13 Декември, 2022 12:28 14 026 15

Tesla вече не е №1

  • електромобили-
  • tesla-
  • byd-
  • volkswagen

Сред най-популярните модели електрически автомобили има нов лидер

Tesla вече не е №1 - 1

Според резултатите от третото тримесечие на текущата година продажбите на електрически автомобили са се увеличили със 71% в сравнение със същия период на миналата година. Това се доказва от ново глобално проучване за проследяване на продажбите на модели на пътнически електрически превозни средства от Counterpoint .

В общия обем на продажбите на електрически превозни средства, акумулаторните електрически превозни средства (BEV) заемат почти 74%, а останалите 26% са за хибридни електрически превозни средства (PHEV). Китай остава лидер на пазара в продажбата на електрически автомобили, следван от Европа и САЩ. В същото време нивото на продажбите в Китай непрекъснато расте - в сравнение с миналата година то се е увеличило с повече от 100% и надхвърли границата от 1.7 милиона коли (през третото тримесечие на 2021 г. продажбите бяха 880 000).

„Тъй като доставките на полупроводници постепенно се нормализират и наличието на суровини за батерии се подобрява, глобалните продажби на електрически превозни средства се увеличават. Сред страните Китай еднолично доминира световния пазар на електрически превозни средства. Три от петте най-продавани марки електрически автомобили идват именно от Китай. И трите марки оперират основно в Китай, което показва положително развитие на китайския пазар на електрически автомобили“, подчерта старши анализаторът Соумен Мандал.

Tesla вече не е №1

Що се отнася до водещите компании на пазара, Tesla вече не е №1. Водещият производител при електромобилите е BYD Auto, която измести Tesla на второто място. BYD Auto доставя 537 000 електрически автомобила на клиентите, което е със 197% повече от миналата година. Три модела - BYD Song, BYD Qin и BYD Han - представляват повече от 56% от продажбите на компанията през тримесечието. Задграничните операции на BYD също се разрастват бързо; през третото тримесечие на 2022 г. компанията е продала близо 17 000 електрически превозни средства в различни региони, включително Европа, Латинска Америка, Югоизточна Азия, Близкия изток и Африка.

Глобалните продажби на Tesla през третото тримесечие на 2022 г. също са се увеличили с 43% спрямо аналогичния период на миналата година и възлизат на над 343 000. Компанията е увеличила търсенето на своите автомобили в Европа през това тримесечие. Пускането на производствената линия в завода в Берлин помогна за доставката на рекорден брой Model Y в Германия през това тримесечие. Доставките обаче не оправдаха очакванията поради недобрите логистични локации.

На трето място по продажби е компанията Wuling - спрямо миналата година търсенето на автомобили на компанията е нараснало с 31%. Моделът на марката Hongguang Mini EV остава безспорен пазарен лидер от пускането си през втората половина на 2020 година. Продажбите на мини електрически автомобили в Китай са силни, защото са евтини, отговарят на условията за субсидии и служат за определената цел, а именно - градското предвижване.

Продажбите на електрически превозни средства на Volkswagen са нараснали с 28% на годишна база и се възстановяват от спада през второто тримесечие. ID.4, ID.3 и ID.6 са най-продаваните модели на Volkswagen през тримесечието. Компанията постигна впечатляващи резултати в Китай, като продажбите ѝ на електрически превозни средства се повишиха със 79% на годишна база и с 35% нагоре спрямо тримесечието. Въпреки това, докато продажбите на марката в Европа и САЩ постепенно се възстановяват, нито един от тези региони не отбелязва годишен ръст.

GAC Motor заема пето място сред най-продаваните марки, изпреварвайки BMW и Mercedes-Benz. През третото тримесечие на 2022 г. GAC е продал повече от 85 000 единици, което показва ръст от 145% в сравнение със същия период на миналата година. Моделът Aion Y се превърна в най-продаваното електрическо превозно средство на GAC. Недостатъкът обаче е, че компанията работи само в Китай.

Tesla вече не е №1

„Електрическите превозни средства представляват нарастващ дял от глобалните продажби на леки автомобили. В момента електрическите превозни средства представляват повече от 15% от глобалните продажби на леки автомобили. В развитите региони електромобилите стават по-добър избор за купувачите на първа кола. Той също така насърчава нови играчи да навлязат на пазара. Освен това се разработват различни химически батерии, които изискват малко или никакъв литий, а новите технологии обещават подобна или по-добра производителност в сравнение със съществуващите“, коментира Питър Ричардсън, вицепрезидент по изследванията, относно перспективите на пазара.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 омъскаряване

    22 24 Отговор
    До 2-3 години и в топ 10 няма да е, само сектантите, ще се жертват да купуват прескъпи, некачествени, остарели модели на тесла!

    Коментиран от #7

  • 2 марокански Москвич

    13 14 Отговор
    След като Мъски се преоблече във Републиканец и разкри как демократите блокират и филтрират новините, тесла ботовете вече се отричат от него. Ма нали той щеше да ни спасява на Марс, какво общо има от коя партия е!? 😆🤭
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 МЪСК

    3 5 Отговор

    До коментар #1 от "омъскаряване":

    Мрън-мрън? С мрънкане забогатя, мина през количките на Флинтстоун (немци, китайци и пр.) и накрая пак до Тесла опря.
    "Виждали ли сте тяхната кола, ХАХА!

  • 8 Турбо

    7 1 Отговор
    Сега в Китай,скоро и на други места.

    Коментиран от #10

  • 9 Еврогей-Натовец

    5 3 Отговор
    Мразъ ги тия мръсни китайски команизти...
  • 10 Прочети още веднъж

    2 8 Отговор

    До коментар #8 от "Турбо":

    Всъщност китайците са лидер на глобалния пазар, а не само на китайския.

    Да не мислиш че от Тесла са продали 343 000 автомобила само в Китай за третото тримесечие?

    Не мисля че проблемът е че Тесла е на второ място при производство на електромобили в световен мащаб. По-големият проблем е, че в топ 5 три от компаниите са китайски и само volkswagen фигурира там. Къде са останалите 100-годишни компании?

    Вече 100 пъти ви повтарям, че не Тесла, а китайците ще изместят стогодишните от автомобилния пазар. Както виждаш тесла си спазва доколкото може 50% ръст, но китайците се мръщят дори на 100% ръст и правят по-големи годишни ръстове. И ако тесла след 10 години с 50% ръст ако го задържи ще произвежда 20 милиона, познай китайците които още днес продават повече от тесла, колко ще продават след само пет години, ако си запазят 100% ръст?

    Поне се смята лесно.

    Тази година 500 000, догодина милион, 2024 2 милиона а 2025 4 милиона. Само където има една малка подробност, че това не са годишни продажби а само за тримесечие. И това не е след пет, а след 3 години. И това е само една китайска фирма.

    Коментиран от #11

  • 11 Турбо

    6 3 Отговор

    До коментар #10 от "Прочети още веднъж":

    Мислиш ли,че всеки европеец ще си купи китайска кола?Аз не,а ти?Ще достигнат до някаква бройка и до там.Виж как е с Тойота, произвеждат 10 млн.,защо не произвеждат 20 млн? Толкова могат да продадат.Същото ще бъде при Тесла,ще достигнат до някаква бройка и до там.Учи се по икономика в университета.Геометричната прогресия не може да бъде безкрайна.

    Коментиран от #12

  • 12 Е така де!

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "Турбо":

    "Вече 100 пъти ви повтарям, че не Тесла, а китайците ще изместят стогодишните от автомобилния пазар."

    Това казвам! И ще ги изместят точно защото има някакви граници от стотина милиона автомобила годишно и всички се борят за тези продажби.

    А ти никога не казвай никога, защото след десетина години е твърде вероятно да караш китайски автомобил и още по-вероятно електромобил.
  • 13 Най-големите производители

    1 1 Отговор
    "Виж как е с Тойота, произвеждат 10 млн.,защо не произвеждат 20 млн?"

    Защото не могат да ги продадат. Но колко произвеждат най-големите производители? Toyota и volkswagen общо 20 милиона, останалите немски японски и корейски произвеждат общо още 20-30 милиона. А замислял ли си се кой произвежда останалите 50 милиона? Защо смяташ че не може да се появи марка или автомобилно сдружение като volkswagen group от няколко марки, които да продават 20 милиона? Лично на мен ми се струва доста реалистично китайските марки да продават 20-30 милиона на световния пазар, а защо не и повече, ако вземат и от пазарния дял на останалите с по-добро или същото качество на по-ниска цена.
  • 14 истината е

    6 2 Отговор
    че китайците дръпнаха много в развитието на технологиите, що се отнася специално за електромобилите. Да, все още европейските модели могат да са що годе някаква конкуренция, но след не повече от три до пет години, нямат никакъв шанс. Отделно, чисто визуално ако сложиш един VW например, до един BYD, VW излежда като таралясник някакъв.
  • 15 ело

    2 0 Отговор
    Евро...гейовете се много доволни от новите норми за СО2 като 80 gr /км но започнаха да увеличават до 20% използването на въглищата в електроцентралите не разбрах напълниха колите с електроника хем станаха много скъпи хем проблемни- скъпо поддържане .