7 Юни, 2020 13:00 22 993 25

Вижте най-купуваните марки автомобили в Германия през май

  • германия-
  • нови коли-
  • нови регистрации-
  • vw-
  • audi-
  • mercedes-
  • bmw

През май 2020-а в Германия са регистрирани 168 148 нови коли

Вижте най-купуваните марки автомобили в Германия през май - 1
Снимка: Shutterstock

Според данни на Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA), през май 2020-а в Германия са регистрирани 168 148 нови коли. На фона на коронавирусната пандемия това представлява драстичен спад от 49,5 процента в сравнение със същия месец на миналата година. Това предаде Auto Zeitung.

Намаляват новите регистрации както на автомобилите, закупени от юридически лица (-50.3%), така и на тези, продадени на физически лица (-48.2%). Най-предпочитани, с 51,1 процента дял или  85 904 коли, остават колите с бензинови двигатели. Дизеловите автомобили отчитат 53 218 нови регистрации, а хибридите - 22 844, от които 6 755 са плъгин хибриди. Освен това, според данните на Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA), през май 2020-а са закупени 5 578 електромобила, което се равнява на 3,3 процента пазарен дял. 

На фона на коронавирусната пандемия всички немски автоконцерни отбелязват двуцифрен спад на новите регистрации в сравнение със същия месец на предходната година. Черен рекордьор е Smart с -91,4 процента. 

Въпреки това, VW остава на първа  позиция с 29 568 нови регистрации или 17,6% пазарен дял. Челната тройка допълват Mercedes и Audi с респективно 17 134 и 13 915 продадени нови коли. BMW е на пета позиция по нови регистрации с 6,1 процента пазарен дял и спад от 62,1 процента в сравнение с май месец 2019-а. 

Впечатляващ е резултатът на Subaru, тъй като това е единствената марка, която отбелязва ръст спрямо същия месец на миналата година. Японският автоконцерн е продал 485 нови коли. Все пак, въпреки спада от 47.8% Skoda остава най-предпочитаната вноска марка с пазарен дял от 5,8%. 

19,9 процента от новите регистрации през май месец в Германия са SUV-та, което ги прави най-силният клас превозни средства. Компактните коли се нареждат след тях с дял от 18,9 процента. Най-голям спад отчитат миниваните - минус 73,3 процента спрямо май месец 2019-а.  

Вижте цялата класация за най-купуваните марки автомобили в Германия през май:

Вижте най-купуваните марки автомобили в Германия през май


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 КОЛЮ КУРОДРЪВЧЕВ

    25 13 Отговор
    Интересно, след немските каляски, единствено фиат в първите 8!!!!!?????

    Коментиран от #2

  • 2 Хахха

    32 13 Отговор

    До коментар #1 от "КОЛЮ КУРОДРЪВЧЕВ":

    Кое ти е интересно? Всичко си е на място.
  • 3 111

    61 5 Отговор
    Става въпрос за нови коли. Плащаш, получаваш ключа и сядаш да караш. Гледат се неща като практичност, икономия, удоволствие от карането, сериозно дилърство на марката което може бързо да диагностицира и оправи колата дори и да има дефекти. Другото са проблеми от Ганьовата реалност в периферията на Европа...

    Коментиран от #8

  • 4 VikiLexus

    21 8 Отговор
    Шкода вносна марка за Германия? А стига бе! Сигурно британците смятат за вносен и Опел....тъй де - нали в британско е Воксхъл!

    Коментиран от #15, #23

  • 5 сектант

    17 46 Отговор
    Дачия е най-купувана в класа си - премиум, компактен, градски, сув, икономичен, луксозен, евтин
  • 6 сектант

    8 17 Отговор
    офроудър, спортен автомобил, автономен автомобил.
  • 7 Миниваните

    16 1 Отговор
    Спадането на продажбите на миниваните се дължи на факта, че вече почти не се предлагат.

    Коментиран от #9

  • 8 Ганчо

    24 16 Отговор

    До коментар #3 от "111":

    Щях да ти дам един [+], ама ти дадох [-] заради определението "Ганьовата" на края. Грозно е постоянно да се употребява ганьовата, ганьовщина, ганю, ганьовкста и т.н... При условие, че има хиляди хора, които носят гордо името Ганчо, Ганю и производните... !
  • 9 Пламен

    19 5 Отговор

    До коментар #7 от "Миниваните":

    Спадането на продажбите на минивановете се дължи на факта, че анадолците се поприбраха заради Короната или са без работа. Те са многодетни в Немско, капиш?!
  • 10 Лудогорец8

    18 10 Отговор
    Това са данни, но на всички купувачи ако покажат само на частните лица ще е съвсем различно. В германия всички фирми си купуват немски коли, но им ги дават на съвсем различна цена от това което плаща обикновен клиент така, че това не е много реална класация трябваше да ги разделят на две графи частни продажби и фирмени продажби и щеше да са две коренно различни таблици!

    Коментиран от #17

  • 11 Случаен

    20 3 Отговор
    Де си бе гост? Твойта теслъ нали щеше да закопава немците?
  • 12 А ве не видях.........

    10 6 Отговор
    Руската Лада

    Коментиран от #13

  • 13 Random

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "А ве не видях.........":

    Айде пък ти сега. Няма ги, и?
  • 14 Steks

    10 0 Отговор
    Абе иначе тесла ще завладява целият автомобилен свят ... гледам гледам чета марки стигнах до смарт и тъкмо се бях отказал видях че и теслите били там
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Карачо

    17 1 Отговор

    До коментар #10 от "Лудогорец8":

    Абсолютно е точно така в Германия! Тук няма обществени поръчки, а има само избор каква немска кола да бъде, а изборът в повечето случай е ФВ. Фирмата в която работя всичките коли са ФВ и винаги са били от тази марка. Отстъпката, която им правят е 30%. Да, точно така 30%. Автопарка не е толкова голям за такава отстъпка, а си представям каква отстъпка правят на тези, които са с повече коли от тази марка. От познат, който е на ръководна длъжност в друга компания знам, че там от БМВ им правят 25% отстъпка. Освен всичко неписано правило е всички държавни институции да са с немски коли. Няма обществени поръчки, няма нищо. Кмета определя какво ще се кара в общината, полицията, пожарната, линейки и т.н. Та така си продават немците каляските, а не защото са много убави...
  • 18 Путкин

    3 2 Отговор
    За пръв път да ми хареса подобна класация, особено с теслата, то май тя е единствената чиста електричка от класацията.
  • 19 гост

    8 1 Отговор
    Фиат, Рено, Опел(Пежо), че и Хюндай в топ 10. Явно и немците вече не си вярват на атомобилостроенето.

    Коментиран от #21, #24

  • 20 БАРС

    3 1 Отговор
    Алооо факти защто все пишите за немците какво най много копуват .Защто не пишете за Французите за Китайците пишете и за японците.Тое много ясно че най много ще са немските.
  • 21 Plameni

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    В топ пет, четирите най-известни немски марки. Ти кои други си очаквал примерно и Wismann да е в топ десет
  • 22 Гост

    1 0 Отговор
    Много сте прости
  • 23 Бръммм

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "VikiLexus":

    Шкода къде се прави...то по твоята логика и тойота ще е турска
  • 24 Бръммм

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Хюндая са супер здрави и издръжливи коли особенно бензинките,друг е въпроса откъм ръжда,ни екстри им липсват ни цените им надути..какво толкова ти е странно,все едно само швабите правят коли..
    И да напоследък германските коли са само марки без покритие за цените си
  • 25 Норвежеца

    0 1 Отговор
    Отлично представяне на Тесла, нови рекорди, стогодишните се спихват, хахахах