В оценката на разходите британската компания Jaguar Land Rover постави "няколкостотин хиляди паунда" за да се увеличи контролът на контейнерните пристанища. Мярката е взета за да се предотврати посегателството над автомобили от престъпни групировки, които сега безпроблемно безчинстват поради липса на полицейски ресурс.
Директорът на JLR Патрик Макгиликуди и глобалният директор на финансовите услуги Крис Кент обявиха, че вече има допълнителен контрол в контейнерните съоръжения във Феликстоу, Тилбъри и Саутхемптън, защото кражбите на продукти на Range Rover и Land Rover са достигнали своя връх напоследък. Но Кент казва, че безпрецедентната инвестиция на JLR в сигурността на пристанищата е насочена към по-широк проблем, засягащ мнозина в автомобилната индустрия.
„Това е сериозен проблем на индустрията. Има добре организирани, добре финансирани престъпни групи, насочени към нашите превозни средства. Може да бъде кражба на цяло МПС или кражба чрез разглобяване на автомобила. Имаме и двата фактора. Извършват се предимно кражби на автомобили и резервни части за износ “, казва Патрик Макгиликуди, управляващ директор на Jaguar Land Rover във Великобритания.
Доказателствата сочат, че по-голямата част от луксозните коли, откраднати в Обединеното кралство, включително продуктите на JLR, се изнасят от Обединеното кралство в контейнери. Като цели продукти, до четири превозни средства в контейнер, или разглобени на резервни части, от които един контейнер съдържа значително повече.
Кент обяснява, че JLR вече наблюдава операциите и стига до заключението, че откраднатите автомобили и части стигат основно до Близкия изток, където частите се получават и използват за ремонт на превозни средства.
Той също така посочи контейнерните пристанища в Обединените арабски емирства като точка за разпространение на крадени автомобили и части, предназначени за страните от Западна Африка или други пазари като Русия.
От компанията настояват Министерството на вътрешните работи и полицията да насочат повече ресурси към борбата с бандите, защото щетите са големи. Включително и заради застраховките. "Ние сме решени да решим този проблем в основата", завършват от компанията.
Ето защо въпросът за спирането на кражбите на автомобили не само на JLR, но и на всички останали марки се превърна в гореща тема. За тази цел пристанищният контрол трябва да бъде засилен, за да затрудни изнасянето на резервни части и откраднати превозни средства от страната.
Решението на JLR е да инвестира собствени пари в сигурността на пристанището. В същото време парите се насочват към ресурсите на полицията и нейните специалисти, които са "специализирани в разкриването на престъпления и познават алгоритъма, по който действат престъпниците".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 долу ЕС
11:24 12.02.2024
2 Ами
15:08 12.02.2024