Мнозина биха си помислили, че развитието на електрически превозни средства би представлявало реална заплаха за петролни компании като Chevron Corp., но изглежда, че това не е така. От друга страна, в дългосрочен план това може дори да е от полза за конгломератите с изкопаеми горива.
Според главния изпълнителен директор на Chevron Майк Вирт, процесът на извличане на литий от земята не се различава много от извличането на нефт и газ и техният „основен капацитет“ може да бъде прехвърлен към извличането на елемента, който е от решаващо значение за батериите на електрически автомобили. Това позволява на компанията да се присъедини към разрастващата се индустрия за електрически превозни средства в бъдеще.
Петролните магнати все още не разкриват подробностите за този план. Но интересното е, че изпълнителният директор на Exxon Mobil Corp. Дарън Уудс също спомена през юли, че базираната в Тексас петролна компания проучва производството на литий – въпреки нейната анти-EV реторика в скорошна телевизионна реклама.
Chevron на свой ред по-рано заяви, че големите вятърни и слънчеви проекти не са от полза за компанията. Те предлагат ниска възвръщаемост на инвестициите и конкуренцията в тези отрасли е твърде висока. Вместо това те са фокусирани върху улавянето на въглерод за е-горива, водородното гориво и, наскоро, литият.
Липсата на литий на световните пазари отдавна е проблем за автомобилните компании и купувачите на електрически превозни средства. Така че, ако тези петролни компании искат да спечелят от добива на литий, по-добре да го направят скоро.
Друга причина за това е, че се появяват няколко възможни заместители на лития. Например група японски учени доказа, че съединение на основата на магнезий може да бъде по-енергийно интензивно от лития.
Интересът на петролните компании съвпада с мисията на правителството на САЩ да сложи край на зависимостта на местния пазар от произвеждащите се предимно в Китай литиево-йонни батерии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мхм
Коментиран от #12
12:14 28.07.2023
2 Механик
Нас мислете, че ското ел. тротинетката ще е само за избрани и послушни. Другите ше ходим пеш, докато се стопим на девет десети. Останалата една десета ще са мноооого послушни. Ще маат гмо и по празниците тия дето са много заслужили ще получават по лъжица брашно от личинки на намсиквоси.
Коментиран от #4
12:44 28.07.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Селянина с колелото
До коментар #2 от "Механик":
Спокойно, след като аз без проблем минава 20-30 км на ден с колело и другите ще свикнете. Горивото е евтино - 2 пържоли за вечеря ;-))) А за по-дълги пътувания ще се върнем към ЖП транспорта. Има ли желание, начин се намира, пак ще пътуваме където искаме.13:22 28.07.2023
5 Мхм
До коментар #3 от "Форда 🇺🇸":
Е как няма да свърши днеска умират кучет и котки а ти ползваш петеол от динозаври и мамути14:15 28.07.2023
6 кокорчо
Коментиран от #7
15:09 28.07.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 митко
11:52 29.07.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Буха ха
16:21 29.07.2023
12 гост
До коментар #1 от "Мхм":
Ха ха ха , първо земната кора е по-голяма от Луната и то няколко пъти , дори 0.002 е стотици пъти повече , отколкото някога ще трябват на човечеството !! Второ литий се съдържа в океанската вода , о ужас , хахахах и вече се извлича промишлено от нея от същите тия "гиганти" !! Трето лития НЕ СЕ ГУБИ в батериите , а може да се рациклира 100 % . което също вече се прави !! Само след 10-12 години рециклирания литий ще над 50 % от използвания изобщо , а след 20 - 100 % !! И накрая както пише в статията лития съвсем не е единствения , скоро литиевите батерии ще са под 50 % от всичките използвани , особено стационарните за съхранение на енергия от ВЕИ 100 % няма да са литиеви , а те ще са над половината от всичките !!11:50 30.07.2023