Deloitte, международна мрежа от консултантски и одиторски компании, публикува проучване за това как китайските автомобилни марки завладяват световния пазар. Основната посока на развитие на експортните пазари, според доклада, е производството и доставката на електрически превозни средства.
Според доклада до 2030 година Китай ще заема 49% от световния пазар на електрически автомобили. Стратегията на китайците не е да се конкурират на пазари с развита автомобилна индустрия, а да създадат свой собствен уникален продукт и да заемат доста тясна ниша с него.
50% от китайските автомобилни компании очакват да доставят модели от определен сегмент в чужбина през следващите 3-5 години. В същото време 87.5% от тях разчитат на електрически превозни средства, а 12,5% говорят за баланса между електрически автомобили и автомобили с двигатели с вътрешно горене. Нито една компания от Поднебесната държава не залага само на бензинови автомобили.
Още нещо любопитно е, че половината от китайските производители възнамеряват, или вече са го направили, да сключат споразумение за дистрибуция с местна компания на пазара, 25% са избрали комбиниран бизнес модел, а 12.5% залагат на директните продажби.
В областта на следпродажбеното обслужване 62.5% ще разчитат на сътрудничество с местни компании, 12.5% са избрали да си сътрудничат с местен дилър, а 25% ще извършват сами следпродажбено обслужване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Чичак
Коментиран от #3
13:58 15.03.2023
2 Гориил
14:00 15.03.2023
3 ТИРбушон
До коментар #1 от "Чичак":
Ми..... Ако не са достатъчно много еФтини, няма как да стане.Коментиран от #5
14:01 15.03.2023
4 Васил
Коментиран от #6
14:05 15.03.2023
5 Твнвлрр
До коментар #3 от "ТИРбушон":
Те цените на "нормалните" марки са толкова небесни вече, че вероятно няма да им е трудно на поднебесните марки да са достатъчно по-еВтини от тях. При мотоциклетите им се получи, така че ширпотребата марки от Европа да си налягат парцалите, защото ще дадат фира.14:07 15.03.2023
6 Гориил
До коментар #4 от "Васил":
Това е пропаганда. След десет години всички транспортни коридори на Русия и Азия ще бъдат наводнени с китайски тежкотоварни камиони и автобуси.По тези пътища няма да има място за европейски автомобили.14:10 15.03.2023
7 ДрайвингПлежър
Китай произвежда 90% от батериите, които се влагат в европейските и американски марки и е буквално монополист. До 2030 9 от 10те най-големи производители на батерии ще са китайски фирми, а освен това Китай е пълен доминант и при електроморторите като 90% от редкоземните минерали са пак под техен контрол. Европейската простотия ще направи китайците пълен доминант!
Коментиран от #12
14:22 15.03.2023
8 ЕССССР
14:54 15.03.2023
9 Люсид
Коментиран от #18
15:05 15.03.2023
10 .паси
Коментиран от #11
15:40 15.03.2023
11 ДрайвингПлежър
До коментар #10 от ".паси":
принципно да, но примера с ауди и бмв не е удачен, там плащаш хилядарките за марката, могат да се намерят и по-евтини небрандирани, но да - няма как да стигнат цените на китаеца15:52 15.03.2023
12 Редкоземен
До коментар #7 от "ДрайвингПлежър":
Три пъти по евтин за производство задвижващ тракт - 1000 долара спрямо 3 500 за конкуренцията, който е много по-мощен и ефективен от техните, произвежда се много по-бързо и автоматизирано и не съдържа редкоземни елементи.Както го определиха инженерите на toyota, докато му правиха обратен инженеринг и дори не успяха да схванат принципа на действие, камо ли да го копират - произведение на изкуството.
15:56 15.03.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Коко
09:01 16.03.2023
17 Готин
15:49 16.03.2023
18 Тян Шян ица
До коментар #9 от "Люсид":
Я си карам Тян.Шана.На це, а европейско алчно,лицемерно, продажно и прикрито нео.нацостко простолюдие си джитка на техните джендърчета, лагерни колички по 800 кубика и да си играят на Хуманисти в Европейският им парламент.Все пак демо.НО.крацията е важна
06:51 15.05.2023