Отговор на този въпрос дава един анализ на JD Power, от който можем да си направим някои краткосрочни извода по темата. Що се отнася до предходните няколко месеца, то цените на автомобилите - нови и употребявани - това лято скочиха заради силното търсене и ограничените наличности, причинени от недостига на компютърни чипове и други резервни части, които ограничиха производството.
Недостигът бе допълнително засилен от компаниите за коли под наем, които продадоха около една трета от своите автопаркове през първите месеци на пандемията, когато пътуванията почти спряха. Тези компании обикновено са основен източник на доставки на употребявани автомобили.
Повишаването на цените на автомобилите е основен фактор предвид общото покачване на разходите за живот, измерено чрез индекса на потребителските цени , основния индикатор на инфлацията.
Сега е възможно цените на автомобилите да са достигнали своя връх - докладът на CPI от вторник, касаеш месец август тази година показва, че цените на употребяваните автомобили се понижават с 1,5% спрямо юли, въпреки че все още са по-високи с 32% спрямо година по-рано.
Докато цените на новите автомобили се повишават само с 1,2%, което е най -ниският темп на увеличение от април. Други сравнителни анализи за цените на автомобилите също показаха, че те ще достигнат най-високите си стойности в края на лятото.
Никога досега не е имало подобно нещо, казва Дейвид Парис, старши мениджър по пазарни анализи за JD Power. "Определено виждаме, че цените на употребяваните превозни средства продължават да се покачват и това ще продължи поне още два до три месеца. Все пак обаче има някакъв таван, но точни прогнози не могат да се дадат. Това е неизследвана територия."
По всичко личи, че тенденцията за продължаващ ръст в цените ще продължи още известно време. Колко обаче - не е ясно. Всичко зависи от производството на нови автомобили, което към момента се бави заради недостига на чипове. Вследствие на него пазарът на употребявани автомобили също изпитва дефицит, тъй като хората не продават колите си, тъй като не могат да си купят нови. Това води до повишаване на цените и в сектора "употребявани автомобили".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БАЙ Х@Й ‼️
Коментиран от #2
10:38 16.09.2021
2 fon4o
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Абе карай ново, хвали старо, са казали хората.. В България трябва да приемем, че светът не свършва до 1.9 ТДИКоментиран от #3
13:01 16.09.2021
3 Смеххх
До коментар #2 от "fon4o":
Със сигурност и светът не свършва с 1.0 битурбо 150 коня нали?Коментиран от #4, #7
13:03 16.09.2021
4 фо4но
До коментар #3 от "Смеххх":
Че кой те кара да си купуваш 1.0 турбо.. Ето например новата Октавия.. Има я с 1.0 мотор, ама ако искаш да ти е бърза има и 2.0 турбо 245 коня.13:19 16.09.2021
5 ВикиЛексъсВарна
20:50 16.09.2021
6 Павел Пенев
22:05 16.09.2021
7 Е там може и да свърши
До коментар #3 от "Смеххх":
Е тук може и да свърши :)07:34 17.09.2021
8 Волвар
Електричките са прекалено скъпи и неизпипани.
Изпилените турбинарки до 1.4 са ненадеждни тийнейджърски автомобили.
Старите автомобили от 2+литра, които винаги са били моят избор, или твърде остаряха, или са с автомат, или са прекалено скъпи. Не ми се дават 15-25 хиляди за Волво с Евро4 и МСК.
Коментиран от #9
23:19 17.09.2021
9 РЕСПЕКТ
До коментар #8 от "Волвар":
Хаха " или са с автомат " вика :))) - айде обясни сега ,какво има , ако са автомат ,че не ни стана ясно ?21:22 21.09.2021