28 Май, 2019 14:31 12 123 30

Електромобилите оставят 90 000 човека без работа

  • електромобили-
  • производство-
  • безработица
Електромобилите оставят 90 000 човека без работа - 1

В Европа, през 2030 година 90 000 човека ще останат без работа заради ръста на производство на електромобили и респективно заради намаляването на производството на конвенционални коли с двигатели с вътрешно горене.

Данните са на Щутгартския институт по промишлен инженеринг, които обясняват, че на първо време ще бъдат съкратени най-много работници от Volkswagen. Част от работниците ще бъдат уволнени заради опростяването на производствения процес при направата на електромобили, които се състоят от значително по-малко количество възли и агрегати.

Във VW с тази дейност се занимават 29 000 човека, от които 11 000 ще бъдат съкратени. Има вече подписано споразумение, според което още до следващата година ще бъдат съкратени 23 000 души само от заводите за автомобили в Германия.

Още по-плачевна изглежда ситуацията в компанията Bosch, където 50 000 сътрудници се занимават с изработката на части за дизелови автомобили. В останалите компании и заводи в Европа положението е аналогично и уволненията са неизбежни.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван

    28 4 Отговор
    Идвайте в България, тука дизела "тамън" започва да става популярен, а ако го караж и с Бдж гориво или корабно, частите свършват преди да ги произведат.
  • 2 Никой

    20 7 Отговор
    А колко хора занимаващи се в областта на електрически системи и батерии ще имат нови възможности за работа? А колко милиарди се наливат в разработката на тази сфера?

    Коментиран от #7, #16

  • 3 mediator37

    28 4 Отговор
    Да не стане като обратно, електронното управление- въведоха навсякъде компютри, уж да намалее администрацията, а тя взе, че се увеличи.
  • 4 Morgoth

    27 0 Отговор
    Ще уволняват от стари производстава, но ще назначават на нови. И междувременно ще се възползват да изнесат производството в страни с по-нисък стандарт и не толкова силни синдикати.
  • 5 GOLF R

    8 4 Отговор
    ПЕДАЛФА И ГЕЙЯТ КЪДЕ СА ВИ ЕЛЕКТРИЧКИТЕ БЕ ПАПУРИ
  • 6 Язе 2

    16 4 Отговор
    Електромобилите затварят едни работни места, но отварят нови такива.
  • 7 САП

    19 7 Отговор

    До коментар #2 от "Никой":

    Със сигурност много по-малко ни се иска нови работни места, и със сигурност много по-малко от колкото ще се загубят. Робота струва по-малко от работника и работи денонощно. Загубите в работни места от масовото навлизането на електромобилите, ще са поне от 10 до 20 пъти по големи. Всички гледаме в производството на нови автомобили, но то е до 20-30% от цялата автомобилна индустрия. Отделно ще засегне петролната индустрия, няма да има нужда от толкова бензиностанции, рафинерии, гориво хранилища, горивовози(авто цистерни) и др. Намалява количеството резервни части(по малко заети в производството им, съкращаване на мрежи и доставчици, магазини). Намаляване от нуждата ремонти (просто по малко агрегати и по редки ремонти, един ел. асинхронен двигател може да откара 20-30г. без ремонт) Намаляване на сервизи. С масовото навлизане на електромобилите във всеки град с население от около 100 000 души, ще се загубят от 3000 до 5000 работни места(магазинери в магазии за авточасти, автомонтьори, работници на бензиностанции). Огледайте се като вървите и пътувате по улиците, колко от магазините и услугите са свързани с авто индустрията, ще се изненадате.

    Коментиран от #9, #10, #20

  • 8 Пешо

    18 3 Отговор
    И телевизионните сервизи изчезнаха но там е бъдещето
  • 9 doe

    9 5 Отговор

    До коментар #7 от "САП":

    Хубав коментар
  • 10 гост

    11 9 Отговор

    До коментар #7 от "САП":

    И какво от това , да не е лошо ???? Всичко на тоя свят се развива и се променя и така е от векове !!! Всички индустрии имат възникване , процъфтяване и след това замиране и изчезване !!!! Има стотици професии , които само преди 50-60 години са били масови , а сега са изчезнали и ще има още много за напред !!!! На запад отдавна е нещо нормално да смениш 3-4 професии за един живот , само тука още си въобразяват , че могат цял живот да търкат някое бюро без грам да се напъват !!

    Коментиран от #12, #24

  • 11 Край

    14 2 Отговор
    Времето в което ще ти плащат за да не работиш идва.
    Пари ще ти дават само да не се пречкаш, но вероятно ще те и кастрират.
  • 12 САП

    17 4 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Когато съм работил с такива често сменяли си професиите специалисти обикновено пишман съм ставал. То от такива разбирачи сме тоя хал.
  • 13 ninja

    2 5 Отговор
    Заповядайте в Dacia Клуб България - http://dacia.tforums.org/index.php
  • 14 еколог

    6 7 Отговор
    На кого му пука!Важното е въздухът да е чист.

    Коментиран от #15

  • 15 ТАС

    7 4 Отговор

    До коментар #14 от "еколог":

    Като засвири цигулката в корема за теб не проблем. Вземаш бутилката с оцета и солта и отиваш да пасеш трева бол. Само да не забравиш да си складираш тревичка за зимата, че да не хвани задника ти паяжина. Електромобил за съжаление все още не значи наистина екологично чист. С времето и това ще стане.
  • 16 Бай Яни

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "Никой":

    Много малко, почти не се налага човешка намеса в процесите при изработката на дадена батерия.. И в повечето процеси изцяло роботезирани, 😁, защо ли? Защото се използват изключително литийви йони, 😁. Аве просто казано много отрови.. 🤔😁
  • 17 Бай Яни

    10 6 Отговор
    Колите че са екологични са, ама, 😁този алуминий за копетата, легирана стомана за шасита, ебаси а за гумите😁🤔идиоти заводите колко са екологични, а колко опадък се складира запечатани под земята. А колко отровни компонента се изхвърля от производството на самите батерии ви е бедна фантазията, и не спрете, казвам ви го от опит. Химик лаборант съм 2ри клас съм.. Затова коя кола е по вредна не спрете. 10 години е живота на една батерия, а после къде отиват тези отровни съидинения😁🤔, помислете, батерия не се рециклира😁, а след 200 години ще има повече мутантчета..

    Коментиран от #18

  • 18 гост

    6 5 Отговор

    До коментар #17 от "Бай Яни":

    Рециркулират се! И ще бъде възможно,от рециркулираните да се прави 80 процента за нова батерия! Има технология!

    Коментиран от #19

  • 19 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Рециклират на български.Извинявам се за грешката!
  • 20 А колко работни места ще се открият

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "САП":

    Само в България трябва да се изградят няколкостотин хиляди зарядни станции. Те от своя страна се нуждаят от производство на електроенергия, но не какво да е, а от ВЕИ, което в България, заради географското ни положение, се предполага че ще е от фотоволтаици. Сещаш ли се колко паркинги и покриви трябва да се покрият с тях, а след това да се поддържат. В магазините за авточасти рядко продават бутала и сегменти, а повечето се продават части за окачване и гуми. Вярно, ще намалеят и продажбите на консумативи, но няма да мине без магазини. Сервизите и да намалеят, няма да останат без работа. Тук конектор, там датчик ще даде фира. Електропреносната мрежа като стане интелигентна, някой трябва да я поддържа такава. Работа ще има и ще има недостиг на специалисти, но ще има и безработни, които ще негодуват, ще няма работа по тяхната професия, каквато са си наумили като малки. Дядо им е копал въглища, баща им също, а сега и те искат, ама някакви смотаняци си измислят, че горенето на въглища е вредно, само и само да ги остави без работа!

    Коментиран от #21, #22

  • 21 САП

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "А колко работни места ще се открият":

    Въобще не си в час с поддръжката на фотоволтаични и вятърни инсталации. В 90 % процента от случаите те се нуждаят от преглед от специалист наведнъж или два пъти годишно, а понякога и по малко. На фотоволтаичен парк с инсталирана мощност 10 мегавата няма нито един постоянно работещ електоспециалист. Имат само охрана. Във ВЕИ основно труда е в изграждане им след това остават нищожно количество работни места.
  • 22 САП

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "А колко работни места ще се открият":

    А за поддръжката на електропреносната мрежа въобще не ми се говори. Преди имаше изисквания колко, често да се проверява сега се кара докато се скапе. Със сигурност електромера ти в къщи е поне 10 по-често проверяван от колкото трафопоста който те захранва.

    Коментиран от #23

  • 23 Вкъщи нямам смарт грид

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "САП":

    За електроразпределителните дружества ще им е по-евтино да изградят smart grid, и часови тарифи с различни цени за всеки час, промянени в реално време спрямо натоварването, за да използват наличната електропреносна мрежа, отколкото да изграждат нови трансформатори и електропроводи. За всичко това ще са необходими хора и нови професии. Някой трябва да произведе, а друг да монтира по стотици зарядни станции на ден. Ето ти още работни места. Част от тези зарядни станции ще са частни на дребни предприемачи, което е нов бизнес модел. Всичко това ще осигури работа за следващите 20-30 години на повече хора отколкото ще се освободят от автомобилната промишленост. Да видя такава част в статията?

    Коментиран от #26

  • 24 Русенец

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Точно на запад е нещо нормално да си окачиш въжето, като увиснеш без работа на улицата. Там всичко им е на кредит. Колта, къщата, градинката, че и жената. Останеш ли безработен, няма кой да изплаща кредита и банката прибира всичко, от апартамент, та до долни гащи. Те не са твои. На кредитора са. Мъчат се и тук да наложат този порочен модел и българите да станат още по-зависими, ама дано не стане скоро.

    Коментиран от #27

  • 25 Ганьо

    0 0 Отговор
    Немците, с техните гнусни димящи печки! Как могат да са толкова нагли да продължават да разболяват хората по света с мръсните си Вагони, и да разправят пълни глупости! Толкова е лесно : МАХНЕТЕ АКЦИЗА ВЪРХУ БЕНЗИНА. Който много му харесва димящата нафта, да продължи да кара с нея, но надали ще има такъв идиот...
  • 26 САП

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Вкъщи нямам смарт грид":

    Целта на "Smart grid" е управление на производството и потреблението на електроенергия. Това ще става автоматично без намеса на човека. За зарядните станции за автомобили какви работни места ще създадат? Само за монтаж след това на няколко хиляди станции по един човек. Вединг автоматите (за напитки и храните) създават повече работни места. Зарядната станция си една машинка за печатане на пари. Виж по моловете, където има такива станции колко често се поддържа. В къщи, колко често викаш електротехник. Реално веднъж на няколко години. В днешно време всеки се стреми да намали работните места, а не да ги увеличи.

    Коментиран от #28

  • 27 САП

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Русенец":

    Абсолютно си прав. На това му съвременното крепостничество "Дълговото робство". Човек със креди е роб на системата и или се пречупва или системата го смачква. На запад един студен от престижна специалност излиза с кредит от 100000 до 200000 долара и ги изплаща до към 30 годишна възраст. След това идват другите кредити за жилище, училище за децата и др. Хората до 30 години са най-поемащи рискове и сколни да сриват системата. Имаш ли кредит не можеш да протестираш можеш само да бачкаш и да плащаш.
  • 28 Смятате само едната част на уравнението

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "САП":

    За колко години мислиш че ще се изградят един милион фотоволтаични покрива в България? Знаеш ли само конструкциите за тях колко работни места ще отворят? Много повече отколкото ще са необходими за монтажа им. Знаеш ли колко електроника и колко настройки изисква smart grid? Да не мислиш че ще се изгради за една година? Купуването на най-обикновен мобилен телефон от 90% от населението отне близо 20 години, а обновяването на мобилни клетки не е спряло от 30 години. Изграждането на smart grid и частни мрежи е много по капиталоемко и трудоемко. Знаеш ли колко части има една проста 22 киловатова зарядна станция и колко работни места ще се отворят за да се произведат стотици хиляди и дори милиони от тях? дори на един техник да се пада да поддържа 1000 зарядни станции знаеш ли колко хиляди работни места са това? И говорим за една шепа България. Не забравяй че България е най-големия производител на мед в региона и може да произвежда електродвигатели например, защото и в това имаме традиции и производствени мощности. Бизнес модел има, остава да има и инициативност, но такава в България е в изобилие само когато има далавера за източване на едни пари, без да се очаква много насреща като резултат.

    Коментиран от #29

  • 29 САП

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Смятате само едната част на уравнението":

    За много по малко от колкото си мислиш. Огледай цялата картина и ще разбереш, че има много ограничаващи неща за фотоволтаиците. За ремонт на електрониките забрави. Вече реално само се сменят изцяло платки просто е икономически неизгодно да се ремонтират. И колко хиляди подобни станции очакваш да се изградят. Ако вземем за база бензиностанции те. В България те са около 6000 с по четири колонки това прави 24000 станции максимум да станат 5 пъти повече 120000 това прави 120 раб. места. В момента е бензиностанция осигурява от 6 до 15 раб. места при 6000 при миума 5 работни места това са 3000 работни места и това без да се смята мрежата за поддръжка и зареждане.

    Коментиран от #30

  • 30 Бензин и контакт

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "САП":

    След колко години смяташ че бензиностанциите ще намалеят? Това ще стане минимум 20 години след като спрат да се продават ДВГ. Ако днес спрат да се продават, бензиностанциите ще намаленият през 2040 година, а на практика ще намалеят след 2060 година най-рано. Дотогава ще има нужда за поддръжка и на двата вида зареждане. 120 хиляди е смешна цифра за зарядни станции. Само домашните за лично ползване ще са повече! Тези платки, които трябва да се сменят, кой мислиш че ще ги смени? Собственика? А нали някой преди това трябва да ги произведе? Това са обороти за милиарди евро. И пак не смяташ от двете части на уравнението. Сметнал ли си колко седмици от годината работиш само за да си платиш тока, горивото, отоплението и ремонтите по автомобила? Някои хора вече няма да имат тези разходи, а дори могат да получават приходи от тях. Нали знаеш кои ремонти на един автомобил са най-скъпите за единица време? Онези които ти закачат компютъра за автомобила и ти взимат 100 лв за пет минути за да ти "изчистят грешките" или да диагностицират повреда. Следователно дори не е необходимо да се сменят платки, за да се създадат много работни места. Голяма част от електрониката ще се нуждае от елементарни настройки или нов софтуер.