Французите от Renault проведоха първите международни тестове на хибридните версии на двата си бестселъра на родна земя, а екипът ни беше на мястото на събитието. Опитахме се да разберем дали по-високата цена на хибридите може да бъде оправдана с по-добро пътно поведение и по-нисък разход. Ето и впечатленията ни. Започваме с Renault Captur E-Tech
Renault Captur остава един от най-добрите автомобили в своя клас, но тази хибридна версия е доста по-скъпа от вариантите с обикновени бензинови и дизелови мотори. Освен цената обаче този plug-in хибрид предлага отлично оборудване и силов тракт, който средно харчи дори по-малко от дизел.
Предвид хибридната си схема Renault отвежда Captur E-Tech по различен път до много съперници в класа на компактните кросоувъри - от такива със стандартни ДВГ с 48-волтова ел.система до изцяло електрически, като Peugeot e-2008 и Hyundai Kona Electric. Всъщност обаче най-близкият конкурент за Captur идва от Kia: Niro PHEV съществува от известно време и предлага много сходни ТТ данни.
Що се отнася до техническата част на новия френски хибрид, с изключение на батерията, той споделя голяма част от силовия си агрегат с Clio Hybrid . За "горивната" страна на нещата се грижи 1.6-литров бензинов двигател, но има и два електрически мотора. Единият задвижва предните колела в режим EV и може да предложи въртящ момент до 205 Нм. Другият е по-компактен и работи като част от стартер/генераторната система, позволявайки на бензиновия двигател да се задейства почти незабавно, когато е необходимо.
Той също така има задача да генерира спирачна енергия за зареждане на батерията. Самият акумулаторен блок представлява устройство с капацитет 9.8 кВтч, което позволява до 50 километра изцяло електрическо шофиране. И този пробег е напълно реален - изпробвахме го лично. Според нас е и достатъчен за движение в града само на ток с еженощно зареждане у дома.
Интерес представлява и скоростната кутия на Captur E-Tech. Безсъединителният агрегат задвижва бензиновия двигател посредством четири предавки, а електродвигателят с други две. Сложната на пръв поглед трансмисия се справя с движението на хибридното Renault доста ефективно. В пълен EV режим електрическият мотор има повече от достатъчно тяга и той е перфектно използваем без помощта на бензиновия двигател и без проблеми достига до максимална скорост от 135 км/ч с нулеви емисии.
Колата по подразбиране е в режим EV, тъй като в батерията има достатъчно заряд. С изтощен акумулатор или ако натиснете селектора за смяна на режимите на Sport, бензиновият двигател ще се събуди веднага. 1.6-литровият агрегат е атмосферен, но е по-плавен и същевременно малко по-динамичен, отколкото този на прекия конкурент Niro PHEV. Макар че не е толкова динамичен, колкото е същия агрегат при Clio Hybrid, който, като оставим настрана батерията, е почти идентичен в оформлението си.
Пътното поведение на колата е по-скоро адекватно, отколкото впечатляващо. В града с Captur E-Tech е достатъчно "весел", но при приближаването до националното ограничение за скорост на магистрала ускорението значително намалява. Част от тази лека тромавост несъмнено идва и от допълнителната маса на батериите. Със своите 1564 кг, PHEV версията е с над 237 кг по-тежка от дизеловия Captur и с почти 400 кг по-тежка от най-лекия бензин.
Повечето килограми обаче имат и положителна страна. Докато останалата част от гамата Captur има склонност да се накренява малко повече в завои, хибридната версия не е такава. Заради по-ниския център на тежестта, идващ от ниско разположената батерия, колата е по-стабилна в завои с висока скорост. Самото управление се усеща още по-плавно, особено сравнено с това на стандартните кросоувъри от други марки. Воланът остава прецизен и силно информативен.
Малко, но доста ефектно дозирани промени, различават Captur E-Tech от останалата част от гамата на Captur по отношение на външния вид. Като оставим настрана фините лога, единствената очевидна промяна идва от допълнителния капак за зареждане на хибрида с електричество. Вътре Captur остава един от най-добрите в класа си. Качеството на изработка е отлично, дизайнът е интелигентен, а технологията в автомобила е модерна.
Всички хибридни модели получават най-добрите технологии, които гамата на Captur може да предложи. Това означава, че 10-инчовият дисплей пред водача и цветният 9.3-инчов екран на инфоразвлекателната система са стандарт. Останалата част от салона е също толкова просторна като стандартния Captur. Единствено, заради батерията, 379-литровият багажник на Captur E-Tech отстъпва на този при дизеловите (388 литра) и бензиновите модели (404 литра).
Цените за Captur Plug-in Hybrid започват от 58 990 лева. За сравнение Intens вариантът от модификациите с ДВГ с най-високо ниво на оборудване е по-евтин с около 20 000 лева, което е основната и единствена, според нас, причина тази кола да бъде по-трудно продаваема у нас.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
09:54 23.09.2020
2 Тествайте
09:58 23.09.2020
3 Марио
09:59 23.09.2020
4 Радо
Коментиран от #5, #9, #12, #23
10:05 23.09.2020
5 ами
До коментар #4 от "Радо":
Трябва да свикнем, че не всички са равни. Едните ще имате къща, другите гараж. И едните и другите ще зареждат хибридите си, а онези третите, които и сега паркират в пепелината, която преди е била градинка, ще продължават да си паркират дизелите, докато не дойде момента, в който няма да имат алтернатива. И ще трябва да се качат на градския транспорт.Коментиран от #13
10:27 23.09.2020
6 jap
Коментиран от #11
10:34 23.09.2020
7 NikNay
Коментиран от #8, #10, #24
10:47 23.09.2020
8 Прав си
До коментар #7 от "NikNay":
много по добре си е да има 3 копчета на таблото а като ти стане топло да навиеш "чакръците" но много важно е и да дръпнеш "смукача" преди палене защото ако се "задави" става лошо.Иначе двигателите са вечни защото при работен обем 2.0 литра и мощност 74к.с(Мерцедес W124 200D) и да искаш не можеш да ги счупиш.10:56 23.09.2020
9 гост
До коментар #4 от "Радо":
Само plug-in хибридите се зареждат от мрежата, другите хибриди не!11:04 23.09.2020
10 гост
До коментар #7 от "NikNay":
Така е, но такъв е живота всичко се променя!11:15 23.09.2020
11 PlimP
До коментар #6 от "jap":
и кво от това, искаш здрава и комфортна кола или ти е зор на чия платформа е направенаКоментиран от #16
11:21 23.09.2020
12 Ами те
До коментар #4 от "Радо":
са два ел. двигателя,като единия е стартер/генератор,който генерира спирачната енергия за зареждане на батерията или с други думи помага за възстановяване на част от енергията в батерията.А,що се отнася до тези изминаващи по 100 км. в градски условия,ами слагат зарядното при всяко спиране и така ще минат и над 100 км.12:23 23.09.2020
13 Колко мъка има по този свят
До коментар #5 от "ами":
Верно ли бре,Ганьоооо тръгнал си да “ръсиш акъл”,а той липсва12:25 23.09.2020
14 Гост
13:04 23.09.2020
15 Случаен
или
Рено КупТор
13:18 23.09.2020
16 jap
До коментар #11 от "PlimP":
Клио-то струва почти на половината от цената на този "SUV" при положение,че техниката е еднаква.Не е честно само заради няколко сантиметра повдигнато окачване и малко по висок таван да слагат такава надценка.Коментиран от #25
13:26 23.09.2020
17 Караиванов
14:03 23.09.2020
18 Емил
Това класът на тротинетките ли е или на ел. велосипедите?
22:16 23.09.2020
19 Уиоу
23:22 23.09.2020
20 Гост
05:12 24.09.2020
21 Готин
06:19 24.09.2020
22 Христо
Купувате Рено Клио да 59 хил.лв.
Причината е, че това е автомобил, проектиран за ДВГ, който са преоборудвали като хибриден. Ако беше мислен като хибриден още на чертожната дъска, батериите щяха да са накъде по средата - под седалките, между тях...
След 10 години 80% от новите автомобили ще са хибридни, а 10% електрически, 10% малолитражни до 100 к.с. Натам върви света.
Коментиран от #26
08:46 24.09.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Първата ми кола
До коментар #7 от "NikNay":
купена нова на 700 метра през 2005г. е вече на 16 години и си е много добре,втората купена 2017г. е като нова на 85 х.км. до сега никакви проблеми.Та питам те колко да са еднодневки тези след 95г. произведени коли,или пишеш неща от сорта колкото да се намираш да ръснеш някоя простотия.15:52 21.05.2021
25 Толкова
До коментар #16 от "jap":
си сядал и в двете коли,като съдя по писаниците ти май само си чувал за тях. Разликата между Клио и Каптюр е много голяма и не бъркай платформа с база.15:58 21.05.2021
26 А като отвориш
До коментар #22 от "Христо":
капака на багажника в действителност ще останеш изненадан от обема. Преди да пишеш за каквото и да е се запознай с нещата в детайли,а не преразказ и свободно съчинение по картинка.16:00 21.05.2021