Mercedes електрифицира А-Klasse, представяйки A 250 e. Компактният плъгин хибрид с чисто електрически пробег от над 60 километра е бил толкова популярен сред клиентите през последните две седмици, че автоконцернът е трябвало да спре продажбите му. Това предаде EFahrer.
Според немския автомобилен блог JESMB, през последните 14 дни са закупени 15 000 Mercedes A 250 e. Това означава, че за по-малко от месец автоконцернът е продал около 33 процента от общия обем на доставките си на A-Klasse в Германия през предходната година. Според данни на Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA), през 2019-а новите регистрации на компактния хечбек са 44 189.
Една от причините за бума на продажбите е екологичният бонус, който правителство увеличи до 6 750 евро за хибриди на нетна начална цена от 40 000 евро. Огромното търсене принуди базираната в Щутгарт компания да спре доставките на A 250 e, като не оповести кога те ще рестартират. Въпреки това, B 250 e и CLA 250 e са все още налични.
A 250 e има системна мощност от 218 к.с и максимален въртящ момент от 450 Нм. Акумулаторната батерия е с капацитет от 15,6 кВтч, като може да осигури чисто електрически пробег от над 60 км. От 0-100 компактният хечбек ускорява за 6,6 секунди, а максималната му скорост е 240 км/ч. Плъгин хибридът стартира от 36 944 еврo, но след екологичния бонус в размер на 4 500 евро и отстъпка при закупуване от 2 610 евро, цената на A 250 e в Германия възлиза на 29 834 евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Komapak
Коментиран от #10, #55, #65
12:03 28.06.2020
2 Електричар
12:04 28.06.2020
3 987
12:08 28.06.2020
4 Уеи
12:26 28.06.2020
5 Granturismo
Коментиран от #7, #15
12:31 28.06.2020
6 тунберг
Коментиран от #9
12:38 28.06.2020
7 Komapak
До коментар #5 от "Granturismo":
Така пише в статията.... Иначе всичко изглежда розово, но явно е поредната уловка😊 А това, че едната тук е с минимум 30% нагоре(визирам мерцедес) е неоспорим факт. Може би транспорта е скъп😂😂😂12:39 28.06.2020
8 Ноу мъни
12:55 28.06.2020
9 Чичовото
До коментар #6 от "тунберг":
Аз ги знам....много дефекти и скрити от производителя подводни камъни с които да им станеш редовен клиент в автосервизите13:12 28.06.2020
10 Freshboy
До коментар #1 от "Komapak":
Не. Просто там правителството им дава бонус не четеш ли ? А нашите един хляб няма да ти дадат по време на пандемия , катаклизъм и подобни. Какво остава за бонус за нов автомобил.Коментиран от #13
13:19 28.06.2020
11 пилот на Ферари
Немска им работа .
Коментиран от #12
13:23 28.06.2020
12 Страх ги е!
До коментар #11 от "пилот на Ферари":
Защо мислиш, че Тесла не се притеснява да споделя броя на поръчките и не ги ограничава? Ами защото иска да покаже, че електрическите автомобили вече са желани и търсени.От Mercedes целият точно обратното. Те искат да скрият търсенето на електромобили и да го ограничат по всички възможни начини, защото това означава да намалят продажбите на автомобили с ДВГ, от ремонтите и обслужването на които им идва по-голямата част от печалбите. Даже не съм сигурен дали вече успяха да произвеждат електромобили с печалба, което означава, че колкото повече електромобили продават толкова по-големи ще са им загубите.
13:42 28.06.2020
13 Komapak
До коментар #10 от "Freshboy":
Прочетох и разбрах. Друго ме дразни. Нашите търговци включват гаранционния сервиз в цената, което по правило производителя поема като разход. Отделно цицат от производителя за реклама. Иначе казано : хубава работа ама българска! Накрая цената спрямо Германия отлита 30% нагоре. Не виждам никакъв смисъл да си купувам нова кола. След 3г. като мине гаранцията и падне цената с 50% съм ок. 😊 И разбира се не германска.Коментиран от #14, #22
13:54 28.06.2020
14 Random
До коментар #13 от "Komapak":
Не знам ама като гледам цените на бмв тука и в Германия малко не виждам тук да е по-скъпо14:01 28.06.2020
15 Оги
До коментар #5 от "Granturismo":
Без значение от доходите ти, да дадеш 50 бона в евро за тая кошница от клас голф трябва да си тотално куку.Коментиран от #32, #62
14:06 28.06.2020
16 Подуене
14:31 28.06.2020
17 12345
Коментиран от #24
15:18 28.06.2020
18 Мазда
Коментиран от #19, #43
15:40 28.06.2020
19 Случаен
До коментар #18 от "Мазда":
50 километра са повече от достатъчни за град като София. Особенно ако живееш в единия и работиш в другия край. Разхода градско с всичките задръствания и глупости е към 8-9 дизел или 12-13 бензин, а на ток ти е стотинки. И не ти трябва втора кола като ходиш на разходка или почивка.Коментиран от #20
16:04 28.06.2020
20 А за какво ти е втори двигател?
До коментар #19 от "Случаен":
Казваш не ти трябва втора кола, като ходиш на почивка. Но нямаш нищо против да млъкнеш втори двигател, който се нуждае от смяна на масла и други консумативи? Дори настоящите технологии от 500 км пробег и над 1000 километра пробег за час зареждане, правят електромобилите използвами за дълги разстояния. Почти никой не кара 1000 километра без да спря поне за час. Проблем е по-скоро високата цена на електромобилите и липсата на зарядни станции. Е то дори една единствена зарядна станция в Пловдив, решава проблема със зареждането между София и Бургас. 15-тина минути са напълно достатъчни за да си спокоен, че ще стигнеш с голямата батерия.Коментиран от #23, #25, #41
16:25 28.06.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 1234567899
До коментар #13 от "Komapak":
КУПИ СИ МЕРДЖАНА ДИРЕКТНО ОТ ГЕРМАНИЯ.....МОЖЕ И ПО ИНТЕРНЕТ........МОЖЕ САМ ДА СИ ГО ДОКАРАШ /ЕДНА МАЛКА ЕКСКУРЗИЯ/. ИЛИ ДА ТИ ГО ДОСТАВЯТ......Коментиран от #27
17:43 28.06.2020
23 Ккк
До коментар #20 от "А за какво ти е втори двигател?":
Аз карам по 900 -1000 км всеки месец по 3 пъти като спирам 2-3 пъти за по 10 мин за облекчаване и цигара. От Сливен до Суботица сърбия, само магистрала е с изключение на отсечката от София до границата, но и там ще стане скоро, скорост на лимита на ограниченията.С масовите електромобили на по достъпна цена ще трябва 3 дена да пътувам, вместо за 8 часа. Когато мога да мина 900 км с включен климатик и аудио система и светнати фарове и цената е колкото на една нормална кола 50-60000 лв. ще си купя електромотор с най-гилямо удоволствие, но с тези цени и с този пробег не мерси.Коментиран от #40
17:56 28.06.2020
24 Хайл
До коментар #17 от "12345":
Почти без пари ли-тока ти да не е безплатен,там на зарядните е 48 стотинки на киловат,та 15 киловата ти са 7 лв...7 лв за 60 км е много18:18 28.06.2020
25 Хайл
До коментар #20 от "А за какво ти е втори двигател?":
Пак четеш книжките на мъск...нали прословутия камион беше с 1000 км пробег? Или вече маск ти каза че е за колата🤣🤣🤣Коментиран от #28
18:21 28.06.2020
26 4X4
18:45 28.06.2020
27 Komapak
До коментар #22 от "1234567899":
В България не са чували за международна гаранция😊 Даже и в момента съм в Германия, където форда ми (служебен бус) се ползва от същата гаранция все едно е в МотоПфое. Точно 30000 евра никога не бих дал за нещо немско. Всеки решава сам за себе си, но не бих дал едно годишната си заплата за нещо със съмнително качество.19:19 28.06.2020
28 Чета технически характеристики
До коментар #25 от "Хайл":
Ти за скорост на зареждане не си ли чувал? Какво общо има пробегът със скоростта на зареждане? Скоростта на зареждане също като скоростта на движение се измерва в километра в час (км/ч), а пробегът се мери в километри.Коментиран от #44
19:57 28.06.2020
29 селянин 1
20:28 28.06.2020
30 Blackthorn
Коментиран от #33, #36
20:56 28.06.2020
31 Лумпен
Коментиран от #42
21:12 28.06.2020
32 filo
До коментар #15 от "Оги":
Подкрепям!21:17 28.06.2020
33 filo
До коментар #30 от "Blackthorn":
Няма и толкова източници на ток.Коментиран от #37
21:23 28.06.2020
34 Мушмули
21:31 28.06.2020
35 Край
ми щото бедните не трабва да имат коли.
Хорицата си представят света със 8милиарда коли - дизелаци с махнати катализатори и да горят бъркоч от мазут газьол дизел и олио от макдоналдс.
бедния - маската на муцуната и в трамвая.
забраняват се старите коли.
21:57 28.06.2020
36 Далече си от истината
До коментар #30 от "Blackthorn":
Какъв товар? Колко километра минаваш дневно? А къпете ли се в къщи? За да минеш 50км дневно, ще са ти необходими 6 киловатчаса, точно колкото за да си загрееш бойлера. Това са по 22лв допълнително към сметката ти на месец. С колко процента ще ти се вдигне сметката за ток?21:58 28.06.2020
37 Далече си от истината
До коментар #33 от "filo":
Ти пък си още по далече от истината. Онези 6 киловатчаса дневно, се равняват на 2,2 мегаватчаса на година, за изминаването на 15 хиляди километра. Един милион електромобила ще се нуждаят от 2,2 милиона киловатчаса, което е 2,2 тераватчаса. В добрите години, само допреди две-три години България изнасяше по 10 тераватчаса без да се натоварва кой знае колко. А знаеш ли кога в България ще има един милион електромобила? Вероятно след като изтече живота на пети и шести блок на АЕЦ Козлодуй през 2050 година, няма да има и половин милион електромобила все още.22:05 28.06.2020
38 И за да не съм голословен
Потреблението на електроенергия за сравнявания период на тази година намалява с 3.63 процента (минус 3.45 % отчетени преди седмица) и е в обем от 18 147 562 MWh. Година по-рано то е възлизало на 18 830 299 MWh.
Износът на ток от първия ден на месец януари до двадесет и първия ден на месец юни достига до 3 510 757 MWh. Това е спад (минус) със 17.38 % спрямо същия период на миналата година, когато износът на електроенергия е достигал до 4 249 507 MWh. (минус 18.22 % отчетени преди седмица).
За сравнявания отчетен период данните за вноса на електроенергия все още остават положителни – плюс 29.01 % спрямо миналата година. Така например, ако от началото на януари до втората десетдневка на месец юни през миналата 2019 година вносът на ток е бил едва 1 613 640 MWh, за същия период на настоящата 2020 г. се увеличава до 2 081 720 MWh.
22:12 28.06.2020
39 Docenta
22:17 28.06.2020
40 Какви три дни път?
До коментар #23 от "Ккк":
За 24 часа с наличната в Европа зарядна инфраструктура с Тесла модел 3 за 24 часа бяха изминати 2780км. Следователно за 9 часа е възможно да се изминат 1042км включително времето за зареждане. Редно е да отбележа, че в Европа все още няма от най-бързите зарядни на Тесла, с които пробегът ще е още по-голям.Ако тръгнеш със заредена батерия, за 900км ще трябва да заредиш максимум два пъти по 15 минути (или три пъти по 10), което напълно се вписва в навиците ти и то ако караш бързо с всичко включено.
Коментиран от #47
22:29 28.06.2020
41 333
До коментар #20 от "А за какво ти е втори двигател?":
Зарядната в Пловдив е на половин час от магистралата в двете посоки, ако имаш късмет и няма задръствания, понеже си е съвсем в града, а Пловдив си има задръствания. Ако зареждаш само 15 минути, което е твърде оптимистично, защото няма да си на ниски проценти и заряда е бавен, това са 45 минути. За тия 45 минути съм на 100км след Пловдив. Бургас ти е на 3 часа път. 3 часа се карат спокойно без да спираш. С тая скорост ти трябват 20kWh\100км най-малко, което означава зареждане на 300км, ако не искаш да викаш репатрак по пътя е хубаво да имаш 10, 15kWh резерв.Коментиран от #45
22:30 28.06.2020
42 Е няма такива наивници
До коментар #31 от "Лумпен":
Защо си мислиш, че нефтената промишленост се крепи на потреблението на леките автомобили в Европа? Та то е капка в морето. Ами самолетите, корабите, производството на пластмаси, асфалт и торове и тях ли предвиждаш да ги спрем след 10 години? Не вярвах че има толкова наивни хора, ама явно съм грешал.22:35 28.06.2020
43 333
До коментар #18 от "Мазда":
Имаше маса хора в Щатите минали по 100000 мили с Chevy Volt без една миля на бензин. Едната кола в семейството има 2% извънградски, и немалка част от него може да се кара на ток, понеже е на близки дистанции. Колко пък да се обслужва тоя двигател? Вече много са с две години интервал, като не го ползваш това ДВГ, спокойно можеш да го обслужваш на две години ведъж. Месечния разход за гориво ти е повече от обслужването на ДВГ.22:35 28.06.2020
44 Хайл
До коментар #28 от "Чета технически характеристики":
Недей че се омота в някакви разсъждения които не са ти силна страна...когато тоя боклук тесла мине тези километри с едно зареждане ще ти купя една да си джиткаш...кой ти е говорил за скорост на зареждане,ама като се омотаеш в брътвежи все едно си пате в калчища,а лошото е че вярваш сляпоКоментиран от #48
22:39 28.06.2020
45 Прав си
До коментар #41 от "333":
Тъпо са го измислили, но е факт, че има къде да заредиш. Колкото и да ти е пълна батерията, за 15 минути ще заредиш 20-25квч, за да си сигурен че ще стигнеш с каквато и скорост да караш.22:40 28.06.2020
46 Ххххххххх
Коментиран от #49
22:45 28.06.2020
47 Хайл
До коментар #40 от "Какви три дни път?":
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣стига с това "ако" че си се оцапал вече...на теория мъск ще ти каже че можеш и 5000 да минеш,ама на практика????? Тя на теория и баба ти "АКО" беше мъжка щеше да ти е дядо на практика ти е пак баба🤣🤣🤣🤣Коментиран от #50
22:45 28.06.2020
48 Прочети го 10 пъти, дано го разбереш
До коментар #44 от "Хайл":
Самоцитирам се. След десетото прочитане, дано разбереш какво съм имал предвид: "Дори настоящите технологии от 500 км пробег и над 1000 километра пробег за час зареждане, правят електромобилите използвами за дълги разстояния. Почти никой не кара 1000 километра без да спря поне за час."22:46 28.06.2020
49 Хайл
До коментар #46 от "Ххххххххх":
И то само заради една лепенка от 40 ст.22:47 28.06.2020
50 Какъв Мъск?
До коментар #47 от "Хайл":
Да не би Мъск да е казал за тези 2781км за 24 часа? Пробегът е направен от реален човек с реален автомобил и доколкото знам е предавано на живо през цялото време. Няма лъжа, няма измама.Коментиран от #51
23:28 28.06.2020
51 Хайл
До коментар #50 от "Какъв Мъск?":
Един американец правеше опит с тесла колко ще мине с едно зареждане-около 800 + км със скорост от 38КМ/Ч...38 км/ч...та маск да ти казва колкото ще а ти му вярвайКоментиран от #54
23:46 28.06.2020
52 Хехе,фалшиви хибриди
00:06 29.06.2020
53 един от всички
00:41 29.06.2020
54 Съвсем се омота
До коментар #51 от "Хайл":
Не знам къде ти е бръкнал Мъск, та все към него изместваш темата, но това са все рекорди от реални хора с напълно реални автомобили. Рекорда за който говориш е за 1080км пробег с едно зареждане, но той няма практическо приложение, за разлика от карането с магистрална скорост 24 часа и зареждане, постигайки средна скорост от 115км/ч, която е съвсем прилична за дълги пътувания. Сега проверих и се извинявам, че съм ви подвел. Оказа се, че съм излъгал за скоростта на зареждане от 1000км/ч. Не били километри, а мили, което прави 1600км/ч в първите минути. И за да спреш да бълнуваш за Мъск, Тайкан и Е-трон също зареждат с подобни скорости, а скоро ще има и други модели.00:57 29.06.2020
55 незнайко
До коментар #1 от "Komapak":
Кое му е окей ? Мерцедес продават най скъпо продуктите си ! Сега се усетили, че цената е ниска и са ги спряли от продажба !!! НИКЪДЕ ПАЗАРНАТА ИКОНОМИКА НЕ Е ДАЛА ХУБАВИ РЕЗУЛТАТИ !!! Нараснало потреблението а те спират продажбите !!!01:06 29.06.2020
56 Споко
06:29 29.06.2020
57 ГОСТ
08:04 29.06.2020
58 Космич 412
Коментиран от #59
08:34 29.06.2020
59 Komapak
До коментар #58 от "Космич 412":
На всяка статия за авто се отварят. Явно много са го закъсал мезарати 😂😂😂09:19 29.06.2020
60 ТЕ ОТКЪДЕТО СЕ ВРЪЩАТ
09:25 29.06.2020
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Иван
До коментар #15 от "Оги":
Това обаче от твоята камбанария. В Западна Европа се купува прагматично. Ако живееш в града няма да си купиш лимузина или SUV. При нас се разсъждава така- за тея пари 5 годишния 750, S500 или S8 щото видиш ли бил на същата цена, ама нали лукса, удобството бла бла, ПА и върви. Там се мисли практично, нямат нашите комплекси за малоценност, а и най-важното не си броят грошовете.Коментиран от #64
10:14 29.06.2020
63 Ванката
10:21 29.06.2020
64 Бай ти Ганя “разбирача”
До коментар #62 от "Иван":
Знаеш ли колко ме интересува масовката от джендъря с практичността си?!Точно хич!Като искаш си карай малолитражката,900 кг. и тва е,другите искат нормални коли!11:18 29.06.2020
65 123
До коментар #1 от "Komapak":
Даже 40%. Тук сме богати :) Тея 1000лв на месец в Германия не са виждали такава заплата :)П.с. средна немска заплата е 3500 евро :)
15:03 29.06.2020
66 TSLA
16:15 29.06.2020