Купувачите на автомобили често са изправени пред дилемата: по-стар модел с по-малък пробег или по-нов, но с голям пробег. И в двата случая предложенията отговарят идеално на техния бюджет, нужди или вкусове. Това, в днешните пазарни условия, се случва доста често, особено у нас, където изборът на превозни средства е голям, но не всички са идеални в техническо отношение. Ако трябва да направите компромис, възрастта или пробегът имат по-голямо значение?
„Тук всъщност няма твърдо правило. Трябва наистина да разгледате внимателно колата, която обмисляте да закупите. Добре е колата да има доказана сервизна история. Погледнете записите за поддръжка и ремонт, за да видите дали е била добре поддържана,” казва Гейб Шенхар, асоцииран директор на програмата за автоматично тестване на Consumer Reports. „Но ако пробегът е необичайно малък, трябва наистина да имате едно на ум - или километражът е превъртян или по-лошо - това е кола, която е престояла без да се експлоатира дълго време.“
Големият пробег не е проблем за правилно поддържан автомобил. Трябва да знаете обаче, че всеки двигател си има лимит на ресурса и е добре за разберете какъв приблизително е той. Освен това имайте предвид, че колите с голям пробег се нуждаят от задължително обслужване и ремонт, като смяна на ангренажен ремък или горивна помпа. Не забравяйте да включите това в бюджета си, като заделите малко пари във фонд за спешни случаи.
Друг фактор, който трябва да вземете под внимание, когато решавате между възраст и пробег, е напредъкът в технологиите, който се случва между една моделна година и следващата.
„Бих се насочила повече към по-новите превозни средства, дори и да имат повече километри“, казва Дженифър Стокбургер, директор операции в Auto Test Center на Consumer Reports. „И причината да го кажа е, че има толкова много напредък по отношение на безопасността и икономията на гориво.
Помислете за неща като електронен контрол на стабилността, камери, предупреждение за челен сблъсък и автоматично аварийно спиране. Колкото по-старо е превозното средство, толкова по-вероятно е да не получите едно от тези ключови подобрения по отношение на безопасността .”
Преди да сключите сделката, проверете колата внимателно в сервиз, който рутинно извършва диагностична работа. Поискайте от механика писмен доклад, описващ подробно състоянието на автомобила, отбелязвайки всички открити проблеми и разходите за ремонта им.
Вземете също отчет от някоя от фирмите от сорта на Carfax, който разкрива дали колата е претърпяла инцидент. Както проверката, така и докладът могат да помогнат при избора ви.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хахаххаа
Коментиран от #9
15:52 24.08.2022
2 Адам Хилтън
Коментиран от #16
15:53 24.08.2022
3 да де
15:54 24.08.2022
4 Късметлия
Коментиран от #10
15:56 24.08.2022
5 Джуган
15:56 24.08.2022
6 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
16:09 24.08.2022
7 Хе хе
Коментиран от #11, #25, #26
16:09 24.08.2022
8 пенсионер
16:20 24.08.2022
9 Времена и нрави
До коментар #1 от "Хахаххаа":
Дойдоха едни времена, заек вук/вълк да такова и вълка да си трае. Преди 5-6 години всеки вносител имаше така наречените коли на склад и в определени моменти ги продаваха по цени които си струваха (сменят фейс или друго и т.н.). Откакто всичко се срина и ни е "виновен" вируса, стана да не ти разправям. Новите ЛА скочиха с над 50% и то без да е направено по тях нещо съществено (процента при горивата е долу горе и при колите). "Вносителите" са се надули и ще се спукат. На склад имат оказион и то след 5-6 години на цени повече отколкото е бил нов. Ако искаш друго нямаме, това са коли номер 1, подържани и т.н. - това можеш да чуеш.Та както започнах в началото дойде време заек вук да ...........
А иначе всички сме съгласни, че от новата кола по хубава няма. Народна е тая мъдрост. Не съм измислил нито аз, нито ти, нито някой от тук коментиращите !!!
Всички живи и здрави и безаварийно !!! Другото .......................
17:50 24.08.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Така е
До коментар #7 от "Хе хе":
Така е с всички стари модели подържани редовно. Новите каквото и да ги правиш - гледаш как се капва.Днешния девиз на автопроизводителите бил "Не е трудно да направиш нещо да работи. Трудното е да го направиш планово да се скапе !" :)) Та в тая насока наистина са постигнали доста ! :))
Коментиран от #19
18:10 24.08.2022
12 Купувам което ми харесва
20:27 24.08.2022
13 оня с коня
22:42 24.08.2022
14 Сектант
09:27 25.08.2022
15 Анонимен
Коментиран от #21, #22, #28
10:11 25.08.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Анонимен
Коментиран от #23
10:47 25.08.2022
18 Стария СФ измамник
После селския автоджамбазин попълва дати на преглед, километри, смяна на това или онова, техн. прегледи и всичко, каквото пишман купувачите, които се смятат за големи тарикати, ще се сетят да погледнат... Ако колата е била внесена 2018 год., и е гнила 3-4 години по автокъщи, за миг става "нав внос" отпреди 1 месец.
А като се включат и корумпетата от КАТ, майтапа става пълен.
10:49 25.08.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Култура миянко
13:11 25.08.2022
21 Ром ама кубински
До коментар #15 от "Анонимен":
Това се нарича балкански комплекс,не типично само за тук ,а за целия район около нас.13:17 25.08.2022
22 Наблюдател
До коментар #15 от "Анонимен":
Ама абсолютно си прав! Няма нужда да пиша, ти си го казал точно каквото щях да напиша. 90% от хората живеят заради мнението на другите. Овче мислене.14:27 25.08.2022
23 Наблюдател
До коментар #17 от "Анонимен":
Това е защото повечето хора искат да са повече от останалите, с по-нова кола, с по-скъп телефон и т.н. показност. Това показва изключителния нарцисизъм на хората и това,че желаят да се покажат пред другите като нещо повече. В София,а и в България виждам все повече сравнително нови автомобили с голям пробег, защото са по-евтини колите с голям пробег. А коя е логиката да се купуват много карани и амортизирани автомобили, а не няколко години по-стар, от по-стария модел, но в изрядно техническо състояние? Освен това,че хората си въобразяват,че около тях се върти света и само тях гледат. А всъщност това няма значение. Но ако трябва да сме честни каквито повечето шофъори,такива и тези,които ги гледат, мисленето е сходно. Хората от обществото съвсем несъзнателно предполагат,че тоя с по-стара кола е по-беден, затова и всеки се стреми към по-нова кола,за да го гледат в по-голямо уважение, тоест такъв човек е комплексиран и живее заради мнението на другите.Коментиран от #24, #27
14:38 25.08.2022
24 Наблюдател
До коментар #23 от "Наблюдател":
И да допълня, не само желание за това да са повече от другите. Хората в едно общество имат склонността да се сравняват. Когато даден приятелски кръг се срещат, или заедно с колеги , роднини и т.н., те се сравняват негласно. Кой какви доходи сравнително има, кой каква кола,какъв телефон, как се облича. Тази склонност към сравнение кара всеки отделен индивид да се стреми да не изостава от тенденцията в неговата група,а ако може и да бъде повече и по-успял от тях. Това не е задължиетелно да е нещо за критика, напротив - то е стимул за постигане на повече успехи, но се вижда ,че никой не приема и не се признава за по-ниско в йерархията от другия,а това вече подлежи на критика. Дори хора с по-ниски и средни доходи се стремят към скъпи автомобили и телефони, което говори за стремеж към показност.14:49 25.08.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Йо, йо
До коментар #7 от "Хе хе":
Не че да се заяждам, но от 100 Мерцедеса от 90-тещте се пада един запазен на някой мераклия да изглежда добре. От 100 коли на по 5-6 години все ще има някой мърляч да я е занемарил.23:05 25.08.2022
27 Наблюдателен
До коментар #23 от "Наблюдател":
Че какво лошо има човек да се стреми да е повече от останалите ? Така се развива, вместо да деградира.Вече не важи ли максимата детето да надмине родителите си или поне да опита ?
Аз предпочитам по-нова кола, отговаряща на определени критерии, пред по-стария и аналог.
Който си мисли че идеално поддържаната му 20-30 годишна кошница е по-добра от аналогичната и нова такава живее в сериозна заблуда.
23:25 25.08.2022
28 сдфгх
До коментар #15 от "Анонимен":
Само дето е вярно ако говориш за коли на 15-18-20 години... Стигнеш ли до избор на кола под 10г. рязко ти побеляват косите- безобразно скъпи, с много и скъпи проблеми + мотори с никакъв ресурс които не подлежат на ремонт...Решението е простичко- или карате коли производство до около 2010г. (щото са проектирани до 2005-6г. и са последните относително здрави коли), или вадите нова от магазина, карате 5г. и я сменяте със следващата за да имате все нова кола в гаранция...
06:33 26.08.2022
29 Корги
И от 1998 г. да си вземеш, и от 2010 г., все са толкова според автокъщите, хаха!
08:33 26.08.2022