23 Септември, 2020 09:48 15 637 26

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur

  • renault-
  • captur-
  • тест-
  • рено-
  • e-tech
Тествахме иновативното хибридно Renault Captur - 1

Французите от Renault проведоха първите международни тестове на хибридните версии на двата си бестселъра на родна земя, а екипът ни беше на мястото на събитието. Опитахме се да разберем дали по-високата цена на хибридите може да бъде оправдана с по-добро пътно поведение и по-нисък разход. Ето и впечатленията ни. Започваме с Renault Captur E-Tech

Renault Captur остава един от най-добрите автомобили в своя клас, но тази хибридна версия е доста по-скъпа от вариантите с обикновени бензинови и дизелови мотори. Освен цената обаче този plug-in хибрид предлага отлично оборудване и силов тракт, който средно харчи дори по-малко от дизел.

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur

Предвид хибридната си схема Renault отвежда Captur E-Tech по различен път до много съперници в класа на компактните кросоувъри - от такива със стандартни ДВГ с 48-волтова ел.система до изцяло електрически, като Peugeot e-2008 и Hyundai Kona Electric. Всъщност обаче най-близкият конкурент за Captur идва от Kia: Niro PHEV съществува от известно време и предлага много сходни ТТ данни.

Що се отнася до техническата част на новия френски хибрид, с изключение на батерията, той споделя голяма част от силовия си агрегат с Clio Hybrid . За "горивната" страна на нещата се грижи 1.6-литров бензинов двигател, но има и два електрически мотора. Единият задвижва предните колела в режим EV и може да предложи въртящ момент до 205 Нм. Другият е по-компактен и работи като част от стартер/генераторната система, позволявайки на бензиновия двигател да се задейства почти незабавно, когато е необходимо.

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur

Той също така има задача да генерира спирачна енергия за зареждане на батерията. Самият акумулаторен блок представлява устройство с капацитет 9.8 кВтч, което позволява до 50 километра изцяло електрическо шофиране. И този пробег е напълно реален - изпробвахме го лично. Според нас е и достатъчен за движение в града само на ток с еженощно зареждане у дома.

Интерес представлява и скоростната кутия на Captur E-Tech. Безсъединителният агрегат задвижва бензиновия двигател посредством четири предавки, а електродвигателят с други две. Сложната на пръв поглед трансмисия се справя с движението на хибридното Renault доста ефективно. В пълен EV режим електрическият мотор има повече от достатъчно тяга и той е перфектно използваем без помощта на бензиновия двигател и без проблеми достига до максимална скорост от 135 км/ч с нулеви емисии.

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur

Колата по подразбиране е в режим EV, тъй като в батерията има достатъчно заряд. С изтощен акумулатор или ако натиснете селектора за смяна на режимите на Sport, бензиновият двигател ще се събуди веднага. 1.6-литровият агрегат е атмосферен, но е по-плавен и същевременно малко по-динамичен, отколкото този на прекия конкурент Niro PHEV. Макар че не е толкова динамичен, колкото е същия агрегат при Clio Hybrid, който, като оставим настрана батерията, е почти идентичен в оформлението си.

Пътното поведение на колата е по-скоро адекватно, отколкото впечатляващо. В града с Captur E-Tech е достатъчно "весел", но при приближаването до националното ограничение за скорост на магистрала ускорението значително намалява. Част от тази лека тромавост несъмнено идва и от допълнителната маса на батериите. Със своите 1564 кг, PHEV версията е с над 237 кг по-тежка от дизеловия Captur и с почти 400 кг по-тежка от най-лекия бензин.

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur

Повечето килограми обаче имат и положителна страна. Докато останалата част от гамата Captur има склонност да се накренява малко повече в завои, хибридната версия не е такава. Заради по-ниския център на тежестта, идващ от ниско разположената батерия, колата е по-стабилна в завои с висока скорост. Самото управление се усеща още по-плавно, особено сравнено с това на стандартните кросоувъри от други марки. Воланът остава прецизен и силно информативен.

Малко, но доста ефектно дозирани промени, различават Captur E-Tech от останалата част от гамата на Captur по отношение на външния вид. Като оставим настрана фините лога, единствената очевидна промяна идва от допълнителния капак за зареждане на хибрида с електричество. Вътре Captur остава един от най-добрите в класа си. Качеството на изработка е отлично, дизайнът е интелигентен, а технологията в автомобила е модерна.

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur

Всички хибридни модели получават най-добрите технологии, които гамата на Captur може да предложи. Това означава, че 10-инчовият дисплей пред водача и цветният 9.3-инчов екран на инфоразвлекателната система са стандарт. Останалата част от салона е също толкова просторна като стандартния Captur. Единствено, заради батерията, 379-литровият багажник на Captur E-Tech отстъпва на този при дизеловите (388 литра) и бензиновите модели (404 литра).

Цените за Captur Plug-in Hybrid започват от 58 990 лева. За сравнение Intens вариантът от модификациите с ДВГ с най-високо ниво на оборудване е по-евтин с около 20 000 лева, което е основната и единствена, според нас, причина тази кола да бъде по-трудно продаваема у нас.

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 16 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    55 15 Отговор
    това е един страхотен високотехнологичен и висок клас автомобил
  • 2 Тествайте

    31 19 Отговор
    нещо на 15 години от Горубляне или Дупница в България стандарта е,, висок''. Никой не се вълнува от нов хибрид
  • 3 Марио

    44 5 Отговор
    Отлична кола, но както казва и авторът - скъпичка.
  • 4 Радо

    25 19 Отговор
    Това хибридите са голяма глупост!!!...."нуждае се от еженощно зареждане у дома"....и как ще се зарежда всяка вечер в града - опъваш удължителя долу пред входа ли???...ако си в къща става....и 50км. градско са малко за големите градове, много хора навъртат по над 100км градско всеки ден.

    Коментиран от #5, #9, #12, #23

  • 5 ами

    38 9 Отговор

    До коментар #4 от "Радо":

    Трябва да свикнем, че не всички са равни. Едните ще имате къща, другите гараж. И едните и другите ще зареждат хибридите си, а онези третите, които и сега паркират в пепелината, която преди е била градинка, ще продължават да си паркират дизелите, докато не дойде момента, в който няма да имат алтернатива. И ще трябва да се качат на градския транспорт.

    Коментиран от #13

  • 6 jap

    19 10 Отговор
    Цената е прекалено висока предвид факта,че техническата база е Клио.

    Коментиран от #11

  • 7 NikNay

    16 24 Отговор
    Всичко произведено след 1995 е еднодневка на стероиди банани с електроника и безсмислени "екстри" на неоправдано високи цени!

    Коментиран от #8, #10, #24

  • 8 Прав си

    22 7 Отговор

    До коментар #7 от "NikNay":

    много по добре си е да има 3 копчета на таблото а като ти стане топло да навиеш "чакръците" но много важно е и да дръпнеш "смукача" преди палене защото ако се "задави" става лошо.Иначе двигателите са вечни защото при работен обем 2.0 литра и мощност 74к.с(Мерцедес W124 200D) и да искаш не можеш да ги счупиш.
  • 9 гост

    17 1 Отговор

    До коментар #4 от "Радо":

    Само plug-in хибридите се зареждат от мрежата, другите хибриди не!
  • 10 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #7 от "NikNay":

    Така е, но такъв е живота всичко се променя!
  • 11 PlimP

    8 4 Отговор

    До коментар #6 от "jap":

    и кво от това, искаш здрава и комфортна кола или ти е зор на чия платформа е направена

    Коментиран от #16

  • 12 Ами те

    2 4 Отговор

    До коментар #4 от "Радо":

    са два ел. двигателя,като единия е стартер/генератор,който генерира спирачната енергия за зареждане на батерията или с други думи помага за възстановяване на част от енергията в батерията.А,що се отнася до тези изминаващи по 100 км. в градски условия,ами слагат зарядното при всяко спиране и така ще минат и над 100 км.
  • 13 Колко мъка има по този свят

    6 4 Отговор

    До коментар #5 от "ами":

    Верно ли бре,Ганьоооо тръгнал си да “ръсиш акъл”,а той липсва
  • 14 Гост

    9 10 Отговор
    Отвратителен интериор! Все едно са монтирали един таблет в центъра и един пред шофьора...Малко поне да ги интегрират тези телевизори,да не са така поставени като след “афтърмаркет” в таксиметрова кола...Адски е грозно!
  • 15 Случаен

    7 17 Отговор
    Рено Коптор
    или
    Рено КупТор
  • 16 jap

    13 3 Отговор

    До коментар #11 от "PlimP":

    Клио-то струва почти на половината от цената на този "SUV" при положение,че техниката е еднаква.Не е честно само заради няколко сантиметра повдигнато окачване и малко по висок таван да слагат такава надценка.

    Коментиран от #25

  • 17 Караиванов

    13 4 Отговор
    Страхотна е колата, а снимките ги правиха на Юндола, бях там и ги видях :) Иначе цената е височка, но пък ако ги имаш тези пари си заслужава
  • 18 Емил

    5 8 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Renault Captur остава един от най-добрите автомобили в своя клас

    Това класът на тротинетките ли е или на ел. велосипедите?
  • 19 Уиоу

    2 3 Отговор
    Тъпптия
  • 20 Гост

    2 2 Отговор
    Симпатична количка, но тези "рога" на фаровете и задните светлини са отврат... Пък и Рено на такива цени...? Никакъв шанс !!!
  • 21 Готин

    2 0 Отговор
    Добра статия. Информативна и откровена.
  • 22 Христо

    0 2 Отговор
    Това на практика е малка градска кола, понеже заради батериите, почти няма багажник - погледнете снимката на багажника!
    Купувате Рено Клио да 59 хил.лв.
    Причината е, че това е автомобил, проектиран за ДВГ, който са преоборудвали като хибриден. Ако беше мислен като хибриден още на чертожната дъска, батериите щяха да са накъде по средата - под седалките, между тях...
    След 10 години 80% от новите автомобили ще са хибридни, а 10% електрически, 10% малолитражни до 100 к.с. Натам върви света.

    Коментиран от #26

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Първата ми кола

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "NikNay":

    купена нова на 700 метра през 2005г. е вече на 16 години и си е много добре,втората купена 2017г. е като нова на 85 х.км. до сега никакви проблеми.Та питам те колко да са еднодневки тези след 95г. произведени коли,или пишеш неща от сорта колкото да се намираш да ръснеш някоя простотия.
  • 25 Толкова

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "jap":

    си сядал и в двете коли,като съдя по писаниците ти май само си чувал за тях. Разликата между Клио и Каптюр е много голяма и не бъркай платформа с база.
  • 26 А като отвориш

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Христо":

    капака на багажника в действителност ще останеш изненадан от обема. Преди да пишеш за каквото и да е се запознай с нещата в детайли,а не преразказ и свободно съчинение по картинка.