Проектиран в ерата на Ford, първият Range Rover Sport (2005 г.) е предназначен да свърже Land Rover Discovery – който между другото му е дал платформата си по това време – и благородния Range Rover, любимо превозно средство на Елизабет II. Бързо превърнал се в класика, този динамично изглеждащ SUV сега се нарежда на второ място по продажби на модели на марката след Evoque.
Следователно това е много важен модел за марката, който продължава да се развива. сега на ход е новото поколение, което дебютира на световната сцена миналата година, а от началото на тази вече е наличен и у нас. Направихме обстоен тест драйв на новия Range Rover Sport, който е станал по-голям (+ 67 мм дължина), по-висок (+ 17 мм), по-технологичен, още по-луксозен и... по-скъп (цените започват от 178 350 лева). Неговите традиционни съперници продължават да са BMW X5, Mercedes GLE и Porsche Cayenne, но с какво ги превъзхожда, ви разказваме сега.
"Паспортни" данни
Размерът на Range Rover Sport 2022 остава под 5 м дължина (точно 4.95 м), но новата генерация е почти 7 см по-дълга от предишния модел. Облечен в елегантна каросерия, лишена от всякакви "грапавини" (включително и прибиращи се дръжки на вратите), новият Sport предлага и добра гама от двигатели. Докато чакат 100% електрическата версия, която ще пристигне през 2024 г., клиентите имат избор между два дизела с 249 к.с. и 350 к.с., голям 4.4 бензинов V8 мотор с 530 к.с. и по-малък, който е с мощ от 400 коня. Налични са и два Plug-in хибрида – P440e (440 к.с.) и P510e (510 к.с.).
Впечатляващи мощности, както и капацитетът на тяхната литиево-йонна батерия: 32.8 kWh (31.8 полезни kWh), еквивалентна на тази на изцяло електрическото Mini Cooper SE с електромотор с мощ 184 к.с. Благодарение на тази батерия хибридите на Range Rover Sport могат да изминат над 100 километра само на ток.
Пътно поведение
По отношение на движението на колата по асфалт, първото, което ни направи впечатление е изключително добрата обезшуменост на салона. Бензиновият двигател с мощност от 400 коня, с който беше оборудван тестовият ни автомобил въобще не се чува. В същото време доставя повече от достатъчно тяга, независимо от режима на движение. Това е така, освен заради перфектната шумоизолация и заради една нова система за активно потискане на външния шум.
Невероятно, но истина, сензорите, поставени на всяко колело, непрекъснато следят вибрациите и изчисляват обратните звукови вълни, които трябва да бъдат излъчени чрез високоговорителите, интегрирани във всяка от облегалките за главите, за да унищожат паразитните шумове, възприемани от пътниците. Това усещане за за спокойствие и тишина се увеличава десетократно от добре калибрираното въздушното окачване, което създава усещането, че автомобилът левитира.
С тази ултракомфортна возия и с тегло над 2800 кг, очаквахме да открием тромаво 4x4, каквото беше при предишните две поколения на Sport. Автомобилът ни беше "обут" с всесезонни гуми, но въпреки това се справи с доста сложен пътен участък в пресечена местност. За целта има цяла плеяда от режими на работа, като благодарение на това може да бъде избран оптималният според пътната ситуация. По отношение на офроуд възможности, новият Sport определено превъзхожда конкурентите си.
Що се отнася до по-скоростно каране по планински път с много завои, то новият Range Rover Sport не може да предложи удивителната работа на Porsche Cayenne, но въпреки това предлага добра динамика, сравнително малък крен в завоите, като с този мастодонт наистина можете да се позабавлявате на път с големи завои и обратни "фиби". Единствения недостатък тук е недотам информативният волан. Впечатление (предвид теглото) правят и отличните спирачки (400 мм дискове отпред и 370 мм отзад). Забележителни са стабилността на колата при спиране, както и контролът на притискащата сила - Range Rover Sport има активни стабилизиращи щанги и завиване на задните колела като стандарт.
С други думи тази кола може да се определи, като перфектно въплъщение на железния юмрук в кадифена ръкавица, а осемстепенната автоматична скоростна кутия на ZF допълва тази елегантност със способността си да не генерира никакво потрепване. От друга страна 400-те коня на тестовия ни автомобил са абсолютно достатъчни за перфектно ускорение, което е в рамките на под шест секунди до 100 км/ч.
Но отново ще повторим - превъзходството на този автомобил пред преките му конкуренти е извън асфалта. Армия от електронни системи (регулиране на клиренса, блокажи на диференциала, прехвърляне на момента към различните оси, контрол на скоростта на спускане и др.) му позволяват да преодолява препятствия, които са непреодолими за гореспоменатите премиум конкуренти.
Това му свойство обаче едва ли ще бъде изпитано докрай от бъдещите собственици на тази кола, но когато си купите Range, винаги е утешително да знаете, че можете, ако е необходимо, да изкачите сериозен склон или да пресечете брод с вода на 10 см от дръжките на вратите, при това безгрижно насочвайки волана с една ръка докато държите Cohiba с другата.
Интериор
Този благородник естествено се радва и на луксозен салон, напълнен с всевъзможни екстри, най-забележимата от които е аудиоуредбата Meridian. Безкрайните функции, предлагани от седалките, включително и масажи, също са предпоставка за приятно прекарване. Панорамният люк е в списъка на стандартното оборудване, както и двузоновият климатроник отзад и приветливата отопляема задна седалка, чийто наклон на облегалките се управлява електрически. Обемистия багажник завършва картината.
Що се отнася до приборния панел, то тук трябва да отбележим по-скоро традиционната графика на инструментите, както и все още разумния размер на централния екран и неговата лекота на използване. За разлика от немските аналози, в новия Range Rover Sport все още можете да регулирате температурата с копчета.
Цена
Луксозен, ултракомфортен, съвършено съвременен технологично и почти недосегаем по отношение на офроуд, този автомобил няма как да е евтин. Това е и единственият по-сериозен недостатък, като изключим гореспоменатото доста високо тегло, и недотам информативния волан. Базовата цена за версията с трилитров дизелов агрегат и 249 конски сили стартира от 178 350 лв. Ако пък искате топ задвижването с 4.4-литров мотор и изпълнение Autobiography, то там цената започва от... 270 510 лева и без проблем може да надхвърли 300 000 лв. Както обаче споделиха от представителя на марката у нас, желаещи не липсват.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 републикански Москвич
Не очаквайте качество от губеща компания, която бива спасявана от кабинета на Моди, отново и отново.
Коментиран от #3, #7, #11, #13, #19, #26, #34
15:34 16.01.2023
2 Румен
Коментиран от #4
15:56 16.01.2023
3 Факт
До коментар #1 от "републикански Москвич":
Ще успеят Индия е огромна държава Мерседе ще фалира преди Тата16:02 16.01.2023
4 Иван
До коментар #2 от "Румен":
Румен си мисли как само мафиотите могат да си позволят кола за 200 хиляди, докато пише "дръШка" и "тЪкава", а мечтата му е Жигули на старо. Не бъди като Румен, а бъди грамотен и работлив и може пък и да караш такава кола :)16:27 16.01.2023
5 морския
Коментиран от #6
16:35 16.01.2023
6 Смех
До коментар #5 от "морския":
Затова ли биха германците като маче у дирек два пъти ако има трети ще е и трети16:55 16.01.2023
7 Гост
До коментар #1 от "републикански Москвич":
JLR правят луксозни коли и сувове за заможни хора, които не искат да карат познатите немски каляски. Range Rover, Range Rover Sport, Jaguar F-Pace, XE, XF, XJ, F-Type. Изглеждат по-добре и бият по лукс немците, а качеството е сходно, което не е в полза на репутацията на немците.16:59 16.01.2023
8 Некой си
Офроуд експириенса с такива се ограничава до това да преджапаш локвата зад МОЛ-а или да паркираш с едното колело в градинката до детската на децата.
Пишете за Продайв Хънтър, например!
Или за Лендкрузер 300, като ще е по-шосейно.
И тествайте по маршрута Лакатник - Търсава - Огоя - Мургаш - Кремиковци. Лежерно, като за начинаещи.
Коментиран от #12
17:15 16.01.2023
9 Дфен
17:23 16.01.2023
10 Хасковски каунь
Коментиран от #14
17:32 16.01.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Съдията Дред
До коментар #8 от "Некой си":
Минавал ли си скоро по тоя път, щото доста участъци ги нямаКоментиран от #16
19:28 16.01.2023
13 МП4
До коментар #1 от "републикански Москвич":
Карай си кочината за 4500 и недей пиши за Рейндж РоувърКоментиран от #23
20:54 16.01.2023
14 Хахаха
До коментар #10 от "Хасковски каунь":
Даа, Тойотата прилича на комунистическа тояга пред Рейнджа.Сръвняваш пържола с чушка
20:57 16.01.2023
15 Жоро
21:08 16.01.2023
16 Некой си
До коментар #12 от "Съдията Дред":
Преди две седмици последно. Там са си участъците. Малко драки и много сърни. Плюс един вълк.21:39 16.01.2023
17 Бангеев
Коментиран от #33
21:48 16.01.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Собственик на dacia каращ BMW и range
До коментар #1 от "републикански Москвич":
Хайде започвасе се бай ганьо да измисля кусури 🤣Коментиран от #20, #24
22:09 16.01.2023
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Готин
Мъка за гумаджии и "разбирачи". Нали всесезонните гуми били компромис!? Или са за "бедни"!?
Коментиран от #25
02:44 17.01.2023
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 републикански Москвич
До коментар #19 от "Собственик на dacia каращ BMW и range":
А ти Реджеп Иведик ли си бря!?11:16 17.01.2023
25 Баща ти
До коментар #21 от "Готин":
За пишман шофьори до мола като теб са11:23 17.01.2023
26 ТИРбушон
До коментар #1 от "републикански Москвич":
Тата е компания с пазарна капитализация над 430млрд долара. Авто подразделението им е около 1/10 от всичко, което притежават или управляват. Толкова малко си запознат че е срамно че си награден с толкова плюсове!!!!Коментиран от #28, #35
14:21 17.01.2023
27 ТИРбушон
До коментар #20 от "един от стадото":
😆😆😆Има една сентенция която безумно одобрявам.Един SUV започва да върви когато спре да ти пука за него....
Както знаеш не жаля много много Лексуса. 😊
Коментиран от #31
14:24 17.01.2023
28 републикански Москвич
До коментар #26 от "ТИРбушон":
430 милиарда ама в идийска рупия, а не долари!Като си по-запознат, отричаш ли, че атмобилното им подразделение работи на нетна загуба?
Напиши какъв е тикър символа на акцията на Тата за $430 милиарда.
Коментиран от #29
15:03 17.01.2023
29 ТИРбушон
До коментар #28 от "републикански Москвич":
Вземи се образовай малко. Само стоманата и застраховането са им над 250млрд АМА ДОЛАРИ, А НЕ РУПИИ. Банката им не е на печалба, но пък струва около 60млрд. И то пак долари. Нищо общо с рупии.Коментиран от #32
16:44 17.01.2023
30 От статията
Коментиран от #40
17:45 17.01.2023
31 Серсемин
До коментар #27 от "ТИРбушон":
Има и една друга сентенция, която аз още повече харесвам. Колкото ти е по-мощен SUV-а, толкова повече ще ходиш пеш да търсиш трактор.17:51 17.01.2023
32 републикански Москвич
До коментар #29 от "ТИРбушон":
Е хайде дай токът символа да видим.Говориш, а нищо не казваш! Ти под Самсунг какво разбираш - компанията за потребителска електроника, или самсунг биотех/самсунг роботикс/самсунг DRAM/самсунг foundry!?
Тата е една компания, за производство на леки автомобили, бусове и влекачи. Те отчитат нетна загуба всяко тримесечие. Кое не разбра, бре Тирбушон!? Ако има Тата Стоманобетон, то това е друга комапния, панимаеш!?
18:07 17.01.2023
33 Гост
До коментар #17 от "Бангеев":
Кое му е доброто? Да сравняваш поведението на този ‘шлеп’ с Порше Панамера! Е, нема кво! Ооообаче, на планинско пада от Поршата, иначе на магистрала я отнася с пътното си поведение! Така излиза….😳18:14 17.01.2023
34 сектант
До коментар #1 от "републикански Москвич":
когато си заседнал някъде по-път, поне ще си заседнал в стил18:27 17.01.2023
35 Дачия
До коментар #26 от "ТИРбушон":
тата са най-големите боклуци барабар с агрегатите, които до преди бяха от пежо а сега са от бмв (още по-зле)18:29 17.01.2023
36 Бай дедовия
20:37 17.01.2023
37 Дъртия
21:26 17.01.2023
38 бай Пантелеймон наследникът на бай Юп
13:31 18.01.2023
39 Леля Гошо
17:50 18.01.2023
40 Лесно
До коментар #30 от "От статията":
прежалваш 20х лева. Правиш лизингов договор с продавача за 1г по 1000лв на месец. Караш 1г и връщаш. Горните цифри са приблизителни, но това е схемата на практика.Коментиран от #41
19:41 18.01.2023
41 Глупости
До коментар #40 от "Лесно":
Да ама не. Ако цената нов е 250 хиляди, за първата година ще се обезцени 20% т.е. 50 хиляди. 20 хиляди първоначална вноска и 1000 на месец не я покриват, ама хич. Виж ако вноската е 2000 на месец, 12х20=24 хиляди плюс още 20 = 44 хиляди, вече си близо.22:06 18.01.2023