6 Октомври, 2021 15:49 24 910 21

5 неща, които не бива да правите с 4х4 автомобил

  • 4х4-
  • автомобили с висока проходимост-
  • автомобили с повишена проходимост
5 неща, които не бива да правите с 4х4 автомобил - 1

Задвижването на четирите колела помага за преодоляване на различни препятствия и терени, като осигурява допълнително сцепление. Шофьорите обаче трябва да знаят как правилно да боравят с превозните средства с четири задвижващи колела.

1. Неразбиране на принципите на задвижване на четирите колела

Някои хора не знаят, че има много видове задвижване на всички колела. Това, което трябва да знаете най-вече е, че задвижването на четирите колела е постоянно и т.нар. избираемо. Първият вариант се справя добре на офроуд терени, особено ако има три заключващи се диференциали, но не е подходящ за града. За градско шофиране е по-подходящо избираемото задвижване, което може да се регулира или автоматично, или от водача според условията. С други думи 4х4 автомобилите се делят на автомобили с висока проходимост и автомобили с повишена проходимост, като и при тях има подразделения, но те са тема на друг материал.

2. Неправилно поведение в остър завой

Задвижването на четирите колела осигурява по-безопасно шофиране, но все пак и с него трябва да се внимава. Едни и същи "трикове" не работят тук, както при моделите със задно или с предно задвижване. Когато шофирате 4х4 автомобил в завои, винаги забавяйте скоростта и оставете двигателя на празен ход, докато по-голямата част от завоя бъде завършена.

3. Провокиране на повишено износване на задвижващата система

Продължителното каране с по-висока скорост на сух асфалт с включена 4WD система може да доведе до рязко покачване на температурата на някои възли и да повреди трансмисията. Гумите също се износват по-бързо. Следователно, при автомобили със постоянно задвижване на четирите колела, режимът на 4WD трябва да се използва само на хлъзгави или неравни повърхности, а при нормална пътна обстановка трябва да се избере режим 2WD.

4. Рязък старт от място

Рязкото стартиране е вредно за всички автомобили, тъй като скоростната кутия е силно натоварена. Автоматичните трансмисии са най-проблемни за стартиране при високи обороти, а когато трябва да предадат момента и на четирите колела, натоварването в тях е огромно.

5. Преоценка на абсолютната стабилност и безопасност на пътя

Задвижването на четирите колела е проектирано да подобри сцеплението и стабилността по време на шофиране, но все пак не осигурява пълна безопасност. Също така, поради по-голямото тегло на колата, спирачният път се увеличава. Шофьорите на 4х4 автомобили не бива да разчитат на тази система безрезервно, защото прекаленото самочувствие може да ги подведе и по-лошото - да доведе до застрашаващи живота инциденти. Или най-малкото... до дълго ходене пеша в търсене на трактор :)


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бангеев

    74 3 Отговор
    Добри базови съвети, но най-важното от написаното е, че болшинството хора си мислят, че щом е 4х4 е "джип", а то съвсем не е така.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 6A13TT

    24 19 Отговор
    За коли от сорта на Ламбо, ГТ-Р, Ево, ВРХ Сти тия съвети са смехотворни

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Име

    31 3 Отговор

    До коментар #3 от "6A13TT":

    Е то е ясно За кои автомобили става въпрос кросоувъри и SUV

    Коментиран от #7

  • 5 Да не говорим

    11 22 Отговор

    До коментар #3 от "6A13TT":

    Че пък са абсолютно, ама абсолютно смехотворни, когато става въпрос за електрически автомобил с четири задвижващи колела. Тогава нито един от съветите не е валиден.

    Коментиран от #10

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 6A13TT

    5 6 Отговор

    До коментар #4 от "Име":

    Ами не, не става ясно. Това ми е мисълта - трябваше да уточнят.
  • 8 Таки Брашнаров

    40 0 Отговор
    Я се чудим що четете като заете всичко...
  • 9 сила

    52 5 Отговор
    И РАЗНИ СЕЛСКИ ПРЪЧКИ ДА НЕ КАРАТ ОГРОМНИ АМЕРИКАНСКИ ДЖИПОВЕ И ПИКАПИ В ЦЕНТЪРА НА СОФИЯ.....те са за прерията или за Аляска
  • 10 Като щракате минуси

    7 11 Отговор

    До коментар #5 от "Да не говорим":

    Поне някой ни дава се беше обосновал защо е сложил минуса? Кой от всичките тези съвети важи за електрическите автомобили? Особено пък за автомобилите с четири двигателя?

    Коментиран от #13

  • 11 Иво

    28 2 Отговор
    Тези съвети са много правилни и уместни.Преди години купих Нисан Патрол и точно заради неправилното боравене със системата на двойното задвижване,съединителя замина за нула време.Много често се получават повреди и в пунктове за ГТП защото когато единия мост е задвижен на валците,другия е неподвижен.
  • 12 Ivo

    15 3 Отговор
    Супер точни съвети, ама то някои колкото и да им говориш се мислят за по- специалисти, а всъщност са дървени философи.
  • 13 RIVIAN

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "Като щракате минуси":

    Аз ти дадох плюс. Когато 4 колела, задвижвани от плутоний, могат да обърнат посоката на въртене на Земята

  • 14 Гост

    3 0 Отговор
    При системи с принудителното включване на предния мост, лиспата на междуосев диференциал, може да повреди системата на настилка с добро сцепление. Затов он-деманд-а само на хлъзгаво и големи наклони и без рязки завои, при които предния мост изминава повече разстояние от задния.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 гост

    6 1 Отговор
    Търсенето на трактор е неизбежно, особено, ако джипа е по-голям.
  • 17 Турбодизел

    14 0 Отговор
    Имаше едно време един голям състезател(чужденец) с който съм имал честта да си беседвам в неформална обстановка. Та тоя човечец каза така: "За новобранец шАфьор най-добре е да кара кола със задно предаване, щото първо знае, че може да му се подхлъзне и внимава повече, второ като му се подхлъзне връща газта и коригира инстинктивно с волана в противоположна посока. В 80% от случаите ситуацията се разминава без проблеми. Предното е по-кофти, защото като се подхлъзне малцина са тези, които се сещат да дадат пълна газ и предницата да ги изтегли и най-коварно е двойното предаване. Там държи, държи и тръгне ли обикновено това се случва при висока скорост и просто нямаш време да реагираш." Та така някак.

    Коментиран от #21

  • 18 Народна мъдрост

    3 0 Отговор
    Голем джип се откинва с голем трактор
  • 19 карача

    2 0 Отговор
    Съвет № 2 е подвеждащ.Собственици на CRV ще потвърдят.
    По скоро подайте подходяща умерена газ и я поддържайте до излизане от кривата.При изкачване на заснежено или заледено по добрия вариянт е с газ, отпускане преди завоя.
    Друг е въпроса ,че савременните автомобили са снабдени с ел. включване се пазят добре от безумия. Сами си изключват системата при неправилна боравене.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 passat 4 motion

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Турбодизел":

    До "карача" и "турбодизела" - пичове, от скоро имам пасат 4х4 (2003 година) и така му се радвах, докато много хора, почнаха да ме плашат, че точно ПОДХЛЪЗНЕ ЛИ СЕ 4Х4 И ...утиде коня в ряката... Сега незнам да съжалявам ли или да се радвам, че съм си взел такъв дизел... отделно, че вдигнаха дизела отново :-(
    Покарай тази тема вече разбирам защо в мобилето има толкова много 1.9 дизели 4 motion за продажба ... пак съм изтеглил късата клечка...