Всъдеход ли е, или компактен семеен хечбек? Така или иначе, новият Citroën C4 не прилича на своя недотам успешен предшественик. Тази кола всъщност определено се откроява и от "масовката", като точно определение за нея е трудно да се измисли. Най-близкото такова е повдигнат купеобразен лифтбек с четири врати. Автомобилът вече е наличен у нас, а екипът ни успя да направи първия тест драйв. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Още от пръв поглед стилът на новия C4 изглежда по-скоро малка революция, отколкото еволюция. Във визията има очевидни подсказки за стилизиране, заимствани от последния модел на Citroën (кросоувърът C5 Aircross), но има и такива, наподобяващи на странния C4 Cactus. Като цяло визията е неординарна и доста различна, а дали ще се хареса на претенциозния европейски вкус, е рано да се каже.
Това, което е видно е, че тази кола определено е различна, въпреки че трябва да се противопостави на класики в сегмента, като Golf, например. Според нас обаче основните ѝ конкуренти са малко по-различни - сравнително новото предложение на Toyota, наречено C-HR и модела на Kia, носещ името XCeed.
Отпред новият C4 е типичен представител на семейството на Citroën. Характеризира се с познатия ни "висок" капак и двусекторни фарове, които са характерни за новите предложения на френската марка. Това, което е ново в предницата е V-образният подпис, който беше представен, като подарък за рождения ден на автомобилния производител, с концептуалната кола 19_19.
Премествайки поглед отстрани виждаме и по-високата стойка, която е очевидна, но по-извитата линия на покрива е нова, както и по-масивно изглеждащата долна пластмасова защитна облицовка. Именно тя има и отличителен отвор в панела, където калника се среща с предната врата. Нестандартният дизайнерски подход личи особено изразително отзад, където има странна интерпретация на новия V-образен светлинен подпис, както и извит заден спойлер.
Подобно на стария C4, външният вид може да бъде персонализиран с екстериорни цветни пакети. Като цяло можем да кажем, че визията е агресивна и нестандартна и няма как да е иначе, защото главен дизайнер на модела е Пиер Льоклер, създател на първото BMW X6. Новият Citroen има известни прилики и с някои азиатски аналози, но фирмената идентичност е отчетлива. Наред с всичко това тази кола (грозна или красива) няма да остави никого равнодушен. Тя определено има свое, собствено лице, което на нас ни допада.
Интериор
За разлика от външния вид, салонът може да се определи по-скоро, като еволюция, въпреки че за визуализирането на инструментите вече се грижи екстравагантен и същевременно семпъл 5.5-инчов TFT инструментален клъстер, който впечатлява с интересна подсветка. До него е разположена 10-инчовата информационно-развлекателна система, която е позиционирана в центъра на горната част на таблото.
Интересното е, че този C4 на Citroën се е върнал към физическия контрол на вентилацията, контролерите на която са много по-лесни за работа. Вътрешното пространство е впечатляващо, а позицията за шофиране удобна и много добре подкрепена от седалките Advanced Comfort, монтирани стандартно на C4.
Един от малкото минуси в салона, който открихме, е свързан със задната му част. Заради скосения таван, мястото за главите на пасажерите е по-малко и ръстови пътници биха изпитали лек дискомфорт. Този недостатък обаче може да се компенсира донякъде с регулируемите облегалки на задния диван. Багажното отделение, отново заради скосения таван, също не е от най-големите, като обемът му е само 380 литра.
Екстрите в салона са различни, в зависимост от нивото на оборудване. C4 се предлага в нива live pack, feel, feel pack и shine, а всички модели имат Bluetooth, DAB радио, автоматичен климатик и Active Safety Brake система. Друго оборудване за безопасност, включено като стандарт, е система за ограничение на скоростта, електронен помощник за поддържане на лентата, система за предупреждение на водача с функция разпознаване на напускане на лентата, както и предупреждение за евентуален сблъсък.
Като цяло салонът на C4 може да бъде определен, като комфортен недотам просторен в горната част на задния пасажерски отсек, но вътрешното пространство се характеризира със стилно обзавеждане, доста добра сглобка и скъпи и качествени материали. Удобството на традиционните за новите модели на марката седалки е впечатляващо.
Двигател и ходови характеристики
Бензиновият PureTech 130 двигател се предлага с механична или с автоматична скоростна кутия, като именно тези варианти са нашите фаворити. Иначе за C4 са предлага и 1.5-литров Blue HDi 130 дизел, както и изцяло електрически модел ë-C4 100 kWh. Дизелът е икономичен, но не впечатлява с нищо повече, електрическата версия е с недотам голям автономен пробег, а бензиновата алтернатива, макар и с три цилиндъра, съчетава в себе си динамика и икономичност.
Бензиновият 1.2-литров двигател е добре познат и от други модели на PSA, безшумен е, леко нервен, но предвид турбокомпресора, с който разполага, предлага спокойно и сигурно шофиране без липса на тяга в нито един от оборотните диапазони. За това помага и осемстепенната автоматична трансмисия Aisin, която определено е за предпочитане пред механичната.
Няма как да не обърнем внимание и на окачването на новия C4. Перфектно балансираната возия се дължи на т.нар. интелигентни амортисьори с прогресивна хидравлична възглавница. Те се предлагат и в другите нови модели на марката, но можем отговорно да заявим, че това е най-доброто им приложение досега. Трябва да кажем, че т.нар. Progressive Hydraulic Cushions технология идва от опита на марката в световния рали шампионат.
Но при новия C4 тя играе съвсем различна роля. Най-общо казано тя работи в крайните положения - сгъване и разгъване на амортисьорите, което прави ударите от неравности почти неусетни за пътниците. С други думи возията на C4 е мека, но и достатъчно стабилна. И докато при много от повдигнатите автомобили (клиренсът на C4 e 156 мм) се увеличава кренът в завоите, когато те се вземат с по-висока скорост, тук въпросното окачване намалява накланянето до минимум.
Заключението, което можем да направим за двигателите и ходовите характеристики на новата генерация Citroen C4 е, че независимо дали е задвижван с електромотор или ДВГ, това е една от много добрите компактни семейни коли, както в C-сегмента, така и в този на компактните кросоувъри. Тя просто е удобна и приятна за каране.
Цена
От всичко казано до тук, можете да си направите извода, че колата определено ни допадна - ефектен и нестандартен дизайн, комфортен салон и перфектна возия, но всичко това, както може би се досещате си има своята цена. А при новото предложение C4 тя не е ниска.
Но ако сте склонни на такъв разход за автомобил, то нашата препоръка е да изберете бензиновата PureTech 130 версия, при това в най-високата спецификация Shine. Тази кола е с добре съчетани мотор и EAT8 осемстепенна автоматична скоростна кутия и разполага с оптимален пакет от екстри. С други думи ако цените комфорта и нестандартния избор на автомобил, то C4 определено заслужава внимание. Ето и ценовата листа на модела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хахахахаа
Коментиран от #46, #85, #86
10:33 13.03.2021
2 Селото
Коментиран от #9, #47, #51
10:39 13.03.2021
3 jар
Коментиран от #4, #30, #32
10:46 13.03.2021
4 БАЙ Х@Й‼
До коментар #3 от "jар":
Отзад може да ги сбърка човек !10:53 13.03.2021
5 Митко
Коментиран от #36
11:14 13.03.2021
6 Маката
Коментиран от #10
11:16 13.03.2021
7 Рено ентусиаст
Коментиран от #16, #56
11:19 13.03.2021
8 Браво!
Коментиран от #12
11:22 13.03.2021
9 Града
До коментар #2 от "Селото":
"МногУ" си неграмотен "ваааа"! За селото Лада Нива,на гаС!!!Коментиран от #70
11:26 13.03.2021
10 БАЙ Х@Й‼
До коментар #6 от "Маката":
Кое точно е ласкаво::: "Дизелът е икономичен, но не впечатлява с нищо повече😯 електрическата версия е с недотам голям автономен пробег😯, а бензиновата алтернатива, макар и с три цилиндъра🤔, съчетава в себе си динамика и икономичност.Бензиновият 1.2-литров двигател🤔 е добре познат и от други модели на PSA,
11:26 13.03.2021
11 Ммммм
Коментиран от #14
11:29 13.03.2021
12 Здраво
До коментар #8 от "Браво!":
Добре,че има дизел! Има и нормални хора,не само електроджендъри-"еколози"!11:30 13.03.2021
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 БАЙ Х@Й‼
До коментар #11 от "Ммммм":
Първите нямат нищо общо, освен емблемата, с новите косачки и електрокари!11:36 13.03.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Немец
До коментар #7 от "Рено ентусиаст":
Абе ти явно като ти е Реното в сервиза и си свободен уикендите много глупости плямпаш, на всичкото отгоре и неграмотно.Коментиран от #19
11:40 13.03.2021
17 Гоуст
До коментар #13 от "джамбаз кире":
Е то няма и нужда да правят френските не се чупат за разлика от немските.То затова и ме са фалирали.11:41 13.03.2021
18 гост
11:42 13.03.2021
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Кащонски
Коментиран от #21
11:48 13.03.2021
21 Шекел
До коментар #20 от "Кащонски":
дай по евтин ел автомобил.Коментиран от #22
11:50 13.03.2021
22 Кащонски
До коментар #21 от "Шекел":
Вкарай си китаец на 1-2 год за около 20к евро и 5к за тестове и си джиткаш у градо по 200км отма.Ама трябва китайски да знаеш.Пълни са китайските дилъри с ел.коли.Ще ти я докарат до портата на къщата.А забравих и митото.Ама то там има мноооого врътки през трети страни.Ама кола ще вземеш.Гледах скоро един е-голф за около 8к е. на 4г. но имат малък пробег.Който търси намира.Успех.Коментиран от #23
11:59 13.03.2021
23 Шекел
До коментар #22 от "Кащонски":
Тоя китаец няма да оживее дълго а и трябва да съм шуд да купувам неизвестна кучемарка без представителство сервизна мрежа и тн да не говорим колко ще му е пробега на тоя китаец.Голфа има малък пробегКоментиран от #24
12:07 13.03.2021
24 Кащонски
До коментар #23 от "Шекел":
Свиквай с реалността.Всичко се прави в Китай.Тесла-месла,Мерц-шперц..Чупи се част-поръчваш-сменяш и караш.Какво се чудиш.Ако имашТесла-имаш инструкция.Сменяш и продължаваш.Коментиран от #26
12:22 13.03.2021
25 Механик
12:39 13.03.2021
26 Механик
До коментар #24 от "Кащонски":
Глупости на търкалета!Тесла построиха завод в Берлин. Това, да пояня за такива като вас, е град в Германия. Не Китай! И НИЩО по Тесла не можеш сам да си смениш.
Коментиран от #27, #33
12:42 13.03.2021
27 Кащонски
До коментар #26 от "Механик":
Времето е сегашно,минало,минали-свършено и бъдеще.Тела в момента строят Фабрика в Берлин.Значи какво е времето-Позна Сегашно време.Значи още я строят човек.Поздрави.12:54 13.03.2021
28 Крис
12:57 13.03.2021
29 авто
12:57 13.03.2021
30 Маката
До коментар #3 от "jар":
То пък все едно TOYOTA C-HR е много успешно нещоКоментиран от #39
13:46 13.03.2021
31 Вальоо
Коментиран от #49
14:29 13.03.2021
32 Рено фен
До коментар #3 от "jар":
Нищо общо няма трябва да си кривоглед каквито сте всички азиатци за да го виждаш същото14:32 13.03.2021
33 Инженер
До коментар #26 от "Механик":
Работя в една българска компания с произвеждаме и снабдяваме с части. От скоро произвеждаме за китайското Х3, което скоро ще стане и китайското производство за Европа. Малкото марки, които останаха тук само сглобяват в Европа коли с китайски компоненти. И ние там произвеждаме - по-евтино е. Качеството отдавна не се търси на пазара. Да върви лизингчето и на следващата. А пък ако ние спестим пари от производството - дават ни големи бонуси. Не ми харесва, но това ми храни семейството.Коментиран от #37
14:51 13.03.2021
34 А ти
До коментар #19 от "Рено ентусиаст":
Аз съм механик в сервиз, взимам предостатъчно пари. Ти горд ли си в България при Боко да не можеш да вържеш двата края ?Коментиран от #38
14:53 13.03.2021
35 чичака
ще ми даде ли някой акъл кое да си зема че съм проззз
15:13 13.03.2021
36 Перник
До коментар #5 от "Митко":
на нас бедните - всичко ни е скъпо.15:19 13.03.2021
37 требе стригане
До коментар #33 от "Инженер":
Техен проблем в момента в който обеднее европееца а този момент е близо няма да имат на кого да продават.А който не продава фалира както е казал Маркс.15:40 13.03.2021
38 Рено ентусиаст
До коментар #34 от "А ти":
Скоро ще си без работа че тия фвг си умират15:51 13.03.2021
39 авто фен
До коментар #30 от "Маката":
Ами успешна е Тойотата, особено с оглед на високата й цена доста добре се продава.16:18 13.03.2021
40 гост
17:24 13.03.2021
41 Gen Gurko
Коментиран от #45
18:46 13.03.2021
42 Gogo
19:35 13.03.2021
43 Пламен
Коментиран от #44
19:56 13.03.2021
44 Нахбсс
До коментар #43 от "Пламен":
Оле!20:33 13.03.2021
45 винкел
До коментар #41 от "Gen Gurko":
Това си е половин двигател.Само като я видях и въобще не четох.20:52 13.03.2021
46 Б Б
До коментар #1 от "Хахахахаа":
Дърво, дърво, ама ново дърво, което е доста по-добър вариант от твоята 15-20 годишна таратайка, която е пред разпад.Коментиран от #53
22:09 13.03.2021
47 Вълчан
До коментар #2 от "Селото":
Твоята двадесет годишна кoчинa, с която се придвижваш по-ли е красива?22:10 13.03.2021
48 РАДИО ЕЛТО
00:24 14.03.2021
49 РАДИО ЕЛТО
До коментар #31 от "Вальоо":
прав си ПРИЯТЕЛ то и ЕЛИН ПЕЛИН е написал защото когато у нас се роди гений това ще е гения на завист злобата00:27 14.03.2021
50 МИЛЕНИУМ
00:28 14.03.2021
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Сатъра на Хана
...... Интерсно е че просвета на Дачия и Нива са по-големи отколкото на Тойота и Форд ....... може би Сузуки Джими сега ще ги конкурира , но пък то е индийска сглобка :))
00:31 14.03.2021
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Кристиян
Коментиран от #55
00:59 14.03.2021
55 Вярно
До коментар #54 от "Кристиян":
е грозен. Като направен в час по трудово обучение.01:40 14.03.2021
56 Драги
До коментар #7 от "Рено ентусиаст":
ми Смехурко, французите никога няма да се научат да правят коли.Японските автомобили са най-напред във всички класации за най-надеждни и най-продавани автомобили.
Коментиран от #57
01:50 14.03.2021
57 Рено ентусиатс
До коментар #56 от "Драги":
Никога не бих купил японски бклук.КЛасацииите са платени.Японските коли са с никакъв дизайн евтини материали и технологично изостанали.Окачване от каруци зле проектирани харчещи нискоефективни двигатели а електрониката им е плачевна.Това са фактите черно на бяло другото е бла бла и губене на време което нямам.Айде друм02:34 14.03.2021
58 Грух Джуланов
07:00 14.03.2021
59 Ако
Коментиран от #65
07:36 14.03.2021
60 Ахахаха
07:36 14.03.2021
61 хахахаха
08:12 14.03.2021
62 шумахер
Коментиран от #64
08:46 14.03.2021
63 Съра
09:37 14.03.2021
64 сектант
До коментар #62 от "шумахер":
А ми румънците09:54 14.03.2021
65 Рено ентусиаст
До коментар #59 от "Ако":
Е като са пред другите що изостават.09:55 14.03.2021
66 ГруЮ
10:52 14.03.2021
67 Ронин
11:27 14.03.2021
68 жоро уудстока
11:48 14.03.2021
69 КРАДЛАТА
11:49 14.03.2021
70 селото
До коментар #9 от "Града":
То и една обикновенна Лада става ...като моята седмичка ... 1,5 мотор-класика на верига ,карбуратор,5 скорости и разбира се ...само на ГАЗ...При това с теглич и як багажник на покрива ...Те това е и то само за 1 000 лева с чистак нови зимни гуми и акумулатор и само на ...16 години -"кьорпе" още за ...Лада" :)))13:13 14.03.2021
71 Гост
13:41 14.03.2021
72 Прекалено
14:34 14.03.2021
73 хонда Пловдив
Коментиран от #74
17:13 14.03.2021
74 Шекел
До коментар #73 от "хонда Пловдив":
тохота колата на социално слабитеКоментиран от #87
17:50 14.03.2021
75 Транспортер
20:09 14.03.2021
76 Наката
21:14 14.03.2021
77 Дядо курти
21:27 14.03.2021
78 Задръстер
22:27 14.03.2021
79 Уникален
00:25 15.03.2021
80 Доктор Дулитъл
03:34 15.03.2021
81 sms
07:58 15.03.2021
82 флекс
Коментиран от #83
10:06 15.03.2021
83 Komapak
До коментар #82 от "флекс":
Каквото и наименование да им избереш в опел и синия си удряш главата отзад. А по повод статията рено продава във Франция точно ДВА пъти повече от пежо и Ситроен взети заедно. Чудно защо ли....14:15 15.03.2021
84 Saly
19:58 15.03.2021
85 Жоро Гинков
До коментар #1 от "Хахахахаа":
Ех, това кисело грозде12:16 14.08.2021
86 Жоро Гинков
До коментар #1 от "Хахахахаа":
Ех, това кисело грозде12:17 14.08.2021
87 Йоко - понко
До коментар #74 от "Шекел":
До колкото знам, страната и народа ни не се славят като богати, но вие ,,Сър" явно сте във клуба на милиардерите.Карайте си Бентли-то и си трайте! Те и американските ,,социално слаби" карат, Тойоти и Хонди щото им дават по 4-5000 долара заплата.16:58 24.10.2021