10 Ноември, 2021 09:29 56 081 53

Тествахме най-луксозния френски компактен хечбек

  • ds-
  • ds4-
  • тест
Тествахме най-луксозния френски компактен хечбек - 1

Париж, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Когато те хвърлят на арената, пълна с кръвожадни гладиатори, дори и да имаш опитен треньор, трябва да знаеш как да използваш онези качества, които могат да ти спасят живота. Трябва да си много внимателен относно оръжията, които избираш, и да търсиш слабостите на противника. Ясно е, че победата зависи само от това.

С гладиатори като Audi A3, Mercedes-Benz A-Klasse и BMW 1 Series, жадни за първокласни клиенти в компактния сегмент, новият DS 4 изглежда като сигурна жертва. Дори и да използва името DS, синоним на елегантността и комфорта на френските автомобили. Въпреки всичко, сочещо за преждевременен крах, марката Hexagon, отделена от Citroen през 2015 г., избра добре оръжията си.

Доказателство за това са отличните глобални продажби. Например, знаете ли, че марката има глобален пазарен дял от 1.3%, само след шест години съществуване? А знаете ли, че продажбите на електрически автомобили представляват 33% от общата бройка на колите на компанията? И това, като се има предвид, че единствената им 100% електрическа кола е DS 3.

И така, какво кара хората по света да изберат DS, а не Audi, Mercedes или BMW? Отговорите се опитахме да получим по време на първите динамични тестове на новия DS4, които марката проведе във Франция, а екипът ни беше на мястото на събитието - Château de Chantilly, близо до Париж, където е родена известната сметана.

Тествахме най-луксозния френски компактен хечбек

Това с което ще започнем е, че обещаните от французите съставки се стремят да се харесат на всички. Вече знаем, че разнообразието е ключът в компактния сегмент. Volkswagen Golf ни го показва толкова много пъти. Следователно и от DS с новата си "четворка" са подходили така. Предлагат много двигатели: 130 конски дизел, 1.6-литров бензинов двигател със 130, 180 и 225 конски сили и хибриден Plug-in (PHEV) силов тракт също с мощност 225 конски сили.

Представяне

Избрахме за тест най-наточената и модерна PHEV версия, която се състои от бензинов двигател с мощ 180 коня и електромотор, който разполага със 110 конски сили. Заедно те доставят 225 конски сили и щедрите 360 Нм въртящ момент. Системната мощност е предостатъчна и колата се чувства много добре с този хибриден тракт. Има достатъчно динамика за изпреварване и доускорение при магистрални скорости.

Автомобилът се движи изключително меко и безшумно, когато е в стандартен режим, но при спортния нещата съвсем не са толкова плавни. И това е така, защото осемстепенната автоматична скоростна кутия, предлагана като стандартна за всяка избрана от вас версия на DS 4, има различни синхрони за понижаване на предавките. В спортен режим двигателите стават много "по-нервни", а шумът в купето - подчертано осезаем.

Това поведение е в пълна противоположност на това, което се очаква от колата и определено ни изненада приятно, без преувеличение. Иначе, макар и компактен хечбек DS 4 е изключително изискана кола. Преходите между чисто електрическа тяга и такава с бензинов двигател са дискретни и въпреки спортната си ориентация във въпросния спортен режим, в обобщение ще кажем, че DS 4 е автомобил, който предразполага към спокойно шофиране.

Тествахме най-луксозния френски компактен хечбек

Има четири режима на работа, единият от които е чисто електрически. Разбира се, това е най-изисканият начин за пътуване и идеално решение за моментите, когато сте в града. За щастие, дори ако батерията е изцяло изтощена, колата стартира в електрически режим, а това означава отново усъвършенстване от страна на французите.

Ако сте съвестни, тоест често зареждате батерията и шофирате само на ток в града, трябва да знаете, че DS 4 може да работи с нулеви емисии до скорост от 135 км/ч. Разбира се, ако имате достатъчно ресурси в батерията. Но дори и с ДВГ, както споменахме по-горе, колата е добре звукоизолирана, без вибрации и не се усеща, докато трансмисията превключва плавно предавките.

Тествахме най-луксозния френски компактен хечбек

Автоматичната трансмисия също предлага режим B-down, който може да възстанови част от енергията всеки път, когато вдигнете крака си от педала за газта. Тогава колата се забавя и енергията отива в батерията, което е един различен и приятен начин да управлявате колата в извънградски условия само с десния педал. Натискане на спирачката (когато няма екстремни ситуации) почти не е необходимо.

Както вече стана ясно, тествахме PHEV версията, така че неизбежно идва въпросът и за консумацията. А в случая с DS 4 говорим за прилична автономност, предвид факта, че батерията е с капацитет от само 12.4 kWh. По документи DS 4 може да измине на ток 55 километра.

През малките селца в близост до Париж (където има ограничение от 30 км/ч) и по републиканските пътища (където стриктно спазвахме ограниченията на скоростта) управлявахме автомобила само в електрически режим, а батерията стигна за около 45 километра. Ако се използва режим на възстановяване B, има шанс да се надвиши тази стойност.

След като изтощихме батерията, консумацията започна да се увеличава. Но не много. Получихме среден разход 4.5 - 5 литра на 100 километра пробег. Разбира се, ако не зареждате батерията, когато се приберете вкъщи и продължавате да карате само на бензин, разходът ще стане, като на бензинов автомобил. И общата автономност няма да бъде много висока, защото във версията PHEV има резервоар от само 40 литра, а не 52, както е при стандартните варианти само с ДВГ.

В официалното досие на DS 4 пише за минимален разход от 1.4 литра на 100 км и по този показател, в сегмента най-преките съперници са Mercedes-Benz A250 PHEV с официален разход от 1 литър / 100 км и Audi A3 TFSI , готов да достави разход от 1.1 литра на 100 км, но с 360 Нм под капака, DS 4 може да осигури добри обороти при ускорение.

Точно така, вземаме предвид и факта, че батерията тежи допълнително, ускорението от 0 до 100 км/ч става за 7.7 секунди, а максималната скорост, която също не е за пренебрегване, е 233 км/ч. За сравнение, Audi A3, с хибридната си версия с 204 конски сили, ускорява от 0 до 100 км/ч за същите 7,7 секунди.

Тествахме най-луксозния френски компактен хечбек

Интериор

DS се стреми да се превърне в Bentley на достъпните премиум автомобили. Изявлението може да звучи смело, но си е точно така. Защо го казваме? Защото французите много добре разбират с какво оръжие биха могли да имат шансове срещу германците. Вътре в DS 4 ще намерите детайли, приличащи на красиви образци на изкуството.

Разбира се, не толкова разкошни, колкото в Bentley или Rolls Royce, но кожената тапицерия се предлага с интересен шев, който подчертава дизайна на седалките. Магията се улавя и от вътрешната страна на вратите, където има пет дискретни шева, които са ръчно изработени и изискват около час работа. Кожата на волана също е ръчно ушита и това старание към детайла, определено си личи.

Но преди да стигнете до тези подробности, ще забележите мека, гладка и качествена кожа. Рядко се среща нещо подобно в премиум компактния хечбек сегмент. Демонстрацията на майсторство продължава с дървената вложка на вратите. Тя е много дискретна, но се появява както на задната, така и на предната врата. За да опази околната среда (накратко, за да не отсече много дървета), но и поради съображения за намаляване на разходи (не бива да скриваме и това), DS използва изключително тънки парчета дърво.

Те са с дебелина на "тинторето" - грапав картон за работа с акварел. Тези дървесни листове са залепени за пластмасовите елементи и след това боядисани и именно те оставят приятно впечатление, защото дървото е поресто и матово. За тези, които искат DS 4 със спортни акценти, има и възможност да използват въглеродни влакна вместо дърво.

Тествахме най-луксозния френски компактен хечбек

Вече знаем, че марката DS иска отново да ни научи на ергономия и поради тази причина таблото е странно и дори авангардно. Е, в DS ще трябва да се адаптирате към основните уреди, но именно тук се крие чарът. Да откриеш лудостта на французите. Например, страничните вентилационни отвори са включени във вратите, а централните са толкова добре маскирани, че изглеждат като несъществуващи.

Има някои регулируеми зони, но те са добре включени в цялостния дизайн. Креслата са изключително красиви, но, трябва да признаем, че стават леко неудобни при по-дълго пътуване. Необходима е повече лумбална опора. Това обаче е един от малкото недостатъци по отношение на интериора.

Звукоизолацията на купето е много добра, като това се дължи и на факта, че колата се предлага стандартно със звукоизолирани странични стъкла. На задните седалки получавате прилично пространство за краката и среден тунел, който не е много висок. На нивото на главата нещата са на границата, особено за ръстови пасажери.

Изненади обаче има в багажника на хибридната версия. Стандартната обещава 440 литра, което е много добра стойност за автомобил от този сегмент. В случая обаче, при хибридният вариант, който тествахме, обемът на товарното пространство спада до 390 литра, което както се досещате, се дължи на наличието на литиево-йонната батерия в задната част.

Тествахме най-луксозния френски компактен хечбек

Цена

От самото начало трябва да конкретизираме, че говорим за премиум модел. И няма място за спорове, въпреки шегите за членството на марката в PSA Group в тази, запазена за вездесъщото германско трио, ложа. Новият DS 4 е бохемски хечбек, който се откроява, но освен всичко това е и подчертано премиум. Така че не се изненадвайте, че цените у нас започват от 59 080 лв. с ДДС и достигат до 100 860 лв, също с ДДС.

Нивото на оборудване на e-tence, с което беше оборудван тестовият автомобил предлага светодиодни фарове Matrix, черна кожа, интелигентно окачване (което ще разгледаме подробно по-надолу), 19-цолови джанти, камера за заден ход и сензори за паркиране, амбиентно осветление, 10-инчова мултимедийна система DS Iris, Smart сензорен интерфейс Tourch, разпознаване на глас, Head-up дисплей, двузонален климатик и още куп други глезотии, като масаж на седалките, например. Като цяло ще кажем, че цените са сходни с преките конкуренти на Audi и Mercedes, с които сравняваме новият DS4.

Безопасност

Що се отнася до системите за безопасност, DS стандартно оборудва компактния си модел със следното: автоматично спиране в аварийни ситуации, предупреждение за неволно изпреварване на лентата, разпознаване на пътни знаци, задни сензори за паркиране, ръчна спирачка с електрическо задвижване и др.

Тествахме най-луксозния френски компактен хечбек

В списъка с опции има и система за нощно виждане, която обаче струва почти 2000 евро. При всички проверени системи за безопасност, DS 4 е в състояние на автономно шофиране от ниво 2. Освен това, колата може да забави движение преди завой, въз основа на информацията, получена от навигацията и пътните знаци.

Возия

Тъй като премиум марката DS е изградена върху наследството на известния Citroen DS, новият DS 4 не може да направи компромис с комфорта. Затова френската марка се е погрижила да използва цялата технология, с която разполага в момента в гамата. Така DS4 разполага с интелигентна система за разпознаване на пътната настилка, която обикновено срещаме в сегмента на луксозните седани Audi A8 и Mercedes-Benz S-Klasse.

Това е камера, монтирана в предното стъкло, която отчита неравностите по пътя на няколко метра пред колата. По този начин окачването може да се адаптира навреме за евентуални нередности. Това интелигентно окачване също е опция, която не е толкова скъпа, но превръща DS 4 в най-комфортния премиум компактен автомобил. И казваме това с ръка на сърцето си, дори и моделът, който тествахме във Франция, да бе оборудван с опционни 20-цолови джанти. Не мислим, че има еквивалент за DS4 в сегмента, що се отнася до комфорта.

Дизайн

Накрая стигаме и до очевидното. Екстериорната визи на DS 4 не е футуристична, но е изпипана от всеки ъгъл, от който погледнете. Хубав или не, това е въпрос на лични възприятия, но не може да се отрече, че това е кола, която не можете да объркате с нищо друго. Точно така, може изказването да е твърде смело за някои, но точно това е оръжието, което DS използва в борбата с германските съперници.

Тествахме най-луксозния френски компактен хечбек

Острите линии предполагат агресия и са допълнени отпред с набор от дневни светодиоди, които изглежда имитират формата на буквата Epsilon. Фаровете продължават да бъдат шедьовър. Те са Matrix LED и предлагат ярка светлинна игра при всяко стартиране на системата, като това става благодарение на 98 светодиода на всеки фар.

Предната част е завършена от лъскава, триизмерна черна решетка, наречена DS Wings. Профилът е много добре рамкиран от щедрите джанти, които, както вече споменахме, могат да бъдат 19 или 20 цола. Високотехнологичен детайл са и хромираните дръжки, скрити във вратите.

Задната част ни предлага красиво проектирани задни светлини, много хромирани орнаменти и интересни псевдоауспухни накрайници. Клиентите могат да поръчат колата в 7 нюанса на каросерията, два от които са напълно нови. А наред със стандартната версия, DS 4 може да бъде поръчан и във версия Cross, с елементи, които подсказват вида на SUV, но въпреки това, няма разлика, когато става въпрос за клиренс.

Ние харесахме

Изключителен дизайн
Качество на материалите
Уникална возия (за автомобил от този клас)

Не ни хареса

Високата цена
Видимостта назад
Част от графиката на арматурното табло

Тествахме най-луксозния френски компактен хечбек


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Калоян

    41 8 Отговор
    Поредното страхотно подробно ревю на Радо Славчев. Тук обаче ми прави впечатление, че минусите на колата са малко, за разлика от останалите му тестове.
  • 2 МаКаТа

    46 4 Отговор
    Да, материалчето на мобиле е подробно и професионално, колата е много хубава, но..., както е и написано - много скъпа
  • 3 ВикиЛексъсВарна

    67 15 Отговор
    Всичко хубаво и накрая като чуеш цената от 85 000 лв. за 4 цл. Ситроен + ел.мотор и Ъъъъъъ.

    Коментиран от #7

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 хахахахахахаха

    22 93 Отговор
    каква грозна дачия като се зачетох се учудих че наричат А3 или Х1 или А-класа гладиатори а то понеже били сравнявани с рено/ситроен/пежо !!! разбира се че най-ниския клас немски автомобил изглежда като гладиоатор пред всяка френска кочина !!!

    Коментиран от #17, #18, #31, #53

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 МикиТОЙОТАКабул

    24 5 Отговор

    До коментар #3 от "ВикиЛексъсВарна":

    Споко след 3 години ще е 34,850 лв
  • 8 Иво

    14 47 Отговор
    Мале мале, 60 - 100 бона за този грозобойник!!!Евтинко ми се вижда, или са в евро цените? То и едни двигатели смех смех...Най мощният 7.7 сек хахах....
  • 9 Пендехо

    6 19 Отговор
    Кво е тва ревю, не пише с какво задвижване е тая кола????
  • 10 1111

    17 24 Отговор
    "...Избрaхмe зa тecт нaй-нaтoчeнaтa и мoдeрнa PHЕV вeрcия, кoятo ce cъcтoи oт бeнзинoв двигaтeл c мoщ 180 кoня и eлeктрoмoтoр, кoйтo рaзпoлaгa cъc 110 кoнcки cили. Зaeднo тe дocтaвят 225 кoнcки cили..."

    Добреее... 2или 3ти клас е това? Тече си логиката, затваряме училищата, пускаме глас!

    Коментиран от #13

  • 11 БАЙ Х@Й‼

    55 5 Отговор
    Ами във физиката 2+2 не винаги е 4 ‼️ Двата двигателя НЕ могат едновременно да отдават пълната си мощност, затова сборът не е просто аритметика ‼️
  • 12 Обективен

    14 32 Отговор
    Тази колица що ми прилича на бетонен блок? И по цвят и по ръбове и ъгли( ползвали са отвес) при оформянето на калъпа, това всеки кофражист ще потвърди!!! То и паричките и за гарсониера...като знам и надеждността то си е недвижимо имужество. Абе WC
  • 13 Мамси джейс

    28 3 Отговор

    До коментар #10 от "1111":

    Пише го, ама ти не четеш. това е системна мощност, не сумарна. Иначе колата е много хубава, но и цената е....
  • 14 МДААА

    5 8 Отговор
    Ама бай Ганьо пита,.. ами ако се рАзвали....
    Това ми прилича на едни модррни тролрйбуси, ако спре ел.захранването автоматочно вкл ДВГ
  • 15 Николай

    33 30 Отговор
    Единствения шанс, някой да плати 100 000 лв. за това нещо е, ако е имунизиран едновременно с Файзер, Янсен, Модерна и Астра Зенека!
  • 16 мхм

    5 41 Отговор
    фрянцузите никогя няма да бъдат първи по нещо в европя просто не са се отървали от немският си коюплекс същото е и с итялианците но на японци корейци и американци немчугите нищо не могат да кажат най желаните коли на пазара.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Турбодизел

    12 18 Отговор
    Странен дизайн с остарял и компрометиран бензинов турбомотор на висока цена. Пожелавам успех на Ситроен, ама надали.

    Коментиран от #20, #24, #25, #26, #27, #28, #41

  • 20 факт

    14 13 Отговор

    До коментар #19 от "Турбодизел":

    Дизела скоро ще го изринат отвсякъде

    Коментиран от #22

  • 21 Japbest

    17 20 Отговор
    Копирали се Toyota CHR, с разликата че след 3г Тойотата ще е минус 10% а ситроена минус 50% ако е в движение.
  • 22 Перник

    2 26 Отговор

    До коментар #20 от "факт":

    1.9 TDI до живот
  • 23 СУФффф

    9 6 Отговор
    Прилича повече на СУВ. Гадно.
  • 24 Стефан

    2 7 Отговор

    До коментар #19 от "Турбодизел":

    Лаки бу турбо дизел чап-чап!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Qwerty

    4 19 Отговор
    При положение че МК 8 GTI е 66 000 лева, със 245 коня, как въобще си мислят да продават това? Изглежда различно, и до там! Стигне ли се до перформънс, всичко е мейд ин Джърмани, и то на доста по ниска цена! Сравнението с МК 8 е само примерно…

    Коментиран от #33, #35

  • 30 Трън

    29 3 Отговор
    Колата е много хубава. Е няма да се хареса на притежателите на Голф 3 и Астра Б, ама какво да се прави, те са най претенциозните клиенти.
  • 31 БАРС

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "хахахахахахаха":

    Я честно напиши ти каква кочина имаш и на колко години е честно без да лъжеш.По всяка вероятнос и нямаш.По почеркът те знам вечно ръмжиш в коментариите вечно си злобен

    Коментиран от #34

  • 32 А ве

    4 12 Отговор
    Супер е ама френска
  • 33 Язе

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "Qwerty":

    Базова цена на гоУфа
  • 34 0000

    3 12 Отговор

    До коментар #31 от "БАРС":

    Дори и да няма кола,аз също подкрепям.френско нещастие да не съм чул.имам сто причини за да нямам такива недоразумения.

    Коментиран от #36, #42

  • 35 Язе

    5 3 Отговор

    До коментар #29 от "Qwerty":

    Мейд ин Джърмани бай Хасан Мюмюн🤣

    Коментиран от #43

  • 36 БАРС

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "0000":

    НЕ разбирам какво искаш да кажеш
  • 37 Име

    6 1 Отговор
    Браво на автора за статията. Професионално написана. Що се отнася до колата на мен много ми харесва но е прекалено скъпа, но то днешно време коя ли кола не е скъпа

    Коментиран от #48

  • 38 БАЙ ГАНЯ

    4 2 Отговор
    ГАНЬОВЦИ КАРАЙТЕ СИ ДЪРТИТЕ КОШНИЦИ И НЕ КОМЕНТИРАЙТЕ
  • 39 hmhmhm

    4 5 Отговор
    за тая цена можеш да си вземеш едно ЦРВ и да пратиш много поздрави на франсетата
  • 40 Сатъра на Хана

    4 4 Отговор
    КАКВА Е ИНИЦИАТИВАТА ДА КУПЯ ФРЕНСКИ БОКЛУК , ОБОРУДВАН СЪС СТАНДАРТНОТО ОБОРУДВАНЕ ЗА ВСЕКИ АВТОМОБИЛ НА ДОМАКИНИТЕ В АМЕРИКА .... НА ДВОЙНА ЦЕНА В СРАВНЕНИЕ С АМЕРИКАНСКАТА ?

    Коментиран от #44

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Qwerty

    5 1 Отговор

    До коментар #35 от "Язе":

    Може, ама със сигурност държи винтоверта по добре от половината наши майстори. Ком Тойота имат заводи в Турция, смятай ко за работници са комшийте, па такива като тебе нека си ‘пеят’!

    Коментиран от #52

  • 44 USA

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Сатъра на Хана":

    Е И издои кравите хапна в мак доналдс ,и реши да се изкажеш .Много ти е мъчно за БГ и така си избиваш комплекса,американецо
  • 45 Норге

    1 2 Отговор
    Когато търсех да купувам ел кола се качвах в DS електрически.Конусовидни и ромбовидни украси вътре,малко купе,тясно и малък багажник.
    Малка батерия от 350км.
    За същите пари ,че и по -евтино човек може да си вземе Опел мока-електрическа която е малко по-широка,а и Ситроена е по-добър като цяло Е С 4 .
    Дори и елвктрическите Пежо и ел.Форда са по-добри.
    Скъпарска марка са тия DS,което си е Ситроен пак.
    Както Тойота и Лексус.
    Един приятел едвам се отърва от един тесен Лексус-хибрид.Една скъпа бангия където му излезна златна и толкова тясна че главата ти опира в тавана.
  • 46 Норге

    1 4 Отговор
    Бях се засилил да купувам Ситроен EC 4 electric.
    С тюркоазен зеленикав цвят.Формата и цвета са готини ,да.
    И возията беше добре.
    Тръгнах да уговарям за поръчка.И като почна тоя-кабел за бързо зареждане-още 7000 кр трябвало да се плати,после зимните гуми се плащали отделно-още 8000 кр с джантите.После като разбрах че всяка година за контрол и заверка искат в Ситроен Норге още по 6 до 7000 кр задължителни.Ей така пуфф..и през прозореца,да ти сменят течността за спирачките.И като ударих калема-уж ба оферта от 318 000 кр,с екстра работите отиде на 330 000 и нагоре.И с малка батерия от 350 км и чакане от 7-8 месеца за доставка.Минимум.
    И като се огледах и след няколко дни взех Киа Соул 2020.
    Нито ми искаха 7000 кр за кабел,нито пък годишния контрол струва 6000 кр и нагоре.
    Преди месец минах.
    2800 кр.И кабела ми е включен .
    И батерията е 452 км.
    Така че..френските бангии само на картинка.Като и италианските.
    Френско ,само шампанско и бонбони.
    И медицински канали..Жъ опрее... ;)))
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Норге

    3 3 Отговор
    Пи..чка,ма..чка и елхичка-стойте надалеч от тях!
  • 50 Норге

    0 2 Отговор
    Системата се надхитрява с многоточия.
    Цензурата,демек
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Язе

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Qwerty":

    Имам "щастието"да работя с немско качество и то от фирма монополист в световен мащаб.Е какво да ти кажа-зле,зле та чак много зле.Съмнявам се,че дори знаят как се държи винтоверт а да работят с него-едва ли.Не ми ги хвали Мюмюн и Хасан.
  • 53 Немска кочина

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "хахахахахахаха":

    Бай Ганьо кара само немски кочини дизел смърдящи на задника на Баба Меркел отрепки