Ако някои, когато го видят на живо, ще въздъхнат по този необикновен SUV, други, напротив, ще го сметнат за мини имитация на BMW X6. И в двата случая обаче това е едно уникално предложение, тъй като Volkswagen Taigo е единственият толкова малък купеобразен кросоувър на пазара. А нашият тестови модел, с бензинов двигател с мощ 150 коня, се оказа и много рационален.
Volkswagen Taigo смело се впуска в битка в този сегмент, който с 21% пазарен дял ще го сбъска с ожесточена конкуренция. Но новото VW илзиза с визия, която със сигурност е опортюнистична, но от която VW би било погрешно да се лиши, тъй като Taigo, който е позициониран между T-Cross и T-Roc, е уникално предложение благодарение основно на много модерната си линия. T-Cross, на базата на който е направен Taigo, се представя като доста умерен градски кросоувър, но купеобразният кросоувър може да се похвали с далеч по-динамична линия и спортно ориентиран дизайн.
В играта за сегментиране на гамата Volkswagen припомня, че техният T-Roc е малко по-просторен и и с повече екстри, особено във версията му 4 Motion, на която, за съжаление, Taigo няма право на 4х4 задвижване. На арената Taigo ще предизвика Peugeot 2008, Renault Captur , Ford Puma или дори Yaris Cross . В допълнение към своята линия и за да се откроява, Taigo разполага с купеобразна каросерия, интересно стандартно оборудване и три двигателя, вариращи от трицилиндров бензинов 95 и 110 к.с. (BVM 6 и DSG7) до четирицилиндров турбо 150 к.с. За нашия тест избрахме най-мощната, при това в изпълнение R-Line.
Екстериор и интериор
Със своята скосена каросерия Volkswagen Taigo предлага уникална форма в сегмента на компактните SUV-то. Под динамичния силует се намира платформата MQB A0 на T-Cross и Polo, като Taigo e е с дължина 4.26 м, 1.75 м широчина и 1.51 м височина. Това го прави малко по-дълъг от T-Cross, но и с 66 мм по-нисък. Въпреки скосения таван в задната част, можем да ви съобщим добри новини по отношение на товарното пространство, защото обемът на багажника е 438 литра, или между 17 и 83 литра по-малко от T-Cross, който, от своя страна, за да увеличи товарното пространство, се възползва от плъзгащата се задна седалка.
При Taigo такава няма, но задните седалки са сгъваеми в съотношение (2/3-1/3), като по този начин товарният обем може да достигне до впечатляващите 1 222 литра. Що се отнася до комфорта на седящите отзад, то той не е ограничен от споменатия вече скосен таван. Така че модерната и динамична екстериорна линия не е предпоставка за дискомфорт в салона. Отпред Taigo се отличава с LED светлинен подпис, включен в опционните Matrix LED фарове. Отзад, "стоповете" са сдвоени посредством светлинна линия, придаваща екстравагантно излъчване на малкото купеобразно кросоувърче. Цялота визия е модерна и определено със спортно излъчване.
Когато отворим вратата, сме на позната земя, тъй като арматурното табло е идентично с това на новото Polo. От друга страна, ако декорациите по таблото и централната конзола са "лъскави", то останалите, особено корите на вратите разочароват, тъй като твърдите пластмаси "миришат" на икономичност. Captur и 2008 са по-щедри в това отношение.
Двигател и ходови характеристики
Още първият път, когато седнете зад волана, ще се ориентирате в обстановката много лесно. Всички уреди за управление са интуитивни и на очакваните места. По-специално мултифункционалният кожен волан с лостчета за превключване на DSG трансмисията е нещото, с което моделът превъзхожда гореспоменатите френски конкуренти. Отляво се откриват бутоните за круиз контрола, а отдясно тези за персонализиране на арматурното табло, както и достъп до различна информация за шофирането. С други думи почти всичко може да се извършва без да се пуска волана. Що се отнася до останалата част от приборите, то Taigo е оборудван с 10.25 инчов Digital Cockpit Pro, който осигурява ясен изглед на цялата нужна информация за пътуването.
Тя се допълва и от централния сензорен екран на Discover Pro системата, който в нашия случай бе с размер 9.2 инча. Отзивчивостта му е добра и оформлението на различните менюта, макар и скучно, е много рационално. Някои потребители могат да имат проблем единствено със сензорните контроли на климатика. Идеята им да бъдат отделени от централния екран е отлична, но управлението им остава по-малко интуитивно от стандартните въртящи се бутони.
Като цяло обаче атмосферата на борда на новия Taigo е приятна с красива светлина, идваща от панорамния покрив. Задното виждане през централното огледало страда от линията, подобна на купе, но маневрите се подпомагат от камера за заден ход с прилична резолюция и ефективен парктроник. Асистентът за паркиране се предлага като опция, но от наша гледна точка е препоръчителен.
Основното преимущество на Taigo пред конкурентите е мотора и настройките на окачването. На пътя Taigo се управлява много лесно. Намираме шасито и ходовата част за идеално балансирани и откъм стабилност, и откъм мека возия. Като цяло шофирането на Taigo е успокояващо, независимо от вида на пътната настилка. Колата определено е с неутрално поведение. Puma , един от неговите конкуренти, има далеч по-рязко управление, френските конкуренти пък са прекалено меки, докато Taigo разчита на умереност във всяко едно отношение.
В същото време той не е толкова удобен като Captur, но се адаптира много добре към шофиране в извънградски условия. Имайте предвид, че големият четирицилиндров мотор с мощност 150 к.с., съчетан с кутията DSG7, е пример за плавност и дори излишен запас от тяга. Лекото купе съчетано с този сравнително мощен турбо мотор е най-доброто предложение в този клас. Още нещо, което ни направи впечатление е полуавтономното шофиране, което се активира с бутони, разположени вляво от волана. Възможно е лесно да регулирате скоростта и безопасното разстояние само с две щраквания.
Активирането на системата според нас е много по-интуитивно, отколкото при превозни средства, чието управление представлява дистанционно зад волана. Центрирането в лентата не е най-прецизното или ефективно, но ако го сравняваме с автомобили от високия премиум клас. В своята категория Taigo и тук е с едни гърди пред конкурентите. Препоръчвайки ви по-мощния агрегат, трябва да кажем, че той съвсем не е лаком. Средният разход, който отчете борд компютъра, бе под шест литра. Разумната консумация се подпомага и от плавната роботизирана кутия DSG7. Според нашите изчисления с такъв разход Taigo може да измине над 600 километра с един резервоар, което си е доста прилична автономия за кросоувър от този клас.
Заключение и цени
Ако трябва да обобщим основните преимущества ще кажем, че силните черти на Taigo са динамичен екстериор и същевременно запазен комфорт в салона, качествена сглобка, динамичен двигател със сравнително нисък разход, Android Auto и Apple CarPlay са достъпни безжично, возията е мека, а стабилността - отлична. По отношение на минусите ще кажем, че те са малко, като основният е свързан с по-ниското качество на някои от материалите в салона. Като цяло - тествахме го, хареса ни! А по отношение на цената и на основните въпроси: Скъп ли е или пък не, оставяме да прецените сами.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бангеев
Коментиран от #2
17:33 14.02.2022
2 Име
До коментар #1 от "Бангеев":
Да, теста на Радо е добър - с плюсове и минуси, но на визия нещо не ми харесва. Скосеният таван е привилегия на скъпо коли, на тези масовите не отива. Лично мнение.Коментиран от #6
17:34 14.02.2022
3 Митко
17:36 14.02.2022
4 Бедно БГ
17:36 14.02.2022
5 УСА боклук
17:38 14.02.2022
6 Гост
До коментар #2 от "Име":
Така е. Каросерии като SUV купе, спортбек или шутинг брейк отиват само на големи и луксозни автомобили. При евтини коли като CLA shooting brake или Kia Ceed си е чист снобизъм, който изяжда така или иначе малкото багажно пространство.17:41 14.02.2022
7 jap
Коментиран от #32
17:42 14.02.2022
8 сектант
17:46 14.02.2022
9 ужас
Коментиран от #10, #11
17:48 14.02.2022
10 Съвет
До коментар #9 от "ужас":
Ми не го купувай, има едни хиляди хора дето ще си го купят..17:52 14.02.2022
11 Иво
До коментар #9 от "ужас":
SUV e TOYOTA LAND CRUISER.Всичко под него няма основание да се нарича така.17:52 14.02.2022
12 дойчланд
17:53 14.02.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Mario
18:02 14.02.2022
15 Буко Баламата
18:02 14.02.2022
16 нннн
18:03 14.02.2022
17 volvoD5
КО? Не!
18:46 14.02.2022
18 А двигателят може ли да
18:47 14.02.2022
19 един
19:25 14.02.2022
20 един
19:27 14.02.2022
21 Бочко
19:44 14.02.2022
22 ККК
20:42 14.02.2022
23 Riko
20:43 14.02.2022
24 Тайго майго
20:57 14.02.2022
25 Иванов
Коментиран от #26
20:58 14.02.2022
26 Иво
До коментар #25 от "Иванов":
Да и още 10000хил и пада цената след 5 месеца значи около 17 бона идва....колкото и е и стойността!!!Коментиран от #27
21:03 14.02.2022
27 Дфен
До коментар #26 от "Иво":
Щото на Фв пада с десет бона ама след третата година.21:21 14.02.2022
28 Bulava
21:41 14.02.2022
29 селтак
21:55 14.02.2022
30 Ами то много евтино
21:56 14.02.2022
31 Bulava
21:56 14.02.2022
32 ПКП
До коментар #7 от "jap":
Собственика след 100000км ше оди пещ22:49 14.02.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 някойситам
всичко от ВАГ груп, освен Porsche и няколко модела на Audi, са пълна породия и грознотии.
07:29 15.02.2022
35 да бе
09:47 15.02.2022
36 Джуркан Вирус
10:30 15.02.2022
37 Брахма Джаванхаругари
10:34 15.02.2022
38 Някой си
10:42 15.02.2022
39 Къй тоз чалъм бе...
10:47 15.02.2022
40 Антонов
Коментиран от #48
11:23 15.02.2022
41 DSG
12:44 15.02.2022
42 гост
14:36 15.02.2022
43 Хахаха тундра 5.7
15:04 15.02.2022
44 ФАуве
17:04 15.02.2022
45 РЕАЛИСТА
Коментиран от #49
19:32 15.02.2022
46 Porek
Аз не мога да преценя тези цифри какво са, круши ли ябълки ли ?
01:39 16.02.2022
47 Jacques Yves Moineau
03:37 16.02.2022
48 От Плевен съм
До коментар #40 от "Антонов":
Колега, да разбираме , че си на 80 години? И още ремонтираш сокоизтисквачки? Браво.18:34 16.02.2022
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Антитрол
17:15 17.08.2022