Продажбите на леки автомобили в Европа (26 европейски пазара, наблюдавани от JATO Dynamics ) се борят да се възстановят до нива преди пандемията. На този етап обаче пазарите все още не могат да се възстановят от последствията, причинени от пандемията.
През юни тази година са регистрирани почти 1,27 милиона нови автомобила (с 13% повече спрямо предходната година), но това все още е значително по-малко от 1,47 милиона през 2019 г. и 1,6 милиона през 2018 г.
От друга страна, plug-in хибридните автомобили се продават все по-добре. С около 230 000 бройки през юни и рекорден пазарен дял от 18,5% (спрямо 8,2% преди година)!Изцяло електрическите автомобили обаче се продават повече от plug-in хибридите:
BEVs: 126 000
PHEV: 104 000
Общо: 230 000 ( 18,5% пазарен дял )
Топ 10 на най-продаваните модели
Според данните на JATO Dynamics , най-продаваните електрически автомобили през юни са: Tesla Model 3, Renault ZOE, Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4 и Skoda Enyaq iV.
Интересно е, че сред plug-in хибридите, Ford Kuga PHEV е номер едно за пореден месец и уверено върви по пътя си, за да стане вероятно най-продаваният PHEV за 2021 година.
И още нещо любопитно. Tesla Model 3 всъщност е вторият най -продаван автомобил като цяло, независимо от задвижването и с 25 697 продадени бройки, той не е далеч от лидера Volkswagen Golf (27 247).
Golf е следван от Tesla Model 3, която регистрира 25 697 бройки, като общо за годината досега достигна 66 350 броя, което я прави най-популярният електрически автомобил в Европа и 25-ият най-продаван модел в общата класация до юни.
Най-евтината Tesla e най-продавана в Австрия, Норвегия, Швейцария и Великобритания и попадна в топ 10 в Дания, Франция, Германия, Ирландия, Люксембург и Швеция.
Що се отнася до сегментите на най-продаваните автомобили в Европа, то кросоувърите са еднолично начело, при това с голяма преднина пред субкомпактните модели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мъка мъка
C класа дизел (2001-2004)
Е46 дизел (2000-2003)
GOLF 4 TDI
11:58 13.08.2021
2 Драг
Коментиран от #5, #6, #7, #9, #11, #12, #15, #20, #31, #32, #33, #34, #35, #36, #37, #38, #39, #40, #41, #42, #43, #44, #45, #46, #47, #48, #49, #50, #51, #52, #53
12:17 13.08.2021
3 Шиши бакшиши
12:20 13.08.2021
4 Е няма нищо!
Хайде сега погледнете кой сегмент е най-продавания в Европа - SUV сегмента заема 44% от пазара, а сегмента в който е Тесла модел 3 заема само 7% от пазара. Кой ли ще е най-продавания автомобил в Европа и то не само в последните месеци на тримесечието, когато Тесла модел У, започне да се произвежда в Берлин и има достатъчно количество за продажба в Европа и то на по-ниска цена от модел 3, който ще продължи да се внася от фабрики извън Европа и да плаща както за транспорт така и вносни такси? Май въпросът е риторичен!
Коментиран от #8
12:23 13.08.2021
5 bbbbggggg
До коментар #2 от "Драг":
И повишение на броя на пожарите :D12:24 13.08.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Драг
До коментар #4 от "Е няма нищо!":
Въпросът наистина е реторичен когато видиш продажбите за юли!!!! Ама вие правите една грешка пак и пак и пак. Вземате най добрият месец и екстраполирата на базата на него. Що не вземеш юни и юли тогава ще се окаже че септември Тесла ще продаде 0 бройки:)).И умните хора грешат, но после си вземат поука а глупавите повтарят грешките пак и пак и пак.
Коментиран от #10, #13
12:35 13.08.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Глей ся
До коментар #8 от "Драг":
Значи, трябва за Америка да вземем продажбите за които ще бъдат за цялата година, да са продажби на първите 6 месеца! Защото Модел 3 SR+ е разпродадено цялото годишно производство! Както разбираш, колите са продадени, но все още не произведени! Така, че данните на регистрация също не са реални, защото са данни на производство а не на търсене!Коментиран от #16
12:47 13.08.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Научи се да четеш! Дали е грешка!
До коментар #8 от "Драг":
"Щом ЮНИ месец Тесла модел 3 не е бил най-продавания автомобил в Европа, а само на второ място след golf, през септември може и golf да задмине....Кой ли ще е най-продавания автомобил в Европа и то не само в последните месеци на тримесечието, когато Тесла модел У, започне да се произвежда в Берлин и има достатъчно количество за продажба в Европа"Край на цитата. Дали допускаме една и съща грешка отново и отново? Към момента има най-много продажби сред всички автомобили само в края на тримесечието по логистични причини и проблеми с веригата за доставки. Как ще коментираш, че от китайската фабрика за юли месец са произведени 30 хиляди броя, а са продадени по-малко от 10 хиляди? Дали тези 20 000 броя няма да се появят в продажбите на август месец, когато пристигнат корабите? Толкова ли сложно ти звучи, че вече за десети път трябва да ти се обяснява?
Колко пъти трябва да ти се обяснява, че дори търсенето да е за милион на месец, от тази фабрика няма как да продадат повече от 30 хиляди броя колкото са им производствените възможности, които трябва да разпределят между Китай и Европа? Единствения вариант за повече продажби, е повече производство ДРУГ НАЧИН НЯМА! Защо иначе смяташ че германците със зъби и нокти правят всичко възможно да отложат стартирането на производството в Берлин, въпреки че от няколко месеца вече, голяма част от машините чакат разрешение за пробно тестово производство за настройки? Много добре знаят какво ще последва СЪС 100% СИГУРНОСТ
Коментиран от #14
13:00 13.08.2021
14 Драг
До коментар #13 от "Научи се да четеш! Дали е грешка!":
Хубаво дай да видим Януари-Юли и пак ще говорим. Дори Януари-Юни всичко се променя апък Януари - Юли разликата е драстична. Как може да вземаш само един месец за ориентир. Добре вземи тогава юли.И да ти обеснявам зомбито не може да разбере. Поне спри да пишеш с моя ник, жа_лък си не се ли усещаш няма по подло нещо от това!
Коментиран от #17
13:05 13.08.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Дрън-дрън
До коментар #10 от "Глей ся":
По твоята логика пикапът на Тесла има милион и 300 хиляди продажби. А за какво им е всичкото бързане за регистрация в края на всяко едно тримесечие и особено в края на годината. Един автомобил не се води продаден, ако клиента не го е получил лично. Заявките не се броят, дори да си платил автомобила на 100%, както си предплатиха Tesla roadster и сега чакат да им го произведат.Точно затова от фабриката в Китай имат 10 хиляди продажби и 30 хиляди производство. Следващия месец пак ще имат 30 хиляди производство, но 50 хиляди продажби, когато корабът пристигне и клиентите си вземат автомобилите.
Коментиран от #18
13:07 13.08.2021
17 Ами давай де
До коментар #14 от "Драг":
И само юни да вземеш и от януари до юни, Tesla модел 3 е най-продавания електромобил в Европа. Или мислиш нещо различно? Не знам продажбите за юли, но предвид огромната преднина, другите дори да са си удвоили месечните продажби, а от модел 3 да няма нито един продаден, пак не могат да го стигнат. Ако не е така дай цифрите и докажи обратното!Коментиран от #21
13:10 13.08.2021
18 Имах предвид
До коментар #16 от "Дрън-дрън":
Да обясня на драг, че даже и тези продажби които са, също са ограничени от капацитета на производство! Търсенето е по-голямо от капацитета на производство!13:12 13.08.2021
19 Номер1111111111111
13:13 13.08.2021
20 Е стига с тези майки
До коментар #2 от "Драг":
Колко пъти да ти обяснявам, че ускорението не прави автомобила по-опасен и не можеш да блъснеш майките по пешеходните пътеки, дори да завиваш надясно. Дали ще я блъснеш или няма, зависи от задкормилното устройство, а не от автомобила, независимо дали караш bugatti veyron или Toyota aygo.Коментиран от #22
13:13 13.08.2021
21 Драг
До коментар #17 от "Ами давай де":
За електромобил да но далеч назад от другите ДВГ. А ако вземеш Януари-юли дори за електромобил другите го настигат. Рено ще е до него или малко напред. ИД3+ИД4 ще го задминат, Форд матч напредва, хюндай също. Всички бавни се движат напред и настигат Тесла. Дори в Китай ФВ започва да набира скорост всичко с времето си, но аз не искам да се превръщам като теб и да гадая.13:16 13.08.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Qwerty
Коментиран от #25
13:23 13.08.2021
24 Абе не знам кой го е писал
До коментар #22 от "Драг":
Ама това с майките го повтаряш от половин година и спориш с останалите, включително с мен. Дори някой друг да ти е ползвал Ника, не е казал нещо различно. Аз въобще не се впечатлявам, когато объркате някой с мен, който повтаря моите твърдения. Даже започвам да го защитавам, без да се обяснявам, че преди това не съм писал аз.Така че вместо да го псуваш е редно да му благодариш и да го защитиш, след като защитава твоята теза!
Коментиран от #26
13:27 13.08.2021
25 Видяхме де
До коментар #23 от "Qwerty":
Тесла с един-единствен модел, продава повече отколкото всички немски модели заедно. А от другия месец моделите стават 2, макар и с ограничено производство. Когато започне производството на модел У в Германия, само от тази фабрика планират 40 - 50 хиляди броя месечно само за Европа. Ще задминат продажбите и на golf за всеки месец от годината, да не говорим за продажбите на електрички, за които от Volkswagen и да искат да вдигнат производството, няма да има откъде да купят батерии, а Тесла ще си ги произвежда самичка в самата фабрика.Коментиран от #27
13:35 13.08.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Qwerty
До коментар #25 от "Видяхме де":
Кръвта вода не става! Немците ще си търсят Групата! А и качеството + сервиза е от значение!Коментиран от #28
13:41 13.08.2021
28 Дрън-дрън
До коментар #27 от "Qwerty":
Като гледаш класацията, смяташ ли че това което си написал е вярно? Още сега купуват модел на американската марка Тесла произведен в Китай почти колкото golf през някой месеци, а ти ми говориш че когато започнат да произвеждат SUV модела в Германия, произведено от германци, продажбите ще намалеят? Не ставай смешен!Пък и продажбите зависят от производствения капацитет.
14:21 13.08.2021
29 ВикиЛексъс
14:25 13.08.2021
30 Име
15:09 13.08.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Ха-ха-ха
До коментар #37 от "Драг":
Току-що се абонира за зевзеци, които като те видяха как се връзваш, постоянно ще ти ползват Ника, за да се гъбаркат с тебе и с блъскането на майки с бързи автомобили. Абонирах се и за моите бъзици, дори и без да ти ползвам Ника. Успокой се малко! Нито си първия нито ще си последния на който му ползват Ника. Аз затова не ползвам един и същ никнейм и не мисля да ползвам, докато не направят писането с регистрация.15:25 13.08.2021
55 Вярно ли ?
До коментар #53 от "Драг":
23 коментара с псувни по някой който ти е писал с Ника? Вече наистина се абонира за зевзеци!Коментиран от #56
15:30 13.08.2021
56 Драг
До коментар #55 от "Вярно ли ?":
И още сто ще напиша защото става въпрос за принципност. Ти обаче електрика/гост/Ха-ха и хилядата ника с които пишеш не знаеш какво е принципи. Просто престани да пишеш от чужди никове и води конструктивен диалог, ако можеш.Коментиран от #58
15:34 13.08.2021
57 Драг
Коментиран от #59, #60
15:47 13.08.2021
58 Дрън-дрън
До коментар #56 от "Драг":
Това с ха-ха-ха аз го написах, без да се съобразя, че някой пише с този Ник, но абсолютно мисля, че преиграваш. Да не мислиш че е на гост му е много приятно като пишат от неговия Ник за замъци в Норвегия и тесли? Да не мислиш, че някой се вързва, че това наистина го е писал гост? Аз също съм за конструктивен диалог, и както виждаш игнорирам всякакви обиди в мненията, без да им отвръщам, което си е точно отстояване на принципи, че няма да им падам на нивото. Точно пък мен да обвиниш, че ще взема да ти пиша с Ника - твърде далече си от истината! Пък и какъв бъзик може да е това, когато никой освен тебе не може да разбере дали този пост си го писал ти или някой друг, при положение че повтаря твоите думи писани в други теми?Признавам си че първоначално въобще не се усъмних, че си го писал ти, при положение, че веднага хващам когато някой е писал от името на гост или Гост например. Особено ако последния твърди, че ще си купува Тесла или някой от двамата твърди, че е гей.
Коментиран от #61
15:50 13.08.2021
59 Драг
До коментар #57 от "Драг":
Продължаваш да си жалък електрика/гост Ха-ха нека всички да те видят. Давай пиши. Пиши си за перпето мобиле за енергия от етъра, за електрички които преодоляват гравитацията, за безплатен ток, за това как квч било мощност а КВ било енергия и т.н. неграмотноста ти няма край аааа кажи и как с кола ще се качиш на един хълм и ще се спуснеш и ще произведеш повече енергия отколкото изразходваш :)).15:54 13.08.2021
60 Познах
До коментар #57 от "Драг":
Почна се! Мога да се закълна в каквото кажеш, че този пост не съм го писал аз. Не мога да се закълна, но съм 99% сигурен, че не си го писал и ти.15:54 13.08.2021
61 Драг
До коментар #58 от "Дрън-дрън":
Кое от твоето аз???? Хайде стига то в България има един човек който е неграмотен и жа_лък като теб няма други! Просто престани и си пиши с един ник за да става някакъв спор и после да не се измяташ ааааа аз не бях това друг беше.Коментиран от #62
15:56 13.08.2021
62 Не си познал
До коментар #61 от "Драг":
Няма да влизам в обяснителен режим. Кой разбрал разбрал. Дадох ти приятелски съвет, като човек минал по тоя път, ако искаш го приемай, ако искаш недей. Колкото повече задълбаваш в темата, толкова повече отсрещна реакция ще получаваш. Аз приключвам по тая тема за твое добро. Даже ще подмина лъжливите ти твърдения в мнение 59, въпреки че много добре знаем кой твърдеше, че калориите на горивото се превръщат в киловати и в мощност.Коментиран от #63
16:03 13.08.2021
63 Драг
До коментар #62 от "Не си познал":
Аз не съм спорил по тези неща, но щом ти така правиш да видиш всеки може така. Другият път като пишеш с чужди никове си помисли. Сега заради теб цялата тема се обезмисли.Коментиран от #64, #73
16:06 13.08.2021
64 Хайде сега по темата
До коментар #63 от "Драг":
Оправдаха ли се ти се очакванията за продажбите на Тесла модел 3 и конкурентите Volkswagen id3 и Volkswagen id4, дори когато става въпрос само за Европа, където е логично вторите да се продават повече. Ако отчетем продажбите в световен мащаб, положението за Volkswagen ще стане съвсем трагично. Субсидиите на които преписвате високите продажби на Тесла, в случая въобще не са в полза на Тесла, защото заради високата си цена не навсякъде получава субсидии, а в Щатите въобще за нито един автомобил, а 100% от автомобилите на Volkswagen получават 7500 долара държавна подкрепа. Каква според тебе е причината да изберат по-скъпия автомобил, който според тебе е и по-некачествен от Volkswagen?Коментиран от #65
16:10 13.08.2021
65 Драг
До коментар #64 от "Хайде сега по темата":
Причината е защото тесла са изключително мощни коли и са направени само и единствено да газят майки и деца по светофарите, а и къде ще ги караш толкова бързо като на всякъде имаш ограничения. Ставаш смешен, на никой не му трябва толкова бърза кола.16:21 13.08.2021
66 Драг
Коментиран от #67
16:25 13.08.2021
67 Не обръщай внимание на трола
До коментар #66 от "Драг":
Говори по темата. Както виждаш от написаното си личи и кой го е писал, дори когато аз пиша с заглавия на мнения, а не с Ник.Та защо мислиш, че толкова хора предпочитат Тесла дори в Европа, вместо да заложат на Volkswagen?
Коментиран от #68
16:59 13.08.2021
68 Драг
До коментар #67 от "Не обръщай внимание на трола":
Не мога да ти дам адекватен отговор. Ще попитам майките на светофара 😀17:40 13.08.2021
69 Дрън - дрън
18:35 13.08.2021
70 Дрън-дрън та пляс
Хайде коментирай как така за изминаването на тези 2 километра, почти през цялото време на таблото се отчиташе отрицателна мощност заради отрицателното ускорение, тези два километра бяха изминати с разход минус 57kWh/100км и за изминаването им беше изразходвана минус 1,1 киловатчаса енергия?
Както виждаш нищо от тези неща не противоречи на физиката и физичните закони, като вашите изчисления за перпетомобиле, които се опитахте да изкарате правилни чрез преобръщането на джаули, които са мярка за енергия и могат да се преобръщат в киловатчаса, а вие ги обърнахте в мощност и киловати и изкарахте че литър дизел има мощност, а не енергия. Покажи ми един единствен човек който обръща джаули в киловати. Виж аз колко отрицателни стойности чието съществуване отричахте ви показах в едно-единствено видео.
Коментиран от #71
19:50 13.08.2021
71 Дрън-дрън
До коментар #70 от "Дрън-дрън та пляс":
Извинявам се не съм отчел че шофьорут е ял боб и така колата е получила реактивна тяга. Това сега го сметнак на една салфетка, къдете бях си издухал сополите преди това.Коментиран от #72, #74
20:03 13.08.2021
72 Дрън-дрън та пляс
До коментар #71 от "Дрън-дрън":
Изключително аргументирано мнение колега, типично в стил Хайл Драг! Браво!20:26 13.08.2021
73 Не ме гледай какво правя
До коментар #63 от "Драг":
Май и твоята стана "не ме гледайте какво правя, а слушайте какво говоря"Обвиняваш останалите, че са обезсмислили темата, но 80% от мненията в тази тема са твои и са чист спам. Нямаш нито едно мнение по темата, но упрекваш останалите, че не пишат по темата. Хич няма да се учудя, ако ти си написал и първото мнение, да се правиш на мъченик!
21:13 13.08.2021
74 Дрън-дрън та пляс
До коментар #71 от "Дрън-дрън":
Колега аз поне ти доказах, че мощноста не се мери в кВ а в конски сили. В киловати се мери енергия.21:19 13.08.2021
75 Така е!
Коментиран от #76, #84
01:05 14.08.2021
76 Така е!
До коментар #75 от "Така е!":
Да доуточня горивото няма мощност и енергия а само маса и обем. Мощност има само тока, пропорционална на честотата.Коментиран от #77, #78, #80
07:04 14.08.2021
77 Хората не са глупави
До коментар #76 от "Така е!":
Много добре знаят, кое съм го писал аз и кой пише глупостите със същия Ник!Спрямо масата или обемът на горивото, може да се изчисли неговата енергия. Тоест можеш да премериш на кантар 1 киловатчас енергия или да я премериш в милилитри.
По този начин турбо обаче измерва мощността и ми се смее, че я смятам в киловатчаса!
Според него 2,5 литра Дизел има 25 киловата мощност, а мощността се измервала в киловати, а не в киловатчаса. Нали точно по този повод се опитваше да ми се подиграваш, че измервам мощността на 2,5 литра дизел в киловатчаса?
10:19 14.08.2021
78 Хайде сега ти кажи за майките
До коментар #76 от "Така е!":
Колко мощни автомобили трябва да се продават, максимум 30 коня и да не вдигат повече от 130 км в час, за да не можеш да превишиш скоростта на магистрала дори по нанадолнището. Ускорение 20 секунди до 100, защото иначе има опасност да убиеш майките с деца по пешеходните пътеки, ако караш по-бърз автомобил?Коментиран от #79
10:21 14.08.2021
79 Хайде сега ти кажи за майките
До коментар #78 от "Хайде сега ти кажи за майките":
И да добавя само карал съм тесла. Като настъпя педала от голямото ускорение 10G припадаш за няколко секунди, но това не е проблем щото автопилота се включва докато се освестиш.Коментиран от #81, #82, #83
10:39 14.08.2021
80 Я кажи и за барабаните спирачки
До коментар #76 от "Така е!":
Викаш караш си със 140 по-натоварената магистрала газ спирачки газ спирачки от София до Бургас и на барабанните спирачки нищо им няма?Няма проблеми казваш на съвременен електромобил с тегло без шофьора и багажа от 1,7 тона, да му сложим едни барабанни спирачки и да го караме агресивно със 140 километра в час?
Коментиран от #85
10:40 14.08.2021
81 Добави нещо и за майките да е
До коментар #79 от "Хайде сега ти кажи за майките":
Тъкмо се включи в дискусията? Колко майки си смачкал, та сега си толкова против автомобилите с голямо ускорение?10:42 14.08.2021
82 Спокойно може да ползваш ДРАГ
До коментар #79 от "Хайде сега ти кажи за майките":
Хората не са малоумни и знаят кой пише, каквото и заглавие да сложиш отгоре. Копирането на ника не помага особено и не можеш да объркаш никого.Само при споменаването на майките, даже няма нужда да пиша какъвто и да е Ник и всички се сещат за кого става въпрос. Като напиша че някой кара перпетомобиле, пак няма нужда от Ник. Пак всички знаят за кой става въпрос. Проглушили сте ни ушите с тези небивалици. Ника можеш да си скриеш, но начина на мислене не можеш. Всички знаят кой борави с грешни цифри.
10:49 14.08.2021
83 Ех ама съм албански реотан
До коментар #79 от "Хайде сега ти кажи за майките":
Най-накрая ти схванах мисълта бе Драг. Значи смяташ че при ускорение се получава 10g и шофьора изпада в безсъзнание и блъска майката с количката докато се освести! Гениално умозаключение! Сега разбрах логиката ти против големите ускорения! Ускорение 10g при тръгване от светофар и завиване надясно на светофара! Е няма как да не си прав, наистина ще бъде изключително опасност за майките с деца и трябва да бъде забранено със закон!Коментиран от #86
10:54 14.08.2021
84 Механик
До коментар #75 от "Така е!":
Горивото няма мощността,а има калоричност,която се измерва в килокалории на килограм.При изгаряне на горивото в двигателя се получава механична мощност в киловати или конски сили.Механична мощност не се мери в киловатчаса.Умните хора са направили таблица,от кое гориво колко киловата мощност може да се получи.Коментиран от #88
11:13 14.08.2021
85 Я кажи за барабанните спирсчки
До коментар #80 от "Я кажи и за барабаните спирачки":
Да се допълня, че барабанните спирачки са много полезни при безшумните електрички. Барабанният звук сигнализира на пешеходците че наближава МПС.Коментиран от #87
11:15 14.08.2021
86 Ех ама съм албански реотан
До коментар #83 от "Ех ама съм албански реотан":
Да добавя хванах те в лъжа понеже Тесла не може да ускорява с 10 G а само до 9.5G.Коментиран от #89
11:18 14.08.2021
87 Така е!
До коментар #85 от "Я кажи за барабанните спирсчки":
Е как да няма горивото мощност, бензина има мощност 10квч, нищо не разбираш а спориш.11:20 14.08.2021
88 Хайде още един
До коментар #84 от "Механик":
Тези килокалории на килограм в киловат или се обръщат или в мощност? Според мен в мощности в киловат часа а според тебе?Каква мощност ще получиш от 2,5 литра дизел, който има енергийно съдържание 25 киловата часа, може да разбереш единствено и само ако знаеш за колко време ще бъде изгорено това гориво. Ако не знаеш времето, не знаеш и мощността, защото мощността се получава когато разделиш енергийното съдържание 25 киловатчаса, на часовете за които е изгорено, които в конкретния случай са два часа и чак тогава можеш да получиш мощност 12,5 киловата.
Ако тези 2,5 литра са изгорени за половин час, мощността ще е 50 киловата. Както виждаш едно и също количество гориво и много различни мощности в зависимост от времето на изгаряне.
Коментиран от #90, #92
12:00 14.08.2021
89 Кажи бе Драг
До коментар #86 от "Ех ама съм албански реотан":
Кажи за майките и количките които биват ежедневна убиване от бързите автомобили които трябва да бъдат забранени със закон?12:02 14.08.2021
90 Лапсус
До коментар #88 от "Хайде още един":
"Според мен в мощности в киловат часа а според тебе?"Това да се чете "Според мен е енергия в киловат часа, а според тебе?" Грешка в бързането.
Коментиран от #91
12:04 14.08.2021
91 Хайде още един
До коментар #90 от "Лапсус":
Механик ама на тротинетки. Енергията се измерва в кВ а мощноста в конски сили. Вземи ги научи тези дименсии да не ти се смеят децата!12:38 14.08.2021
92 Механик
До коментар #88 от "Хайде още един":
Колата ми има 100 киловата мощност,мога да ти го преизчисля и в конски сили.Механична мощност не се измерва в киловатчаса,а в киловати.Бъркаш енергия и мощност.Енергията е в киловатчаса, мощността в киловати.Не съм виждал мощност на кола да е дадена в киловатчаса.На Марс може да си измерваш мощността и в други единици,щом си от сектата на Мъск.Коментиран от #93, #94
13:10 14.08.2021
93 Е така де!
До коментар #92 от "Механик":
Кой ти говори за мощност на колата, когато спорът е В какво се измерва енергията на горивото? Според турбо, тя се измерва в киловати в конски сили. 2,5 литра гориво според него има 25 киловата мощност, а според мен има 25 киловатчаса енергия. Кой е прав според тебе? 2,5 литра на 25kw ли се равняват или на 25 киловатчаса?13:15 14.08.2021
94 Дрън-дрън
До коментар #92 от "Механик":
Колегата е прав как ще смяташ мощност в кВ че и ще преизчисляваш в конски сили. Киловатите може да ги обърнеш в калории евентуално. Мощноста да не ти е енергия да я обръщаш от един вид в друг осъзнай се малко излагаш се!Коментиран от #95, #96
13:19 14.08.2021
95 Ха-ха-ха
До коментар #94 от "Дрън-дрън":
Най-после един умен човек! Имаш поздравления от мен.Коментиран от #97
13:22 14.08.2021
96 Гост
До коментар #94 от "Дрън-дрън":
Мощността на всички коли се измерва в Киловати, включително и електрическите.Коментиран от #98
13:31 14.08.2021
97 Гост
До коментар #95 от "Ха-ха-ха":
Многониковото включи фабриката за коментари с няколко ника.Коментиран от #99
13:33 14.08.2021
98 Дрън-дрън
До коментар #96 от "Гост":
Няма такова нещо от край време в кВ се мери енергия а в конски сили мощност. Осъзнаи се вече, ставаш смешен!Коментиран от #100
13:55 14.08.2021
99 електрика
До коментар #97 от "Гост":
Аз да не съм ти. Аз съм използвал електрика навремето и сега Ха-ха-ха. Кое не ви е ясно мощност се мери в конски сили равна на енергията измерена в кв умножена по времето измерено в секунди. Прочетете си учебника.14:00 14.08.2021
100 Гост
До коментар #98 от "Дрън-дрън":
А в магарешки сили се мери т@пОтият@ на теслю хахах измисли нова тесларска физика.Мощност 1к.с =0,735 квт.Коментиран от #101
14:51 14.08.2021
101 Чук
До коментар #100 от "Гост":
Илк пък 1 квт = 1,36 к.с.10:09 15.08.2021
102 Пирон
Коментиран от #103
11:26 15.08.2021
103 Чук
До коментар #102 от "Пирон":
Мощност в киловатчаса? Един литър дизел=0,85 кг= 10 киловата мощност.Коментиран от #104
17:26 15.08.2021
104 Прав си
До коментар #103 от "Чук":
Сметнал съм за 85 грама, които според умниците тук начело с турбо инженера, смятат че тежи един литър дизел. Сметките ми бяха от преди, когато теглихме на кантара 1 киловат мощност, която тежи 85 грама.Сметките за 1 литър дизел са както каза 850гр, 8598.45Килокалории и 10 киловатчаса енергия, а не мощност. Ако искаш мога да добавя и 36 мегаджаула.
Ако ще смяташ мощност, ти трябва време на което да разделиш енергията, за да стане в киловати.
21:10 15.08.2021