След края на хилядолетието румънската марка Dacia се прероди, като основна заслуга за това имаха и продължават да имат французите от Renault. Новите "дачии" започнаха да предлагат много повече, при това на изключително разумна цена. И именно моделът Sandero, който всъщност е бестселър на марката, сега пристигна в България в своето ново, вече трето поколение. Тествахме го във версията Stepway.
Stepway представлява кросоувър вариант на стандартния хечбек, но ако при досегашното поколение разликата беше минимална във външния вид, сега става дума за доста по-различно возило. Новото Sandero Stepway вече е истински кросоувър, който по външен вид, проходимост и екстри не отстъпва на доста по-скъпите си конкуренти. Тестовата кола, която ни беше предоставена беше в изпълнение Comfort, TCe 90 к.с. бензин с трансмисия CVT.
Екстериор
Моделите на Dacia никога не са претендирали за красива и модерна визия. Това са по-скоро автомобили, които наблягат на функционалността пред външния вид. Но сега, с новото Sandero Stepway всичко това се променя рязко. Тази кола изглежда наистина добре и на пръв поглед, ако някой свали емблемите, дори няма да разпознаете марката.
Предната част е доминирана от новите фарове, които имат дневна светлина във формата на хоризонтален "Y". Те се допълват от LED къси фарове, които са стандартно оборудване за всички версии. LED осветлението има и халогенни крушки за дългите светлини и класически мигачи. Между фаровете на очи се набива и новата радиаторна решетка с хоризонтални хромирани лайстни, които обаче се монтират само при версиите с по-високо оборудване.
Задната част също има нови светлини, като интересното е, че и тук се повтаря елементът "Y". Задните светлини обаче не са LED. Светодиоди осветяват само регистрационната табела. Като цяло колата изглежда доста по-масивна, тъй като благодарение на факта, че се прави на новата платформа CMF-B (използвана например от Renault Clio и Renault Captur ), новото Sandero Stepway е с почти 10 см по-широко от предшественика си и вече не изглежда толкова тясно и високо.
Интериор
Новият кросоувър на Dacia изглежда модерно дори след отваряне на вратата. Тестовата версия беше с цветни рамки на климатичните отвори, със специфична тапицерия на седалките и с отлично изглеждащо тапицирано арматурно табло. Пластмасите са твърди, както и очаквахме, но в по-голямата си част са прикрити от въпросната тапицерия, а и там, където се виждат изобщо не изглеждат евтини.
Ниската цена на колата неминуемо води и до някои компромиси, които в купето се характеризират с дребни липси на стандартни екстри. Така например ел.стъклата са без сензор за прищипване и поради тази причина не са автоматични (с изключение на това на водача), леко дразнещ е и звука при затваряне на вратата, както и факта, че само предните седалки са осветени - плафон в задната част на салона липсва.
Уредите на арматурното табло обаче са много информативни, седалките са удобни и вече разполагат с добре изразена странична поддръжка, а багажното отделение се характеризира със стандартни за този клас размери, но е доста по-дълбоко от това на повечето преки конкуренти. Като цяло интериорът, подобно на външния вид, изненадва много приятно, като не на последно място трябва да отбележим и далеч по-качествената сглобка.
Двигател и ходови характеристики
Както вече споменахме, новите Dacia Sandero и Dacia Sandero Stepway се различават много повече една от друга, отколкото в предишното си поколение. За разлика от "по-ниското си братче" Dacia Sandero Stepway не предлага най-ниското ниво на оборудване и няма атмосферен двигател. Очаквано, шасито също е различно. Хечбекът Sandero има пътен просвет от 133 мм, докато приключенският Stepway впечатлява с клиренс от 174 мм. Ще познаете Stepway от пръв поглед, защото кросоувърът има различни брони с фарове за мъгла, както и ефектна пластмасова защита около целия автомобил.
По-цветният интериор също е по-интересен, но това, което ни впечатли най-много е пътното поведение. Въпреки че е доста по-висок Stepway предлага отлична возия, която може да се определи по-скоро, като "стегната", а не твърда. Кренът в завоите е минимален, а шумоизолацията в салона е значително подобрена. Единственият недостатък е свързан с малко по-неинформативния волан, както и с по-дебелите А-колони. Последните (основно тази отляво на водача) пречи малко на видимостта при ляв завой.
Тестовата Dacia Sandero Stepway беше в по-високото ниво на оборудване Comfort и имаше най-добрата мултимедийна система. Въпреки че графиките ѝ не са от най-съвременните, те са ясни, а работата на процесора е прилично бърза. Въпреки това няколко пъти ни се случи навигационният модул да "замръзне", но това не е нещо необичайно за навигациите, вграждани в автомобилите Renault. Всички останали функции обаче работят абсолютно безпроблемно.
Що се отнася до двигателната гама Dacia не предлага голям избор под капака на Sandero Stepway. Всъщност има само два бензинови двигателя, като един от тях с обозначението TCe 90 може да се комбинира с безстепенна CVT трансмисия (каквато беше тестовата кола). Вторият е TCe 100 LPG и, както подсказва името, предлага двугоривна система и на бензин, и на пропан-бутан.
Бензиновият двигател TCe 90 е трицилиндров турбомотор с мощност от 91 к.с. и въртящ момент от 160 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 12 секунди, а максималната скорост е 178 км/ч. Трябва да кажем, че тези заводски данни се изпълняват без проблем от наглед малкото двигателче. То си върши отлично работата, като липса на динамика може да се усети само в по-високите оборотни режими и на някое по-сериозно изкачване по планински път.
Двигателят е малко шумен, отново при по-високи обороти, но пък ще ви изненада с прилична динамика, както в града, така и извън него. Колкото и странно да звучи, тази кола се чувства добре и извън асфалта. И това не е само заради по-високия клиренс. Както повечето кросоувъри от този клас и Sandero Stepway разполага само с предно предаване, но пресечена местност с умерена трудност няма да му се опъне. Между поколенията това е истински скок напред, за което със сигурност помага новата платформа на която е изграден кросоувъра.
Заключение и цена
Dacia Sandero Stepway е най-продаваният модел на румънската марка за частни клиенти и след тридневния тест, който направихме сме сигурни, че ще остане такъв. Автомобилът е истински пробив сред моделите на Dacia и най-вероятно ще повтори фурора, който направи последното поколение на SUV-то Duster. Въпреки подобренията във всички отношения, по отношение на цена тази кола си е чистокръвна Dacia. Единствено в по-високото си ниво цената, с която сме свикнали, може леко да ви изненада, но това не означава, че ще откриете по-евтин кросоувър на нашия, а и на европейските пазари. Като цяло тази кола работи изненадващо приятно.
А цената? Базовата версия започва от 23 600 лв, като и тази версия вече има съвсем прилично оборудване, което включва ръчен климатик, централно заключване с дистанционно управление, предни електрически прозорци, круиз контрол и бордови компютър. Ето и официалната ценова листа на новите Sandero и Sandero Stepway.
Бонус: Две уникални решения
В базовото оборудване таблото е гладко, без изпъкнали дисплеи. Вместо това в горната му част има адски ефектно отварящо се отделение за мобилен телефон. В телефона може да се инсталира приложението Dacia Media Control, чрез което след това могат да се контролират някои функции на автомобила. Това става, като се използва мултифункционалният волан и лостът на кормилната колона вдясно под волана. Между другото, точно до въпросното "чекмедже" има USB гнездо, така че да можете да зареждате телефона.
А ако искате вграден тъчскрийн дисплей, като този на автомобила от снимките, просто платете допълнително и ще получите пакет, наречен Media Display. Той включва радио с цифров DAB приемник, свързаност Apple CarPlay и Android Auto, Bluetooth хендсфри, четири високоговорителя и осеминчов сензорен екран. Тази система може да се надгради и с пакета Media NAV, като в допълнение към Media Display получавате два допълнителни високоговорителя и вградена навигация.
Втората интересна новост е свързана с т.нар. рейлинг на покрива. При Stepway такъв е наличен и стандартно е надлъжно разположен. При нужда от товар на покрива обаче няма да се нуждаете от допълнителни напречни рейки. Система с бързо и елементарно препозициониране прави така, че части от надлъжния рейлинг се преобразуват в напречен и така премодулиран таванът вече е готов за монтаж на различни видове багажници за ски, велосипеди и др. Товароносимостта на багажника е 80 килограма.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Калмук
Коментиран от #40, #144
10:15 10.02.2021
2 Махнете ги тия Дачии
Коментиран от #16, #19
10:18 10.02.2021
3 Марио
Коментиран от #103
10:22 10.02.2021
4 Гост
10:23 10.02.2021
5 Не благодаря
10:24 10.02.2021
6 Истина
Коментиран от #15, #50, #67, #97
10:29 10.02.2021
7 Тнтг
Коментиран от #83, #159
10:31 10.02.2021
8 Питащ
Коментиран от #34
10:34 10.02.2021
9 гост
10:34 10.02.2021
10 сектант
Коментиран от #12
10:40 10.02.2021
11 Живко
Коментиран от #28
10:50 10.02.2021
12 Дрън дрън
До коментар #10 от "сектант":
Дачия и лукс ти виждал ли си луксозна кола.Тоя варел и лукс.10:50 10.02.2021
13 Гост
Коментиран от #30
10:57 10.02.2021
14 Пурко
11:04 10.02.2021
15 Пурко
До коментар #6 от "Истина":
Истината е че не търсиш Истината на правилното място!11:06 10.02.2021
16 Cenzurata
До коментар #2 от "Махнете ги тия Дачии":
Не се замисляй, а смело си взимай! Имам Кодиак 4X4 , кефа е голям....11:22 10.02.2021
17 gad
11:34 10.02.2021
18 Истина до Пурко
Коментиран от #21
11:34 10.02.2021
19 Е кво да му гледам
До коментар #2 от "Махнете ги тия Дачии":
Прескъп бклук.11:41 10.02.2021
20 Жоро
11:45 10.02.2021
21 Пурко
До коментар #18 от "Истина до Пурко":
Пътят към Истината е много труден, но за сметка на това Славен! Дерзай ....11:57 10.02.2021
22 Емил
12:10 10.02.2021
23 Факт!
12:18 10.02.2021
24 Sec
Коментиран от #27, #62
12:36 10.02.2021
25 Печатар
12:37 10.02.2021
26 дърт шофьор
12:40 10.02.2021
27 Шекел
До коментар #24 от "Sec":
И що да са зле нали има тестове на Еуронкап.По добре са от китайско корейските бклуци.Коментиран от #32, #38
12:43 10.02.2021
28 abc
До коментар #11 от "Живко":
Така е прав си за пасата особенно ако си търсиш по-голям кокошарник.Продължавайте да купувате отпадналите кошници с 500 плюс км. на развитите държави и си мислете, че сте велики. Не знам защо си мислите, че един стар пасат е по- добър от ново сандеро- вероятно е недостежим. Ако и двете са нови естествено е да се предпочете пасата, но в този случай е недоразумение
Коментиран от #80
12:45 10.02.2021
29 Дъртанян
12:47 10.02.2021
30 вики
До коментар #13 от "Гост":
Можеш да купиш конкурент на Сандеро СТЕПУЕЙ 1.0 ТГИ Газ пропан за 26 150 лева и то с 4х4!! Сузуки Игнис 2021 г. милд Хибрид - те всики Сузукита са от 2021 г. мек хибрид...та с 4х4 Игнис МИЛД ХИБРИД е 28 870 лв. със 7 години гаранция 4х4 варианта на Игнис Хибрид - пак е 160 см. висок колкото Степуей.Коментиран от #91, #117, #158
13:00 10.02.2021
31 Шекел
Коментиран от #63
13:17 10.02.2021
32 Reptile
До коментар #27 от "Шекел":
По-добре от Китайските - да, но само при едни дооста изчистени условия на тест. Не са по-добре от нито един стар Пасат, Мерцедес или БМВ!Когато дойде Гоуфу от Перник няма да искаш да си в Сандеро, а в некое Х5 или Туарег или МЛ, на цената на Сандеро-то!
13:31 10.02.2021
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Калинка
До коментар #8 от "Питащ":
ТОВА ДА НЕ Е МЕРЦЕДЕС ИЛИ НАВАРАКоментиран от #156
13:36 10.02.2021
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Крали Марко
До коментар #27 от "Шекел":
Виж на краш тестовете какво се случва при страничен удар в стълб с 32км/ч. При Дъстър 2018 купето се сгъва докато стълба не застане на мястото на водача. После виж как на елементарен градски автомобил като Поло 2017, Кия Рио или друг от този клас (даже не говорим за СУВ) купето се сгъва на няма и 20см.Коментиран от #47
13:51 10.02.2021
39 Знайко
14:10 10.02.2021
40 ski team
До коментар #1 от "Калмук":
То и Yaris GR e три цилиндъра турбо но не знам дали някой ще го върнеКоментиран от #43
14:13 10.02.2021
41 Ай стига бе
Коментиран от #45, #58, #59
14:18 10.02.2021
42 Kia Fen
Коментиран от #46
14:29 10.02.2021
43 Калмук
До коментар #40 от "ski team":
Не става въпрос дали ще върнеш колата или не - говоря за поддръжка и надеждност. Тази Дачия е тон и двеста с мотор 1 л. на три цилиндъра ... Сузуки Игнис-а е 900 кг. с 1.2 л на 4 цилиндъра, без турбо - според теб, кой двигател ще изкара повече и с по-малко проблеми ?Коментиран от #66, #136
14:44 10.02.2021
44 коч
За тия пари - едно А3, 2-3 годишно.
Коментиран от #108
14:45 10.02.2021
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Леле
До коментар #42 от "Kia Fen":
Не, с ДПС са цените. Тия от ДПС-то са навсякъде.Коментиран от #52
14:46 10.02.2021
47 Шекел
До коментар #38 от "Крали Марко":
Какво да гледам бе каун вв ккуклите има вградени акселерометеи и други датчици които отчитат щом минава теста и то добре значи всичко е ок.ГлоакКоментиран от #81
14:47 10.02.2021
48 Калмук
До коментар #45 от "Гоуст":
Японците достигат Евро 6 с 1.2 л. в 4-цилиндъра без турбо ... но с полухибрид.14:53 10.02.2021
49 Заю Баю
До коментар #45 от "Гоуст":
Че тия директиви за вредни емисии само за Дачията ли важат или за всички? Другите как могат да правят мощни двигатели и да се побират в нормите? Ти тръгни с тая косачка с 90 к.с. из планински пътища, пък аз с едно фолксвагенче 190 к.с. да видим кой ще е по-добре. Ще направиш колона зад тебе, гаранция!Коментиран от #51, #64
14:56 10.02.2021
50 Kia Fen
До коментар #6 от "Истина":
Кой продава в БГ Лада ? НАР в момента предлагат само Нива. Как стои въпроса с гаранциите , сервизите. За лаковите покрития да речем са на едно ниво. Техниката на Лада не е така доказана , но дизайна и на мене ми харесва повече.14:58 10.02.2021
51 Фак ти
До коментар #49 от "Заю Баю":
Това с колоната не е най-големия проблем. Обаче тия отзад постоянно и на висок глас ще споменават майка му, леля му и т.н. по женска линия.15:02 10.02.2021
52 Kia Fen
До коментар #46 от "Леле":
Щом са с ДПС няма да ги гледам ! Защо палиш така , не бях ги проверил в сайта им ?15:04 10.02.2021
53 Toko
15:13 10.02.2021
54 Дачия фен
15:19 10.02.2021
55 очевидец
15:27 10.02.2021
56 Пламен
Коментиран от #61
16:12 10.02.2021
57 Абдал
16:39 10.02.2021
58 Дфен
До коментар #41 от "Ай стига бе":
Бързината може да те вкара в по голяма беля не винаги е +17:02 10.02.2021
59 Аз от няколко
До коментар #41 от "Ай стига бе":
дена карам Рено Туинго 3 с 898 куб. см 90к.с. с турбо и да ти кажа на баира на 5 скорост със 120 км/ч и може още,ей тъй за проба,та какво викаш за кубатура и конски сили.17:05 10.02.2021
60 Пропуснах да
Коментиран от #69
17:08 10.02.2021
61 Дфен
До коментар #56 от "Пламен":
Карай си опела астра и фали старо.17:14 10.02.2021
62 За най голяма
До коментар #24 от "Sec":
сигурност ти препоръчвам да си поръчаш от гр. Кременчуг намира се в Украйна от тяхната продукция,което и да избереш ще останеш единствения жив на пътя. Тези произвеждат само КрАЗ-ове,а там сигурността е на най-високо ниво.17:17 10.02.2021
63 По принцип си
До коментар #31 от "Шекел":
прав с тази разлика,че за разлика от гумнките колите и нови да се все има по нещо което да се счупи,а Шкодите и ФВ особенно с тези ДСГ- та са пълна скръб и все в сервизи стоят,а и хич не е евтино,разбирам да дадеш пари за нещо скъпо,но поне да е издържливо,а не през 5-10 х.км да си в джаза и да бицаниш яко.17:22 10.02.2021
64 С тоя тулуп
До коментар #49 от "Заю Баю":
с 190 к.с. където ще тръгнеш по баир и си му закачил на тези "коне" 2 тона,и тази Дачия с 90 к.с. с турбо и 1200 кг. ще ти дишам във врата,ако не да те отцепя на някоя къса права докато си задвижиш тулупа.В случая поне професионалните състезатели казват,че е по-важно ниското тегло от колкото високата мощност,но ти си далеч от тези неща.Коментиран от #71, #74
17:31 10.02.2021
65 Пак Жоро
Вижте NM на тая кола колко са малко, не може да дърпа тоя двигател гарантирам. 2 коли взимам за тая цена и ще са по мощни и по луксозни...
Коментиран от #68
17:33 10.02.2021
66 Ти какво
До коментар #43 от "Калмук":
сравняваш Игнис със Сандеро? Игник е дядовата ръкавичка в сравнение със Сандеро. Сандеро и като макс. скорост и като конски сили е по бързо и мощно,а за двигателя не се притеснявай изкарва достатъчно без да има проблеми и е проверен в годините. Вгражда се от 2014г. и ресурса му надхвърля 300 х. км.17:40 10.02.2021
67 Кокъл
До коментар #6 от "Истина":
Като казвате ладата имала автоматик,четете в интернет за един немски авто журналист направил тест драйв точно със автоматика,думите му бяха,цитирам::::Ужасен автоматик.Коментиран от #77
17:47 10.02.2021
68 Две на тази
До коментар #65 от "Пак Жоро":
цена и по-луксозни и по-мощни,ама Н-айста изпотреба опърдяни и оцвъкани отвсякъде. Халал да са ти и да си ги караш. Само в Бг има такива екземпляри,които да твърдят,че старото е по-добро от новото. Ако бе така нямаше да се произвеждат нови коли и всички щяхме да караме все стари сигурно от тези първите на Даймлер Бенц и Форд Т. Не ме разсмивайте моля,показвайки си че ви се иска но нямате възможност. Между другото точно Форд е казал,че най-добрата кола е новата.Коментиран от #102
17:48 10.02.2021
69 Заю Баю
До коментар #60 от "Пропуснах да":
Сигурно си бил сам в Туингото с колене допрени в ушите. Хайде качи 4 човека и тогава да те видим.Коментиран от #93
18:26 10.02.2021
70 Док
Не се ядосвайте за глупусти,карайте малко по-внимателно и колегиално че не се знае кое колко е качествено сглобено. Хенри Форд е казал много неща .Но българина е рекъл едно за колата ПО УБАО ОТ СЛУЖЕБНО КОЛА НЕМА
18:26 10.02.2021
71 Заю Баю
До коментар #64 от "С тоя тулуп":
Фолксваген T-Roc, 190 к.с. Като подам газ и просто те залепя за седалката. Нямаш никакъв шанс с твоята косачка. Ще те гледам в огледалото докато станеш на точка.Коментиран от #73
18:31 10.02.2021
72 Радо
18:43 10.02.2021
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Фак ти
До коментар #64 от "С тоя тулуп":
Явно ти си далеч от тия неща. Гледа се килограм/конска сила. Нека пресметнем за Туингото 1200/90 = 13.33 килограма на конска сила. Сега за Фолксвагена 2000/190 = 10.52 килограма на конска сила. Е, кой е по ефективен и ще ускори по-бързо?19:04 10.02.2021
75 Волвар
Такова нещо и за пет хилки не карам!
20:02 10.02.2021
76 Nostradamus
а и този Трицилиндров мотор, малко ми идва в Повече!
20:03 10.02.2021
77 РолсРойсЛи
До коментар #67 от "Кокъл":
Ако пък питаш 1 млн. израелци, ще ти кажат ... ужасен немец - за един друг немец. Така че, всеки се простира според чергата. Моя първи автомобил беше Трабант, така че намирам недостатъци а се радвам на всичкое, което е по-добро от него :) Ако четем форумите, тук повечето явно са закърмени минимум с Ролс-ройс и затова имат огромни очаквания от всичко :)20:09 10.02.2021
78 Vili
В началото имаха много клиенти защото струваха по 6000€.
Сега струват по 13 000 € общо взето за същото.
Общо взето това е кола за бюджетни клиенти които отпадат много бързо.
20:14 10.02.2021
79 2677
20:19 10.02.2021
80 хаха
До коментар #28 от "abc":
Купи си таз с 65 коня за почти 20 бона20:24 10.02.2021
81 Крали Марко
До коментар #47 от "Шекел":
А ти гледа ли изобщо краштестовете на Дачия спрямо други автомобили, или просто 3-4 звезди за теб са същото като 5?Какво означава "минаха" теста? Фиат с последното Пунто също "минаха" теста. Разликата е, че в случай на инцидент някои от пътуващите ще оцелеят що-годе здрави, а други няма да "минат" теста. Но пък утехата им ще е, че дъмитата са "минали" теста и значи всичко е ОК :)20:30 10.02.2021
82 До 41
Коментиран от #85
20:31 10.02.2021
83 селтак
До коментар #7 от "Тнтг":
Поправка,след 1 месец!20:42 10.02.2021
84 Вервай ми
Коментиран от #89
20:58 10.02.2021
85 Леле
До коментар #82 от "До 41":
ЕЙ, много професори тука има ама ти си черешката на тортата. Да не карам трактор и да ора с него, че да ми трябва чак толкова голям въртящ момент? И коя кола ще има проблем на баира, тая с 65 конски сили или тая с 265 конски сили? Абе тия глави ги имате само за да си носите шапките на тях, за друго не стават.Коментиран от #95
21:01 10.02.2021
86 Алфа Вълкът
21:04 10.02.2021
87 шофер
21:07 10.02.2021
88 романгалия
21:08 10.02.2021
89 Я пак:
До коментар #84 от "Вервай ми":
Хахахаха 20 годишен японец значи с изгнили ламарини и бутала в картера. Смеххххххххх :)))))))))0Коментиран от #105
21:09 10.02.2021
90 НО МЪНИ
21:13 10.02.2021
91 карача
До коментар #30 от "вики":
Нещо си се объркал....гледал си мобиле-то21:14 10.02.2021
92 СЛЕД 2 3 ГОД
21:17 10.02.2021
93 555
До коментар #69 от "Заю Баю":
Ако ще вози 4 човека няма да си купи Туинго бе умник.21:30 10.02.2021
94 Пацо
22:11 10.02.2021
95 Кокъл
До коментар #85 от "Леле":
Ако поне имаше малко познания за автомобилите.Да,въртящ момент трябва ако искаш колата да няма никакви проблеми по магистрали и байри,ама личи ти,толкова знаеш.3 цилиндъра и 65 к.с.не бих дал и 5000лв,мое мнение,не е да имаш някаква кола,а най важното е въртящият момент на колата,пак казвам,това си е мое мнение.22:27 10.02.2021
96 Перник
22:50 10.02.2021
97 мдааа
До коментар #6 от "Истина":
Не си давай парите за глупости, жестоко ще съжаляваш.22:52 10.02.2021
98 Бедни душици
22:54 10.02.2021
99 S80D5
Това е Мойто лично мнение не го натрапвам на никой но три цилиндъра и 90 к.с. не е по Моя вкус та било и в 1200 кг.
За Мен по-добрия варият е пет или шест цилиндъра 205-250к.с.и 400-520 Nm момент на 1600кг и средно 4.8-5.5 лт/100км дизел.
Коментиран от #106
22:55 10.02.2021
100 Айде Стига Вече
22:56 10.02.2021
101 Капитана
Коментиран от #153
23:06 10.02.2021
102 Гларус
До коментар #68 от "Две на тази":
Глупости пишеш! На запад имат стандарт и си купуват нови коли - и хубави и прилични. Тук няма яки заплати и айде да си купуваме буклуци, щото са евтини. Не я разбирам тая работа, не! Да си даваме последните стотинки за боклуци, щото били евтини! Айде, бе!Коментиран от #104
23:09 10.02.2021
103 Всичко хубаво ама
До коментар #3 от "Марио":
25000 за модел от най ниския клас на марката автомобили от най ниския клас нещо започна да не ми се връзва....23:10 10.02.2021
104 Шекел
До коментар #102 от "Гларус":
А какво би си купил?23:24 10.02.2021
105 Вервай ми
До коментар #89 от "Я пак:":
Имам честа да управлявам двадесет годишна impreza wrx, и пак да повторя: предпочитам двадесет годишен японец пред нова дачия.23:26 10.02.2021
106 Шекел
До коментар #99 от "S80D5":
А колко твърди частици си изсрл във въздуха със скандинафският ти кнеф и колко рак си причинил на хоратаКоментиран от #107
23:27 10.02.2021
107 S80D5
До коментар #106 от "Шекел":
Гаранция по-малко рак от новата Ти Дачия с 9 лт./100км разход.Още повече че и двете коли са все още с работещи на 100% катализатори и DPF-и.А на тая Румънка още на 50 000км тия устройства отиват в кофата за отпадъци и почва да бълва мирис на "рози и лавандула" през ауспуха.Рокфелер е казал на времето още:
"Не Съм толкова богат за да купувам евтини неща."
Успех и приятни мигове с новите Ви Дачий.
Коментиран от #119
23:45 10.02.2021
108 Това
До коментар #44 от "коч":
Така е,но знаеш ли кога ще намериш 2-3 годишно А3 за тия пари.00:44 11.02.2021
109 someone
01:18 11.02.2021
110 JDs
Ако все пак има хора, които не са претенциозни, равносметката е, че досега не съм вдигал капака освен за да налея течност за чистачки. Годишното обслужване е към 250 лв., става за 1 час. Въпреки изброените по-горе недостатъци, успявам да стигна до хипермаркета поне веднъж седмично, а до морето цели няколко пъти, включително и до курорти, които са извън България.
Случвало се е по магистралата да изпреваря пасат, голф и дори БМВ. Не гарантирам, че шофьорите им са били с бензин в кръвта, така че не е показателно. Веднъж возих роднини на абитуриент, което само по себе си говори да представителността на колата.
Багажникът събира цял мега пакет тоалетна хартия, т.нар. икономичен пакет - колкото повече са ролките, толкова по-евтина излиза цената. Като се замисля колите са като тоалетната хартия - има за претенциозни и за непретенциозни (вторите също могат да бъдат наречени - икономи
Коментиран от #125
01:25 11.02.2021
111 JDs
01:28 11.02.2021
112 JDs
Коментиран от #114
01:30 11.02.2021
113 MTGонтан
Благодарности на Рачко Пръдлето че ни отвори очичкитИ
02:49 11.02.2021
114 Инж. Ганев
До коментар #112 от "JDs":
Абе, аз хумора го схванах, иронията също! Ама дали тези с премиум щайгите ще успеят...06:39 11.02.2021
115 НеУДАЧИЯ
06:43 11.02.2021
116 Луд
07:36 11.02.2021
117 Директора
До коментар #30 от "вики":
A ти коя точно ценова листа гледаш? Нещо бъркаш с цените, оборудване и т.н. Погледни пак. Няма такава оферта. Сузуки са доста по-скъпи.07:37 11.02.2021
118 Благодаря
07:48 11.02.2021
119 Дфен
До коментар #107 от "S80D5":
Ела да видиш и да помиришеш от ауспуха на моята над 220000 хил.и дпф е там дали е за кофата.08:08 11.02.2021
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Госта
08:58 11.02.2021
122 GTE
09:15 11.02.2021
123 Киро
Те така или иначе ще потрошат каквото им дадеш, та по-добре да потрошат нещо за 20 К, отколкото за 40 К.
Иначе за лични нужди не виждам как някой себеуважаващ се човек би избрал това - то просто крещи ЕВТИНО. Евтини материали, грозно...
Рено Клио е в рамките на няколко хиляди лева повече, а разликата е огромна.
Коментиран от #124
10:04 11.02.2021
124 Читател
До коментар #123 от "Киро":
Това не е кола за снобари.11:42 11.02.2021
125 ФЕН
До коментар #110 от "JDs":
Господине /вероятно сте над 65 годишен/, описали сте скучното си ежедневие с еднократна седмично разхотка до магазина за зеле и тоалетна хартия и веднъж годишно до някой санаториум /изброихте доста болести/ Били сте и на бала на внуците, бъдете жив и здрав, избрали сте най-подходящия за вашето досадно ежедневие автомобил.НО спомнете си младежките години и ще разберете смисъла на повечето от коментарите в раздел автомобили.11:46 11.02.2021
126 РАДИО ЕЛТО
12:36 11.02.2021
127 Старец
Коментиран от #143
14:23 11.02.2021
128 МЕРЦЕДЕС БЕНЦ
14:27 11.02.2021
129 само питам
кога ще ги стигнем румънците?
Коментиран от #130, #131
14:31 11.02.2021
130 БАХУРА
До коментар #129 от "само питам":
Ами ние сме ги минали - по брой роми спрямо етнически българи процента ни е по висок от румънския !!!14:49 11.02.2021
131 един от село
До коментар #129 от "само питам":
Да ги стигам ли, чи що?Всяка година произвеждам по един тон хубаво червено вино и две 100-120 килограмови прасенца, башка компири и зеле. Кат има кой да праи Дачии, аз що да се мора?15:08 11.02.2021
132 110
Коментиран от #142
15:11 11.02.2021
133 Недейте бе
Коментиран от #134
16:18 11.02.2021
134 ъхъ
До коментар #133 от "Недейте бе":
Ко каза,ко ??Коментиран от #138
16:24 11.02.2021
135 Коментара
17:30 11.02.2021
136 Коментара
До коментар #43 от "Калмук":
Хубаво когато пишеш и твърдиш нещо да си наясно с фактите.... Тази дачия не е тон и двеста както твърдиш... Тази дачия е 1561кг ако искаш да сме напълно точни.... И този двигател, на тези килограми е смехотворен....добре че не си задълбал и ти в "динамика". Успех в учението и любовта!Коментиран от #137
17:39 11.02.2021
137 3.5 v6 RS
До коментар #136 от "Коментара":
Преди да напишеш нещо го провери 2 пити,теглото коео си дал е за максимално натоварен автомобил,празен е 1077 кг.,изкара го по-тежко от Талисмана бре,а Сандерото е около метър по-къс18:35 11.02.2021
138 Казах
До коментар #134 от "ъхъ":
Че хората произвеждат кпли, коиго все по успешно се продават а ние внасяме и складираме балите с боклук на Италия.Сега по-ясно ли ти.
Даже, ако беше някой румънец можеше да ти каже, почнете да правите пирони в Бг, пък тогава коментирайте кви коли правим ние.
Аре чао
18:54 11.02.2021
139 Чаках я
18:56 11.02.2021
140 Димитър
А тука на разбирачите с 20 годишните кошници, тия дето само Ролс Ройси, Бентлита и S класи карат, фенове на избушени БМВ-та и тем подобни да не се обаждат, да си ги карат и да са живи и здрави!
Това е кола за хора ценящи парите и искащи да получат нещо НОВО, що годе качествено на добра цена.
Може да се каже, че Дачия са успели и продажбите съм сигурен ще го потвърдят!
20:27 11.02.2021
141 Транспортер
20:37 11.02.2021
142 Димитър
До коментар #132 от "110":
Да, Нисан/Джатко определено не се славят с най-добрите вариатори, обикновено ресурса е към 200-250000 км и то ако е карана нормално и обслужвана правилно. Горе долу толкова е и ресурса на еднолитровите двигатели дето слагат. може би една идея отгоре.Както и да е това са си 10 години каране при 20 000 км годишно без ПРОБЛЕМИ!
Аз обикновено си сменям колите 2-3 години след като им изтече гаранцията и правя горе долу точно този годишен пробег.
В този смисъл тази Дачия си ме устройва.
Относно коментарите за динамиката, това не е спортна кола за пишлемета дето ще впечатляват тинейджърки за да им пуснат! Динамиката си е приемлива, не дразни, нито впечатлява, демек точно където трябва за един улегнал човек, а не състезател.
20:50 11.02.2021
143 Незнайко
До коментар #127 от "Старец":
Милошевич и Дачия???!!! Нещо май пак съм пропуснал ???:-)))20:57 11.02.2021
144 Селянин с кололо
До коментар #1 от "Калмук":
Ми подминавай я и си карай 15 годишната кола, изхвърлена от некой немец, след като 15 год е пърдял в нея.22:06 11.02.2021
145 Ron Burgundy
23:36 11.02.2021
146 :-)
23:46 11.02.2021
147 нямам думи
11:53 12.02.2021
148 Bmw
Коментиран от #150
12:31 12.02.2021
149 :-)
19:15 12.02.2021
150 Ауди фен
До коментар #148 от "Bmw":
Ти новото Сандеро и на снимка даже не си го виждал, а от технологии разбираш колкото хлебарка от електроника, карай си избушеното БМВ и не ръси тъпотии, нямаш необходимия интелект и само замърсяваш коментариите с мисловни полюции и тролщина.20:48 12.02.2021
151 Хикс Игрек Зет
09:24 13.02.2021
152 дядо Йоцо гледа
09:26 13.02.2021
153 Световрачане
До коментар #101 от "Капитана":
Приятел имам в сервиза на Дачия. Вика, ако си купиш такава - месец през месец ще се виждаме тук, на място, дори нова да я купиш. Вервам му.Коментиран от #154
09:31 13.02.2021
154 Механик
До коментар #153 от "Световрачане":
Аз пък работя в сервиза на Дачия и мога да ти кажа, че приятелят ти е пълен профан и лъже като разпран. Кажи как се казва, да ходя да му набия канчето? Не бива да се казват неща само за да се каже нещо, особено когато това не е вярно.10:30 13.02.2021
155 Читател
21:41 13.02.2021
156 Този коментар е премахнат от модератор.
157 Този коментар е премахнат от модератор.
158 Пух
До коментар #30 от "вики":
Сузукитата са ми някак дървени и грозни.21:23 06.10.2021
159 Димитър
До коментар #7 от "Тнтг":
Ако искате оставете номера си и обещавам когато стане на три години да ви се обадя да го видите преди да я продам.20:36 24.01.2022