25 Януари, 2022 11:19 2 432 12

Миналото на Mercedes, пречупено през "зеленото бъдеще"

  • mercedes-benz-
  • минало-
  • бъдеще-
  • simplex-
  • прототип

Ако всички нови концепции гледат към бъдещето, то при Simplex нещата са на обратно

Миналото на Mercedes, пречупено през "зеленото бъдеще" - 1

Пълната електрификация е неизбежна, така че Mercedes-Benz, подобно на други автомобилни производители, пуска все повече електрически автомобили. В гамата вече има EQC, EQS и EQE, а наскоро германците разкриха и концепцията Vision EQXX=

Всичко това е своеобразна изложба на постиженията на марката, предназначена да демонстрира най-новите разработки на Daimler в областта на аеродинамиката, както и в създаване на батерии и композити.

Миналото на Mercedes, пречупено през "зеленото бъдеще"

През последните няколко години компанията представи много "зелени" прототипи

Някои от тях скоро ще бъдат въплътени в производствени модели, докато други никога няма да стигнат до поточната линия. Особено интересен е един такъв, който се нарича Vision Mercedes Simplex.

Ако всички нови концепции гледат към бъдещето, то при Simplex нещата са на обратно. Тази кола е вдъхновена от миналото. Роудстърът има за цел да припомни появата на първите автомобили и е реинкарнация на автомобила от началото на ХХ век: говорим за Mercedes 35 PS, който Вилхелм Майбах и Пол Даймлер правят в Щутгарт през 1901 г.

Миналото на Mercedes, пречупено през "зеленото бъдеще"

Шоу автомобилът съчетава ретро визия с най-новите технологии

По този начин авторите искат да съчетаят символично миналото и бъдещето на марката. Има линии, подобни на ретро кола - отворени колела, аскетичен интериор и почти хоризонтален волан - все черти, типични за автомобилите от една отминала епоха.

В същото време колата се задвижва от инсталация, която работи на алтернативни източници на енергия, а решетката на радиатора е отстъпила място на триизмерен екран с рамка от розово злато.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ункална кола

    5 3 Отговор
    Винаги са били и ще бъдат най-добрите
  • 2 АнтиИдиотократ

    4 3 Отговор
    Това е електрификацията - регрес и връщане към отхвърлени технически решения.
    Електричките са неефективни, неекологични и непрактични и на това отгоре скъпи ... единственият начин да се наложат е насила, чрез закони, нормално общество никога не би приело такава неадекватна алтернатива на ДВГто.

    Коментиран от #4, #5

  • 3 baihoi

    4 3 Отговор
    швабите са бита карта, бъдещето идва от далечния изток
  • 4 Дрън-дрън

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "АнтиИдиотократ":

    "Електричките са неефективни, неекологични и непрактични и на това отгоре скъпи ..."


    Само за последното мога да се съглася... засега. За в бъдеще не се знае.

    Оттам нататък, ако говорим за ефективност, Тесла с мощност 700 коня и тегло 2,5 тона при движение с 40 километра в час харчи еквивалента на под 1 литър на 100 гориво. Ще ми покажеш ли по-ефективен автомобил?

    Скоро имаше статия за Тесла изминала 1,5 милиона километра. За тези километри е спестила над 500 тона въглероден диоксид, което е достатъчно за изчистване на въглеродния отпечатък за производството на нови 50 електромобила.

    Практичността зависи от гледната точка, но ако имаш гараж, е много по-практично да си зареждаш от контакта, отколкото да се редиш на бензиностанции да зареждаш и да правиш това упражнение само на дълъг път няколко пъти в годината.

    Много по-практично е да не ходиш на всеки 15 20 30 хиляди километра за смяна на масла, филтри, ремъци, водни помпи, турбини, свещи, бобини и какви ли не датчици и други консумативи.

    Много по-практично е под предния капак вместо двигател да има още един багажник.

    Коментиран от #7, #10, #11

  • 5 хмм

    4 3 Отговор

    До коментар #2 от "АнтиИдиотократ":

    Така беше с мобифоните едно време, тежки скъпи без покритие. След време ще се чудим как сме търпели тия петролни брънгии.
  • 6 Турбодизел

    6 3 Отговор
    Цялата индустрия я яхнаха някакви ЛГБТИ пичове за ръчичка със счетоводители и малоумни еколози и резултата е налице. Няма коли, няма части, няма нищо, ама показваме розово бъдеще и неизползваеми концепции. Натискат за електричество и електромобилност. Дайте, аз съм ОК, ама то Германия щяла да минава на режим на тока за градското осветление, камо ли ток за тия возила. Да хванат да си оправят и доставките, че един глупав фар го няма от 2 месеца и не се знае кога ще има доставка, а кога взеха 300 бона за тоя боклик като нов им беше готино нали? Демагогията и последващата я кафява пяна е избила отвсякъде и всичко идва от мъже без топки и грешно планиране. Мога много още да напиша, но не ми се занимава. Тая индустрия умря права, особено в Европа и ако успеят с цената на нечувани държавни субсидии да я изправят ще е икономическо чудо.
  • 7 Случаен

    7 2 Отговор

    До коментар #4 от "Дрън-дрън":

    Я сметни въглеродния отпечатък заедно със сменените батерии и мотори. После говори глупости.

    Коментиран от #12

  • 8 Хайл

    4 1 Отговор
    Радославе,вярваш ли си в пълната електрификация
  • 9 Jacques Yves Moineau

    4 2 Отговор
    ""Пълната електрификация е неизбежна"". Мерцедес нещо са изостанали. БМВ и ФВ вече разбраха че тоя филм няма да се случи, и вече работят върху начини за запазване на двг- алтернативни горива и т.н.
  • 10 Хайл

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Дрън-дрън":

    Минала тесла 1,5 милиона км друг път...ако ги мине знаеш ли колко милиона тона въглища ще се изгорят за да се зарежда???? Колко милиона тона СО2 ще се отдели???? Колко чифта гуми ще замърсят природата защото теслите ги износват бързо??? Колко е ефективността на електричката-минус много...и не си измисляй разни сметки инджинер ганеф
  • 11 Jacques Yves Moineau

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Дрън-дрън":

    -1л/100км- това е временно. Като се наръпче света с електрички, се вдига търсенето, а оттам цената.
    - тесла 1.5 млн км.- само че за това време сменил 4 батерии и 3 електромотора. Но комент.
    - къща с гараж- колко българи имар къща с гараж...и пари за нова кола- електричка или не.
    - смяна масла филтри и т.н.- мислиш ли че производителите на електрички ще се лишат от приходи от т.н. афтър маркет
    - за багажника...какво да коментирам. На мен и един ми е достатъчен
  • 12 Е нали съм ти ги сметнал

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Случаен":

    Въглеродния отпечатък на една Тесла е 10 тона за производство. Ако искаш може да я сметнеш два пъти вместо само две батерии. Ще стане 20 тона.

    Дори най-чистия автомобил в момента, който отделя само 90 грама въглероден диоксид на километър, какъвто не е бил произвеждан през 2013 година, когато е произведена теслата, за 1,5 милиона километра щеше да е отделил в атмосферата 135 тона въглероден диоксид и то само ако ги е изминал на стенда на който са го сертифицирали и е бил в перфектно техническо състояние.

    Ако говорим за автомобил с мощността и размерите на Тесла, произведен през онези години, тези 90 грама трябва да ги умножиш поне по 4 но по-скоро по шест.