19 Май, 2022 13:24 6 706 17

Рекорден спад в продажбата на нови автомобили в Европа

  • нови автомобили-
  • продажби-
  • европа
Рекорден спад в продажбата на нови автомобили в Европа - 1
Снимка: Shutterstock

Според данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), продажбите на нови автомобили в Европа са спаднали с 20.6% през април 2022 година, достигайки до 684 506 автомобила.

ACEA отбелязва още, че с изключение на април 2020-а, когато много дилърски центрове бяха затворени поради пандемията, това е най-слабият резултат в историята. Например в Италия търсенето на автомобили спадна с 33%, а във Франция с 22.6%.

В същото време спадът на пазара за първите 4 месеца на 2022 г. възлиза на 14.4%. Общо 2 930 366 нови леки коли са продадени в Европейския съюз между януари и април тази година.

Сред ключовите пазари в ЕС най-голям спад е регистриран през 2022 г. в Италия (-26.5%), Франция (-18.6%), Испания (-11.8%) и Германия (-9.0%). За основни виновници за толкова резкия спад в продажбите от асоциацията определят ​​"проблеми с веригите за доставки".


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Б А Й Х @ Й ‼️

    45 2 Отговор
    Не спада търсенето!
    Цените отказват клиентите ❗
    Това са две различни неща ‼️

    Коментиран от #11

  • 2 чориПапа

    33 1 Отговор
    Нормално, цените им скочиха с 20%, чакаш 5-6м за доставка.
  • 3 ЕСовците

    28 5 Отговор
    Ще се наиграят есджендъртарикатките!

    Коментиран от #5

  • 4 Мъск

    15 4 Отговор
    Да наточи теслата !
  • 5 Потребител на бензин

    7 20 Отговор

    До коментар #3 от "ЕСовците":

    Абе ти мисли вие болшевиките какво ще правите ЕС не го гледай, ЕС винаги е бил 2-3 века преди вас.
  • 6 гост

    19 3 Отговор
    Последните 5г. цените на колите скочиха с 50%, един сув с прост атмосферен двигател и 4х4 ръчни скорости от икономична марка вървеше по 45-50х.лв, сега цените са с по 20-25х.лв нагоре и гледам някакви си 65х.лв за същата конфигурация. Не е чудно, че цените на старите коли, 5-10г. също се повишиха, понеже хората вече не виждат смисъл да дават една торба с пари отгоре и предпочитат да плащат малко повече за данъци и застраховки, ремонти, вместо да карат ново, но много, много скъпо.

    Коментиран от #8

  • 7 ъхъ

    9 6 Отговор
    Е как, всички чакат новият МОСКВИЧ да излезе на пазара.
  • 8 Грета Тунберг

    4 9 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Ти нали караш нова Тесла?
  • 9 N/A

    13 3 Отговор
    Истината е, че производителите са с рекордни печалби. Всъщност, това да продават по-малко, а да печелят повече с по-голям марж толкова им се е усладило, че не се знае кога ще се нормализират нещата. Логично е обаче, че щом печелят повече, увеличените цени не са нужда, а нищо повече от спекула. Другата идея е, че все някак ел. колите трябва да се изравнят ДВГ.
  • 10 скщктгхжфо

    12 1 Отговор
    А вчера имаше статия как цените растат ли растат, че и скоро няма да спадат. И как ще останат само големите и скъпи коли, щото там е голямата печалба.

    След 120-130 години автомобилна история тя се връща там, откъдето е тръгнала - автомобилът да е играчка само за богатите.

    Коментиран от #12

  • 11 Mourad Lamrabatte

    9 0 Отговор

    До коментар #1 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Правилно. Колите станаха непродаваеми с тези скъпи суровини. За това и затвориха толкова заводи. Чипове има - китайците още в края на март казаха, че са продали чипове на германските производители за цяла година напред.
  • 12 нашенски Киртак

    15 0 Отговор

    До коментар #10 от "скщктгхжфо":

    То от 2 години върви унищожението на средната класа, така че е резонно.
  • 13 Аз съм

    1 8 Отговор
    Цените никога не са спирали клиентите. Проблема е че няма производство , съответно и няма реализирани продажби.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Селянин

    10 1 Отговор
    Производтсвени мощности и части има. Проблема е във спекулативно високите цени на всичко и от там не остават пари за нова кола, която също е с едни тридесетина процента отгоре. Аз мислих да купя нова кола. Парите ги имам. Коли налични има. Ако искаш специална поръчка, също сроковете не са много по различни от преди освен за някой специални модификации. Отидах, разгледах доста вносители и се оказа, че за доста нисък клас автомобил трябва да дам едни 45к. Отделно в момента почти всички са миксери с много напомпани бензинови мотори с малка кубатура и на 130км/ч не се седи в тях от шум и горят с по 3 литра на 100 повече от същият само че дизел от преди 5 години.
    Ами отказах се и си направих тотален ремонт на настоящият дизелов автомобил за 5к и ще го карам поне още 4 години.
  • 16 КАРАТЕТО

    7 1 Отговор
    ЕМБАРГО
    ЕМБАРГО
    НА ЦЕЛИЯ СВЯТ
    УРААААА
    ДА ЖИВЕЕ ВЕЛИКАТА КИТАЙСКА СТЕНА.
  • 17 Турбодизел

    1 0 Отговор
    Колите поскъпнаха, горивата поскъпнаха и хората се замислиха, за какво да се бутам по трафика (когато става дума за големи градове) и цялото това удоволствие да ми струва една торба пари? По-богатите се качиха на разни електроцикалки, по-бедните- на рейса/метрото/велосипеда.