30 Ноември, 2021 10:25 7 875 36

Само един модел с двигател с вътрешно горене влезе във финалите на европейската "Кола на годината"

  • coty-
  • car of the year-
  • кола на годината

Бяха обявени седемте финалисти в конкурса, като доминацията на електрическите превозни средства достигна своя предел

Само един модел с двигател с вътрешно горене влезе във финалите на европейската "Кола на годината" - 1

Журито на европейското състезание Автомобил на годината обяви списък с модели, които ще се борят за главната награда. Списъкът с финалистите се състои от седем автомобила, шест от които са пълноценни електрически коли, а седмият има версия с акумулаторна батерия.

Cupra Born, Ford Mustang Mach-E, Skoda Enyaq iV, Renault Megane E-Tech, съплатформениците Ioniq 5 и Kia EV6 (като отделни номининации) и Peugeot 308 достигнаха до финала на престижното състезание. Само новото Peugeot 308 разполага с версия с ДВГ, но в Европа, наред с другите версии, се предлага и като plug-in хибрид.

Само един модел с двигател с вътрешно горене влезе във финалите на европейската "Кола на годината"

Така нито един модел от японски произход не беше включен в списъка на финалистите, въпреки че миналата година хечбекът Toyota Yaris от новото поколение стана Автомобил на годината в Европа. Китайските коли също не стигнаха до финала, но за първи път тази година си проправиха път към полуфиналите.

Най-добрата кола на 2022 г. в Европа ще бъде обявена от журито на състезанието, състоящо се от 61 специализирани журналисти, на 28 февруари. Един от финалистите вече спечели престижна титла - в края на ноември електрическият автомобил Ioniq 5 беше обявен за „Автомобил на годината в Германия“. Kia EV6 пък стана най-добрият премиум автомобил в това състезание.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 радуга

    23 3 Отговор
    3 или 2-цилиндров?
  • 2 Директора

    35 12 Отговор
    Дано спечели Пежака. Не за друго, а защото е с двигател. Всички на ток зимата плачат. Оставаш в някое задръстване и умираш от студ, ама на кой му пука, нали си "ЕКО"!

    Коментиран от #4, #5, #28

  • 3 Пилот на Ферари

    21 7 Отговор
    Тъкмо си мислех - как така го няма Голф и о чудо - Cupra Born . Някаква новоизлюпена издънка на Сеат .

    Коментиран от #11

  • 4 Айде бе

    12 33 Отговор

    До коментар #2 от "Директора":

    Сериозно? Ама сметките показват друго! Един ДВГ с 50 литра резервоар и 700 грама на място разход, свършва за 70 часа! Тесла Модел 3 с 80 кВч батерия и разход за отопление 1 кВч, свършва за 80 часа! Значи, този от ДВГ, ще умре от студ за останалите 10 часа, докато този в Тесла се топли!

    Коментиран от #7, #29

  • 5 шаежшажяа

    18 4 Отговор

    До коментар #2 от "Директора":

    То точно за градско и задръствания ел.колите са най-добри, защото не харчат почти никакъв ток. Задръстванията и ниската скорост повишават пробега на електромобилите, виж обаче на извънградско и особенно магистрали, там пробега им се скъсява доста. Тоест ако има среден пробег от 500км. в градски режим с ниска скорост пробега може да надхвърли 600-650км. и обратно на магистрала със 140км.ч. да падне на 300-350км.

    Коментиран от #6, #30

  • 6 Верно е

    9 2 Отговор

    До коментар #5 от "шаежшажяа":

    Зависи от пътуващите и целта на пътуване.Шофьори като мен пътуват за ден 350-400 само със цел почивка и екскурзии,и без това на 120-150 км си правя фас пауза и кафета по бензиностанции,но все пак не ми се чака час,за да се дозареди батерията.Иначе предимно градско и 40-50 км извънградско за уикендите.Така че,тия електрички уреждат по-голямата част от хората!
  • 7 карача

    11 7 Отговор

    До коментар #4 от "Айде бе":

    Ти математика ва Гвинея ли си учил?

    Коментиран от #8, #9

  • 8 Айде бе

    7 3 Отговор

    До коментар #7 от "карача":

    Давай с твоята? Не я виждам?
  • 9 тони

    6 16 Отговор

    До коментар #7 от "карача":

    Съвсем си му е точна математиката. Само не съм съгласен, че ДВГ гори 700мл на час. Ако е пуснат климатикът, разходът скача двойно. Така, че един резервоар ще замине за 30-40 часа. Докато електричката спокойно ще изкара 80 часа

    Коментиран от #10, #23, #31

  • 10 Айде бе

    9 5 Отговор

    До коментар #9 от "тони":

    Около 700 мл е със загрял мотор и без климатик (климатика не работи при температури под 2 градуса, изключва се), с климатик е около 900 мл, на място със загрял мотор! На студен мотор, разхода е над 1 литър, като при старта е и над 2 литра, всичко е разход за час!
  • 11 гост

    8 4 Отговор

    До коментар #3 от "Пилот на Ферари":

    Купрата е чист електромобил и е "издънка" на издънката ID 3 !! Ще види награда , ама друг път ! А Гоуфо го търси вече по музеите и в Перник , другите луди да се занимават с него свършиха , то даже Фолксваген смята да го пенсионира !
  • 12 САТЪРА НА ХАНА

    12 3 Отговор
    НИТО ЕДНА ОТ ТИЯ КОЛИ НЕ МЕ ПРИВЛИЧА СЕКСУАЛНО
    .......
    ТЕ ПОЧНАХА ДА СИ ПРАВЯТ КЛАСАЦИИТЕ КАТО ВЪВ ФЕРМАТА - ГЕЙОВЕ , ЛЕСБИЙКИ , ХАХОВЦИ И ПРОЧИЕ СЕ САМОРЕКЛАМИРАТ
  • 13 Moля

    15 2 Отговор
    Купете си каквито коли искате и не дрънкайте глупости . Може би не знаете, че има различен клас коли и сравненията ви са доста глупави.На моя дизел резервоара събора 95 литра така.че почвайте да изчислявате на ново

    Коментиран от #14, #20

  • 14 Айде бе

    6 10 Отговор

    До коментар #13 от "Moля":

    Ами има и коли със 150 кВч батерии!

    Коментиран от #15

  • 15 Киркор

    10 4 Отговор

    До коментар #14 от "Айде бе":

    Твоята с какви батерии е,колко квч?
    Знаеш ли някой да е прекарал 3 денонощия в колата си?

    Коментиран от #16, #17

  • 16 Айде бе

    6 4 Отговор

    До коментар #15 от "Киркор":

    Бьорн Ниланд!
  • 17 Айде бе

    6 2 Отговор

    До коментар #15 от "Киркор":

    И да допълня, аз спор не съм захващал! Некомпетентния ти колега в коментар 2 го започва, а като започнеш, трябва да си подготвен!
  • 18 Нищо чудно

    3 4 Отговор
    От обратно , какво да очакваш!
  • 19 Klasika

    5 1 Отговор
    Е как няма да е само един?!? Аз даже се чудя как и той е там?.... Това е като ваксините!!!!!! Пълна доминация на великите конгломерация и корпорации чрез дезинформация и манипулация ,натиск и сплашване и подкупи най-вече на всички държащи информационните технологиии научните институти за изкривяване на реалностите и създаване на робски виртуален свят!!!! Както ваксините са вредни,но ще ни носят до спукване с всички възможни средства,така и ел.боклуците замърсяват тотално околната среда,но поради някаква причина,а то е ясна!....,искат насила да ни поробят с тез две немислими неща и с уж зелената сделка и случайно покачването на цените....- и както е казал Шерлок Холмс:" когато се съберат много случайности ,ставам много подозрителен защото е точно обратното на това което ми вменяват ,че е това което се вижда толкова елементарно скроено."..... Това е! Спасението е на абордаж за свобода!
    .

    Коментиран от #21

  • 20 Като каза за резервоара

    5 2 Отговор

    До коментар #13 от "Moля":

    Да беше казал и какъв е двигателя. Защото големи резервоари се слагат на големи двигатели, които не харчат по 700 милилитра на час на празен ход. И сметката ще излезе същата. Единственият вариант един резервоар да изкара повече е, ако имаш нафтова печка.

    Коментиран от #32

  • 21 Точно обратното е

    3 6 Отговор

    До коментар #19 от "Klasika":

    Защо мислиш че 100-годишните са се вкопчили в ДВГ като удавник за сламка? Погледни една Toyota която си призна, че е финансирала фалшиви изследвания за вредата от електромобилите, защото искала да спаси японската икономика. Забележи, че ще спасява икономиката а не екологията. Тоест двигателя с вътрешно горене продължава да съществува само по икономически причини и тези икономически причини въобще не са в полза на клиента, а на производителя който ги налага и не иска да се откаже от тях.

    Както виждаш, много клиенти вече се хвърлиха на абордаж за свобода и си купуват Тесла, въпреки че за нея не дават субсидии, а ги дават на 100-годишните. Собствениците им изведнъж започват да се чувстват свободни от сервизното обслужване, на което стават роби с покупката на автомобил и свободни от петролната мафия, която еднолично им диктува на каква цена ще зареждат и реално нямаш избор, защото навсякъде цените са еднакви.


    Зелената сделка дава свободата на всеки един човек сам да произвежда тока и да го продава, като отменя и монопола на енергийната мафия.

    Искрено се надявам скоро някой да вземе и монопола на фармацевтичната мафия и да даде свободата на хората дали да рискуват да умрат от коронавирус или да умрат от ваксина. Голяма част от тези, който си купуват електромобили са твърдо против ваксините именно защото обичат свободата на избор и са против монополистите.
  • 22 смях

    3 1 Отговор
    Не са сложили Тесла, познайте защо :)

    Коментиран от #24

  • 23 Иво

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "тони":

    Защо включваш климатика само на двг-то? При електричката да не се охлажда с магия? И там трябва да работи компресор. То се е видяло, че това ще да е бъдещето, но има още много проблеми за отстраняване и ток за произвеждане.

    Коментиран от #25

  • 24 Не е смешно

    1 3 Отговор

    До коментар #22 от "смях":

    Аз знам причината и ще ти я кажа, но ми е много любопитно, какво се върти в главата ти като причина за липсата на Тесла в класацията? Иначе причината е прозаична и няма повод за смях или каквато и да е друга емоция.
  • 25 Абе умнико.

    4 2 Отговор

    До коментар #23 от "Иво":

    Нали климатика е единственият консуматор, който смятат всички в случая? Докато си стои на червено, електромобила не харчи нищо, за разлика от ДВГ който харчи гориво на празен ход и за целта са измислени старт-стоп системи. А климатика се задвижва от двигателя, както и парното на автомобила работи с отпадната топлина от ДВГ, така че ако не искаш да умреш от жега или студ в задръстването, двигателят трябва да работи и да изключиш старт-стоп системата.
  • 26 Факт

    0 0 Отговор
    Чия е собствеността на батерията!?

    Коментиран от #27

  • 27 Егати глупавия въпрос

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "Факт":

    Батерията е собственост на този който я плати. Да не мислиш че ще ти вземат парите за Тесла, а батерията ще остане тяхна собственост?

    Мисля че единствено НИО имат опция да ползваш батерия под наем, защото предлагат замяна на изтощената батерия със заредена за десетина минути, но там е логично, защото ще е глупаво да си оставиш чисто новата изтощена батерия и да ти дадат заредена втора употреба на 5 години. Но това е само частен случай изключение от правилото.
  • 28 TSLA®

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "Директора":

    Недей да пускаш парното, другарю водач, светът има нужда от образовани и грамотни хора, не биомаса, генератори на фасове и фекалии.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Чукач на номер 5

    9 1 Отговор

    До коментар #5 от "шаежшажяа":

    М42 D20 - 150 к.с. 65 лтр. Нафта в резервоара - 750-790 градско... С твойте Ел.моторчета си 300 км. А зимата 150... :-) и като си без гараж и заряда станция, си солист на дудука в духовният оркестър на Долно Уйно, Трънска околия :-)
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 BENZIN

    5 1 Отговор

    До коментар #20 от "Като каза за резервоара":

    А кой е изчислил че ДВГ гори 700 мл. на час при свободен ход, инжекцион електроника да ви говори нещо?Ел. агрегата ми ХОНДА може да ви помогне да се стоплите,дори да заредите Теслите със много малко гориво!

    Коментиран от #33, #34

  • 33 Айде бе

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "BENZIN":

    Кой е изчислил? Ами борд компютъра ти го показва бе! Имаш ли кола? Влизаш на моментен разход и когато стоиш на място ти показва литри на час! Големи специалисти сте ейййй! Направо ужас, ма компетентни!

    Коментиран от #35

  • 34 Айде бе

    4 1 Отговор

    До коментар #32 от "BENZIN":

    Чакай да ти допълня, че може и това да не знаеш - моментния разход не е средния разход! Ако не знаеш и това какво е, пак питай! 😂
  • 35 ДА БЕ

    4 1 Отговор

    До коментар #33 от "Айде бе":

    Да имам борд компютър но на свободен ход не показва нищо (---- )това показва,да приемам ли че не гори?

    Коментиран от #36

  • 36 Айде бе

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "ДА БЕ":

    Ами смени на моментен разход! Ти гледаш среден разход! На каква кола е това?