гост

    10 8 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Май за лично твой ужас скоро ще лъсне , че любимия ти ВАГ е абсолютно безсилен да конкурира Тесла по всички показатели и това ще е окончателния му край !!!

    Коментиран от #27

  • 21 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    Само за тебе , да се порадваш малко !!! Хаха !! През януари е стартиран специален електромобилен проект с множество партньори наречен EVC1000.

    Заглавието казва всичко, но то е и в името – 1000 км пробег с едно зареждане е постижение, което сега още никой не може да предложи на пазара или най-малкото на приемлива цена.

    Целта е амбициозна и зареждането не трябва да трае повече от 90 минути, като технологично задвижващата система ще се състои от 4 мотора в колелата и изключително ефективно управление на енергията, на което се базира цялата концепция.

    Финансирането за проекта е на стойност €6.8 милиона и е част от програмата Хоризонт 2020. Работното заглавие на проекта е "Electric Vehicle Components for 1000 km daily trips", което показва, че фокусът е върху отделните компоненти и по-конкретно извличането на максимална ефективност от тях в работен режим.

    Екипът на проекта ще работи за оптимизиране на спирачната система, рекуперирането и планираното електромагнитно активно окачване. Допълнителна ефикасност (повече пробег) ще се търси и чрез автоматизация (автономно управление).

    В края на проекта през 2021 г. партньорите ще покажат новите EVC1000 компоненти вградени в два готови за производство демонстрационни електромобила от различни пазарни сегменти. Самите електромобили ще бъдат съвместна разработка на Audi и JAC, на базата на Audi e-tron и JAC iEV6S.

    Освен Audi и JAC, в EVC1000 EU проекта участват още AVL List GmbH (Австрия), Brembo (Итали

    Коментиран от #24

  • 22 гост

    2 4 Отговор
    Освен Audi и JAC, в EVC1000 EU проекта участват още AVL List GmbH (Австрия), Brembo (Италия), ELAPHE (Словения), Fraunhofer ENAS (Германия), Ideas & Motion (Италия), TU Ilmenau (Германия), Tenneco Automotive Europe (Белгия) и Университетът на Съри (Великобритания).

    Пътувания по 1000 км може би не са точно дневни и масови, но се правят и разработването на електромобили, които да ги покриват, има стойност като пазарна реализация.
  • 23 гост

    3 7 Отговор

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    Като се нарадваш ще ти обясня какво следва от тая новинка !!
  • 24 Антиелектрика

    6 4 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Ъъъ??? Пак ли ти с неадекватните си постове? Това изходеното от теб какво общо има с мен и моя пост? Явно си попрекалил с етера, г-н РезарвУар.

    Коментиран от #30

  • 25 Ха на бас

    6 2 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Хайде да се обзаложим кой ще продаде повече електромобили в Европа тази година? Фолксваген или Тесла?
  • 26 Язе

    4 3 Отговор

    До коментар #7 от "Иванов":

    Има коли в които това не се чува,защото съществува един материал наречен....изолация.Ти ако караш Деу Тико може да чуеш и какво си говорят на отсрещния тротоар.

    Коментиран от #28, #31

  • 27 Язе

    3 5 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Виж Ауди е-трон което журналята са тествали и виж отзивите за него.Няма да си много доволен от разултата защо всичко е против конкурента му Тесла Х.А качеството в него?

    Коментиран от #29

  • 28 гост

    5 8 Отговор

    До коментар #26 от "Язе":

    За твое най-голямо съжаление такива коли с ДВГ НЯМА !!!! Дори в Ролс Ройс при по-рязко подаване на газ шумът е над 60 децибела , особено ОТВЪН !!! Което е много по-важното от това какво се чува вътре !!! А да не говорим за останалите , повечето издават шум като стадо виещи чакали !!! И защо съм длъжен аз и останалите нормални хора да си тормозят слуха с пристъпите на келешлък на разни комплексари ???

    Коментиран от #37

  • 29 гост

    4 9 Отговор

    До коментар #27 от "Язе":

    Моля , срещу кого били резултатите ???? Хахахахха !!!! Сега да напомним техническите данни на Audi e-tron:

    Батерия – 95 кВтч
    Мощност – 265 кВт (360 кс)
    Ускорение 0-100 км/ч – 6.6 секунди
    Макс. скорост – 200 км/ч
    Пробег – до около 400 км
    Официален разход – 24.6 кВтч/100 км. Компромисът тук е в разхода. Батерията е голяма и няма супер драма, но близо 25 кВтч/100 идва малко повечко. За сравнение, коефициентът на челно съпротивление на Tesla Model X е 0.24, с разход 23.4 кВтч/100 км. !!! По-добре не споменавай повече това недоразумение , че срама за ВАГ е размазващ , хахах !!!!

    Коментиран от #35

  • 30 гост

    5 6 Отговор

    До коментар #24 от "Антиелектрика":

    Твоя "пост" си е както винаги , "плосък и безмозъчен" , хаха !! Та да се върнем на нещо по-смислено !!! "Проектът" описан в блога Мъск го обяви още края на 2017 като план за края на 2021 !!! Тоест с две години закъснение и явно решили , че сами ще им е извън силичките , "водещите" европейци правят завера за конкуренция на Тесла 2021 !!! Което пък значи , че абсолютно се отказват да се конкурират с ДВГ-та и ще залягат на електрички , това първо !! Второ с монтирането на двигателите в колелата , както ти обясних отдавна , ще отпаднат и сегашните , макар и елементарни редуктори и полуоси , както и ТЕЧНОТО ОХЛАЖДАНЕ на моторите , а с твърдотелните батерии и течното за тях !! Даже окачването ще е ЕЛЕКТРОМАГНИТНО активно окачване !!!! Да не говорим , че има напълно разработени и ЕЛЕКТРОМАГНИТНИ спирачки и управление !! Тоест всички течности изчезват от автомобила ! Та така , следващия рунд е обявен и ако Тесла спечели и него , което е почти сигурно , бай бай европейско автомобилостроене , честито !!

    Коментиран от #32

  • 31 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #26 от "Язе":

    Има един куп официални изследвания и статистики за ШУМОВО замърсяване в градовете , причинено точно от автомобили и обществен транспорт !! И е втория най-голям проблем след вредните емисии на любимия ти ДВГ !!!
  • 32 Антиелектрика

    6 5 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Ако моя пост е плосък и безмозъчен, то твоя трябва да е вдлъбнат и ентропичен. Просто стана ясно за всички, че пишеш с различни никове, за което дори и аз не бях сигурен, че си онова многониково тролче от НПО-то - обаче се оказа ти. Аз няма какво повече да се занимавам със същество като теб, което вярва в етера и има безброй личности в кратунката ти. Хайде пий етер, мрази Русия, и си мисли, че електричките не издават шум, нямат течности и не износват гумите повече от колите с ДВГ. Болна история!
  • 33 1984

    4 3 Отговор
    От мемоарите на софиянци научаваме как тържествено и невъзмутимо в началото на ХХ век шопът, гост на София, крачел по булевард "Цар Освободител" или теглел умореното си магаре, без да обръща внимание на файтоните, волските коли, трамваите и автомобилите....
    Чешкият електротехник Франтишек Кържижек (1847-1941) изобретява автомобил с електродвигател с мощност 5 к. с. с водеща задна ос;
    х Във Виена започва промишлено производство на електроавтомобили по проект на конструктора Фердинанд Порше (1875-1951); ВСЯКО НАЧАЛО В ЧОВЕШКАТА ИСТОРИЯ Е Трудно!
  • 34 Зомби с квадратно чело

    8 4 Отговор

    До коментар #12 от "коментарче":

    Не не е създал PayPal, стига с тези зомби измишльотини.
  • 35 Язе

    4 6 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Пак си лаеш на посоки.Какво ме интересува челното съпротивление?Ти ако се возиш на капака на Теслата съжалявам,но останалите коли имат седалки.Ще ти цитирам по спомен от статията"Мулти медия от А8.Вместо евтина(ЕВТИНА)пластмаса и един таблет,получаваш кокпит изработен изключително с луксозни материали.Цената....два пъти по-евтина от Тесляка."Ред сълзи,ред сополи.

    Коментиран от #38

  • 36 Екотек

    6 3 Отговор
    Някои хора да се успокоят няма да карате тесли поне в близките 15 години така ,че само лаене с тези заплати само 10+ годишни коли!
  • 37 Язе

    8 6 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Е тук вече ме хвана на тясно.Вярно ли сравни Тесла с Ролс?????Това твоето показва остро пхично разстройство с пристъпи на лудост.Това дори и Мъск няма да го каже но ученика почти винаги надминава гурото.Гаранция,че дори при 200км/час в Ролса е по-тихо от Тесла.Колата се прави да е комфортна на този където се вози а не този който я гледа отстрани.Ако знаеш какви са изискванията за шум в един Ролс нямаше да се излагаш толкова много.Тесла имат ли подобни изисквания?Знаеш ли колко кг.изолация се влага в един Ролс и колко в Тесла?Какви са стъклата на Ролс и какви са на Тесла?Информирай се и тогава друга песен ще запееш.Говориш за шумово замърсяване.По-добре да слушам рев на ДВГ,отколкото скърцащи пластмаси и шум от падащи брони.
  • 38 Ха на бас

    1 6 Отговор

    До коментар #35 от "Язе":

    Аз пак питам, кой ще се обзаложи дали Тесла ще продаде повече от останалите в Европа, въпреки че е два пъти по-скъпа и четири пъти по-некачествена?

    Коментиран от #39

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Филип

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Иванов":

    Колега сипвай Хадо и няма да имаш тези проблеми.
  • 45 Теслатаа

    5 2 Отговор
    На теслата дръжката.Покупката на ел автомобил не е оправдана по никакъв начин освен за показване на социален статус.Лошо няма ,но за хора като мен една нова шкодачка за 15000€ си е ок.Идеята да дам 60 000€ (колкото за 4 шкоди) само за идеята ми се струва абсурдна и крайно не оправдана.На година давам по 5000 лв за гориво и на четри години я сменям,което реално с обслужване,гуми,застраховки и дригиправи още 15000€ .Следователно за 30 000€ минавам с нова кола 130 000-135 000 км а батериите на теслата имаха гаранция до 150 000км.Както и да го гледам си е поне на половина и каквото и да говорите и пишете не виждам причина в настоящия момент да има промяна.Впрочем вижте на Ауди g-tron серията а5 sportback на метан.Цената е 45 000 € а разходите са смешни.Със здраве на всички в форума.

    Коментиран от #46

  • 46 Шкодичка

    6 4 Отговор

    До коментар #45 от "Теслатаа":

    Сиромах човек и на половин пут... се радва
  • 47 Коментарченце

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "коментарче":

    Илон първоначално обещаваще неограничено безплатно ползване на супер зарядните станции, после стана първите 6 месеца и сега го отмени напълно. Измамник. Цената от $42900 (без данъци и такси) я изчислява като от истинската цена изважда субсидията ПЛЮС сумата която ще евентуално ще спестиш за в бъдеще в сравнение с бензинов автомобил, така че плащаш много повече и чакаш да ти се изплати субсидията и да спестиш от гориво. Измамник. Каза че който препоръча много клиенти (не си спомням бройката) ще получи безплатна награда кола, а сега го отмени. Измамник. Още примери искаш ли?

    Коментиран от #48, #52

  • 48 Разбрал, недоразбрал

    3 7 Отговор

    До коментар #47 от "Коментарченце":

    Най се радвам на такива заплеси като тебе, които нищо не са разбрали, но за сметка на това се чувстват длъжни да обясняват на всички, като последна инстанция. Първите тесли на които им беше обещано безплатно зареждане, все още го получават и ще го получават до края на живота на автомобила, колкото и пъти да си смени собствениците. Още тогава се знаеше че зареждането няма да е безплатно за всички произведени след това електромобили. Дори с разни програми удължи безплатното зареждане, въпреки че беше казал че ще го прекрати още преди 2 години. Най-евтината Тесла струва 42900 долара, ПРЕДИ субсидиите. Като се приспаднат става най-много 38000, ако в щата няма още някоя отстъпка, която да свали цената повече.

    Коментиран от #49

  • 49 Заплеснат заплес

    7 2 Отговор

    До коментар #48 от "Разбрал, недоразбрал":

    Добре брато, е сега ше му се обадим да му кажем на бате Илон че не е измамник а е голем пич и има фенове даже е в България щот Никола Тесла е сърбин, следователно балканец, тоест пич, начи и феновете сме пичове, бъркаме с пирон в контакта и не ни треска тока

    Коментиран от #50

  • 50 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #49 от "Заплеснат заплес":

    Пак не си доразбрал , Никола Тесла е ХЪРВАТИН , роден в Смилян и живял в Загреб , ако искаш можеш да идеш да разгледаш къщата в която е живял и която в момента е музей , а ЗАГРЕБ !!!! Който по това време е бил част от Австро-Унгарската Империя !!! Това , че сърбите се опитваха да си го припишат е толкова фалшиво , колкото и фалшивата титовска Югославия , поредния мъртвороден сталински боклук !!!

    Коментиран от #51

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 гост

    1 6 Отговор

    До коментар #47 от "Коментарченце":

    За Модел 3 още при представянето обявиха , че за безплатно зареждане ще се доплаща ! Което е нормално при цена от 40-50 000 долара , като се има в предвид , че цените на S и X са горе долу двойни !!! Но важното е , че това доплащане е ЕДНОКРАТНО и в размер на 3,500 долара и всеки който желае може да го включи при поръчката или да си го доплати след това !!! Тоест получава безплатно доживотно за автомобила зареждане за 3500 долара или евро в Европа !! Според цените в момента това са около 3000 литра нафта или 50-60 000 км пробег за ИКОНОМИЧЕН дизел !! Такъв пробег 80% от Теслите навъртат за не повече от година , след което вече окончателно зареждат безплатно за поне още десет пъти по толкова , с което се избива и цената на цялата кола !!! Погледни цените на втората употреба S и X !! При положение , че за тях вече се чака не повече от месец , старите си държат цените именно заради неограниченото зареждане !!
  • 53 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #51 от "Русенец":

    За твое съжаление съм бил лично в къщата му и мога да ти кажа само , че ако пред хърватин повториш , че Тесла е сърбин , ще съжаляваш дълго време , че си направил такава глупост !!

    Коментиран от #54

  • 54 Гостенин

    7 3 Отговор

    До коментар #53 от "гост":

    Батка, дано Илон ти плаща некви парички да ръсиш тия тъпни, щото ако е бесплатно си много зле, чесно

    Коментиран от #55

  • 55 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #54 от "Гостенин":

    А аз да питам какво общо има Илон с националната принадлежност на Никола Тесла и къде по-точно видя "тъпня" ??? Или всичко , което не ти изнася е "тъпня" ??? Е тогава е ясно кой е "зле" , да не използвам други думи , че някои хора тука са чувствителни също само към който им изнася !!!

    Коментиран от #56

  • 56 Пич

    4 2 Отговор

    До коментар #55 от "гост":

    Илон нито ми е брат, нито е еб... жена ми, че да имам особено отношение към него. Тесла имат технологични преимущества и недостатъци, бизнес модела е съмнителен, както зомбираните така и хейтърите ръсят тъпни, ти знаеш в коя група си, аре у лево

    Коментиран от #57

  • 57 Предимства на Тесла

    3 6 Отговор

    До коментар #56 от "Пич":

    Tesla има предимства почти във всичко, дори в бизнес модела в който се съмняваш. Неслучайно стогодишните започнаха и него да копират. Освен това, новината към днешна дата е, че платформата която от Volkswagen готвеха, за да фалират Тесла, като я продават дори на други производители, се оказа че е с 3000 евро по-скъпа, отколкото тази на Тесла модел 3. Инженерите направили обратен Инженеринг на Тесла модел 3 са в шок от резултатите и засега отлагат планираните модели, за да си усъвършенстват платформата. General motors продават болт с 9000 долара загуба на брой, а Tesla вече печели, въпреки продължаващите огромни инвестиции. Говори се за около 20% печалба на автомобил, което е нечувано за автомобилната промишленост. Я пак кажи нещо за бизнес модела на Тесла?

    Коментиран от #58

  • 58 Пич

    6 2 Отговор

    До коментар #57 от "Предимства на Тесла":

    Технологично, Тесла има добри батерии, добър електромор, добър инвъртър и добър контролер. Що се отнася до купе и интериор има на какво да се учат. Бизнес модела има добри страни, например по икономично е да рекламираш на Тубата отколкото по телевизията по време на мач. Най доброто на бизнес модела обаче е че Илон умело зомбира шараните, убеждавайки ги че купуват не кола а смартфон на колела, че трябва да се примиряват с недостатъците защото са участници в епохално развитие, и най-вече че се грижат за околната среда. Може би знаеш че много от собствениците на Тесла са и акционери в компанията и тъй като са си повярвали че са направили гениална инвестиция не искат да признаят че царя е гол. Много от елементите на пирамида (Схема на Понци) са залегнали в бизнес модела, така че вариантите са два: (а) шараните се свършват, нщма кой да налива пари и пирамидата рухва, или (б) някой ги купува и продължава да налива пари. Ако ще изтъкваме аргументи започващи с "Говори се че..." няма проблем, една жена каза че Тесла ще губи по $5000 от всяка произведена М3 на цена $35000.

    Коментиран от #59

  • 59 Пенчо бе чети, Пенчо не чете...

    0 5 Отговор

    До коментар #58 от "Пич":

    Ти четеш ли какво ти пиша? Audi и porsche ще се учат как се прави платформа (купе) от Тесла защото тяхната е с 3000 евро по-скъпа и сега си блъскат главите как да копират от Tesla поне да се доближат до тази цена. Относно Тесла за 35000 долара, не една жена, а самият Илон Мъск каза преди няколко месеца, че тогава можеше да я произвежда само на загуба и за да излезе на печалба трябва да произвежда поне 5000 автомобила седмично. Тогава такава бройка беше Мираж, но в момента производственият им капацитет е 7000 бройки седмично, следователно вече може да произвежда и по-евтиният модел с печалба, но други сметки са му излезнали грешни. не си е направил сметка, че ще има чак толкова голямо търсене на скъпите модели и сега няма производствен капацитет да произвежда евтините. Напълно логично е да започне тяхното производство, чак когато намалее интереса за по-скъпите или пък разшири производственият капацитет над 7000 бройки седмично. Само в Европа очаква да продава по 3000 бройки на седмица, въпреки че цената ви се струва висока.

    Коментиран от #60, #63

  • 60 Пич

    5 1 Отговор

    До коментар #59 от "Пенчо бе чети, Пенчо не чете...":

    Типичен зомбиран отговор. Самият Илон каза. САМИЯТ ИЛОН - ГОСПОД БОГ и сме длъжни да му вярваме и да не поставяме под съмнение лъжите му. Илон каза. Илон знае. Илон може. Да се слави името Негово.

    Коментиран от #61

  • 61 Пенчо бе чети, Пенчо не чете...

    2 3 Отговор

    До коментар #60 от "Пич":

    Пенчо бе мисли, Пенчо пак не ще. Поне замисли ли се, че това което казва Илон въобще не е в негова полза и не е за хвалене? Надали. Ти като чуеш Илон и започваш да го псуваш, нали? Това е поредното нещо което е обещал и НЕ Е ИЗПЪЛНИЛ. Има хора, които трета година си чакат колата и въобще не ги е грижа за проблемите на Тесла.

    Коментиран от #62, #65

  • 62 Пич

    5 2 Отговор

    До коментар #61 от "Пенчо бе чети, Пенчо не чете...":

    Батка, ти наистина си тежък случай. Псувам Илон??? Да не е таковал жена ми та да Го псувам? А този евтин трик да обяснява как не е направил нещо за да се случат много по велики неща дори и малките циганчета от маалата го знаят и умело го използват. Всъщност, почти всичките Му трикове са в репертоара на мургавите ти сънародници.
  • 63 Зорлем

    4 1 Отговор

    До коментар #59 от "Пенчо бе чети, Пенчо не чете...":

    Ама това за 3-те хиляди долара/евро разлика в цените на "платформите" шефчетета на конструкторските отдели на Порше и Ауди ти го съобщиха лично на теб чрез имейл или ти просто редовно си висиш на заседанията на борда на директорите? Нека да се помъча да отгатна - пише го в някой блог в Интернет!

    Коментиран от #64, #67

  • 64 Тесларати

    3 0 Отговор

    До коментар #63 от "Зорлем":

    В тесларати.ком :)))
  • 65 Пенчовото

    3 1 Отговор

    До коментар #61 от "Пенчо бе чети, Пенчо не чете...":

    А бе пиле шарено, и казваш че имало теслисти които трета година си чакат колата и въобще не ги е еня за проблемите на Тесла. Изводи: Който наистина се нуждае от автомобил няма как да чака три години, тоест Теслата не е необходимост а емоционална покупка. Примирение с проблемите показва липса на критично мислене. Същите тези вярват че Тесла превъзхожда всички останали по всички показатели. Май започва да се очертава профил на зомбиран шаран, който продължава да вярва (Илон каза), че ще има Тесла за $35 хиляди, какво ще кажеш?

    Коментиран от #66

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #63 от "Зорлем":

    Това му го е казал въорбразжемия му виртуален приятел.
  • 68 Да бе да

    2 1 Отговор

    До коментар #66 от "гост":

    То и сега може да има с пробег 2000 но ще се кара с категория Б и ще бъде ходеща бомба наблъскана с енергия.Това е погрешна стратегия особенно в градовете да има толкова много енергия ходеща насам натам. По добре 500км, но бързо и сигурно зареждане като при ДВГ. Защо ДВГ тата имат резервоар 60-80 литра да не би да не могат да сложат 100 литра или 150???
  • 69 Гостенин

    3 0 Отговор

    До коментар #66 от "гост":

    Да, Илон каза, но пък една жена каза че Тесла ще фалира до края на годината. Чудя се на кого да вярвам