На 26 януари 1891 г. в Кьолн умира Николаус Ото.
Той е самоук автомобилен изобретател на четиритактовия двигател, наречен от него Отомотор.
Ото израства в бедно семейство, баща му е управител на пощата на градчето. Ото преминава обучение за търговец и се препитава, като работи като търговски служител в градовете Франкфурт на Майн и Кьолн. Оженва се за Анна Госи и им се раждат седем деца. Синът му Густав Ото става самолетен конструктор.
Още през 1862 г. той започва първите си експерименти с четиритактови мотори. Едва през 1876 г. той успява да създаде модел, който да се наложи на пазара. Междувременно през 1863г. построява първата си машина, задвижвана с газова сила.
През 1864 г. заедно с инженера Ойген Ланген основават първата фабрика за двигатели в света. Първоначално името е „N.A.Otto Cie“, през 1869 става „Gasmotorenfabrik Deutz“, а в днешни дни е позната като „Дойц АГ“ (Deutz AG). През 1876 г. Ото и Ойген Ланген успяват да създадат четиритактов мотор със сгъстен заряд. Този тип мотор е основата за направата на четиритактови двигатели и до днес.
В 1867 г. техният двутактов мотор печели златен медал на Парижкото изложение. Оттук нататък търговията потръгва бързо и печалбите на компанията растат стремглаво. В 1872 г. двамата наемат Готлиб Даймлер, блестящ инженер с опит в ръководенето на фабрика, за да им помогне в производството на двигателя.
Далеч по-добрата ефикасност и работа на четиритактовия двигател са очевидни и той се радва на незабавен успех в продажбите. Само през следващите десет години са купени 30 000 броя и скоро всички разновидности на Леноаровия мотор са вече демоде.
В съдебно дело немският патент на Ото за четиритактовия двигател му е отнет в 1886 г. Оказва се, че някакъв французин на име Алфонс дьо Роша е измислил в 1862 г. подобен на Отовия модел и го е патентовал. Дьо Роша обаче не произвежда нито един двигател.
Фирмата на Ото продължава да печели. Когато умира в 1891 г., той е много състоятелен човек.
Междувременно в 1882 г. Готлиб Даймлер напуска фирмата. Той твърдо е решил да приспособи Отовия двигател за превозно средство. А как това става ще ви разкажем по-нататък.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #4, #13
04:16 26.01.2023
2 Смех 😆🤡🤣
Коментиран от #11
04:38 26.01.2023
3 Даймлер и Бенц
05:20 26.01.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Истината
Коментиран от #8, #10
06:05 26.01.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Освен това
До коментар #7 от "Истината":
първите хора създадени от Господ са македонец и окраинка, ха ха ха...09:22 26.01.2023
11 Тесльо
До коментар #2 от "Смех 😆🤡🤣":
нещо смислено имаш ли да кажеш или пак ще пускаш смешни клипчета с тесли???19:03 26.01.2023
12 Ххх
19:51 28.01.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 даймлер бенц и рудолф дизел = успех
06:31 26.01.2025
15 Последния Софиянец
06:47 26.01.2025
16 РЕАЛИСТ
Коментиран от #17
07:20 26.01.2025
17 РЕАЛИСТ
До коментар #16 от "РЕАЛИСТ":
Алфонс Но дьо Роша е бил френски инженер, за разлика от неукия хитрец Ото. В същата година , в която французина патентова двигателя си, Ото започва да се занимава с четиритактов двигател. Поклон пред французина за изобретението.07:30 26.01.2025
18 Град Козлодуй
07:50 26.01.2025
19 Механик
И как така от 23-та, когато сте публикували тая статия за първи път, до сега не хванахте да го научите тоя английски бе! Барем да си коригирате недомислиците?
Какво означава "газова сила"???
Какво е "мотор със сгъстен заряд"?
Научете тоя английски, бе! Лесен е, а иняма да се излагате когато дойде ред да ни "разкажете" как въпросният двигател е бил "приспособен за превозно средство" .
А и не е лошичко да се допитате до някой грамотен по темата. Знам, че в редакцията нямате такъв човек, но все някой инженер ще ви разкаже срещу скромно заплащане.
Коментиран от #21, #33
08:39 26.01.2025
20 Четиритактовия ДВГ
Но засега акъл море глава шамандура с използването на петролни продукти ще съсипем планетата Земя
Коментиран от #23, #24, #25
09:00 26.01.2025
21 Сила
До коментар #19 от "Механик":
Е има един енгенерин на щат , енгенерина от ВиК Перник , ама още не е изтрезнел и не се е включил в неделния поток ......изчакай до обед , да се поразмърда , да вкара три бири и ще ни осветли .....той по секви теми е капацитет и дава акъл , та некви си ДВГ ли ще му се опънат .....изчакай докъм 12 саато09:01 26.01.2025
22 Хинденбург
Коментиран от #29
09:15 26.01.2025
23 Двутактовият двигател
До коментар #20 от "Четиритактовия ДВГ":
Също може да работи на водород. Защо трябва да е четиритактов?09:25 26.01.2025
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Двигатели V6 V8 V12
До коментар #20 от "Четиритактовия ДВГ":
Когато двигателя работи на водород, отделя само водни пари, така че не са необходими сложни електроники, катализатори, DPF, EGR и други усложняващи и оскъпяващи автомобила системи.Тогава кеф ти шестцилиндров, кеф ти 12 цилиндров А ако искаш и 24 цилиндров двигател с нулеви емисии. Истински нулеви емисии без да се чудиш къде да заровиш батериите!
Коментиран от #30
09:28 26.01.2025
26 Чиста работа
Коментиран от #27, #28
09:30 26.01.2025
27 Европеец
До коментар #26 от "Чиста работа":
И как по- точно си представяш ,че ще ме изчистиш??И ясно ми да знам поне КАК по- точно !!!
09:48 26.01.2025
28 факт
До коментар #26 от "Чиста работа":
Да ама има точка на запалване от 600 градуса.Горивна клетка е друга бира но там Ото не играе никаква роля.
Между другото първия патент за двг е на белгиеца Левасор но е двутактов. Първия четиритактое пак не е на Ото а на французина Рохас.
10:15 26.01.2025
29 Обикновения
До коментар #22 от "Хинденбург":
четиритактов двигател 😄😄😄А нещо за НЕобикновения може ли информация.
Коментиран от #35
10:47 26.01.2025
30 Личи
До коментар #25 от "Двигатели V6 V8 V12":
си и от марс чак, че си нямаш понятие от двг. Електрониката е сложена да управлява горивната и запалителната уредби на двг. На мястото на прекъсвач-разпределителя (дето му викат делко) и карбуратора, които същите неща ги правят, ама по механичен път. Освен това двг има и мазителна, охладителна, и пускова уредби. Една от тях да не работи, и двг-то си остава куп жИлезо.Коментиран от #31
10:57 26.01.2025
31 Личи личи
До коментар #30 от "Личи":
Едно време ламбда сондата, стартер генератора, инверторната водна помпа и другите чудесии по времето на Ото по механичен начин ли са били?В момента един ДВГ е толкова усложнен, че само принципа е останал от Ото.
Коментиран от #32
11:52 26.01.2025
32 Карбураторния
До коментар #31 от "Личи личи":
двигател няма ламбда сонда. Състава на горивната смес се определя от диаметъра на жигльорите, пък количеството, от положението на дроселовата клапа.Коментиран от #34
12:49 26.01.2025
33 СЗО
До коментар #19 от "Механик":
Браво! Голям си!14:39 26.01.2025
34 Така е
До коментар #32 от "Карбураторния":
Атмосферен v8 с карбуратор без никаква електроника захранен с водород е много по-чист от който и да е съвременен автомобил на бензин15:34 26.01.2025
35 Перпетум дебиле
До коментар #29 от "Обикновения":
Не може, тъпаците да страдат.16:12 26.01.2025