ABT ще отпразнува 125-ия си рожден ден през 2021-а и планира да го направи подобаващо. Тунинг компанията обяви ограниченото издание Audi RSQ8-R, което има толкова коне под капака, че може да засрами дори и Ferrari. ABT постига увеличената мощност благодарение на множество хардуерни и софтуерни ъпгрейди, докато по екстериора и интериора на доработения всъдеход преобладават елементи от въглеродни влакна. Немската тунинг компания заяви, че ще произведе само 125 екземпляра от модифицирания кросоувър. Това предаде Motor 1.
Най-завладяващата характеристика на доработения кросоувър е производителността на агрегата му. RSQ8 идва фабрично с 600 к.с. и 800 Нм максимален въртящ момент. След модификацията на ABT обаче 4.0-литровият битурбо V8 генерира 740 к.с. и 920 Нм максимален въртящ момент. Тунинг компанията успява да извлече допълнителната мощност от агрегата, инсталирайки своя блок за управление на двигателя, който работи съвместно с нов интеркулер. Промените отключват и по-висока максимална скорост - 315 км/ч.
RSQ8-R получава и визуална модификация. Отзад ABT инсталира изпускателната си система с 4,0-инчови четворни ауспухни накрайници. Аеродинамичен пакет пък добавя няколко части от въглеродни влакна: удължители на калниците, заден дифузьор, преден спойлер, въздуховоди, страничните огледала и други. Кросоувърът получава и 23-цолови ABT High Performance HR джанти.
В кабината ABT също оставя своя отпечатък. Тунинг компанията започва с волана, като го заменя със своя собствена изработка. Освен това, ABT добавя типичния си старт-стоп бутон. В интериора преобладават елементи от въглеродни нишки, детайли, на които е обозначено както името на тунинг компанията, така и това на модела, а таванът е от алкантара. Има и значки, показващи производствения номер на екземпляра, в този случай - "1 от 125".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ха ха
Коментиран от #4, #18, #24, #31
13:01 15.08.2020
2 Емил
Коментиран от #7, #19, #28
13:10 15.08.2020
3 пилот на Ферари
За 125 години не са направили един собствен автомобил.
Само извращения със серийни автомобили. И то само на ВАГ .
13:26 15.08.2020
4 сектант
До коментар #1 от "ха ха":
или ония примати с теслите13:26 15.08.2020
5 Георги
Коментиран от #6
13:26 15.08.2020
6 сектант
До коментар #5 от "Георги":
защо пък трябва да се водим по някакви специфични правила само защото така е било... за всеки влак си има пътници, бе13:29 15.08.2020
7 пилот на Ферари
До коментар #2 от "Емил":
Един влекач Волво е примерно 420 кс. Тая каручка с 740 к.с. дали може премести ремаркето ? Или ако и закачиш един плуг - дали ще отлепи от земята ?Къде са тука конете ? Всичко е една фантасмагория. Иначе би трябвало и кораб да задвижи !
Всичко е заради данъците и застраховките.
Коментиран от #8, #10
13:31 15.08.2020
8 Притежател
До коментар #7 от "пилот на Ферари":
Сигурно се шегуваш. Нито Q8 ще тегли колкото влекача, нито влекача ще ускорява с темпото на Q8. Сравняваш абсолютно различни неща.Коментиран от #11
13:36 15.08.2020
9 Браво
13:37 15.08.2020
10 Гост
До коментар #7 от "пилот на Ферари":
Камионите имат макс.мощност при ниски обороти, което значи голям въртящ момент (момента = мощността / оборотите). Това предимство изчезва с повишаване на оборотите и камионите не могат да развиват висока скорост. Т.е. от предназначението на ДВГ се проектира при каква скорост да отдава мощността си.Коментиран от #12
13:44 15.08.2020
11 пилот на Ферари
До коментар #8 от "Притежател":
Принципът на двигателите е един и същ . Сложи му скоростната кутия на влекача и да видим дали все пак ще помръдне ?Конската сила за пръв път е била предложена през XVIII век от Джеймс Уат (James Watt) (1736 – 1819), когато е оценявал мощността на своите парни двигатели. Сравнението е било при изпомпване на вода от рудници, пазарлъкът е бил, че неговият двигател ще изпомпа вода колкото един кон, въртящ помпата чрез обикаляне в кръг. Тогава се е смятало, че един кон има сила (мощност) да повдига 330 фунта (150 kg) със скорост 100 фута (30 m) за минута. По днешни мерки, това се равнява приблизително на 746 W.
Коментиран от #13
13:45 15.08.2020
12 пилот на Ферари
До коментар #10 от "Гост":
Това важи за дизеловите двигатели - общо !!! Няма нищо общо с камионите ? Другото се казва - скоростна кутия !Дизеловите двигатели на камионите и на автомобилите развиват едни и същи обороти .
13:47 15.08.2020
13 Притежател
До коментар #11 от "пилот на Ферари":
Не разбрах защо точно с камион/влекач трябва да срявняваме Q8-цата.Всички спортни автомобили развиват големи к.с, заради високите обороти на двигатела, тоест к.с = въртящ момент Х обороти в минута.
Коментиран от #14, #16
13:54 15.08.2020
14 пилот на Ферари
До коментар #13 от "Притежател":
Защото единицата конска сила вече не е еквивалент на това за което е била приета някога . Обзалагам се например че едно Поло 65 коня няма да издърпа един конски впряг от 6 коня /колкото е на една карета / от породата Български тежковозен кон .Къде са тогава останалите коне ?
Как точно се прави сравнението ?
Коментиран от #15, #27
13:59 15.08.2020
15 Притежател
До коментар #14 от "пилот на Ферари":
Ами написах ти вече как е прието да се изчислява конската сила- дали е правилно или не всеки да си преценя. Ако смяташ к.с за необективен параметър, винаги можеш да провериш въртящият момент за по-точна оценка.Коментиран от #17
14:07 15.08.2020
16 пилот на Ферари
До коментар #13 от "Притежател":
Мисълта ми беше че високата мощност я вадят и от висок литров обем. И там мощността е реално.А при автомобилите вадят от един литър обем - сто кс . Което е нереално. Конските сили нямат нищо общо със скоростта . За това там се мери в км/ч .
14:08 15.08.2020
17 пилот на Ферари
До коментар #15 от "Притежател":
То че кс са необективни си е ясно. Чудя се защо още се използва това понятие ?Конската сила (к. с.) е остаряла извънсистемна единица за измерване на мощност. За нея не съществува еднозначно определение, поради което тя не се препоръчва за използване в науката и техниката. В света съществуват няколко единици за измерване под името „конска сила“.
Международната организация по законодателна метрология (МОЗМ) в своите препоръки отнася метричната конска сила към единиците за измерване, „които трябва да бъдат извадени от употреба колкото е възможно по-скоро там, където те се използват днес, и които не трябва да се въвеждат, ако не се използват.“
Коментиран от #22, #26
14:11 15.08.2020
18 Гост
До коментар #1 от "ха ха":
Смешник си ти ! Nissan GT - R просто го отвява отвсякъде !Коментиран от #20, #38
14:17 15.08.2020
19 viki lexus
До коментар #2 от "Емил":
И кой СУВ беше по-мощен 2000 - 2001 г.???? - МЛ 55 Амг 347 коня - Х5 М излезе чак 2003 г. също с 350 коня.....не се сещам за по-мощен от 350 коня СУВ 2000 - 2001 г.....дори днес - над 700 коня са само тунинг изпълнения като Джийп Гранд Чероки Хенеси 717 коня и Ер ес кю 8 АБТ и Ге 63 Брабус 800 коня!!14:19 15.08.2020
20 ха ха
До коментар #18 от "Гост":
навсякъе ли ще го опявате тоя НИСАН ГТР??Друга кола нямат ли японците?
Х АХ А
Коментиран от #21, #35
14:21 15.08.2020
21 Гост
До коментар #20 от "ха ха":
Никой нищо не опява - истината е , че е по добър ! А пък на теб никой не ти пречи да си фен на друга марка и модел ! Айде със здраве !Коментиран от #23
14:27 15.08.2020
22 Притежател
До коментар #17 от "пилот на Ферари":
Може би трябва да се смени наименованието от к.с на нещо друго за да се получи точно определение.Коментиран от #32
14:40 15.08.2020
23 Притежател
До коментар #21 от "Гост":
Какво значи по-добър? По-комфортен,по обезопасен, по-бърз или какво?Коментиран от #25
14:42 15.08.2020
24 Ебати кокала
До коментар #1 от "ха ха":
Хахахахха!Джапан повер\_/15:11 15.08.2020
25 Гост
До коментар #23 от "Притежател":
Еми за бързина ДА, по бърз е ! За комфорт ... В интерес на истината тъпо е да се говори за комфорт при спортните коли . Предполагам , разбираш това ( или пък не ? ) И все пак всеки има право на избор . Не се вживявай толкова .17:50 15.08.2020
26 гост
До коментар #17 от "пилот на Ферари":
Напротив - конска сила може да е много обективна и точна мярка за мощност (1 kW = 1.36 к.с.) и няма разлика преди, след, на Рено или Ферари. Проблем е, че в САЩ се приели, че 1 к.с. е друга мощност, в Япония трета и т.н. Затова препоръката е да се ползва kW (киловат). Освен това има значение дали е за електрически, механични или ротационни устройства (1 kw=1.341022 hp, или 1 kw=1.340483 hp, или 1 kw=1.359622 hp), което води до объркване и нужда от уточнение - за коя страна и за кой вид двигател е изчислена конската сила.ОБАЧЕ - к.с. за камион, кола, сенокосачка или Ф1 е едно и също нещо, стига да е направена по единна скала. Днес всички мощности са посочени и в kW (киловати), което навсякъде е едно и също нещо.
Въпреки това, всеки въртящ двигател има и друга характеристика - въртящ момент. Това е реалната сила, с която се въртят колелата. За да ме разбере и "пилот на Ферари" ще го обясня по-просто: Въртящият момент е характеристика на самия двигател, а не на скоростна кутия или редуктори! Ако искаш моторът да влачи товари, то той ще е проектиран да отдава мощността си при ниски обороти. (за ДВГ това става най-вече с по-голям обем и по-дълъг ход на буталата, независимо дали е дизел или бензин). Ако искаш същата мощност да се ползва при високи обороти и да е по-пъргав двигателя, то се увеличава степента на сгъстяване и намалява хода на буталото. При електромоторите макс. въртящ момент е наличен от 0+ обороти.
Коментиран от #29, #33
18:43 15.08.2020
27 Опа
До коментар #14 от "пилот на Ферари":
Не ми е работа да коментирам вашите разсъждения с(притежател) ама да попитам? Нещо нова измервателна единица ли сте откриле или какво? И затова ли ние Българите сме световен производител на коли? Да не прихващате нещо от ББ,ние едвам правим ел. инсталации той правим автомобили. Я се занимавайте други неща.,топлата вода отдавна е открита.Коментиран от #30
18:51 15.08.2020
28 Опа
До коментар #2 от "Емил":
Едно малко пояснение, ако може. Става въпрос за по просто казано джип. А иначе има ферарита, мерцедеси, ваийрони и тем подобни с 1000 и нат 1000 к. с.. Но пък и нали знаеш журналистите обичат да засилват малко нещата19:06 15.08.2020
29 Притежател
До коментар #26 от "гост":
Абсолютно точно, не ми се занимаваше да го описвам подробно, ти си го направил.20:56 15.08.2020
30 Притежател
До коментар #27 от "Опа":
По спокойно пич, описал съм как се смята мощността на автомобил. А получената стойност дали ще бъде наречена конски сили или нещо друго ми е все тая😀.21:04 15.08.2020
31 Те Така Те
До коментар #1 от "ха ха":
Колко да са брутални 740 коня, Джон Хенеси в Тексас от сума време тунингова V8 -ци до 1000 к.с. ? Немците са най-големите смешници , брато. А, пък за VAG групата, нема кво да говорим - най-счупените коли. Френските коли дори, са по-нечупливи от вагините.21:12 15.08.2020
32 Дърт
До коментар #22 от "Притежател":
Има, викат му киловат.21:17 15.08.2020
33 Те Така Те
До коментар #26 от "гост":
Правилно си написал, но това е прекалено сложно за разбиране от 90% от пишещите тук. И тва е така, шото само висят пред монитора и пишат глпости и единствената кола дето са карали е Пасат ТДИ на 16 години, опърдян и изхвърлен от некой немец.21:18 15.08.2020
34 Те Така Те
1000 коня.
21:25 15.08.2020
35 Краси
До коментар #20 от "ха ха":
Най мощния Нисан GTR срещу BUGATTI LA VOITURE NOIRE с 1118.55 киловата мощност, за да не използвам конски сили, които в случая са 1500. Да видим тогава имат или нямат значение KW на мотора и как пилота на Bugatti ще чака за кафенце NISSAN GTR.06:38 16.08.2020
36 Евати и тъпото поколение
10:35 16.08.2020
37 Обзалагам се че
10:20 18.08.2020
38 Ннн
До коментар #18 от "Гост":
Винаги този "Велик" ГТР може да се пробва със 918 .....11:52 07.09.2020