30 Септември, 2021 15:57 18 226 55

Електромобилът с най-голям автономен пробег в света вече е на конвейера

  • lucid motors-
  • air-
  • електромобил-
  • електромобили
Електромобилът с най-голям автономен пробег в света вече е на конвейера - 1

Американският стартъп Lucid Motors започна масово производство на електрическите превозни средства Air (премиум седан). Първите серийни екземпляри от модела слязоха от поточната линия на фабриката, позиционирана в Каса Гранде (Аризона) на 28 септември.

Ще припомним, че прототипът на Air беше показан за първи път през 2016 година. Електрическият автомобил първоначално беше представен като конкурент на Tesla Model S, като залогът беше направен не само заради впечатляващото представяне, но и заради доста повечето лукс в салона.

Lucid Air е базиран на модулната платформа LEAP с плосък дизайн (наричана от специалистите скейтборд). Под пода са монтирани батерии, които захранват много леки (74 кг) електрически двигатели, които могат да се развъртат до 20 000 оборота в минута.

Електромобилът с най-голям автономен пробег в света вече е на конвейера

Air разполага с 32-инчов широкоекранен дисплей, който служи и като цифров инструментален клъстер и като мултимедийна система. Физическите бутони са сведени до минимум - те могат да се видят на подлакътниците на вратите и волана, повечето от функциите са прехвърлени на медийната система.

Разширеният и модернизиран производствен завод (AMP-1) сглобява електрическите превозни средства, докато съседното съоръжение Lucid Powertrain Manufacturing (LPM-1) произвежда всички ключови компоненти, включително електрическите двигатели, тяговите батерии и силовата електроника.

Според говорител на Lucid Motors серийната версия ще разполага със електрически силов тракт със системна мощност 1 126 конски сили. Това ще е т.нар. топ версия Air Dream Edition. Автономният пробег, потвърден със сертификат от от EPA (Агенция за опазване на околната среда на САЩ) e 837 километра.

Електромобилът с най-голям автономен пробег в света вече е на конвейера

Първо се планира пускането на топ версията на Dream Edition, като в САЩ тя ще струва 169 000 долара, тази версия ще бъде пусната в тираж от 520 копия. Малко по -опростената модификация Air Grand Touring (811 к.с., автономен пробег - 830 км) също ще се продава, но производството ѝ ще стартира малко по-късно. Такава кола ще струва 139 000 долара.

Още по -достъпната Air Pure ще започнe да се произвежда, след като получи EPA сертификат. След началото на сглобяването ѝ минималната цена за този електрически автомобил ще бъде $ 77 400. За сравнение, базовата Tesla Model S сега струва $ 91 190.

Към днешна дата Lucid Motors е събрала 13 000 предварителни поръчки за модела Air. През 2023 година заводът AMP-1 трябва да започне и производството на електрически кросоувъри Project Gravity.

Електромобилът с най-голям автономен пробег в света вече е на конвейера

Електромобилът с най-голям автономен пробег в света вече е на конвейера


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 МаКаТа

    40 20 Отговор
    От тази, а и от прикачените към нея статии става ясно, че Тесла вече издиша, ама яко издиша

    Коментиран от #2

  • 2 Komapak

    41 5 Отговор

    До коментар #1 от "МаКаТа":

    И на мен ми харесва повече от Тесла. Цената не, но дизайна, да😜

    Коментиран от #55

  • 3 На теслата дръжката

    18 12 Отговор
    Електричка,ми звучи,като бричка.Не е ли по-добре електричака,някак си по -надежно и тежко ми звучи.И всичките скъпи на вид са,като космически кораби.А бюджетарките приличат на кашон от от пералня.Толкова грозни,че и да ти я подаряват няма да искаш да я вземеш.Добре,че никой не иска да ми подари една.😉
  • 4 ХХХ

    39 2 Отговор
    Колко трябва да работи човек в БГ за да взима такива
    пари, че на 10 год. да си купува такава кола освен
    другите разходи за жилище храна и др. Какъв трябва
    да е този бизнес достъпен за повечето хора?
  • 5 Българина

    25 9 Отговор
    европа е в дълбок сън, а сащ и израел са злите ористници..... ес е безвъзвратно изостанал технологично

    Коментиран от #9

  • 6 Жоро

    17 22 Отговор
    Да си ги карат със здраве тия трамвай,а аз продължам да си карам кията,10 години без никакви дефекти....
  • 7 факт

    21 18 Отговор
    Немските 100 годишни избушляци подсмърчат жално
  • 8 Риналдю

    28 13 Отговор
    Тези играчки за богати служат за изпитателен стенд на новите технологии.Когато това стане по-масово,цените падат и идва наш ред да купиме нещо подобно.Връщане назад няма.Набийте си го в двг кратуните.

    Коментиран от #15

  • 9 факт

    3 8 Отговор

    До коментар #5 от "Българина":

    Германците са изостанали другите не
  • 10 Ваксинчо

    14 14 Отговор
    Не точене зъби няма да ги карате след няколко години ще има половин милиард хора и няма да ходите никъде ще спите където работите вие които останете!

    Коментиран от #42

  • 11 БГ жител

    22 13 Отговор
    При тези цени на тока и с тенденция да става все по скъп...и с такива цени за нова електричка, не виждам стимул и переспектива...
    А сега погледнете пред един жилищен блок или в централна част на град, колко коли има и си представете всички на ток!?! Как се зареждат и от къде толкова елекричество!?! И след пълната забрана на коли с ДВГ, какво ще се случи с тези милиарди коли, къде ще отидат!?! ПЪЛНИ АБСУРДИ !!!
    А сега напишете в гугъл " гробище на електрически автомобили" и вижте в изображения!?! Къде са еко,зелени и тем-подобни организации, където измислят абсурдни закони!?!
    В заключение- нека всеки да си кара каквото иска, щом мине необходимия технически преглед, без забрани за двигатели!!!
    Идеалния човек на бъдещето е: Ваксиниран джендър с електрическа кола...

    Коментиран от #12, #13, #23, #53

  • 12 Смех

    13 5 Отговор

    До коментар #11 от "БГ жител":

    А то щото цената на бензина ме се качва.
  • 13 Образче си

    27 14 Отговор

    До коментар #11 от "БГ жител":

    Преди 120 години прародителите ти са плюели по ДВГ и са обяснявали че от конска каруца по хубаво немъ! Аман от лузъри!

    Коментиран от #17

  • 14 DrivingPleasure

    10 7 Отговор
    Ясно е, че за целта на пропагандата го представяте като "с най-голям пробег" ама може също така, и далеч по-коректно да го представяте и като "автомобилът" с най-голяма батерия ;)

    Интересно по сметките на електрофилите можете ли да изчислите, на едно дизелово голфче ако му удвоя резервоара и минава 3000 км с едно зареждане с колко ще му е паднал разхода на 100 :D

    Коментиран от #18, #20

  • 15 DrivingPleasure

    13 9 Отговор

    До коментар #8 от "Риналдю":

    Ограмоти се, цените на ти талиги няма да паднат! Те вече се произвеждат масово - резултатът е че цените на суровините скочиха между 3 и 5 пъти.
    Изключая електропитеците, всички са единодушни, че цените на тия кочаци ще се изравнят с цените на ДВГ след не по малко от 10 години, но това ще е в следствие на повишаване цената на Конвенционалните с двигател, а не на поевтиняване на батериите!

    ДВГ си отива само в малоумна европа, която за пореден път се самопрострелва и то не в крака ми в главата! Американците за сега дори и V8не мислят да изоставят.
  • 16 Госあ

    6 7 Отговор
    Боклук, еднодневка.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 гост

    18 13 Отговор

    До коментар #14 от "DrivingPleasure":

    С по-голям резервоар ще ти се увеличи теглото а оттам и разхода. Електричките имат предимството да рекуперират (възстановяват) енергия при спиране или спускане. Като добавиш 90% КПД (ДВГ е с 30-45%), то енергията при електричките е 2-3 пъти по-малко от нужната на ДВГ.
    Ако се изгради инфраструктурата за зареждане и сервиз на електричките, то колите с ДВГ ще умрат.

    Коментиран от #19, #21, #29, #38

  • 19 Простотия

    7 4 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Що за простотия е това, колко тежи един резервоар??? А 20 литта гориво?
  • 20 Ъхъ

    11 2 Отговор

    До коментар #14 от "DrivingPleasure":

    Фатката е, че правят голяма като капацитет в по-малка като размер, батерия. Все едно да събереш 60 литра бензин, в 30 литров резервоар! Ще успееш ли?

    Коментиран от #26, #31

  • 21 DrivingPleasure

    13 3 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Интересна логика имаш...
    Значи казваш, че аз носейки примерно 40 литра повече, тоест общо 80 ще имам преразход на енергия, Докато ти носейки половин тон батерия си щял да имаш икономия :)

    Това както и да е, не схвана написаното. "Рекордния" пробек на Луцид идва не от подобрената ефективност - идва от 20те киловата по-голяма батерия спрямо "нормата" на другите играчи, които са с по 100 квч батерии, докато на Луцид е 120 квч.

    Това е еквивалента на увеличеното количество гориво в резервоа, с което ми се вдига пробега, но този пробег не е за сметка на ефективност - напроти право казваш повече тегло, даже по-малко ефективност ще имам... обаче видиш ли при вас точно добавянето на киловати "работи" и викате ура :D

    Коментиран от #22

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Също от бг

    5 9 Отговор

    До коментар #11 от "БГ жител":

    Колкото по-висока става цената на тока, толкова по-рентабилно ще става да си инсталират фотоволтаици хората и предприятията и толкова по-голяма ще става разликата в цената на тока когато пече слънце и когато не пече. И точно тук предимство ще имат електромобилите, защото единствени ще могат да се възползват от ниските цени на тока, защото ти не можеш да сготвиш, стоплиш или изпереш, като се съобразяваш с цената на тока, но един електромобил трябва да зарежда средно веднъж седмично и може да избере да зареди във времето с най-ниска цена на тока, а след това да си го ползва когато е скъп без да зарежда. А слънце пече през по-голямата част от годината. Включително и събота и неделя, когато консумацията е ниска и цените на тока обикновено падат дори и сега.

    Коментиран от #30

  • 24 W.h/kg

    14 1 Отговор
    Енергийна плътност се нарича, ДГ има около 12700 W.h/kg, Li-ion батерии - около 230, т.е. 50 пъти по-малко. Така или иначе разликата е в порядък!
    Затова още няма е-самолети. Трудно вдигат батериите.

    Коментиран от #25, #32

  • 25 хе хе

    5 9 Отговор

    До коментар #24 от "W.h/kg":

    За да излети самолет трябва да бъде ускорен до определена скорост създаваща необходимата подемна сила която би издигнала определеното му тегло за сега непостижимо от батерии но скоро с водород или въглероди на растителна основа но едва ли правиш разлика мецду тях и фосилни горива

    Коментиран от #28

  • 26 DrivingPleasure

    6 1 Отговор

    До коментар #20 от "Ъхъ":

    факта не е в това защото енергийната плътност на батерията продължава да е 2 пъти и половина по-никска от тази на горивото.
    Факта е, че за да получиш по-висок пробег ти трябва повече енергия - и допълнителния пробег е производна не от по-малкото потребление, а от по-големия резерв

    Коментиран от #27

  • 27 факт

    3 9 Отговор

    До коментар #26 от "DrivingPleasure":

    факт е че твърдотелните батерии обезсмислят двг защото имат по-висока енергиина плътност чрез която доближават енергиината плътност на фосилите а ел.двигателят поради по-малките топлинни загуби компенсира и изкарва в нокаут двг
  • 28 W.h/kg

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "хе хе":

    Може би говорим за биоетанол? А самолети с водород вече са летели отдавна (ако се заинтересуваш). И много по-лесно е да търкаляш нещо на колела отколкото да го издигаш във въздуха.
    Статията е за електромобили все пак!
    За рекорден пробег - може да направиш справка какъв автомобил е спечелил XPrize и с какъв двигател е.
  • 29 Turbo

    13 2 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    90% ти е КПД на електромотора.На целия електромобил КПД пада под 70% като прибавиш загубите при зареждане и трансформацията на тока AC-DC-AC докато стигне до електромотора.Отделно прибави и механичното КПД 90%.Ако можеш да смяташ ще получиш общото КПД под 70%.
  • 30 Turbo

    13 1 Отговор

    До коментар #23 от "Също от бг":

    Ако живееш на село и имаш 2дка двор слагай колкото искаш фотоволтаични панели.В голям град в общите части на жилищен блок е мисията невъзможна.Ти тесльо твърдеше,че цената на тока ще пада и даже ще стане отрицателна хахахахаха много си добър в прогнозите хахахахаха

    Коментиран от #34

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Товар

    9 1 Отговор

    До коментар #24 от "W.h/kg":

    Ама едно птиче ми каза че батерии дори не дават да се пренасят като товар на самолет😊. Знаеш ли защо😊?
  • 33 дявола

    7 1 Отговор
    Тези консерви ще ни затрият на цяло като нация
  • 34 Научи се да четеш

    3 13 Отговор

    До коментар #30 от "Turbo":

    Цената на тока пада и ще продължава да пада до нулата и под нея когато пече много слънце и няма консумация. Колкото повече стават фотоволтаиците, толкова повече ще се задълбочава проблема. Колкото повече въглищни централи затварят, толкова повече ще се вдига цената на тока все повече хора ще си инсталират фотоволтаици. А няма значение къде са инсталирани. Дали са на село или в града, енергийната система е обща.

    Коментиран от #35, #36, #37, #39

  • 35 Аномалия

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "Научи се да четеш":

    Бре бре бре доживяхме в Европа септември да няма слънце😊😊😊😊😊. Жив да съм да го видя, иначе нямаше да повярвам😊😊😊.
  • 36 Turbo

    12 3 Отговор

    До коментар #34 от "Научи се да четеш":

    Къде пада цената на тока тесльо хахахахаха само във фантазиите ти.Сметката за ток на фирмата ми е над два пъти по висока за месеца при едно също потребление.Откога ги чакам тези отрицателни цени,пък те вървят все нагоре.Те шофьорите щяха да са отмираща професия,но нещо много се търсят хахахаха не те бива в прогнозите Нострадамус тесларски.

    Коментиран от #40, #43

  • 37 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #34 от "Научи се да четеш":

    Ро6аф,къде видя цената на тока да пада.Пак си гледал наобратно някоя графика.
  • 38 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    КПД на електродвигателя е 90%.На електричката е между 60 и 70 %.Загубите за отопление и охлаждане на батерията и купето, загубите при трансформация на тока много удобно ги забравяш.

    Коментиран от #41

  • 39 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #34 от "Научи се да четеш":

    Днес слънцето доста пече.Къде мога да си получа парите за отрицателната цена на електроенергията?На коя каса,на коя дата мога да си получа парите.
  • 40 Димов

    9 0 Отговор

    До коментар #36 от "Turbo":

    Цената на петрола беше отрицателна за месец през 2020 година.Цената на горивата по бензиностанциите не помръдна.Елетроенергията от фотоволтаика може да ти я изкупят на отрицателна цена,но за потребителя цената няма да е отрицателна.
  • 41 хе хе

    2 4 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    А охлаждането и греенето на купето на двг отде идва според тебе

    Коментиран от #45

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Пак ли пишеш от бъдещето

    1 5 Отговор

    До коментар #36 от "Turbo":

    Това пътуване във времето ти обърква мисленето! Все още не си ми отговорил колко бяха продажбите на Тесла в Европа за септември месец и на кои места бяха нейните модели по продажби? Чакам си отговорите? Сега искам да ми кажеш и колко беше цената на тока, когато построихме нови един-два гигавата фотоволтаични мощности след няколко години? Например каква е цената пролетта през 2025 година, например през великденските празници, ако пече слънце? Мога да се обзаложа и че цената на тока ще е доста по-висока през зимата 2025-а, отколкото беше миналата зима и вероятно ще е по-скъпо дори от тази зима 2021-2022. За енти път повтарям да гледаш цената, когато няма консумация и има свръхпредлагане на енергия. Ножицата между висока и ниска цена ще се отваря все повече и повече дори в рамките на денонощие, а да не говорим за разлика през сезоните или дори почивни и работни дни. Просто за вас все още тока идва от контакта, а правителството определя цената му за година напред. Мислех си че двойната сметка за месеца ще те отрезви да се замислиш какво можеш да направиш, но уви. Явно трябва да стане четири пъти по-висока за да се сетиш. Като стане 10 пъти по-висока, сам ще намериш място за фотоволтаици за безплатен ток поне като пече слънце.

    Коментиран от #44, #46

  • 44 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #43 от "Пак ли пишеш от бъдещето":

    Пак си прекалил с забранените субстанции.Щом започна да виждаш бъдещето и ти се привиждат фотоволтаични панели по покривите хахах
  • 45 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #41 от "хе хе":

    Отоплението на купето идва от охладителната система на автомобила и тогава кпд на двг се повишава.При електромобилите охлаждането на батерията и отоплението на купето да си чиста загуба.
  • 46 Откачил

    5 0 Отговор

    До коментар #43 от "Пак ли пишеш от бъдещето":

    Каква Е цената през пролетта на 2025😊😊😊😊😊. Човече спри с хапчетата ти от бъдещето ли идваш??? Цената на мегават днес е над 300 лв това добре ли е??? Пробвай да зареждаш колата с ток от свободният пазар и после прави сметки. Оооооо забравих имаме КЕВР който държи умишлено цената ниска да фалира НЕК.

    Коментиран от #47

  • 47 Въобще не съм откачил.

    2 5 Отговор

    До коментар #46 от "Откачил":

    Турбо най-редовно пътува във времето и твърди че неща които са изобретени преди 30-40 години не съществуват, ако днес му говориш какво според тебе ще се случи след 10 години, утре вече те пита защо още не се е случило. Последната издънка беше преди десетина дни, когато вече знаеше колко са продажбите на Тесла за септември месец въпреки, че тези данни би трябвало да излезнат около 28 октомври 2021 година, но той вече ги знаеше. В предишния си пост говори за неща, който би трябвало да се случат през 2025 година, но той вече знае каква е цената на тока тогава и спори сякаш това вече се е случило. Има и други издънки с времето, като например изминаване на 100 километра за един час при положение че се движи с 50 километра в час. Твърди че през 2000-та година вече е качил двд-тата на тавана защото им било отминало времето и когато дивидитата и видеокасетите са се давали под наем, минималната работна заплата била няколко хиляди лева. Въобще стане ли въпрос за време, турбо обикаля из годините, все едно ходи до магазина за цигари. За него физичните закони не съществуват и не ги признава. Затова го питам от любопитство за бъдещи събития, защото им е съвременник и вече ги е изживял!

    Коментиран от #48

  • 48 Откачил

    5 1 Отговор

    До коментар #47 от "Въобще не съм откачил.":

    си напълно то е ясно 😃😃😃Спирай хапчетата и не прехвърляй вината на Турбо.Вживяваш се нещо като визионер,но не ти се получава.Коментарите ти са само за подигравка.

    Коментиран от #49

  • 49 Какъв визионер съм бил?

    2 4 Отговор

    До коментар #48 от "Откачил":

    Говоря ти за днес например. Ето ти цените на тока на борсата за 1 октомври 2021 година, тоест цените за днес.

    Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа ) от 328.60 лв. за MWh и количество от 60 243.10 MWh с ден за доставка 1 октомври 2021 г., сочат данните от търговията....Най-високата цена на електроенергията търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната в 20 - 21 часа – 440.00 лв. за MWh при количество от 2393.4 – 2364.3 MWh. Сутринта в 08 часа също е отчетена високата цена от 429.58 лв. за MWh (2635.5 MWh), а в 09 часа – 426.33 евро за MWh (2777.3 MWh).

    Тоест един киловатчас струва 44 стотинки без ДДС, без такси за пренос и разпределение, без такса задължение към обществото и т.н.

    Ето какви са цените в другите държави, като може да обърнеш внимание на цената в Германия, където има най-много ВЕИ.


    Постигнатата цена на БНЕБ е значително над стойността, отчетена на електроенергийните борси в Румъния и Унгария (OPCOM,HUPX) – 143.14 евро за MWh. Както и от тази в Сърбия – 148.32 евро за MWh. Много по-висока е и от постигнатата цена на електроенергийната борса в Германия – 100.33 евро за MWh
  • 50 Хайде сега малко визионерство

    1 4 Отговор
    Ако цените се задържат такива - около 60 стотинки за киловатчас, колко време мислиш, че ще му отнеме на българина да се сети, че енергията от слънцето е безплатна, а оборудването за преобразуването на слънчевата енергия в електрическа вече е толкова достъпно като цена и технологични възможности, че всеки може да си го инсталира включително на терасата без бюрократични разправии. Да не говорим за тези които живеят в къща или имат достатъчно място върху производствените постройки, а цената на продукцията им зависи пряко от цената на електроенергията.

    Цената на сравнително малка централа е около 800 лв за 1kWp , която за територията на България произвежда 1,3 мегаватчаса енергия годишно. Ако ще я купуваш от енергото, тези 1,3 мегаватчаса по 600 лв за мегаватчас, ще ти струват 900 лв. Тоест фотоволтаиците още първата година ще са ти останали безплатни, а след това още 25 години ще ползваш абсолютно безплатна енергия когато пече слънце. Просто няма шанс цената на тока да се задържи толкова висока. Не е нужно да си визионер, а да имаш поне две гънки в мозъка, за да го разбереш. Предприятията масово си монтираха фотоволтаици още на 30 стотинки за киловатчас - 300 лв за мегаватчас крайна цена с всички такси която им се струваше скъпа.

    Коментиран от #52

  • 51 Кико

    1 0 Отговор
    Право на коментар, само от Триъгълника; Перник, Станкето, Радомир! Само те знаят как се въртят колетията правилно!
  • 52 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #50 от "Хайде сега малко визионерство":

    Знаем те отлично какъв визионер си.Тесла кога щеше да започне производството на Семи, Сайбъртрък и Роудстъра?Цените на Тесла и тока нали щяха да вървят само надолу?Случва се точно обратното.Нещо не ти се сбъдват прогнозите.Ако с това си изкарваше хляба досега да си умрял от глад.
  • 53 РЕАЛИСТА

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "БГ жител":

    БРАВО. МНОГО СИ ПРАВ.ВАКСИНИРАНИ ДЖЕНДЪРИ С ЕЛЕКТИЧКА.
  • 54 мамун

    0 0 Отговор
    Ес не е изостанал ами интереса
    клати феса всичко е за пари
    или за много пари
    90 бона за електрокар са много
  • 55 Алекс

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Komapak":

    Живот и здраве да им по тръгне бизнеса и да имат стабилна поточна линия, тогава и цените ще паднат. И не само техните но и на други производители. Колкото повече конкуренция толкова по ниски цени, за съжаление и качеството пада, но е друга тема.