Добре известен факт е, че Mercedes е една от марките, която задава темпото в световното автомобилостроене. И това е било така винаги, но с едно изключение. Когато електрификацията започна да навлиза масово в автомобилите, Mercedes беше една от марките, които изчакаха.
Умишлено или пък не, това не е ясно, но германците вече са готови със своите първи изцяло електрифицирани автомобили от ново поколение. Става дума за модели, специално проектирани да бъдат електрически. При леките коли първи от новите електрически Mercedes-и са моделите EQA и EQC.
Тези два кросоувъра са вече и на нашия пазар, а ние им направихме обстоен тест драйв, впечатленията си от който ви споделяме сега. Двата автомобила изглеждат доста сходно, като единият е по-малък, но що се отнася до управлението им - то те са коренно различни. Започваме от по-малкия.
EQA
Този автомобил с по-висок клиренс е изграден на базата на своя събрат, но с ДВГ, носещ обозначението GLA. Автомобилът е със скромна (предвид марката и типа на превозното средство) динамика, като е предназначен и за градско, и за извънградско шофиране. Динамиката не му е от най-силните страни, въпреки приличната мощност на електрическите агрегати.
EQA се предлага с три електромотора, мощността на които варира от 190 до 290 конски сили. Автомобилът е напълно способен да бъде използван за извънградско шофиране, но силата му е основно в града. Тестваната от нас модификация е най-маломощната. Именно с нея EQA навлиза на българския пазар.
Тя е обозначена, като EQA 250 и разполага със 190 конски сили. Хубавото при този вариант е, че с него с едно зареждане можете да изминете разстояние над 400 километра (426 км по WLTP), а другото интересно решение е системата за зареждане. EQA 250 може да бъде зареден от домашна станция (Mercedes Wallbox) до 100% за по-малко от шест часа. Зареждането от 10 до 80% на бързозарядна (100 kW) станция пък отнема само 30 минути.
Реалният пробег на колата е 350 км. Автомобилът е само с предно предаване, като ускорението му от 0 до 100 км/ч е 8.9 секунди. Държи се прилично в завои, но крен при по-висока скорост определено се усеща. Разходът, който отчете борд компютърът бе 191 Вч/км, което се равнява приблизително на еквивалент от 2.1 литра бензин на 100 километра пробег. Цената на това малко електрическо кросоувърче започва от 105 600 лв.
EQC
И докато по-малкото братче не е толкова впечатляващо, що се отнася до динамика, то базираният на добре познатия ни Mercedes GLC, електрически модел EQC е просто забележителен. Автомобилът разполага с два електромотора, които имат системна мощност от 408 конски сили, а стартът от място е просто уникален.
С тази кола (особено в спортен режим) трудно ще се намери някой, който да ви изпревари при тръгване от светофар, например. По каталожни данни ускорението до 100 е 5.1 секунди, но пак ще повторим, стартът е просто поразителен. Факт е, че максималната скорост не е висока - само 180 км/ч, но пък до тази отметка няма да усетите липса на динамика. Версията, която тествахме и толкова ни впечатли е EQC 400 4MATIC, а както се разбира от името, тя разполага с предаване на момента и към четирите колела, каквато пряката алтернатива BMW iX3 все още няма.
Моделът се държи отлично на пътя и въпреки че е по-тежък от EQA, то кренът в завоите е значително по-малък. Водията е една идея по-твърда, но в никакъв случай не може да се нарече дискомфортна. Колата е стегната с много информативен волан и с всевъзможни електронни помощници.
Сред тях ще отличим интелигентният круиз контрол, който регулира скоростта според пътните знаци, GPS-навигацията, автомобилите пред вас и топографията на терена. С други думи, при желание е достатъчно само да си държите ръцете на волана и да зададете нужната дестинация. Автомобилът EQC 400 4MATIC се продава у нас с начална цена от 145 800 лв.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Борис
Коментиран от #6, #9, #31
15:49 26.05.2021
2 МаКаТа
Коментиран от #16
16:00 26.05.2021
3 Смешко
Коментиран от #4, #19
16:06 26.05.2021
4 Ицо
До коментар #3 от "Смешко":
За разпределение на таблото не си ли чувал.16:12 26.05.2021
5 Рено Клио фен
Коментиран от #10, #15, #18
16:17 26.05.2021
6 Кое кое
До коментар #1 от "Борис":
Кое е след БМВ? Виж от кога се продава EQC!16:36 26.05.2021
7 Пресметлив
Коментиран от #23
16:37 26.05.2021
8 КоментарМарка
Коментиран от #11
16:38 26.05.2021
9 S Class
До коментар #1 от "Борис":
страшен капацитет си, мой, чакам да пусне БОРИС по-добра кола от тия, понеже ГАНЯ ОТ ВСИЧКО РАЗБИРА17:03 26.05.2021
10 сектант
До коментар #5 от "Рено Клио фен":
Друго си я Дачия Спринг бегачката от 0 до 100 - да.17:04 26.05.2021
11 рено ентусиаст
До коментар #8 от "КоментарМарка":
Немците ползват китайски батерии а Тесла японски къде е Япония в батериите къде китай17:05 26.05.2021
12 ///
17:46 26.05.2021
13 Рено ентусиаст
17:48 26.05.2021
14 Ал Капоне
18:11 26.05.2021
15 Балък
До коментар #5 от "Рено Клио фен":
Рено клио фен колко смешно звучи19:45 26.05.2021
16 Камикадзе 🛩
До коментар #2 от "МаКаТа":
Не знам какво може да изкъртиш с това GLC освен зъбите и ребрата си😁. Даже и Москвича го прави за смях отвсякъде. Сигурно и пеша дя тръгнеш, ще можеш да го надбягаш😁.19:55 26.05.2021
17 Антон
Коментиран от #21
20:46 26.05.2021
18 pokoloko
До коментар #5 от "Рено Клио фен":
гледай ги, само това ще ти остане22:52 26.05.2021
19 Луд
До коментар #3 от "Смешко":
И аз се чудя защо са толкова джиджи,но след като инженерите от Мерцедес са ги сложили явно има защо.Как мислиш ,ти и аз дали сме по-умни от тях?Коментиран от #20
00:24 27.05.2021
20 Не е луд, този който яде баницата
До коментар #19 от "Луд":
Дали ще има преден багажник не решават инженерите, а дизайнерите. Те не са задали инженерно предизвикателство на първите, иначе иначе нервите щяха да се справят да скрият всички тези джиджавки под капака някъде другаде, точно както ги крият, когато под предния капак има двигател. Сега няма нито двигател, нито място за багаж, а в същото време частите за електромобилите са много по-малко.06:48 27.05.2021
21 Plameni
До коментар #17 от "Антон":
БРАВО! Преди собственик на Порше,Нисан gtr,сега и последен модел S класа....явно много шоуруми посещавашКоментиран от #22
07:01 27.05.2021
22 Антон
До коментар #21 от "Plameni":
Не преди, и в момента. Имам и една х4, особено качествен автомобил . Бъди жив и здрав !07:55 27.05.2021
23 Беден
До коментар #7 от "Пресметлив":
Сам си си виновен че запалтата ти е 1000лв, както и аз де...тъй че ще си караме ДВГ-тата или на старо някое Рено Зое.10:47 27.05.2021
24 Гост
ЗАПОЧВА от 105 600 лв.!
Публикувано във факти.бг: "Автомобилът EQC 400 4MATIC се продава у нас с начална цена от 145 800 лв."
ОТ 145 800 лв.
На никой от вас ли не му правят впечатление тези числа?! Тези нормални ли са?! Явно не познават парите! После - няма продажби! Ами, няма и да има!
Коментиран от #26
13:50 27.05.2021
25 afs
Коментиран от #27
15:23 27.05.2021
26 Plameni
До коментар #24 от "Гост":
Явно ти не правиш разлика между EQA и EQC два различни модела, а между тях EQBКоментиран от #28
15:59 27.05.2021
27 Само ти така си мислиш
До коментар #25 от "afs":
Но не и инженерите на Mercedes. Чак се чудя откъде им дойде наум дори силовите кабели -онези дебелите оранжевите да прекарат под предния капак? Логично е те да са възможно най-къси и от батерията да отиват директно в електродвигателите, където да се намира и самия контролер, а до контролерът да ходят само тънки кабели от компютъра които да го управляват. Единствените дълги кабели трябва да са от порта за зареждане до батерията, като самите те също са възможно най-къси за да се избегнат загубите.Очевидно инженерите от Mercedes не мислят така. А за наличието на толкова маркучи в електрически автомобил, направо не можах да повярвам, че това е Mercedes! Преди не ми се вярваше, но очевидно наистина добавят излишни слаби места, които да имат нужда от по-чести ремонти за да дерат клиентите.
16:03 27.05.2021
28 Гост
До коментар #26 от "Plameni":
Коментарът не е за моделите, а за безбожните цени! "Умник"!Коментиран от #29
21:29 27.05.2021
29 Plameni
До коментар #28 от "Гост":
Ами дай пример за изцяло електрически сюв от същия клас на по-ниска цена умнико.Той и Антон иска да струват по 60-70 хилядиКоментиран от #30
21:52 27.05.2021
30 Антон
До коментар #29 от "Plameni":
Антон иска да струват по 60-70-80 хил .лв дори и по евтино, защото към настояшия момент това не са пълноценни коли и с тази технология няма да бъдат пълноценни коли! Кой ще даде 160–180 хил.лв. за нещо чийто пробег дори от 300 км е спорен. С това НЕЩО, няма как да стигнеш до Бургас , да не говорим за курортите. София-Варна е немислимо. Тръгване към бликите чужбини уравнение от висшата математика. Да имало някаква зарядна станция по Тракия. И какво правим ако там са се наредили да зареждат още 3-4 електрички. Стоим и чакам 2-3 часа да ми дойде реда. Безумци. На поршето тайкана, в най-мощната версия с хубави екстри удря 200 евра. По тази причина има повече ферарита, лаборфжината и макларъни в София, отколкто подобни чудесии.....Но всеки си има вкус, сам си изкарва парите и си преценява за какво да ги похарчи.Честно ми кажете - колко от вас ако разполаг с около 150 хил.лв. за кола, ще си купят електричка. Ахахахааа
07:51 28.05.2021
31 onq s konq
До коментар #1 от "Борис":
... Цената на това малко електрическо кросоувърче започва от 105 600 лв ... EQC 400 4MATIC се продава у нас с начална цена от 145 800 лв.НЕ, БЛАГОДАРЯ !!!
12:48 28.05.2021
32 хахаха
14:07 28.05.2021
33 2021
00:38 19.07.2021