Новата генерация на Skoda Octavia спечели титлата "Кола на годината" в България. Чешкият автомобил събра най-много точки от гласуването на членовете на "Прес Авто Клуб България", изпреварвайки останалите победили в отделните категории.
В конкурса, финалната част на който се проведе преди минути в столицата, взеха участие всички нови модели, които са постъпили в продажба у нас през 2020 година.
След предварителна пресявка до финала достигнаха по пет автомобила във всяка от шестте категории, които са: лек автомобил, кросоувър, многофункционален, градски, премиум и еко. Победителите от тези категории си оспорваха голямата награда "Кола на годината". Ето и призьорите в отделните категории:
Лек автомобил - Skoda Octavia - 133.5 точки (2 място VW Golf 8 - 103.5 т., 3 място - Dacia Sandero - 81 т.)
Кросоувър - Land Rover Defender - 105 точки (2 място Renault Captur - 101 т., 3 място Audi Q3 Sportback - 80.5 т.)
Многофункционален автомобил - Volkswagen Caddy - 132 точки (2 място Isuzu D-Max - 113 т., 3 място Suzuki Jimny LCV - 91 т.)
Премиум автомобил - Mercedes-Benz S-Klasse - 118.5 точки (2 място BMW M8 - 92.5 т., 3 място Audi e-tron GT - 90 т.)
Градски и еко автомобил - VW ID.3 - 124 и 128 точки, съответно във всяка от двете категории.
Ще припомним, че през миналата година, наградата "Кола на годината в България" бе присъдена на Volkswagen T-Cross, а през 2019-а победител стана Peugeot 508. Основни спонсори на тазгодишното събитие бяха OMV, Уникредит и Лазурит 94.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ФАКТ
20:06 04.06.2021
2 Счупеняк
Коментиран от #11, #12
20:11 04.06.2021
3 Цецо
20:16 04.06.2021
4 Лада
20:19 04.06.2021
5 Честито!
Коментиран от #8
20:22 04.06.2021
6 vikiвейкяхй
Коментиран от #10
20:25 04.06.2021
7 Реклама
20:29 04.06.2021
8 Борисов
До коментар #5 от "Честито!":
Карай си дръгела, ма.ло.ум.ни.ко и недей ръси акъл. Цъ.р.в.у.л.20:59 04.06.2021
9 Spoko
Просто ми бе любопитно и тази година, Шкода или Дачия.
Хаха
21:24 04.06.2021
10 Зависи...
До коментар #6 от "vikiвейкяхй":
Не си особено прав. Тази която карам, с достатъчно добро ниво на оборудване е с 15000 надолу, от цитираната от теб сума.Коментиран от #15, #34, #40
21:30 04.06.2021
11 Дали
До коментар #2 от "Счупеняк":
20000 км. за шест месеца. Що ли не съм на твоето мнение...21:32 04.06.2021
12 Реалист
До коментар #2 от "Счупеняк":
Чисто нова я купих октавиата дизел 6 години 200 000 км само масло и накладки съм сменял:)Коментиран от #14
22:09 04.06.2021
13 Луд
22:37 04.06.2021
14 Горубляне
До коментар #12 от "Реалист":
Как 200 000 км за 6 години.При нас на 16 години са на 147 000 реални км.Бабичка без книжка я е притежавала само да се хвали пред комшийката.Коментиран от #36
22:39 04.06.2021
15 вики
До коментар #10 от "Зависи...":
ЧЕТИ ВСИЧКО!!! ОКТАВИЯ 2.0 ТДИ 150 коня е 56 000 лв....с Би Лед фарове и означиените от Еуратек като "Топ Лед Стопове" цената скача на 63 000 лв. за 2.0 тди 150 коня!!! За 2.0 тди 190 коня с топ лед цената скача на 68 000 лева! 1.5 тци 150 коня бензин с лед фарове и кожен салон е 52 500 лв....Октавия Скаут 2.0 тди 190 коня е 73 000 лв.Коментиран от #16, #22
23:23 04.06.2021
16 И пак питам
До коментар #15 от "вики":
Колко Октавии купи, вместо да четеш? Въпрос на сделка...23:55 04.06.2021
17 Кола на века е опел зафира метан
01:58 05.06.2021
18 В е л и к и я
03:57 05.06.2021
19 ККК
05:46 05.06.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 дърт шофьор
Коментиран от #24
08:05 05.06.2021
22 Jacques Yves Moineau
До коментар #15 от "вики":
Ако това наистина е вярно,значи доста са надули цените. Мазда СХ5 топ обурудване ( такуми серията) 73000 лв.Коментиран от #23, #26
09:20 05.06.2021
23 Joro
До коментар #22 от "Jacques Yves Moineau":
Мазда се превърнаха в големи б.клуци,особено цитираният модел. Шкодата е доста по-надеждна,макар и не точно двойка дизел. Мазда грабва с дизайн и дотам.Коментиран от #30
09:36 05.06.2021
24 един
До коментар #21 от "дърт шофьор":
Нов Дъстър с вс. екстри 150 к.с. 36000 лв. С отстъпката 31000.10:31 05.06.2021
25 Сериозно ли
Коментиран от #41
12:18 05.06.2021
26 Jacques Yves Moineau
До коментар #22 от "Jacques Yves Moineau":
Не съм много убеден в надежността на Шкода. Те все пак са евтината марка на Фолксваген. Докато Мазда си е Мазда. Ще поживеем, ще видим. Засега маздата ми е само на 2 години.Коментиран от #28
14:05 05.06.2021
27 Мисирките
17:32 05.06.2021
28 Лудогорец9
До коментар #26 от "Jacques Yves Moineau":
още един за Мазда ! +++19:24 05.06.2021
29 ФАКТ
Коментиран от #38
21:29 05.06.2021
30 ФАКТ
До коментар #23 от "Joro":
,,ДА СРАВНЯВАШ МАЗДА С ШКОДА..Е КАТО ДА СРАВНЯВАШ АУДИ 7-ЦА С ЛАДА САМАРА..ТИ ИЛИ СИ ЛУД ИЛИ НЕЩО ГЛАВАТА НЕ ТЕ СЛУША..И НАПРОТИВ ТОЧНО НОВИТЕ МАЗДИ ИМАТ ЗДРАВИ ДВИГАТЕЛИ..ОСОБЕННО БЕЗНИНОВИТЕ..ЗА ДИЗЕЛИТЕ..НЕ МОГА ДА ДАМ МНЕНИЕ ЗАЩОТО ДИЗЕЛ НИТО СЪМ НИТО ИСКАМ ДА КАРАМ..НО ДО КОЛКОТО СЪМ ЧУЛ..ЗА ДИЗЕЛОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ ПРИ ВСИЧКИ КОЛИ..СТИГАТ ОКОЛО 100-150 000 И ПОСЛЕ ПОЧВАТ САМО ПРОБЛЕМИ....А МАЗДАТА ОТ ВЪН И ОТ ВЪТРЕ И КАТО ВОЗИЯ И КАТО ДВИГАТЕЛ Е ПОНЕ 100 ПЪТИ ПО ДОБРА ОТ ТАЗИ ТАРАТАЙКА ШКОДА..ДОРИ МАЗДА 6 КАТО ВИЗИЯ СПОКОЙНО МОЖЕ ДА СЕ КОНКОРИРА С НАЙ ВИСОКИЯ КЛАС НА МЕРЦЕДЕС БМВ И АУДИ....КАТО ВИЗИЯ ОТВЪН..ВЪТРЕ МОЖЕ БИ НЕ..НО ОТВЪН СА УНИКАЛНИ..ТАКА ЧЕ ФАКТА ЧЕ СРАВНЯВАШ МАЗДА И ШКОДА..ЯВНО МАЗДА СИ ВИЖДАЛ САМО ПО УЛИЦАТА..ЗАТОВА И САМО ВИЗИЯТА СИ И ЗАБЕЛЯЗАЛ..Коментиран от #37, #42
21:39 05.06.2021
31 12345
21:43 05.06.2021
32 ФАКТ
Коментиран от #35
21:57 05.06.2021
33 номад
06:00 06.06.2021
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Нищо общо
До коментар #32 от "ФАКТ":
Пич, недей така, че всички ще ти се смеят. Интериора на Мазда е изключително остарял. Визята от вън бива , но вътре е много зле. Шкода е светлинни години пред Мазда. А да я сравняваш с АУДИ и БВМ - нямат допирни точки. Качеството на материялите в Ауди са на топ ниво. Няма никъде твърда пластмаса. и т.н. и т.н.Само човек, който не е карал ауди не по-старо от 5 години може да го сравнява с масовките.
11:22 06.06.2021
36 Въпрос
До коментар #14 от "Горубляне":
Не знам що си мислите,че на Горубляне само са такива колите. По автокъщите нещата са още по-страшни. На Горубляне поне се стараят и я привеждат в търговски вид ,оправят това -онова, докато на другите места и за мивка дори пари не дават. А българите искат и невъзможното - кола на 150 хиляди да дойде тук на цената на такава на 300 хил. Ясно е ,че ще са на 300 + хиляди поради 2 причини: никой на Запад не купува кола от магазин ,за да я разкара на 150 Хил.,освен ако тя няма проблем някакъв и 2- запазена кола без проблеми на такива километри там е на двойна цена ,а Ганьо вика,че иска и хубаво, и евтино. Еми ,получава ,разбира се ,тогава трибуквеника :) Такъв филм няма .Коментиран от #39
11:40 06.06.2021
37 Joro
До коментар #30 от "ФАКТ":
Ти вероятно си с много стара информация за японско и надеждно. Не говоря за дизайн ,а за надеждност. Кой е луд и кой нищо не вдява от коли от двама ни, е отделна тема . Купи си Мазда дизел и си приготви хубави пари за сервизи. Ок, не са 10 от 10 така,ама вероятността да се случи е по-голяма отколкото при Шкода ,двойка дизел,която ,ок, чупи глави този мотор ,но Мазда дизел е пословичен боклук,който ще ти скъса нервите. А дизайнът е нещо субективно за всеки.11:46 06.06.2021
38 Петър
До коментар #29 от "ФАКТ":
Мерцедес ЕС Класа била пенсионерска кола . Хаха. Да ти имам специфичните разбирания и вкус...12:11 06.06.2021
39 Димитър
До коментар #36 от "Въпрос":
Става дума за това авто къщите да се коректни и да се работи законово и със собствениците им в тази насока.Ясно е, че кола на 150к километра няма как да е 4000 лева, затова нещата трябва да се изсветлят, да слагат истински километри, какво са правили след като са я купили, в какво състояние са я купили и тези действия да се отразяват ценово.
А тук ни лъжат като идиоти, последно гледах нов внос от Боми Ауто кола на 75к километра беше 450к реални! Не е нормално с лъжи да се оптимизират печалбите и тези практики трябва да бъдат прекратени!
Има други начини колите да се вкарат в ценови групи според километри, дали е удряна или не, какво неща са правено по колата и много други. Но тук в България явно ни е по-добре да ни лъжат!
12:11 06.06.2021
40 123
До коментар #10 от "Зависи...":
Няма кой да те чуе. Това са разни хлапета, които мечтата им е тунинговано БМВ 3-та серия, Мпакет на поне 15 години. Те кола са виждали на живо само в интернет. Старата Октавия беше с много добро оборудване 35 000 лева, новата за съжлаление мина 40 000. Но, е по-голяма и за тези пари получаваш повече от страрата. Октавия е оптимален автомобил са семейство - широк, с голям багажник и една от най-ниските цени за поддръжка спрямо другите официални сервизи. Дачия нямат аналог на този модел, тоест не може да се сравнява.09:53 07.06.2021
41 123
До коментар #25 от "Сериозно ли":
Сериозно. Дизелът е най-оптималния вариант все още. Харчи малко, има добър въртящ момент, бензиностанции навсякъде, новите дизели са по-екологични от бензиновите версии. И стига паника. Щели да забраняват - ама след 10-20 години. Освен това къде - някои основни улици в по-големите европейски градове. До тогава ще установят, че електриките са още по-замърсяващи и ще ги забраняттях. Само велосипеди или пеша - това е бъдещето. А и ти ако отидеш в Барселона или Париж - да не смяташ да обикаляш с автомобил. Паркираш на хотела или буферен паркинг и после - велосипед, градски транспорт или скутер. Да не си луд да се придвижваш с кола в тези градове. А ако си с електричка - няма да ти остане време да обикаляш градовете. Докато стигнеш до Барселона по зарядни станции ще си загубил поне два дена - колкото да обиколиш основните зебелжителности. Освен това нормална ел. кола - като Октавията, например аналог е Модел 3 ще ти струва поне 110 000 лева - дори нагоре, защото в БГ няма субсидии.
10:02 07.06.2021
42 321
До коментар #30 от "ФАКТ":
Тука леко прекали. Маздата не е лоша марка, имат и някои добри попадения, ама като всяка японска кола интериорът е морално остарял и пластмасов, а екстериорът или е крещящо модерен - прекалено ръбат - новия Рав 4 или още с в сферата на заоблените коли - тип Тойота Селика на 20 години. Лоши сглобки, скъпи части, блокови смени на детайли, официалните сервизи са пълна дупка - вероятно защото нямат много опит - те продават и поддържат много малко бройки автомобили. Много им скъпи сервизите, защото като имаш 100 клиента на година, вместа 1000 трябва да избиваш от цената на услугата и частите. Е Мазда 6 не е лоша на външен вид, ама по него и цвета избират само жените. Аз лично предпочитам Супърб - пълен с екстри е 55 000 лева, а и по ми харесва дори дизайна, за обем, удобства и разход да не говорим..10:16 07.06.2021
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Никата
13:47 07.06.2021