12 Май, 2023 12:02 5 600 21

Растеж на пазара за употребявани автомобили в България

  • употребявани автомобили-
  • българия
Растеж на пазара за употребявани автомобили в България - 1

Липсата на средства, както и липсата на достатъчно нови автомобили (на склад) на нашия пазар, превръща продажбите на употребявани коли в България във все по-значим сегмент. Тенденцията на българските потребители да търсят и купуват употребявани автомобили е растяща, като това е осъзнат икономически и практичен избор за мнозина.

Една от основните причини за нарастващата популярност на употребяваните коли в България е цената им. Новите автомобили задължително губят значителна част от стойността си в първите години след покупката, докато употребяваните, както е добре известно, се предлагат по-достъпни цени. Това е от особено значение за хората с ограничен бюджет или тези, които просто предпочитат да използват автомобил, който вече е изгубил голяма част от стойността си.

Освен цената, употребяваните автомобили предлагат и по-широка гама от модели и марки. Пазарът за нови автомобили в България е сравнително ограничен и предлага по-малко възможности за избор. С други думи, купуването на употребяван автомобил позволява на клиентите да намерят по-специфични модели или редки марки, които не са налични на пазара за нови автомобили.

Допълнителен фактор, който стимулира продажбите на употребявани коли в България, е развитието на пазара за употребявани автомобили и професионалните дилъри. Все повече автомобилни компании и независими търговци предлагат голям избор от сервизирани употребявани автомобили, което увеличава доверието на клиентите и им осигурява гаранции за качество и сигурност. А какви употребявани автомобили се продават в България, можете да разгледате ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Буко Баламата

    53 1 Отговор
    Ръст друг път.Люпят семки по цял ден джамбазите около трошките дето представят за автомобили.

    Коментиран от #9

  • 2 Генчо

    46 3 Отговор
    Следя обявите среден клас автомобили 20-50к. Не мърдат от месеце. Почти нищо не се продава, понеже са надценени. Коли на 5 години и 200+ хиляди километра на 2/3 цената от нова. Справедливата цена е под 1/3 от тази на нова. Това е изразходван ресурс. Кола от новото пооление няма да изкара 20 години, че да си заслужава тази стойност.

    Коментиран от #5

  • 3 българия = клекалото на ЕС

    31 6 Отговор
    нормално е европейските клошари да се радват на отпадъците от запада
  • 4 умен

    23 1 Отговор
    и тука пробват да помпат
  • 5 колумб

    38 3 Отговор

    До коментар #2 от "Генчо":

    Цените на автомобилите втора ръка са астрономически. А на новите са интергалактически :) За обикновен човек и малък бизнесмен е невъзможно да си позволи и едната и другара без да попадне отвъд хоризонта на събитията и да бъде засмукан в диманична ускорителна разходна крива. Особенно като се има предвид че, банките вече са засмукали колкото се може от месечните предполагаеми доходи на човек за следващите 50 години.
  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    24 1 Отговор
    Новият автомобил
    беше лукс.
    Стана необходимост.
    Сега отново става лукс.
    А и не е автомобил!
  • 7 123456

    24 2 Отговор
    Нова Дачия Логан минава 30 хил лева . Опел корса гони 40 хил лева .За другите марки изобщо не говоря . Разбира се , че ще взема нещо втора ръка , натоварено с екстри .

    Коментиран от #8

  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    27 0 Отговор

    До коментар #7 от "123456":

    "Базово оборудване" включва:
    - мАтор 0.9 или 1.1
    ( три кенчета кола по 330млл)
    - механичен контрол на прозорци и огледала,
    - окабеляване за радио
    - липса на климатроник
    - и куп други липси ....
  • 9 ама друг път

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Буко Баламата":

    Тази статия е в подкрепа на твоите думи :)
  • 10 Чичо

    22 0 Отговор
    Абе тея кой ще лъжат, надуха неоснователно цените на таралясниците покрай всичко друго и чакат балами. Да ама не !
  • 11 По-широка гама от модели и марки !?

    20 0 Отговор
    Кажете го както си е - Боклуци за всеки джоб !!!
    Най-хубавата кола, винаги е новата ! Даже и с влошеното в последните години качество на производителите !
  • 12 Селянин

    21 0 Отговор
    Нищо общо с реалноста. Разбирам, че сте собственици на сайт за автомобили и бизнеса не върви, ама подобни статий няма да го подкарат. Следя в същият този сайт доста автомобили. Цените на повече се вдигнаха, но обявите си стоят. Някой се върнаха на нивата от преди кризата, но и те стоят, което говори много. И най-вече започна масово да се рекламира бизнеса на големи фирми опериращи с автовози, което също говори много. Другото което страшно много говори са големината на опашките за регистрация в КАТ. Доста по малки са в момента и не защото няма налични автомобили.
  • 13 Автоджамбаз

    17 0 Отговор
    Нов внос директно от моргата, северна Италия, езерото Комо, ТОП състояние, без забележки, перфектна, напълно обслужена, 150к километри гарантирано с "книжка" и мн др екстри
  • 14 Никси

    10 0 Отговор
    не е луд този дето яде баницата , а този дето му я дава , по натам се сещайте какво искам да кажа , някои автомобили им е изкуствено надута цената , други си им личи че са по нови , вярно плащат се пътни такси , евровинетки , на автовози той без пари няма да тия докара естествено , такси по граници , но се Уляхте в цените на някои коли , вместо да седи с години и да му горат уплатнения , гумички на спирачни апарати , боя , да избеляват , да го бие градушка и тем подобни неща , вместо това да си ги върнат на реалните цени , седат и чакат някой балък да им плати , е поговорката ви я казах по горе , за да има покупателност и да се отървеш от нея и пак да ходиш за други автомобили за да ти върви бизнеса , трябва цените горе доле що годе добри за средностатистическия Българин и не забравяйте за да ти върви бизнеса и за да бъдеш масово търсен на пазара , трябва да влезнеш в час и в крак с модата , като го играеш хитър ход и пред другите , а вие се само надцаквате и печалбата е нулева , за да имаш потребление !!!.
  • 15 Никси

    6 0 Отговор
    кажете кой най много ще има печалба , този който постоянно ходи до Европа и докарва коли 3 пъти в месеца или е онзи на печалба дето седи и е надул цените и чака да ги продаде и ходи в месеца един път в Европа и седи като кон на празни ясли !!!.
  • 16 Стига глупости

    5 1 Отговор
    Не е вярно, че новите коли не се купуват, защото видиш ли, първите няколко години се обезценявали бързо. В мобилето има 3 годишни Тойоти на цената на нова... Не се купуват, защото са недостъпни за средностатистическия българин. Към месечната вноска за нова кола, като добавим задължителното каско и задължителното обслужване в официален (кожодерски) сервиз излиза, че за Дачия Сандеро имате едни 6-700 лева месечно... За малко по-читави коли (Тойота, Мазда) - да не говорим...

    Коментиран от #17

  • 17 Никси

    5 3 Отговор

    До коментар #16 от "Стига глупости":

    е малко ли са 700 лева месечно , аз ако така си хвърлям парите за ремонти всеки месец , или колата е пълен боклук и се троши всеки месец или съм избрал скапан боклук , и това за цените пак казвам надуват ги изкуствено заради кризата едно и второ пазарната икономика до тук ни докара , вместо да има фиксирани цени за някой по стари модели , кола например 1998 година ако трябва да струва 5000лв. , те я предлагат за 15000лв , уж била на реалните километри по вин номер , ама уж и друго нещо , има хора които разчитат на този бизнес само , но има хора които доходи получава от широк кръг бизнес , например , има бензиностанция , магазин за хр. стоки , къщи за тъщи , мандри , авто сервизи , точно тия хора надуват изкуствено цените , трябва да има покупателност и нормални цени , от иначе стоката залежава и се скапва както в хр. Магазин!!!!.
  • 18 Никси

    5 2 Отговор
    Тук не говорим за Ретро , а за продаване на масови автомобили , при Ретрото е друго там , може и бартер да има и там цената си зависи от колекционера който ще я купи и ти плати цена която си е точно като за Ретро !!!.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Буко Баламата

    0 1 Отговор
    Растеж има само пли цените на отпадъците които джамбазите представят за коли! Иначе продажби йок.Продават се само регистрирани и то ако цената е ниска. По автокъщите само кибици дето се мотают за да не са си в къщи.