Новият завод беше открит в присъствието на чилийския министър на енергетиката Диего Пардоу и членовете на изпълнителния борд на Porsche Барбара Френкел и Михаел Щайнер , които демонстрираха Porsche 911, сглобено в завода, заредено със синтетично гориво. Първата фаза стартира с производство на около 130 000 литра годишно.
Пилотната фаза ще доведе до производство на приблизително 130 000 литра всяка година . Първоначално това гориво ще се използва в проекти като Porsche Mobil 1 Supercup и в Porsche Experience Centers. След завършване на пилотната програма проектът ще нарасне до производството на 55 милиона литра годишно до средата на десетилетието. Така обектът ще може да произвежда 550 милиона литра eFuel годишно.
Базираният в Щутгарт автомобилен производител избра южно Чили, защото вятърът духа около 270 дни в годината , което позволява на вятърните турбини да работят с пълен капацитет. Освен това Пунта Аренас е близо до Магелановия проток; следователно синтетичното гориво може лесно да се транспортира и разпространява до различни части на света.
Барбара Френкел , член на Изпълнителния съвет за доставки на Porsche AG, каза: "Porsche се ангажира с двоен електрификационен път: e-Mobility и eFuel като допълващи се технологии. Използването на eFuel намалява емисиите на CO2. Разглеждайки целия сектор, промишленото производство на синтетични горива се очаква да продължи да се развива в световен мащаб. С пилотния завод eFuel Porsche играе водеща роля в това развитие .
Михаел Щайнер , член на Изпълнителния съвет за развитие и изследвания на Porsche AG, каза: „ Потенциалът на eFuel е огромен. В момента в света има повече от 1.3 милиарда превозни средства, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Много от тях ще бъдат по пътищата през следващите десетилетия, а eFuel предлага на съществуващите собственици на автомобили алтернатива с почти нулеви емисии. Като производител на мощни и ефективни двигатели, Porsche има обширно ноу-хау в областта на горивата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Гостенин
Коментиран от #6
11:34 21.12.2022
3 Опааа
11:39 21.12.2022
4 ФЕН
Коментиран от #7, #8, #36
11:42 21.12.2022
5 корпоративни мафиотски простотии
Коментиран от #9
11:46 21.12.2022
6 А който разчита на синтетични горива
До коментар #2 от "Гостенин":
Много бързо се отказва като му кажа цената от 10 лв на литър.Тези горива са проектирани за собствениците на porsche, които могат да си ги позволят, за да се чувстват отговорни към околната среда.
Ти чувстваш ли се чак толкова отговорен за да си купиш гориво за 10 лв литра?
Коментиран от #65
11:47 21.12.2022
7 Отт
До коментар #4 от "ФЕН":
Нана11:47 21.12.2022
8 Това не е чак толкова важно
До коментар #4 от "ФЕН":
По-важното е каква е разликата между газовете, които излизат от ауспуха при горене на това гориво в сравнение с газовете от обикновено гориво?Защото разлика няма, но пък първото го наричат екологично.
11:49 21.12.2022
9 Един тъп въпрос
До коментар #5 от "корпоративни мафиотски простотии":
Явно съм много тъп за да не мога да си отговоря, защо като е такова велико изобретение, никой досега не е направил двигател който да се движи само с браунов газ, а се му трябва и бензин за да работи двигателя?Коментиран от #11
11:51 21.12.2022
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
А не с петрол ❗
11:55 21.12.2022
11 Май наистина си тъп
До коментар #9 от "Един тъп въпрос":
Пиши в любимия си гугъл или ютюб "brwan gas" и се образовай за особеното състояние на водата дето е почти разпадната на водород и кислород в газообразно състояниеКоментиран от #13
11:57 21.12.2022
12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
фъстъчено масло❗
Коментиран от #14
11:58 21.12.2022
13 Чак толкова тъп не съм
До коментар #11 от "Май наистина си тъп":
Знам какво е браунов газ. Кажи ми къде да намеря информация за автомобил който се движи само с браунов газ без помощта на бензин и са му махнали резервоара?Защото единственото което съм чел е за "подпомагане".
Също така всеки средностатистически човек знае че енергията за разделяне на водата на водород и кислород е много повече отколкото можеш да получиш при изгарянето на водорода после.
Не разбрахте ли, че перпето мобиле не съществува?
Коментиран от #16, #18
12:08 21.12.2022
14 Ти виждал ли си
До коментар #12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Фъстъчено масло? Ако не си изгледай клипа и ми кажи как си представяш, че двигател може да работи с това масло. Поне да беше казал олио щеше да си много по-близо.Коментиран от #15, #22, #23, #24
12:12 21.12.2022
15 Клипа
До коментар #14 от "Ти виждал ли си":
Как се прави фъстъчено маслоКоментиран от #25
12:13 21.12.2022
16 В тубата има ама не си првиш труда
До коментар #13 от "Чак толкова тъп не съм":
Американеца с бъгито го е постигнал и затова е плати лс живота си а проекта му е унищожен. Никой, освен службите, които са прибрали всичко, все още няма пълната документация на разработката му.Коментиран от #17, #39
12:13 21.12.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Момче младо с промита главица
До коментар #13 от "Чак толкова тъп не съм":
Това за вложената енергия за получаване на водород и кислород чрез проста електролиза при електролизери с ниско КПД може и да е така, но брауновия газ не е просто рзделени водород и кислород, и дава много повече енергия отколкото вложената за получаването му. В Китай имат разработени за индустрията генератори на браунов гас и се ползват от години вече.12:17 21.12.2022
19 Дадоха ти се предостатъчно насоки
До коментар #17 от "Ами давай де":
Ако не можеш или не искаш да си напишеш в търсачката думите и да скролнеш из резлтатите с видеата, за да си го намериш сам, значи няма смисъл нищо да ти се обяснява. Илон Мъск и КлаусШваб-ата ще те направят щастлив. Папкай фастъчено масло - американска технология е, нали?Коментиран от #20
12:20 21.12.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Потърсих и намерих
Даже може да оставиш разклонителя в багажника или дори да направиш един трифазен такъв разклонител в който да си включиш зарядното за постоянно и да караш електромобила без да е нужно да спираш за зареждане. Ще се зарежда в движение.
То пък в такъв случай чак да се чудиш за какво въобще му е необходима батерия, като можеш да захраниш електродвигателите директно от контакта?
Благодаря че ме посъветва да потърся в youtube. Сега ще намеря една две-три годишна тесла от онези дето им се скапват батериите за толкова време и ги продават по за две-три хиляди лв и ще я захраня директно от един такъв разклонител.
13:46 21.12.2022
22 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #14 от "Ти виждал ли си":
Пак ли ти бе, черна станция анонимна ‼️‼️‼️‼️‼️‼️Значи все пак си разбрал за какво иде реч ❗
Но търсиш за коя буква да се хванеш !
Ами хората са го написали :
" Олио от био фъстъци за пържене и готвене
Течно фъстъчено масло с деликатен вкус.
Подходящо за леки и здравословни пържени храни....
Байгън от тебе❗
14:22 21.12.2022
23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #14 от "Ти виждал ли си":
Специално за криещият се безников ХАПЛЬО" Първият работещ прототип на Рудолф Дизел на парижкото изложение през 1900 година например горял
фъстъчено масло.
/ ФАСТЪЧЕНО МАСЛО /
Едва по-късно инженери на американската Standard Oil - компанията на милиардера Джон Рокфелер - налагат вместо това доста по-евтината тежка фракция на петрола, която сега познаваме като дизелово гориво."
14:29 21.12.2022
24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #14 от "Ти виждал ли си":
Ти в твоя автомобилдвигателно олио ли ползваш или
ДВИГАТЕЛНО МАСЛО
❓❗❓❗❓❗❓❗
БАЙГЪН ОТ ТЕБ БЕ ❗❗❗❗
Коментиран от #27
14:32 21.12.2022
25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #15 от "Клипа":
А сега покажи в кой магазин си видял табелкаДВИГАТЕЛНО ОЛИО
много близо си до
Коментиран от #26
14:35 21.12.2022
26 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
" С олио Г@З@ си намажикафявото по гащите
да не личи ❗"
14:37 21.12.2022
27 Правиш ли разлика
До коментар #24 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Между слънчогледов тахан и слънчогледово олио.Точно толкова е и разликата между фъстъчено масло и фъстъчено олио.
Лично съм виждал автомобили които се движат със слънчогледово олио, но нито съм чувал нито съм виждал нито дори съм си помислил камо ли да го напиша, че ще се движат на слънчогледов тахан.
Като видя такава статия веднага пиша в коментарите на автора да я поправи защото някой като тебе ще вземе да я цитира и ти си живото доказателство.
Щом го пише някъде значи трябва да е вярно!
Както и онзи с брауновия газ. Видях го бил в youtube значи било вярно. Ами направи си един такъв разклонител за безплатна енергия и си го ползвай!
Коментиран от #28, #30
14:48 21.12.2022
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #28 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
ДВИГАТЕЛНО ОЛИО/ изв. нервираш ме и не видях грешката своевременно/
Коментиран от #31, #34
15:19 21.12.2022
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Майстора
До коментар #29 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Със и без синтетика, пак има сегменти, картер, гумички клапани, гарнитури и мята син пушек отзад. Няма как да спреш да пропуска и гори масло, дори Бугати и Ламбо при ръчка подпушва, да не говорим GTR от турбините. Просто такава е техниката. Има ауспух - има проблем.Коментиран от #33
15:51 21.12.2022
32 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #30 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ако ком.30 не ти хареса можеш и него да го изтриеш ❗15:52 21.12.2022
33 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #31 от "Майстора":
Не става и дума за пушека !Обяснявам на ОТВОРКОТО
без ник,
че в моторните секции се ползва терминологията
ДВИГАТЕЛНО МАСЛО
а не
ДВИГАТЕЛНО ОЛИО
15:58 21.12.2022
34 Пак ли google translate
До коментар #29 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Не разбра ли че на този не можеш да му вярваш напълно?Да си беше просто признал грешката, че си имал предвид олио, а не масло, а?
Има разлика между peanut butter and oil. Както на английски така и на български това са съвсем различни продукти.
Даже не очаквам да ми се извиниш за обидите. Не вярвам в дядо Коледа, перпето мобиле и че можете да се държите човешки и нормално.
Както виждаш дори се държах уважително, казах ти културно къде ти е грешката и дори си направих клип да ти покажа разликата между фъстъчено масло, каквото очевидно имаш предвид.
Както и да е, жив и здрав!
Ако смяташ, че наистина е било фъстъчено масло така да бъде, няма да споря.
Коментиран от #35
15:59 21.12.2022
35 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #34 от "Пак ли google translate":
ДажеGoogle
съществува благодарение на грешен запис на
Google
❗❗❗
А тук на става дума за дословен превод !
Дори моторно олио не изписваме НИКЪДЕ ❗
Технически говорим са смазочни (двигателни) МАСЛА , а не олио ❗
Нали никой у нас не казва
Може би трябва вместо
Вали из ведро
да напиша
Валят "кучета и котки"
🤔🤔🤔🤔
Коментиран от #37
16:44 21.12.2022
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #37 от "Добре ще питам на английски":
Къде ти еНАДПИСА
МОТОРНО ОЛИО
или
ДВИГАТЕЛНО ОЛИО
❗❗❗❗❗❗❗❗❗
Как да си преведа
“It’s raining cats and dogs!”
Къде си видял или чул.
някой да казва валят котки и кучета ❓❓❓
Човече , кухнята не е мототехника❗
И мототехниката не е кухня ❗
Очаквам , ако пак решиш да пишеш, да започнеш с етикет
на български
на туба от някоя марка двигателно ОЛИО ❗❗❗❗
Коментиран от #40
17:52 21.12.2022
39 Ами
До коментар #16 от "В тубата има ама не си првиш труда":
Не знам дали си спомняте, но по доц времето баща и син от Пловдив подкараха шкодата си с вода. Показваха ги по телевизията. Тогава в продължение на един месец имаше информация по вестниците и след това никаква информация. Повече не се чу нищо. Предполагам , че са продали технологията си на някоя петролна компания. А още по рано имаше един български химик , който запали водата. Него също го даваха по тв. По същото време имаше статии и снимки в Наука и техника статии за Форд, които разработваха собствена система за работа на ДВГ с вода. Никой няма да допусне това, защото няма да има кой да плаща за гориво или електричество.18:22 21.12.2022
40 Даже не знам за какво говориш
До коментар #38 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
За какво моторно масло ми говориш?Нали беше фъстъчено масло? Последно двигателя с фъстъчено масло ли работи ли с фъстъчено олио? Едното очевидно е течно, а другото твърдо. Както на английски така и на български.
Фъстъчено какво? Някой някъде някога някак да е написал нещо за работа на дизелов двигател с фъстъчено масло?
Не знам какво точно защитаваш, като очевидно грешиш.
Говори ми само за фъстъчените продукти и спри с това моторно масло и котки и кучета при положение че никой никъде никога не ги е споменавал освен тебе в тази тема.
Фъстъчено масло и фъстъчено олио са две различни неща и няма как да ги объркаш заради превода независимо дали ги превеждаш буквално или по смисъл.
Просто няма вариант в който написаното да е вярно:
":Първият двигател на Рудолф Дизел е работел с ......
фъстъчено масло❗"
Коментиран от #41, #42, #43, #44, #45, #46, #47
18:56 21.12.2022
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #40 от "Даже не знам за какво говориш":
... Дизел е успял да прозре високата ефективност на топлинния процес при самозапалване при висока компресия на въздуха в цилиндъра. След неуспеха с въглищния прах, през 1897 година, след дълги опити и многобройни неудачи, Дизел създава един експериментален масивен двигател работещ с течни горива. При тегло 5 тона, мощност 20 конски сили и 172 оборота в минута, двигателят е доказал по-висок КПД от съществуващите по това време двигатели. Освен работа с по-тежки течни горива, по-късно се възприема идеята за използване на.....растително (фъстъчено) масло като гориво.
растително (фъстъчено) масло като гориво.
растително (фъстъчено) масло като гориво.
растително (фъстъчено) масло като гориво.
Коментиран от #48
19:25 21.12.2022
43 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #40 от "Даже не знам за какво говориш":
Знаех, че ще изтриеш ком.41.Но мога да то ги повтарям докато вдянеш ......
19:26 21.12.2022
44 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #40 от "Даже не знам за какво говориш":
Айде сега тичай да обясняваш и на УИКИПЕДИЯ, че са НЕкадърни ❗❗❗19:27 21.12.2022
45 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #40 от "Даже не знам за какво говориш":
Даже не иска да проумеешИли НЕ МОЖЕШ
да проумееш , че в мототехниката НЕ се използва термина ОЛИО ❗❗❗
А
М.А.С.Л.О.
В готварството е ОЛИО ❗
В механиката МАСЛО ❗
19:32 21.12.2022
46 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #40 от "Даже не знам за какво говориш":
Даже е знаеш с кого си се захванал ‼️‼️‼️":Растителното масло
(или олио)
e мазнина, получена от семената на маслодайни култури чрез механично пресоване или извличане с органични разтворители. Може да бъде рафинирано или нерафинирано. Освен от семената, масло може да бъде получено и от други растителни части.
Растителните масла
съдържат естери на мастни киселини и глицерол."
19:40 21.12.2022
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Турбо
До коментар #48 от "Продължавам да не разбирам":
Това в буркана на снимката към пост 15 е фастъчена паста,която се получава от смлени фъстъци. Неправилно се нарича фастъчено масло.Фастъченото олио или масло се получава при пресоване на фъстъци.Произвежда се по същият начин,както всяко друго растително олио или масло.
В различните краища на България му казват някъде олио,другаде масло.Едно и също е.
Коментиран от #50
21:00 21.12.2022
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #50 от "Пак питам?":
Кое не разбра бе ❗"Растителното масло
(или олио)
e мазнина,
получена от семената на маслодайни култури
чрез механично пресоване
или извличане с органични разтворители." ❗
Слънчогледово масло ( олио) виждал ли си ❓
Коментиран от #53
22:10 21.12.2022
52 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #50 от "Пак питам?":
Знаеш ли какво е да пресоваш(изстискаш)и какво е да
смелиш(нарежеш)
нещо ❗❗❗
Това , че този го нарича масло, НЕ значи, че прави масло ❗
Ти за всяко нещо ли ти трябва цял ден някой да ти обяснява❗
Коментиран от #59
22:20 21.12.2022
53 Продължавам да питам
До коментар #51 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Фъстъчено масло и фъстъчено олио едно и също ли е да или не?Едно и също или не? Не ми обяснявай какво е само ми кажи дали е едно и също и нищо друго не те питам.
Коментиран от #54, #58
22:24 21.12.2022
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
"Поне да беше казал олио щеше да си много по-близо."
Не! Няма да кажа олио и никъде НЕ пише , че Дизел е използвал ОЛИО
или че двигателите се смазват чрез ОЛИО ‼️‼️‼️
22:58 21.12.2022
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #53 от "Продължавам да питам":
НЕ‼️Друго ме питаш ‼️
Ти виждал ли си
До коментар 12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Фъстъчено масло? Ако не си изгледай клипа и ми кажи как си представяш, че двигател може да работи с това масло. Поне да беше казал олио щеше да си много по-близо"
Коментиран от #68
23:09 21.12.2022
59 Кое от двете ползва Рудолф Дизел
До коментар #52 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ето ти от любимата УикипедияФъстъчено олио е органична мазнина, получени от преработката на фъстъци, което след обработка запазва аромата и вкуса на фъстъци.
Бутилирано фъстъчено олио
Фъстъченото олио е много популярно в китайската, и азиатската кухня, толкова колкото зехтина се използва в района на Средиземноморието. Фъстъчено олио има висока точка на димене, в сравнение с много други масла за готвене. Основна съставка на фъстъченото олио са олеиновата киселина (56,6%) и линоловата киселина (26,7%).
Ето ти и статията за:
Фъстъчено масло (или фъстъчена паста, на английски език – Peanut butter) е хранителен продукт, получен от изпечени и смлени на паста фъстъци, към които може да се добави незначително количество растително масло и сол. Добавянето на захари и особено на трансмазнини (хидрогенизирани масла) съществено изменя качеството на продукта. Натуралната фъстъчена паста (масло) може да се открие по информацията на етикета: в състава не трябва да има нищо друго, освен фъстъци.
Фъстъчено масло
Много популярен продукт е в англоезичните страни и техните бивши колонии Канада, САЩ, Австралия, Великобритания, Южна Африка, Нова Гвинея, Нова Зеландия, Филипини и Нидерландия.
Фъстъченото масло е един от най-висококалоричните и богати на белтъчини продукти от веганската кухня (588 kcal и 25 g белтък на 100 g продукт). Фъстъченото масло съдържа и наситени мазнини (предимно палмитинова киселина, 21% от общата мазнина).
23:14 21.12.2022
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Ако искаш и по друг начин
Защото цял ден се опитвам да ти обясня, че и тези двете са различни неща и си имат съответните български преводи и не са синоними.
23:20 21.12.2022
62 Не се правя на друг
До коментар #60 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
То друг няма и никой не те пита, но ти постоянно отговаряш на въображаеми въпроси от въображаеми събеседници и цял ден не отговори на моя въпрос.23:24 21.12.2022
63 Сарс
Коментиран от #64
08:36 22.12.2022
64 Не се притеснявай
До коментар #63 от "Сарс":
Това е горе-долу колкото средна по размер цистерна само за един вид гориво на бензиностанция.Наскоро тук правиха съпоставка за зареждането на електрически и дизелов камион и пресмятаха че един тон резервоар се пълнил за около 10 минути. Тоест на една единствена заета колонка, това е горивото, което преминава за денонощие, а те ще го произвеждат цяла година. Всеки сам може да се сеща каква капка в морето е този проект - най-големият в света.
Поредния балон за източване на субсидии, който няма никаква практическа стойност. И накрая от ауспуха излизат абсолютно същите гадости като от другите горива.
10:37 22.12.2022
65 Гостенин
До коментар #6 от "А който разчита на синтетични горива":
Дaтcĸaтa мyлтинaциoнaлнa eнepгийнa ĸoмпaния зa пpoизвoдcтвo нa възoбнoвяeмa eнepгия Оrѕtеd А/Ѕ инвecтиpa нaд 145 милиoнa дoлapa зa cтpoeж нa cъopъжeниe зa пpoизвoдcтвo нa гopивo c ниcĸo cъдъpжaниe нa въглepoд в Швeция. Πpoeĸтът нa Оrѕtеd в Ceвepнa Швeция, извecтeн ĸaтo FlаgѕhірОNЕ, щe oтвopи пpeз 2025 г. и щe пpoизвeждa oĸoлo 50 000 мeтpични тoнa oт т.нap. e-мeтaнoл гoдишнo. Това е само началото и едва ли ще е заради собствениците на Поршета.Коментиран от #66
14:00 22.12.2022
66 Всичко това звучи много добре
До коментар #65 от "Гостенин":
Докато не си дойдем на думата и попитаме за цената на литър гориво. Тогава лъсва грозната истина, че няма как да е по-екологично или по-евтино с посредник между контакта и автомобила, да зареждаш автомобила с ток от възобновяеми източници.Това ще са алтернативите на самолетно и корабно гориво, но не и за наземен транспорт.
Коментиран от #70
14:35 22.12.2022
67 на Порше деда му
07:58 23.12.2022
68 Какво стана?
До коментар #58 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Успя ли да отскочиш до някой по зареден хипермаркет и да видиш на живо разликата между фъстъчено масло и фъстъчено олио?Как точно си представяш, че двигател може да работи с фъстъчена паста, на която както на английски така и на български се казва фъстъчено масло?
Дали пък двигателя на рудолф дизел не е работил с фъстъчено олио, както ти казах още в началото? Или още държиш, че е работил с кремообразната субстанция наречена фъстъчено масло?
11:25 23.12.2022
69 112233
Коментиран от #73
11:32 23.12.2022
70 Гост
До коментар #66 от "Всичко това звучи много добре":
Цената на синтетичните горива няма да е висока.Докато за цената на тока не мога да кажа същото.Коментиран от #72
11:36 23.12.2022
71 112233
Коментиран от #74
12:07 23.12.2022
72 Ти въобще правиш ли връзката
До коментар #70 от "Гост":
За производство на синтетично гориво за изминаване на 100 км се използва електрическа енергия с която един електромобил може да измине 500 км. В такъв случай как точно предвиждаш по ниски цени на синтетичните горива при покачващи се цени на електрическата енергия и как въобще си помисли, че да заредиш за 100 км синтетично гориво може да ти е по-евтино отколкото директно да ползваш тока от контакта без посредници?Напълно безсмислено е за сухоземен транспорт да се ползват синтетични горива, при положение че можеш да заредиш електрическата енергия директно.
Коментиран от #75
12:19 23.12.2022
73 Ами да смятаме
До коментар #69 от "112233":
5 литра гориво имат енергия 50 киловатчаса. С тях един електромобил може да измине 300-400 км, а ако кара с скорост 40 км в час и не ползва отопление може да измине над 500 км, което е над 12 часа шофиране с над два тона тежък електромобил с мощност 700 коня.На един автомобил с ДВГ, тези пет литра дали ще му стигнат само да работи на празен ход без да се движи за 12 часа, дори да е само 70 коня мощност?
А колко гориво ще изхарчи 700 коня двигател за 12 часа работа на място? А за изминаване на 500 км с 40 км в час?
Това са моите сметки. Поправи ме ако греша и ако можеш дай контрааргументи с подобен практически пример.
А дано ама надали. Без да съм врачка ще позная че или ще го обърнеш на лични обиди или на празни приказки и лозунги за светлото бъдеще без практическа стойност.
12:25 23.12.2022
74 Така е!
До коментар #71 от "112233":
Наистина кпд на фотоволтаиците е само 20% но не виждам какъв ти е проблемът с това?Фотоволтаична инсталация с мощност 1kWp инсталирана в България за година ще произвежда средно между 1200 и 1400 киловатчаса електрическа енергия, достатъчна за изминаване на шест седем хиляди километра, независимо дали фотоволтаичните панели са с кпд 10% или стандартните 20% или идеалните 100%.
Добивът на електрическа енергия ще си е все същите 1200-1400 киловатчаса на година. Елементарна физика и математика.
По-важното е колко струва 1kWp мощност за електрическа централа, а към момента цената е 3000 лв с 25 години гаранция. Иначе казано 150 000 км за 3 000 лв или около 2 лв за 100 км.
Ако ще сравняваме с автомобил с разход 5 л на 100, синтетичното гориво трябва да струва 40 стотинки за литър за да може поне да се изравнят като цена. Смяташ ли го за възможно?
Коментиран от #76
12:34 23.12.2022
75 Гост
До коментар #72 от "Ти въобще правиш ли връзката":
Колко струва енергията от слънцето.Нула.За производството на синтетичните горива ще се използват фотоволтаици и перки.22:21 23.12.2022
76 Гост
До коментар #74 от "Така е!":
Кой ще ти позволи да си произвеждаш сам безплатен ток.Алчните чичковци ще ти наложат данък,акциз,такса ДДС и пак ще плащаш като поп.Коментиран от #77
22:27 23.12.2022
77 Вече трета година
До коментар #76 от "Гост":
Не съм платил и стотинка а вече сам съм си произвел и използвал около 8000 киловатчаса. И ако държавата не беше толкова лакома за такси за бюрократи, щях да съм върнал в мрежата поне още около 4000 киловатчаса, които можеше да произведа но нямаше за какво да ги ползвам по време на производството им.Сега гласуваха някакви промени и може да става и по-лесно. Ама я кажи защо смяташ, че ще ти ги дам без пари, електроразпределителното дружество няма да ти вземе пари, след това електропреносното дружество пак няма да ти вземе пари, държавата също няма да не вземе и на тримата пари, за да може енергията да достигне напълно безплатно до производителя на синтетични горива?
Защо един собственик на паркинг инвестирал, като мене 3 000 лв за фотоволтаична централа, трябва да си подари тока на някой производител на синтетично гориво на 1000 км от него, вместо да продава тока по едно евро на автомобилите които са паркирали под фотоволтаиците и да изкарва допълнителни 4000 евро на година с цитираните от тебе евро за киловатчас за зареждане? И между другото моята централа заема точно едно паркомясто, а паркинг с едно парко място няма. Дали ще има проблем с наличие на зарядни станции навсякъде?
И аз се разбери веднъж завинаги със себе си, последно този ток ще е евтин и безплатен и от него ще се произвеждат синтетични горива или ще е адски скъп за зареждане на електромобилите и ще е по-евтино да се кара на бензин, че два пъти не казваш едно и също.
Коментиран от #78
09:54 24.12.2022
78 Гост
До коментар #77 от "Вече трета година":
Не се прави на неразбрал.Имаш ли регистриран кладенец в двора.Водата безплатна ли ти е.Не е. Плащаш такса за да я ползваш.Същото ще е с безплатния ток от слънцето.За сега минаваш метър и ти е без пари.Въпрос на време е да ти наложат такса слънце.
15:44 24.12.2022
79 Бъдещето е
05:30 17.03.2024