16 Януари, 2022 12:00 5 824 10

Най-необичайното представяне на всъдеход

  • jeep-
  • grand cherokee-
  • представяне-
  • всъдеход

Или как шефът на Chrysler минава с Grand Cherokee през огромна витрина

Най-необичайното представяне на всъдеход - 1

Преди тридесет години, в началото на януари 1992 г., на Северноамериканското автомобилно изложение в Детройт, Chrysler представи широко известния тогава модел Jeep Grand Cherokee. Това представяне започна, меко казано, необичайно. Първо президентът на компанията Боб Лъц кара колата по централните улици на града.

След това чисто новия всъдеход се изкачва по гранитните стъпала на павилиона в изложбения център Cobo и ... минава с трясък през стъклената стена, влиза вътре и спира най-спокойно пред очакващите премиерата. Обръщайки се към журналистите, шефът на компанията възкликва: „Това беше наистина адско пътуване, защото Grand Cherokee наистина е адска кола“.

Най-необичайното представяне на всъдеход

Всъщност тогавашната иновация е кола, построена, както се казва, от нулата. Тя получава свеж, модерен дизайн и различен, по-удобен интериор. В същото време тя запазва отлични способности за преминаване през пресечена местност, а пътните характеристики дори се подобряват. Показателно е, че Grand Cherokee беше първият SUV в света, който имаше въздушна възглавница за водача като стандартно оборудване.

Първоначално моделът се оборудва с един от двата типа бензинови двигатели: редови "шестак" с работен обем 4,0 литра и мощност 190 к.с. (305 Нм) или 5,2-литров V8, който развива 220 к.с. (386 Нм). От 1995 г. на автомобилите за Европа се монтират и 2.5-литрови турбодизели VM Motori с мощност 115 к.с. С. (300 Нм).

Най-необичайното представяне на всъдеход

За производството на автомобилите Grand Cherokee Chrysler специално построи завод в Детройт, на мястото на бившия завод за сглобяване в Джеферсън Норт. В изграждането му са инвестирани не по-малко от милиард долара. Но всичко това си заслужаваше свещта. Автомобилът бързо придобива популярност.

Продажбите на Jeep Grand Cherokee започват през април 1992 г. Общо до 1998 г. са продадени 1 милион 647 188 бройки. Интересното е, че експортните модели за Европа са произведени във фабрика в австрийския град Грац.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДВИГАТЕЛНА КУЛТУРА

    24 1 Отговор
    АМИ В БЪЛГАРИЯ ПО ШОСЕТО ВСЕКИ ДЕН ИМА ТАКИВА „ПРЕЗЕНТАЦИИ”👆
  • 2 Иво

    30 3 Отговор
    Имах такова "чероки" с 4.0, 6цилиндров двигател преди около 15г.В града харчеше 18-22 а динамиката беше отчайваща.Странното е,че когато публикувах обявата за продажбата му телефона ми буквално "прегря" и получих цената която желаех а дори си бях оставил "луфт" около 1500лв за пазарлъци.

    Коментиран от #4, #9

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Jeep

    21 2 Отговор

    До коментар #2 от "Иво":

    Имaм cледвaщите двa WJ и WK. WJ ми е 4.7 бензинов оcмaк. Потвърждaвaм рaзходa. C три диференциaлa и двa кaрдaнa нямa кaк дa не хaрчи. Товa не е Suv c виcкомуфи вcе пaк.Но товa чудо минaвa отвcякъде. Другия е трилитров дизел и в Cофия е между 12 и 14 литрa грaдcко cпоред трaфикa. Инaче Cофия Бургac дaвa мaлко нaд 10литрa, но aко cе кaрa до 140км ч.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Гост

    17 1 Отговор
    "Но всичко това си заслужаваше свещта."

    Тук нещо не ви е сработил гугъл транслейта.
  • 8 сектант

    2 8 Отговор
    возил съм се в 8 цилиндровия ама не е толкова тих и балансиран като 1.3 тце на дъстъра и за разлика от него не набира толкова бързо,защото дъстъра ги развърта по-бързо оборотите
  • 9 Офф-чар

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Иво":

    Хах, нали? Тромаво и харчи, а пък хората ще се се избият за него. Що ли? Защото дава едни други странни и непознати изживявания, които лека кола не може да даде. А знаете ли какво е офроуд? Най-бавния и труден начин да стигнеш от т. А до т. Б, без да имяш никаква работа в т. Б.
  • 10 Р2Д2

    1 0 Отговор
    Ами самият факт, че до ден днешен тоя джип можете да го видите с буци кал по тавана, излизащ от гората говори достатъчно. Толкова много години блъскане по зверски офроуди, модификации, гърч до дупка и все още живи. Експлоатация, която никоя друга кола не би издържала и би се разпаднала още на първото каране. Пък да не говорим, че с друга кола не бихте се решили изобщо на нещата, които за този джип са нормални. Не случайно марката Джип има култов статус. Само тук за разбирателите е нещо лошо щото една жена така каза във форума на бгмама