Базираната в Хонконг компания Desten Group се подготвя за революция в областта на батериите и електромобилите, като цяло. Първата стъпка е предстоящото тази седмица представяне на прототип на 900 киловата високоскоростна станция за зареждане в Джакарта, Индонезия. За да се зареди батерията на електрическия автомобил Piech GT - именно той ще използва технологията Densen - необходимото време е... само 4 минути 40 секунди.
Досега Densen работи само със сухи цифри и гръмки изявления. За батерията, създадена от компанията, се твърди, че има фундаментално различен химичен състав, работи в широк температурен диапазон и има висока термична стабилност. Дори при зареждане с ток от 10C (тоест десет пъти по-висок от номиналния капацитет в ампер -часове), батерията се загрява само с 15 градуса по Целзий - и това е постигнато без използване на сложна система за течно охлаждане, уверяват разработчиците .
За да демонстрира технологията, Densen изгради прост прототип. Както беше планирано, отсъствието на каросерия ще направи възможно да се видят компонентите на системата за високо напрежение. От компанията твърдят още, че след 3 000 цикъла на презареждане батерията запазва до 80 процента от стойността на SoH (състояние на здраве)-условен показател за състоянието на батериите.
Специфичният капацитет към момента е малък - малко повече от 160 ват-часа на килограм, както при натриевите йонни батерии CATL (средно при 285 Wh за литиево-йонни източници на енергия). Но този недостатък се изравнява с поддръжката на свръхбързо зареждане с капацитет 900 киловата, което е много повече от терминала Terra 360, представен от ABB, станцията Repsol (450 kW) или GAC (500 kW).
Подробности за "ултразарядното устройство" също се пазят в тайна. Съдейки по информация от уебсайта на Desten, зарядното ще има специална буферна батерия. Всъщност зарядното ще издава максимална мощност и след това бавно ще се зарежда от мрежата с високо напрежение. В допълнение, буферът теоретично може да се използва в обратна посока за изглаждане на пиковете на натоварване. Desten ще покаже всички събития в столицата на Индонезия тази седмица, а след това ще се отправи на турне в Азия, Близкия изток, Европа и Северна Америка.
Батерията на Densen ще бъде първата, която ще тества Piech GT, спортен автомобил, построен от сина на Фердинанд Пиех. Двувратката има класически пропорции, автономен пробег от 500 километра, три електродвигателя със системна мощност от 612 конски сили и впечатляваща динамика на ускорението - до сто за по -малко от три секунди. Цената на електрическата кола, чието зареждане ще отнеме същото време като пълненето на резервоар на обикновена кола, е 170 хиляди евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 А краварите
Коментиран от #34
15:03 07.10.2021
2 Подвижни
15:09 07.10.2021
3 сектант
Коментиран от #11
15:11 07.10.2021
4 DrivingPleasure
Коментиран от #7
15:13 07.10.2021
5 Ха ха ха
15:27 07.10.2021
6 името
Коментиран от #9
15:52 07.10.2021
7 Нищо ново под слънцето
До коментар #4 от "DrivingPleasure":
На това му се казва суперкондензатор и както са написали в статията има един огромен недостатък -ниска енергийна плътност. Тоест при еднакъв капацитет с литиево-йонна батерия тежи два пъти повече. Предимствата му са бързото зареждане и многото цикли живот. Tesla закупи преди няколко години най-голямата фирма за за разработки и производство на суперкондензатори - максуел, но както виждаш и дума не са издумали да ги ползват за електромобилите, въпреки спекулациите по медиите в началото. Тоест тази новина не е новина.
Коментиран от #14, #18
15:52 07.10.2021
8 въъъй
15:54 07.10.2021
9 Ти да видиш!
До коментар #6 от "името":
Хайде другия път, като спечелиш от тотото и решиш да напълниш 80-литровия си резервоар, засечи колко време отнема пълненето. И да не е пет минути ще е повече от три.Освен това засечи колко време ти отнема да заредиш редовните си 10 лв, от спирането на колонката до потеглянето. Със сигурност ти отнема повече от пет минути, а при зареждането на електромобил не се налага да ходиш до касата да си плащаш.
Коментиран от #25
15:55 07.10.2021
10 Поправка
Същото важи и за мощността. При 10С ако батерията е с капацитет 100 киловатчаса позволява зареждане с 1000 киловата мощност. А както е известно, токът на заряд на батерията е много по-малък от тока на разряд. Тоест ако има ток на разреждане 20С, същата батерия ще може да отдава към двигателите 2000 kW мощност(малко над 2600 конски сили)
16:02 07.10.2021
11 един от многото
До коментар #3 от "сектант":
Само докато впрегнат другото магаре!16:37 07.10.2021
12 NikNay
Коментиран от #13
16:45 07.10.2021
13 NikNay
До коментар #12 от "NikNay":
....с какъв капацитет....16:46 07.10.2021
14 DrivingPleasure
До коментар #7 от "Нищо ново под слънцето":
Сори баце ама нещо се бъркаш, това не е суперкондензатор, на който принципа на действие е съвсем друг. При батерията имаме химичен процес, суперкондензатора (ако беше такъв бих приветствал даже) има статичен заряд и никаква реакция.Коментиран от #15
17:41 07.10.2021
15 Дрън-дрън
До коментар #14 от "DrivingPleasure":
Да си видял кондензатор с голям капацитет, който да не е електролитен? Неслучайно имат плюс и минус.Коментиран от #16, #27
18:53 07.10.2021
16 бай Даньо
До коментар #15 от "Дрън-дрън":
Успокой се! Супер и ултра кондензаторите са друго и непознато животно за теб ...Коментиран от #24
21:39 07.10.2021
17 Хайл
23:35 07.10.2021
18 Хайл
До коментар #7 от "Нищо ново под слънцето":
Тесльо тесльоооо "суперкондензатор" ще видиш знаеш ли кога? Първо иди и отвори тези книги дебели дето пише какво е кондензатор,акумулатор,тиристор и че кондензатор няма нищо общо с акумулатор...само глупости от теб...грета тупенбургер чака да занесеш твърди кондоми с теслата...да не я зареди със суперкондензатора 🤣🤣🤣23:43 07.10.2021
19 Пльонтек
04:44 08.10.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Weyland
10:21 08.10.2021
22 Чичовото
Коментиран от #23
12:32 08.10.2021
23 Чичо, чичо, чете ли статията
До коментар #22 от "Чичовото":
"Съдейки по информация от уебсайта на Desten, зарядното ще има специална буферна батерия. Всъщност зарядното ще издава максимална мощност и след това бавно ще се зарежда от мрежата с високо напрежение. В допълнение, буферът теоретично може да се използва в обратна посока за изглаждане на пиковете на натоварване."Тоест тези зарядни станции ще помагат на мрежата да не се натоварва, което е точно обратното на това което твърдиш. Точно батериите са единственото решение за да се балансира базовото производство на енергия и да се изгладят пиковете в потреблението без да се налага да се включват и изключват производствени мощности. Към момента разликата в консумацията през деня и през нощта в България е около 2 гигавата, което се равнява на мощността на АЕЦ Козлодуй. На практика всяка нощ трябва да се изключват мощности колкото АЕЦ Козлодуй, а сутринно време отново да се включват, което е доста скъпо упражнение и амортизира централите. Ако имаше достатъчно батерии, това нямаше да е необходимо, защото производството през деня и през нощта щеше да е едно и също.
Коментиран от #26
13:55 08.10.2021
24 Колко да са непознати?
До коментар #16 от "бай Даньо":
Не е като да не съм си пазарувал суперкондензатори от алиекспрес ей така от любопитство. Просто са си кондензатори с по-голям капацитет. Досега обаче не съм виждал или чувал за суперкондензатор или ултра кондензатор, който да няма електролит и да няма положителен и отрицателен електрод.13:59 08.10.2021
25 Жгмъц
До коментар #9 от "Ти да видиш!":
А той зарежда за по 15 лв затова е "бърз"...16:44 08.10.2021
26 DrivingPleasure
До коментар #23 от "Чичо, чичо, чете ли статията":
Колега, а сега си представи реалната ситуация - отиваме аз и ти да заредим за да има "бек уп" той трябва да е 1800 киловата, това само по себе си е абсурдно. Това означава да че ти трябват 10 пъти повече батерии, то е свръх малоумно бих казал - ужасяващо скъпо и свръх неефективно да пилееш ресурс, който и без това не достига. Но да речем че някой е достатъчно глупавда го направи... хубаво, ама след нас идва още една кола - той с какъв буфер ще разполага? С колко ще натовари мрежата? Ами ако станцията е с 10 колонки?!!17:56 08.10.2021
27 DrivingPleasure
До коментар #15 от "Дрън-дрън":
Аз не знам за кондензатор, в който да протича химична реакция. Има ли химична реакция това вече е дефиницията за батерия. Точно заради липсата на реакция м/ъ компонентите той е в състояние да зарежда и разрежда за секунди и на теория да няма загуби дори и след милион цикъла на зареждане и разреждане...Коментиран от #31
17:59 08.10.2021
28 гост
20:15 08.10.2021
29 Странни времена
22:58 08.10.2021
30 I love this game
07:43 09.10.2021
31 Дрън-дрън
До коментар #27 от "DrivingPleasure":
Запознай се с принципа на суперкондензаторите. Те са двуслойни и в единия слой протича електростатична реакция, а в другия електрохимична. Точно затова както и батериите имат и електролит а също позитивен и негативен електротод. Ако протичаше само електростатична реакция, нямаше да има значение кой е положителния и кой отрицателния електрод.При батериите е само химична реакция.
11:36 09.10.2021
32 Дедо
Коментиран от #33
18:46 09.10.2021
33 Ех дедо...
До коментар #32 от "Дедо":
...дано да си жив и здрав да го да живееш този момент. Аз съм чичо, не дядо, но внуците ми, който още не са родени, вероятно ще държат свещите от свещоливницата и ще споменават за мен на своите деца, когато всички в България минат на електрокари. Дотогава сигурно ще има 10-ти,11-ти и 12-ти блок на АЕЦ Козлодуй.19:14 09.10.2021
34 Жълтите и технологиите са ръка за ръка
До коментар #1 от "А краварите":
А немците още пият фалшива бира за 11 цента от лидъла и се чудят как да занижат манипулативно данните от следващия си пушилник, който едва ще си изкара и без това мижавата гаранция17:09 10.10.2021