11 Декември, 2022 13:15 61 902 35

Списък с популярни двигатели "милионници"

  • двигатели-
  • пробег-
  • 1000000 км

Оказва се, че едни от най-издръжливите двигатели са в арсенала на Toyota и BMW

Списък с популярни двигатели "милионници" - 1

За мнозина доминирането на двигателите на Toyota в този списък е съвсем очаквано, но присъствието на двигатели на BMW в класацията, особено в такова количество, може да изненада за мнозина. Особено тези, които вярват в различни митове за съмнителната надеждност на немските употребявани автомобили, чиито показатели за мощност напоследък растат, дизайнът става все по-сложен и ресурсът е по-кратък.

Също така, със своите издръжливи агрегати, по отношение на надеждността, са отбелязани японските компании Mitsubishi и Honda, немските Mercedes-Benz и Volkswagen, както и американските на концерна General Motors.

Редовите шестцилиндрови двигатели държат палмата в категорията милион плюс в световната статистика. Сравнително простият дизайн с вроден общ баланс (и в резултат на това липсата на ненужни вибрации) има положителен ефект върху ресурса и способността за оцеляване на мотора след милион километра. Въпреки че най-простите четирицилиндрови двигатели също са много надеждни, за разлика от популярните, но по-малко балансирани V8 двигатели, които са по-рядко срещани сред "милионерите".

Трябва да се отбележи също, че стандартните атмосферни двигатели са по-надеждни от техните модификации с турбокомпресор - просто защото вторите имат по-сложен дизайн и по-кратък ресурс. Въпреки че мощността, разбира се, е по-висока.

Toyota

В гамата двигатели на Toyota списъкът на "милионерите" се отваря със световноизвестния двулитров четирицилиндров двигател 3S-FE с 16 клапана, който е инсталиран в най-популярните автомобили Toyota, включително на експортните пазари: това са RAV4, Avensis , Celica, Camry и MR2, както и семействата Carina, Corona, Vista, Caldina и безброй други автомобили за японския вътрешен пазар. 3S-FE бензиновите двигатели се произвеждат от 1986 до 2000 г. - и ако „четворката“, удушена от икономичните стандарти за Европа, дава само около 120 к.с., то най-темпераментните версии на 3S-FE достигат 140 коня.

Списък с популярни двигатели "милионници"

Следващите в линията двигатели на Toyota са не по-малко известните редови шестцилиндрови мотори: това са шестиците 1JZ-GE с обем 2.5 литра и трилитровия 2JZ-GE. Японски легенди! С първия са произведени Toyota Chaser, Cresta, Crown, Progres и фамилията Mark II, докато по-мощният 2JZ-GE е инсталиран и на моделите Altezza, Aristo, двувратите Soarer и Supra, както и на редките седани Origin. Toyota произвежда двигатели 1JZ-GE от 1990 г., трилитрова модификация дебютира година по-късно. Последните японски автомобили с тези двигатели са пуснати през 2007 г.

На върха на гамата на бензиновите "милионери" на Toyota е осемцилиндровият четирилитров двигател 1UZ-FE, с който са оборудвани по-старите модификации на моделите Aristo, Crown, Soarer, както и японската Toyota Celsior в първите две поколения - това са аналози на добре познатите седани Lexus LS за родния пазар. Въпреки че при Lexus, същите тези двигатели, разбира се, са също толкова способни да оцелеят до милион километра с подходяща грижа.

Между другото, в портфолиото на Toyota има и много надеждни дизелови мотори, като списъкът се води от 1HD, които се монтират на Toyota Coaster в линията на търговските автомобили и по едно време също се инсталираха под предните капаци на джипове Toyota Land Cruiser. Въпреки това, с производствените обеми на бензинови двигатели от серията S, която включва 3S-FE, тези дизели, разбира се, просто не могат да бъдат сравнени. Но по отношение на надеждността - те са много дори!

BMW

Сред баварците двигателите милионници най-често са ​​редовите шестцилиндрови двигатели M30 и M50, които се произвеждат в огромни количества в продължение на десетилетия в няколко работни обема - през това време те успяха да придобият много модификации и да се наместят под капаците от трета, пета, шеста и седма серия на BMW.

Списък с популярни двигатели "милионници"

Двигателят M30 дебютира през 1968 г. на модел с индекс E3 - предшественик на първите "седмѝци". Последното BMW с този двигател, между другото, също е 7er, но вече второ поколение (E32) - тези автомобили се произвеждат до 1994 г. Сега много от тях могат да се похвалят с респектиращ пробег - някои вече са изминали успешно един милион километра.

Дизайнът на по-новия шестцилиндров агрегат BMW M50, разбира се, също се оказlа успешен (да се чете - издръжлив), но този двигател, въпреки високия си ресурс, не издържа дълго. Първата кола с този мотор напуска конвейера през 1990 г., а още през 1994 г. BMW започна да го изоставя. През 1996 г. двигателят в оригиналната си форма изчезна от гамата, но по-мощните шестаци с индекс E50 останаха в гамата до 2000 г. Те се инсталират под капаците на спортното семейство M3 от поколението E36 , както и на Z3 M купета и роудстъри.

Между другото, баварците също имат свой милионен осемцилиндров двигател - говорим за атмосферния V8 с индекс M60, който компанията произвежда само четири години. Дебютира през 1992 г. в две версии (те са с обем от 3.0 и 4.0 литра) и се монтират на автомобили BMW от пета, седма и осма серия, а през 1995 г. започна замяната им с по-нов двигател M62 - и a година по-късно M60 беше пенсиониран. Въпреки че ресурсът на този V8, въпреки небалансираното оформление, е впечатляващ.

Заслужава да се спомене и редовият шестцилиндров турбодизел BMW M57, представен през 1998 г. Въз основа на него бяха разработени няколко модификации с обем от 2.5 до 3.0 литра, като същите тези двигатели се монтират не само на модели от трета, пета, шеста и седма серия, но и на кросоувърите X3, X5 и X6, както и на Range Rover и Opel Omega B . Впечатляващ списък! И някои от тях също успяват да изкарат милион.

Най-новите автомобили с разновидности на оригиналния турбодизел слязоха от конвейера през 2013 г., въпреки че и до днес се носят легенди, че дизелите на баварците все още са по-успешни от съвременните бензинови двигатели и техният ресурс, е по-висок. Вярно, същата тази надеждност днес вече я няма.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 филип ейджи

    26 5 Отговор
    20 години всеки ден по 137 км.

    Коментиран от #28

  • 2 само ток

    8 70 Отговор
    е вече оферта.

    Коментиран от #25

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ха ха хааа

    26 23 Отговор
    Демек , докато направиш 1 млн. км. , требе да я кърпиш поне 10 пъти..🤭😁

    Коментиран от #13, #29

  • 5 🪵🪵🪵🪵🪵

    42 33 Отговор
    За мен дописката е за трошляците
    от Бавария.Не им вървят продажбите,
    ала Дойчо си е инат и не помръдва.
    Да фалира бемевето,не ми требе.

    Коментиран от #8

  • 6 Случаен

    63 15 Отговор
    Не съм съвсем съгласен с написаното за двигателите на ВMW.Те често прегряваха и това беше основна причина за скъпи ремонти а разхода им на гориво рядко падаше под 15/100.Дизела 2.5TDS пък често пукаше глава.

    Коментиран от #14

  • 7 Емил

    65 4 Отговор
    А бе, защо няма трицилиндрови моторчета или такива по 1,2 литра?! Нали бяха много сигурни и дълговечни?!
  • 8 мдаааа

    18 1 Отговор

    До коментар #5 от "🪵🪵🪵🪵🪵":

    Айде сега , тук милионерете всички се знаем ...

    Коментиран от #15

  • 9 АВЕ....И ЗАЩО ДА Е ИЗНЕНАДА...

    8 32 Отговор
    ТОВА ЧЕ BMW ПРИСЪСТВА В КЛАСАЦИЯТА ЗА МИЛИОННИЦИ...НАПЪЛНО ЕСТЕСТВЕНО Е...ЗА ТОВА И СА В НАЧЕЛО В КЛАСАЦИЯТА..
  • 10 Може би

    51 1 Отговор
    Авторът се спира на много ограничен сегмент. Предимно бензинови двигателе. Да не говорим, че повечето посочени модели ги няма в България. Затова, благодаря за информацията, но не ми беше полезна. И един съвет: ако не преписвате статии от чужди медии, пишете за тези модели, които са на вторичния пазар в България. Може Германия и Италия, откъдето предимно идват автовозите.

    Коментиран от #35

  • 11 Ти си

    46 6 Отговор
    2,5 литра 90 коня без турбо и 2 милиона ще измине с грижа за двигателя и поддръжка ...

    Коментиран от #12

  • 12 Ти си

    19 4 Отговор

    До коментар #11 от "Ти си":

    Говорим за дизел мотори .....
  • 13 TV Бобов дол

    14 5 Отговор

    До коментар #4 от "ха ха хааа":

    Саше в статията се пише за двигатели а не за тенекии !
  • 14 Димитър

    24 11 Отговор

    До коментар #6 от "Случаен":

    Кога видя прегрят М57 бе колега,ако говориш за бензиновите,там прегряването се случва от мърлящината на собственика!

    Коментиран от #17

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Отживелица

    18 30 Отговор
    Кой го интересува тия двигатели от 80-те и 90-те

    Коментиран от #18, #20

  • 17 Случаен

    31 1 Отговор

    До коментар #14 от "Димитър":

    Охладителната система на тези модели е малко допотопна и това създаваше проблеми.Вентилатора се задвижваше от обслужващия ремък заедно с водната помпа а между тях имаше някакъв виско-съединител който често дефектираше както и термостата а течовете също бяха чести.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Има логично обяснение

    25 3 Отговор

    До коментар #16 от "Отживелица":

    "Кой го интересува тия двигатели от 80-те и 90-те"

    А ти какво очакваш? Как се въртят милион километра? Смяташ ли, че е физически възможно да обявят кои са милионниците двигатели, които са произведени от 2015 година насам? Да не говорим за двигатели произведени след 2020 година.
  • 21 цццццццццццццццц

    15 4 Отговор
    абе кво ни занимавате с тея амерски класации ве, 2/3 от изброените автомобили не сме ги виждали на живо никога!
  • 22 ТО....ЗА ТОВА ЧЕ ТОYOTA Е ВОДЕЩА...

    8 6 Отговор
    В СЪЗДАВАНЕТО НА НАДЕЖНИ ДВИГАТЕЛИ...МОНТИРАТ В СЕЛИКА ДВИГАТЕЛ ОТ BMW...ТОВА СИГУРНО Е "СЛУЧАЙНО ".... ЗАЩОТО НА BMW ДВИГАТЕЛИТЕ "HЕ СА НАДЕЖНИ"...НЪЛ ТЪЙ....
  • 23 Деций

    12 0 Отговор
    Може би някой ден,но не и днес.Нямат капацитет батериите, особено в студеното време,няма изградена мрежа от станции,зависим си от всичко.С двг няма проблем,мяташ две туби в багажника,пълниш баката до горе и няма грижа,с и бензиностанции на всеки 50 км ,че и по на често.И да закъсаш някъде за гориво всеки може да ти донесе 10 литра нафта или бензин,а с тока не зная как ще стане това.

    Коментиран от #26

  • 24 Жоро

    8 8 Отговор
    Не виждам двигателя на новия КИТАЙСКИ Барутляк Москвич :D :D :D Ааа даа,той само за скрап става :D :D
  • 25 ГНЯС

    3 9 Отговор

    До коментар #2 от "само ток":

    Много ясно! Кой ти кара на оцет, олио и пелети и ти подлага нон стоп картон отдолу да не капе масло. Нафталинови миризливи, оцапани задни брони бълват ли бълват пушилка с 40 лв на 100 разход. На ток с 40 лв минаваш 2000 км и то градско. И си даваш ток до дупка, понеже на спиране на следващия светофар го връща обратно в батерията.
    VsichkoTok!

    Коментиран от #27, #30

  • 26 СМОГ

    0 4 Отговор

    До коментар #23 от "Деций":

    Нищо подобно!

  • 27 Никси

    11 3 Отговор

    До коментар #25 от "ГНЯС":

    да ама не , за разлика от ДВГ-то се сваля и се ремонтира наново и пак газ , а електрокара като се повреди напълно отива в кофата за винаги .
  • 28 Това...

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "филип ейджи":

    ...на ,,Лада" ли...?!
  • 29 Хехехе

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "ха ха хааа":

    Демек,докато направиш 1 млн км,вече ти ще си ,,закърпен" няколко пъти в ковчега ...
  • 30 И после...!

    11 2 Отговор

    До коментар #25 от "ГНЯС":

    Батерията след няколко цикли се скапва...!И струва колкото чисто нов Ел.автомобил...!А да не говорим,че отпадналата батерия е от тежки метали,замърсяващи много сериозно околната среда...!
  • 31 Фен на Мерцедес ц 200д

    7 1 Отговор
    Моята Цетка-1995г. я продадох на близо 1млн.км. по километраж, без какъвто и да е проблем с двигателя.

    Коментиран от #32

  • 32 Фен на ВАЗ-2101-,,Жигули"!

    5 4 Отговор

    До коментар #31 от "Фен на Мерцедес ц 200д":

    Моята Единичка-1972г. я продадох на близо 1млн.км. по километраж, без какъвто и да е проблем с двигателя.
  • 33 БМВ двигател

    5 0 Отговор
    Не знам дали ще изкара 1М км а и не ме интересува. Това което знам от опит с 37 различни собствени автомобила - не съм имал друг който двигател да работи така добре, икономично и да доставя мощност когато ти трябва, незабавно както 6 цилиндровият дизел М57, 313кс. Не убеждавам и няма да доказвам мнението си на никого. Споделям лични наблюдения.
  • 34 Никой

    1 0 Отговор
    Волво 2,3 турбо,170 коня,това е истинският двигател милионник. Това във статията не е верно.
  • 35 Първобитния

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Може би":

    А на твоите приятеле , какви са им двигателете?