През декември миналата година Mercedes-Benz стана първият автомобилен производител, който получи официално правителствено одобрение за въвеждането на Drive Pilot Level 3 в моделите си S-Klasse и EQS. Ръководителят на германския автомобилен производител Ола Калениус, по време на изказване на конференция, посветена на обявяването на финансовите резултати на компанията за 2021 г., каза, че компанията работи за въвеждането на автопилот от трето ниво и на американския, и на европейските пазари, като това трябва да се случи още тази година.
Според Automotive News главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz обяснява, че в момента компанията тества системата Drive Pilot в САЩ и също така води преговори с местните власти за изискванията, които ще трябва да бъдат изпълнени за пълното стартиране на технологията. Той не предоставя повече подробности, но отбеляза, че автомобилният производител прави всичко възможно, за да направи автопилотът от ниво 3 достъпен възможно най-широко. „Нашата цел е да представим технологията още тази година“, обещава Калениус.
При S-класа и EQS, Level 3 Drive Pilot може да работи при натоварен трафик със скорост до 60 километра в час. Автомобил с автопилот от ниво 3 може да ускорява, забавя и дори да сменя лентите без намеса на водача. В Германия технологията работи на определени участъци от магистрали с обща дължина от 13 191 километра. Системата се активира чрез специален бутон на волана и позволява на водача да сваля ръцете си от кормилото, когато се движи по магистралата. Предстои одобрението на системата и в останалата част от Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Boxer EZ 30
13:17 27.02.2022
2 Хинин
Коментиран от #5
13:23 27.02.2022
3 НЕ ! Мерси
Да си го заврът
13:25 27.02.2022
4 Абсолютно полезна екстра
Но пък иначе като прочетеш заглавието много добре звучи. Нали все пак статията е поръчкова за да лъска имидж.
Коментиран от #12, #34
13:26 27.02.2022
5 А ако работи?
До коментар #2 от "Хинин":
Ще си го включиш ли като тръгнеш за морето? Все пак ще те закара с 60 км в час по магистрала Тракия. И то максимална скорост 60 километра в час, а реално по-малко.Коментиран от #6
13:28 27.02.2022
6 А ти
До коментар #5 от "А ако работи?":
Ще го включиш ли с 60кч/ч да ти смени лентата на магистрала и някой дрогиран да те натресе отзад с черен джип 2 тона ?Коментиран от #11
13:30 27.02.2022
7 gggw
Коментиран от #9
13:33 27.02.2022
8 ЗАЩО
13:35 27.02.2022
9 мечо
До коментар #7 от "gggw":
А от де ще знае колко ленти е пътя, кво няма маркировка и осева линия ?!?13:35 27.02.2022
10 Най-съвършения автопилот в света
"Автомобил с автопилот от ниво 3 може да ускорява, забавя и дори да сменя лентите без намеса на водача."
А в същото време автопилота на Тесла имаше сервизна акция, че на агенцията по безопасност в Щатите не им харесала новата функция, която дошла с последния update, позволяваща на автопилота да не спира напълно при преминаване през регулирано кръстовище на знак стоп, ако ограничението в кръстовището е със скорост под 30 км в час и от никъде не идва никакъв автомобил.
Тоест може практически да те закара от точка а до точка б, включително да минава през регулирани и нерегулирани кръстовища и да следи светофарите.
Но пък като четем статията, би трябвало да останем с внушението, че автопилота на Mercedes е най-добрият в света.
Коментиран от #13
13:35 27.02.2022
11 Въпросът беше риторичен
До коментар #6 от "А ти":
Нали знаеш какво е риторичен въпрос? Ако не знаеш това е въпрос, на който не чакаш отговор.Кой ще този лудия който въобще ще си включи автопилота и ще се влачи по магистралата с 60 км в час? Това е абсолютно, ама абсолютно безсмислена екстра, която въобще не е повод за гордост, а по-скоро за подигравки.
13:38 27.02.2022
12 Смех
До коментар #4 от "Абсолютно полезна екстра":
в кое са най добрите тия тъ паци бе гугъл правеха това преди 15 години13:50 27.02.2022
13 MIB Plameni
До коментар #10 от "Най-съвършения автопилот в света":
Забрави да отбележиш че автопилота на Тесла не спира само на стоп а спира в някоя патрулка или камионКоментиран от #16, #17
13:51 27.02.2022
14 Да видим
13:56 27.02.2022
15 Тъпаци
14:00 27.02.2022
16 Така е!
До коментар #13 от "MIB Plameni":
Но ти пък забравяш, че се забиват в патрулки и пожарни само на магистралата и то със скорост 110км в час на автопилот, защото шофьора е заспал докато го вози автопилота и не е видял патрулката или пожарната въпреки че е с включени сигнални светлини и се вижда от километър, а шофьорът е длъжен да следи пътя и то специално за спрели обекти при тази скорост, защото обхватът на радара който ги засича е по-малък, отколкото спирачния път и автопилота няма време да спре, ако са препречили пътя.Автопилота на Mercedes няма никаква вероятност да се блъсне в нещо със 110 километра в час, защото вдига най-много 60.
Няма как да не спре на знак стоп, защото работи само на магистрали, а там няма такива знаци, няма и кръстовища. И то не на всяка магистрала, а само на одобрени предварително магистрали, иначе просто не можеш да го включиш.
Разбирам че си адвокат на Mercedes, но няма да ти е лесно да изкараш автопилота на Mercedes по-добър от този на Тесла. То даже няма база за сравнение, защото на практика Mercedes нямат автопилот, а само 2 функции - поддържане на лентата и дистанцията. Реално този автопилот не може да те закара никъде и да вземе самостоятелно дори отбивка към друга магистрала, без да преминава през кръстовище.
Коментиран от #20
14:09 27.02.2022
17 Елементарен въпрос
До коментар #13 от "MIB Plameni":
Mercedes или Tesla са по-напреднали в развитието на технологиите за автономно шофиране?Коментиран от #22
14:30 27.02.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Солчица
14:41 27.02.2022
20 MIB Plameni
До коментар #16 от "Така е!":
Хаха какъв е тоя автопилот на Тесла който не може да прецени скоростта и спирачния път за което пишеш. Друг случай с тесла която изхвърчала от завой и се ударила в дърво поради същата причина,че не може да прецени скороста Относно това дали Мерцедес могат да спират на стоп ,да се движат в градски условия или с над 100км/ч по магистрала има много клипове за автопилот на Мерцедес от 90 год .и през 2015 -2016 на автобуси камиони и между другото има клипове за автономно управление на Мерцедес преди повече от 50 годиниКоментиран от #23
15:36 27.02.2022
21 Класика
15:47 27.02.2022
22 MIB Plameni
До коментар #17 от "Елементарен въпрос":
Дори Мъск си признава че неговия автопилот не е нищо особено .Доста съдебни дела се водят за тоя автопилот на Тесла,доста хора пострадаха и умряха .За какво ти е да се движи със 100км/ч и повече и като се наложи да спре се оказва че спирачния път е по голям и си до там,или не може да прецени с каква скорост може да влезе в завой.При Мерцедес на първо място винаги е била сигурносттаКоментиран от #24, #25, #28
15:48 27.02.2022
23 Покажи поне един
До коментар #20 от "MIB Plameni":
Дай поне един клип на който Mercedes минава през кръстовище на автопилот. Един-единствен клип от 2022 година, а не да ми обясняваш че автопилота на Mercedes още преди 30 години бил по-добър от автопилота на Тесла в момента.Да, автопилота все още греши в под 1% от случаите, но в 99% от случаите върши чудесна работа както на магистралата така и в градски условия. Това че някои идиоти оставят този 1% шанс да катастрофират на случайността и лягат да спят, говори по-скоро за техните умствени качества, а не за качествата на автопилота, който въпреки че не е съвършен, е най-напредналия автопилот към момента и другите са светлинни години назад.
Вероятно, то какво ли вероятно, направо си е сигурно, че няма да решат 100% от проблемите на автопилота до края на тази година, колкото и да му се иска на Илон Мъск, но все пак техния автопилот е най-близо до решаване на тези проблеми.
Mercedes дори не са започнали да правят нещо по въпроса за да му решават проблемите. Ако мислиш нещо различно, чакам клипа с доказателства?
Очевидно колкото и да си тъп и прост, няма как да умреш от автопилота на Mercedes, защото няма чак толкова глупав човек на света, който да му се довери и да легне да спи, защото няма и 1% шанс да оцелееш, ако заспиш.
А в интернет е пълно с тесли които се движат по магистралата а шофьорите им спят и дори полицията не може да ги събуди, та се налага да минат пред автомобила и бавно да намалят скоростта докато спре и автопилота, за да пот
Коментиран от #31
15:51 27.02.2022
24 Така е!
До коментар #22 от "MIB Plameni":
Сигурността при Mercedes е на първо място и за по-сигурно въобще не разработват автопилот.Към момента автопилота на Тесла е в бета версия и целта на шофьорите е да го обучат, като той се учи от грешките си и гледа как реагира истинския шофьор на тази ситуация. Ако 100% от шофьорите натиснат спирачките и намалят на някой завой, невронната мрежа на автопилота ще се самообучава, че така се прави и ще започне да намалява.
А ако мислиш, че автопилота на Mercedes няма да прави грешки дори при 50 километра в час, жестоко се лъжеш. Няма нищо 100% сигурно, винаги има процент шанс нещо да се обърка.
15:58 27.02.2022
25 Германска сигурност
До коментар #22 от "MIB Plameni":
При Mercedes винаги се играе на сигурно и техните системи никога не грешат!Коментиран от #30
16:05 27.02.2022
26 оня с коня
Коментиран от #29
16:30 27.02.2022
27 Дфен
17:01 27.02.2022
28 Дфен
До коментар #22 от "MIB Plameni":
Карай си таксито и гледай джетата да е в час17:09 27.02.2022
29 Научи се да четеш
До коментар #26 от "оня с коня":
Хайде сега ми покажи къде видя градски условия? В статията ясно пише, че може да включиш автопилота само в задръстване на магистрала и то не на всяка магистрала, а само на одобрените. Автопилота на Тесла можеш да го включиш навсякъде по света дори по тесен селски път в България, по който липсват ясни маркировки. Колко добре се справя на път без маркировка вече е отделен въпрос."При S-класа и EQS, Level 3 Drive Pilot може да работи при натоварен трафик със скорост до 60 километра в час. ... В Германия технологията работи на ОПРЕДЕЛЕНИ УЧАСТЪЦИ от МАГИСТРАЛИ с обща дължина от 13 191 километра. Системата се активира чрез специален бутон на волана и позволява на водача да сваля ръцете си от кормилото, когато се движи по МАГИСТРАЛАТА."
Забрави за извънградски път, а да не говорим за градско шофиране.
Коментиран от #35
18:04 27.02.2022
30 MIB Plameni
До коментар #25 от "Германска сигурност":
Вярно е че при Мерцедес играят на сигурно,дори при нарочно нагласени условия оставаш жив ,а не като при Тесла20:00 27.02.2022
31 MIB Plameni
До коментар #23 от "Покажи поне един":
Сам можеш да провериш има клипове дори на автобуси в градски условия които спират на спирки дори . а относно скороста още през 90години имаха клип на бус и след това на S класа със 115км/ч .при положение че няма дори GPS .Бях писал преди време,сега не ми се занимава да търся .Заглавието казва всичко! МЕРЦЕДЕС ИЗПРЕВАРИ ВСИЧКИКоментиран от #33
20:10 27.02.2022
32 Глен
Статията е писана от филанкишията.
21:34 27.02.2022
33 Аз дадох
До коментар #31 от "MIB Plameni":
Хайде чакам твоя клип. Онзи на съществуващия. Онзи който е само в твоята глава? Онзи от споменът как някой те е излъгал, че го е гледал? Значи казваш преди 30 години Мерцедес са имали автопилот, ама сега нямат и най-доброто което мога да да постигнат към ден днешен, е автопилот при 60 километра в час само на определени магистрали, само в Германия, но не на всички?Автопилот тогава казваха на круиз контрола, който позволяваше да поддържаш скоростта без да натискаш педала на газта и беше върха на технологиите. Останалото е плод на фантазията ти. Няма как да ми дадеш такъв клип и няма нужда да го търся, защото няма.
Коментиран от #36
08:20 28.02.2022
34 Иванчо l-ви
До коментар #4 от "Абсолютно полезна екстра":
60 км/ч. В натоварен трафик. За магистрала си има друг режим. В Щутгарт не са толкова глупави 😉...колкото пишещите тук😁
09:17 28.02.2022
35 Иванчо l-ви
До коментар #29 от "Научи се да четеш":
Неграмотно написаната статия те е подвела. ОНЯ С КОНЯ е прав, защото не просто чете а и разсъждава.Нещо което малко от коментиращите тук умеят😜
09:21 28.02.2022
36 MIB Plameni
До коментар #33 от "Аз дадох":
Явно си намерил клипове на Мерцедес с автопилотв градски условия щом вече не се перчиш .Сега ще ти помогна да намериш Мерцедес на магистрала ,забележи не със 115км/ч като бях писал а със 185 км/ч и то през 1995г с Мерцедес W140 който изминава разстоянието от 1678км от Мюнхен до Копенхаген почти самостоятелно. Явно не си чувал за проекта Ereka PROMETHEUS
Коментиран от #38, #39
17:46 28.02.2022
37 Чудесни коментари
19:49 28.02.2022
38 Пак празни приказки
До коментар #36 от "MIB Plameni":
А клиповете къде са?21:50 28.02.2022
39 Обикновен круиз контрол
До коментар #36 от "MIB Plameni":
Ето какво е постигнал прехваления проект:"Първата кулминационна точка е постигната през 1994 г., когато техните двойни роботи VaMP и VITA-2 изминаха повече от 1000 километра (620 мили) по многолентова магистрала в Париж в стандартен натоварен трафик със скорост до 130 километра в час (81 mph). Те демонстрираха автономно шофиране в свободни ленти, шофиране на конвой , автоматично проследяване на други превозни средства и смяна на лентата наляво и надясно с автономно преминаване на други автомобили."
Тоест една отбивка не може да вземе самостоятелно, може да кара само направо по магистрала.
И днес след 30 години никакъв напредък - пак същата претоплена манджа. Иначе пък търсите кусури на автопилота на Тесла, който е светлинни години напред и може да се движи самостоятелно в градовете, без да необходимо предварително одобрение на маршрута или точното му картографиране. Всичко става с компютърно зрение и автопилота гледа светофарите, пътните знаци и маркировката и преминава през натоварените кръстовища самостоятелно.
23:24 28.02.2022