19 Юли, 2020 12:00 9 075 23

Най-накрая Audi пусна бензинови SQ7 и SQ8 в Европа

  • audi-
  • sq7-
  • sq8-
  • tfsi-
  • tdi

Досега на Стария континент двете SUV-та се предлагаха само с 4,0-литров дизелов битурбо V8

Най-накрая Audi пусна бензинови SQ7 и SQ8 в Европа - 1

В последно време ставаме свидетели на тенденция към високопроизводителни бензинови SUV-та, тъй като много марки представиха мощни и големи всъдеходи. Именно това най-вероятно е причината Audi да пусне на европейския пазар нови спортни модификации на двата си най-тежки кросоувъра. Приветствайте бензиновите SQ7 и SQ8.

Най-накрая Audi пусна бензинови SQ7 и SQ8 в Европа

Досега на Стария континент двете SUV-та се предлагаха само с 4,0-литров дизелов битурбо V8, генериращ максимална мощност от 435 к.с. и 900 Нм максимален въртящ момент. За радост на феновете на дизела, TDI-моделите ще продължа да съществуват, тъй като новите две бензинови модификации идват в Европа като допълнение. 

Най-накрая Audi пусна бензинови SQ7 и SQ8 в Европа

Причината за хода на Audi най-вероятно са новодебютиралите конкуренти в лицето на BMW X5 M50i, X6 M50i и Porsche Cayenne GTS. И трите SUV-та с оборудвани с битурбо осемцилиндрови бензинови агрегати. Независимо от високопроизводителния дизелов двигател на Audi, дизеловите SQ7 и SQ8 трудно биха се конкурирали по отношение на мощност с  X5 M50i, X6 M50i и Cayenne GTS.

Именно заради това, от Инглощат предлагат бензиново решение на проблема. То се изразява в 4,0-литров битурбо V8, който доставя максимална мощност от 507 к.с. и 770 Нм максимален въртящ момент. В сравнение с най-високопроизводителния модел RS Q8 тук липсват само 93 к.с. и 30 Нм. От 0-100 км/ч SQ7 TFSI и SQ8 TFSI ускоряват за 4,1 секунди. Това е само с 0,3 секунди по-бавно от RS Q8. Максималната скорост на новите модификации е електронно ограничена на 250 км/ч.

Най-накрая Audi пусна бензинови SQ7 и SQ8 в Европа

Системата за деактивиране на цилиндри допринася за спестяването на гориво, като според Audi комбинираният разход е 12,0 л/100км. Освен това, както обикновено, мощността се предава на четирите колела чрез осемстепенна автоматична трансмисия. 

Най-накрая Audi пусна бензинови SQ7 и SQ8 в Европа

При SQ7 TFSI купувачът може да избере между джанти с диаметър от 20 до 22 цола, като при SQ8 TFSI изборът е от 21 до 23 цола. И двата модела разполагат със спортна спирачна система с 400-милиметрови дискове, а като опция се предлагат и керамични спирачки.

Базовата цена на SQ7 TFSI е 93 287 евро, а тази на SQ8 TFSI - 101 085 евро. Това означава, че те са също толкова скъпи, колкото и техните дизелови събратя. Двете модификации ще дебютират на европейския пазар през есента на 2020-а.   


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БойкУ БурисоФ

    31 11 Отговор
    Да им занеса едно чехмедже от мойте да взема 10 броя..
  • 2 jар

    27 7 Отговор
    Не съм любител на марката Ауди но не мога да скрия симпатията си към дизайна на Q8.Този SUV наистина изглежда страхотно и ако в бъдеще го оборудват с хибридни и електрически задвижвания определено ще открадне клиенти на други марки.

    Коментиран от #18

  • 3 Super

    11 2 Отговор
    Са ще може на газчица

    Коментиран от #7

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 qwerty

    5 24 Отговор
    В градски условия е безпомощен. Една 4ка v6 4motion , ще го лигави. Това е за хора, които не могат да изпреварват и за дълъг път. В градски условия е оросто бърз камион.

    Коментиран от #6, #9, #10

  • 6 Komapak

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "qwerty":

    Бърз ама зверски скъп😁
  • 7 Gazofen

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Super":

    Трудна работа...
  • 8 007

    31 1 Отговор
    ако имаш 300 лв не си купувай портмоне за 300. купи си за 50 и сложи 250 вътре. не ставай беден за да изглеждаш богат.
  • 9 Шиши

    8 1 Отговор

    До коментар #5 от "qwerty":

    My friend, на какви наркотици си???
  • 10 Miron

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "qwerty":

    Страшна глупост си написал
  • 11 Continue

    8 5 Отговор
    Този камион след едни 300 000км ще гори 30+ в града , да знаете. Като дойдат тук на Горубляне и "тарикатите" като започнат да си ги купуват, по- 2 газови ще им слагат. Ауди са долняри :) Това ще е най-големия бензинопил !!
  • 12 Продавам мотопед Балкан

    2 0 Отговор
    1970 г. 50 куб.см. , 5 к.с., цвят чевен-сив металик оригинален, двуместен, крачни скорости 3 напред 1 назад, багажник, предно стъкло, оборотомер, компютър, предна и задна възд. възглавници, цензор за дъжд, датчик светлини, 12 600 км. реален пробег, четиритактов двигател, бензин. АГУ-Landi Renzo. Най ниска цена - 8 000 лева. Предпочитам кеш.
  • 13 Уж норми уж пъчене беше

    0 1 Отговор
    Уж ел щяха да стават уж повече нямаха да правят такива двг особено дизел... САЩ ко ши кажат за софтуера пак?
  • 14 асддса

    2 4 Отговор
    Аз мисля че тези междинните са безмислени. Ако някой има пари да зарежда такъв танк, той ще купи директно Х5M, X6M, GLE63, Cayenne Turbo S и т.н.

    Коментиран от #16, #19, #23

  • 15 Benzin

    3 0 Отговор
    Ехее най-после да пуснат бензинови мотори!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 vasik atanasova

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Каруцар":

    хахахахахахаххахахаха
    хахахахахахаххахахахахах
    той АУДИ ТАЖЕ И НЕ МОЖЕ ДА СЪНУВА ЗВЕРСКИ БИЛЕ СКЪПИ
    ЕМИ АКО БЯХА ЕФТИНИ ВСЕКИ ЩЕШЕ ДА КАРА АУДИ
    ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА
    КАТО НЯМАШ ПАРИ ЗА АУДИ КУПИ СИ ГОЛФ И СЕ РАДВАЙ
    НЕКА ПИТА НЯКОЙ НЕМЕЦ ДАЛИ АУДИ НЕ СА ХУБАВИ
    ДА ВИДИМ МНЕНИЕТО НА ГЕРМАНЕЦА ЗА МАРКАТА АУДИ А
  • 18 Ауто Унион

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "jар":

    Вече има такъв електрически модел на базата на Q8 - казва се Ауди Етрон. Май основно на американския пазар имат поръчки - цената на Етрон е по-ниска от тази на Тесла Х, но е с по-ниска мощност и пробег от Теслата. Етрон бие Теслата с по-добро качество на материалите и сглобка.

    Коментиран от #21

  • 19 Бизнесмен

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "асддса":

    Не гледай България, а големите пазари. Там цената има значение при покупката на автомобилите и затова има продажби на такива коли. A между SQ7/8 и RSQ7/8 има осезаема разлика в цената.
  • 20 Як Копелдак

    2 0 Отговор
    Ето го новото торпедо в ръцете на Кристиянчо, да видим кой и колко ще убие този път. Мама вече му го е поръчал, само да го оневинят, въпрос на време.
  • 21 jap

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Ауто Унион":

    Ауди пуснаха на пазара е-tron в края на 2018-та и е на базата на Q5 но се продава слабо защото цената му е висока а пробега нисък.
  • 22 Оня с коня

    1 0 Отговор
    Че Ауди могат ли да правят такива спортни коли? Май не им се отдава нема смисъл да се опитват.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.