Тази година уникалната краш тест лаборатория на Центъра за безопасност на Volvo Cars празнува своята 20-годишнина. По време на откриването ѝ от шведския крал, през 2000 г., това беше една от най-модерните лаборатории от този вид в света и в много отношения е и до днес.
И до ден днешен тя подпомага инженерите на Volvo Cars да внедрят революционни новости при безопасността и да се анализират реални пътнотранспортни произшествия, тъй като компанията се стреми към бъдеще, в което никой не е убит или сериозно ранен в нов Volvo автомобил.
„Да се ангажираш с безопасността не означава да преминеш тест или да получиш оценка за безопасност“, сподели Томас Броберг, един от водещите инженери по безопасност на Volvo Cars и ветеран от две десетилетия в компанията. „Нашият ангажимент към безопасността е да разберем как и защо се случват инциденти и наранявания и след това да разработим технологията, която да помогне за предотвратяването им. Надяваме се, че нашата новаторска работа ще вдъхнови другите да следват нашата амбиция да намалим жертвите по пътищата по целия свят."
Лабораторията на Центъра за безопасност на Volvo Cars е многофункционално съоръжение, което позволява на инженерите по безопасност на Volvo Cars да пресъздават безброй пътни ситуации и произшествия и да извършват тестове, които надхвърлят регулаторните изисквания. Поне едно чисто ново Volvo участва в краш тестове в центъра на ден. Този факт допринесе за запазването на безапелационната лидерска позиция на Volvo Cars в автомобилната безопасност и до днес.
Лабораторията съдържа две тестови писти с дължина съответно 108 и 154 метра. По-късата от двете е подвижна и може да бъде позиционирана под ъгъл между 0 и 90 градуса, което позволява краш тестове под различен ъгъл и при различни скорости или да симулира катастрофа между две движещи се коли. Автомобилите могат да се удрят със скорост до 120 км/ч.
Отвън има място за извършване на краш тестове като преобръщане или излизане от пътя, при което автомобилите се изстрелват в канавка с висока скорост. Тук Volvo Cars предлага и възможности за спасителните служби, които да усъвършенстват своите животоспасяващи умения, както направи по-рано тази година, когато пусна нови Volvo автомобили от височина 30 метра, за да симулира тежките щети, открити при екстремни катастрофи.
Вътре в главната зала се използва огромна бариера за тестване на различни челни, задни и странични удари. С тегло от изумителните 850 тона, бариерата може да се движи, ако е необходимо, с помощта на въздушни възглавници.
Освен това има около две дузини други неподвижни и подвижни бариери, които се използват при краш тестване, включително лосоподобна конструкция за симулиране на катастрофи, включващи тези животни.
По време на катастрофа автомобилът, манекените за краш тестове и бариерите са снабдени със сензори, които позволяват на инженерите на Volvo Cars да регистрират подробно цялата верига от събития. Десетки камери с ултра висока разделителна способност също заснемат краш теста от всеки възможен ъгъл.
Преди истинския краш тест, въпросният модел автомобил вече е преминал през хиляди компютърно симулирани тестове. След това всички данни, генерирани от този тест, се използват от инженерите на Volvo за разработване на по-безопасни автомобили.
Тъй като компанията се придвижва към изцяло електрическо бъдеще, Центърът за безопасност през последните години е оборудван и подготвен специално за безопасно провеждане на краш тестове с електрически автомобили.
„Без значение какъв е сценарият, можем да го пресъздадем тук в Центъра за безопасност на Volvo Cars и да го анализираме в детайли“, казва Томас Броберг. „За мен е много вдъхновяващо да осъзная, че за всеки час тестване и анализ, които сме отделили, ние се приближаваме все по-близо до нашата амбиция никой да не бъде убит или сериозно ранен в нов Volvo автомобил."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Си ган
Коментиран от #5
14:29 08.12.2020
2 Абеее колко да е здрава
Коментиран от #6
14:33 08.12.2020
3 Китайски бклуци
Коментиран от #4
14:34 08.12.2020
4 Другия с коня
До коментар #3 от "Китайски бклуци":
Шведската стомана наистина има Стара Слава.....Безупречна на пътя и те вади от всичките глупости,които правиш....Нямам основания да си сменям ВОЛВОто за сега ...Даже може да се каже,че си го обичам....Коментиран от #9, #10
15:00 08.12.2020
5 СервизНеПитай
До коментар #1 от "Си ган":
Купи нова и виж какво ще ти кажат в сервиза, когато и изтече гаранцията...Коментиран от #8, #20
15:39 08.12.2020
6 123
До коментар #2 от "Абеее колко да е здрава":
Какво очакваш, след като ги купиха жълтурите15:44 08.12.2020
7 пепи
17:14 08.12.2020
8 незнайко
До коментар #5 от "СервизНеПитай":
Какво ще му кажат ? Защо я купи, тя ще те НАДЖИВЕЕ !!! Това ли имахте в предвид ? Явно даже не сте са возили на ВОЛВО !!!17:19 08.12.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Блажени са верующите
До коментар #4 от "Другия с коня":
Какво ли ще стане, ако едно огромно старо volvo 940 от шведска стомана, се блъсне челно в пластмасово Рено модус, което е почти два пъти по-малко от него? Кой от двамата шофьори ще е с по-малки наранявания?Коментиран от #12
17:20 08.12.2020
11 Лудогорец9
Коментиран от #14
17:41 08.12.2020
12 Лудогорец9
До коментар #10 от "Блажени са верующите":
Сложи на кантар еднакъв клас коли! То така ако е какво ли ще стане ако е един RAM блъсне едно волво V40?Коментиран от #13, #16
17:42 08.12.2020
13 Блажени са верующите
До коментар #12 от "Лудогорец9":
Защо един клас коли? Ето че блъскаме малка в голяма и повечето хора си мислят, че огромната стара желязна кола е по-сигурна от пластмасовия мъник, както вероятно и ти си мислиш, защото не си изгледал видеото.Изгледай го и ще си промениш парадигмата. Шофьора на модуса ще се отърве почти без наранявания, а шофьора на огромното желязно volvo няма да оцелее, въпреки че е в по-голям клас автомобил. Както виждаш размера не е най-важен за сигурността. Скоро имаше статия за пикапа на грейт уол с почти нулева безопасност.
Коментиран от #21
18:03 08.12.2020
14 Отговорът
До коментар #11 от "Лудогорец9":
Ти не си лудогорец, а си мноgопроstец... Сега разбра, нали?Коментиран от #17
20:19 08.12.2020
15 S60
Разработени са с участието на лекари...
Харесвам философията на Волво за безопасност и за това карам автомобил от тази марка.
Приятна вечер на всички.
20:19 08.12.2020
16 Miron
До коментар #12 от "Лудогорец9":
Те не могат да се блъснат. RAM-ът ще мине отгоре му.21:55 08.12.2020
17 Лудогорец9
До коментар #14 от "Отговорът":
А ти кой си и за какво се бориш, че не се разбра от малоумният ти коментар?23:52 08.12.2020
18 Шофьор
Ако е Волво -камион да е
Другото е бош лаф
06:00 09.12.2020
19 Само факт
Коментиран от #22
07:41 09.12.2020
20 Фффффф
До коментар #5 от "СервизНеПитай":
А защото ако си купиш някъв друг боклук няма да имаш проблеми ли особено с немските. Всичко вече е направено така за да може да се върти икономиката никой не иска да продава здрави и надеждни неща.Коментиран от #24
15:09 09.12.2020
21 1234578
До коментар #13 от "Блажени са верующите":
Масата на колата винаги е имала значение, колкото и да ни убеждават в обратното разни маркетинг "експерти". Практиката показва друго, например катастрофата в която загина Милен Цветков. В 3 тонното Ауди което го удари нямаше жертви, дори пътниците му не влезнаха в болница. А Цветков почина. Друг пример са военните, откакто правят танкове постоянно увеличават калибъра/масата/ на снаряда/оръдието за да може да поразява по-дебели и по-съвременните брони.16:03 09.12.2020
22 1234578
До коментар #19 от "Само факт":
Същото важи и за Волво 240/244/245 това е модел правен през 80-те на минилия век и при реални пътни катастрофи с него на пътя няма нито една жертва.16:07 09.12.2020
23 3933
17:20 09.12.2020
24 НемскаКолаНЕ
До коментар #20 от "Фффффф":
Прав си, просто някои още си мислят, че купуват "легенда", нищо че е всички са произведени на едно място и с една цел )19:22 09.12.2020