3 Август, 2023 16:58 16 916 35

Основният проблем на новите коли е...

  • stelantis-
  • автомобили-
  • тегло-
  • електроника

От Stellantis посочиха най-големия недостатък на съвременните автомобили

Основният проблем на новите коли е... - 1
Изображение: Shutterstock

Техническият директор на Stellantis Нед Курик изрази разочарованието си от прекомерното тегло на новите коли. В едно интервю той каза, че според него прекомерното тегло на съвременните автомобили е най-големият проблем пред индустрията.

„Натъжен съм колко тежки са станали автомобилите“, казва техническият директор и добавя: „Това е лошо за околната среда, лошо е за ресурсите, лошо е за ефективността.“ Курик казва още, че е поставил задачата на екипа си за разработка да намали теглото на колите.

„Ако се стремим към устойчиво развитие, наистина трябва да решим проблема с теглото. Ние казваме, че искаме да оставим тази планета в най-добра форма, но ние, като индустрия, все още увеличаваме теглото на автомобилите “, допълва той.

„Да, разочарова ме, че всички наши коли като цяло са твърде тежки. Поради това цената им става непосилна за средната класа. Като цяло трябва да премахнем този тип разходи от системата “, добави топ мениджърът.

Основният проблем на новите коли е...

В допълнение към прекомерното тегло, много съвременни шофьори се оплакват, че новите автомобили са твърде сложни и неудобни за управление. С представянето на Stellantis STLA SmartCockpit, директорът се надява да се отърве от това неинтуитивно усещане.

„Всички коли на пазара днес, с изключение на няколко, са изключително сложни “, пояснява Курик, добавяйки, че „е много важно да се съсредоточите върху елиминирането на ненужните стъпки, за да направите нещо просто и естествено . “

SmartCockpit на компанията ще стартира през 2024 г. със софтуер, способен да предлага услуги и съдържание, съобразени с нуждите на потребителя. Опростяването на функциите и интерфейса на автомобила е от голямо значение за автомобилния производител. Интелигентният софтуер е един от начините да се промени това, но техническият директор не иска той да бъде фокусът на автомобилите на концерна.

„Все още съм твърдо убеден, че трябва да се направи невероятна кола, а софтуерът трябва да я направи още по-невероятна“, завършва интервюто Курик, заявявайки, че Stellantis няма да се опитва да печели купувачи само с електроника.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Те са само за крадците!

    92 4 Отговор
    Основният проблем е цената - твърде висока за работещите честно и плащащи си данъците българи!

    Коментиран от #8

  • 2 Корита

    48 3 Отговор
    Цени за крадци и мафиоти български!!!

    Коментиран от #7

  • 3 Един

    15 67 Отговор
    Хората които плюят новите коли,най-често са такива които имат пари само за стари.Уж мразят съвременните технологии но не говорят по Нокиа 3310.

    Коментиран от #4, #6, #26

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Тити

    44 0 Отговор
    Уникатите са в Дупница.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 ХАХАХ

    26 2 Отговор

    До коментар #2 от "Корита":

    не, за мафиотите правят специални ОТСТЪПКИ - все пак са НАШИ ХОРА

    Коментиран от #27

  • 8 гост

    45 5 Отговор

    До коментар #1 от "Те са само за крадците!":

    Като гледам около мен какви автомобили се движат, честно трудещи се българи не са останали много в България.
  • 9 ДрайвингПлежър

    57 4 Отговор
    Ми слагате по 5 екрана, по 20 компютъра и безброй дивотии, които реално никой не ползва.
    80% от "екстрите" не се ползват - разкарайте цялата тая дивотия, километрите кабели и ненужни заигравки и ще махнете поне половин тон.

    Да не говорим с колко пораснаха чисто физически моделите. C-сегмента Опел Вектра, Пежо 405 във вашия случай или малко по-премиум представителите 3та серия на БМВ и Мерцедес С-клас бяха около и под 4.50 метра - сега са по 4.80. А SUV няма и да ги коментирам...

    Коментиран от #29

  • 10 глупости

    7 24 Отговор
    би ли карал със 130км и да те духа страничен вятър? Или все ще вози по един бордюр в багажника си?

    Коментиран от #17

  • 11 Флинстоун драйв

    6 17 Отговор
    Литиевополимерните батерии са разработени за лаптопи и телефони, въпреки това съвременните електромобили са чудесна база за развитие и внедряване на нови технологии, като водородни клетки или други гебератори на ток, както и алтернативни батерии на базата на въглеродни нано тръби.
  • 12 Турбо

    39 3 Отговор
    Теглото не е чак такъв проблем.Новите коли стават все по скъпи.
  • 13 Дамммм

    42 1 Отговор
    Проблема е качеството-пренебрегнато заради алчността и налаганите ни измишльотинии които уж са технологичният връх...
  • 14 ММХМ

    8 8 Отговор
    БМВ i3 - 1270 кг
    22 KIA Niro EV - 1393 кг
    Mini SE - 1426 кг
    Nissan Leaf - 1595 кг

    Не виждам Стелантис. Нали са загрижени

    Коментиран от #15, #22

  • 15 Тук автомобили

    8 0 Отговор

    До коментар #14 от "ММХМ":

    няма!!!
  • 16 За какъв

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Няма такива честни хора!":

    клас нов автомобил си представяш и за какъв вид плащане???
  • 17 Как пък

    14 0 Отговор

    До коментар #10 от "глупости":

    преди карахме и с много повече от 130 и не ни пречеше страничния вятър…???
    И средния клас коли масово беше 1200-300 кг!!!
    А не сегашните слонове с по 1500-1600+ кг за средния клас… и преди да кажеш, че не съм се качвал на нова кола… по-старата ми е 12.2016, по-новата 12.2021 г…
  • 18 Радо

    39 5 Отговор
    Основният проблем на новите коли е, че са пълен боклук и не струват и половината от цената си.

    Коментиран от #20

  • 19 Тъй шъй

    10 7 Отговор
    Това е похват- хвалене чрез оплакване.При мен управлението е лесно и с копчета. Далеч е от този Стелантис, дето е обединил аутсайдерите пред фалит.
  • 20 Не е

    8 10 Отговор

    До коментар #18 от "Радо":

    Радо, пожелавам ти да спечелиш и да си купиш по-скъп нов автомобил и тогава да се сетиш какво си писал за новите коли.

    Коментиран от #21, #25

  • 21 оня с коня

    12 7 Отговор

    До коментар #20 от "Не е":

    Лично мое мнение е че определенията "Нова" Кола и "Млада " Жена могат да бъдат безкрайно подвеждащи и на Практика Никой да не си спира Погледа върху тях.Колкото пък до Определението "Скъпа" кола- не забравяй че "Скъпото" за едни е "Жълти стотинки" за други.Затова и твърдо заявявам че предпочитам Порше "Нов внос" пред Нова Лада.

    Коментиран от #32

  • 22 Тегло

    9 1 Отговор

    До коментар #14 от "ММХМ":

    Фиат Панда 141 4х4 - 710кг
    Дайхатсу Куоре М2 - 730кг
    …и още много други са под 1т. По-нисък разход на гориво, по-добре за околната среда. За градско каране и къси разстояния - дали наистина трябва Мерцедес Е350 АМГ - 1800кг?

    Коментиран от #24, #34

  • 23 ГЕРБ=ДПС=ВМРО

    17 3 Отговор
    Проблема на съвремнните автомобили е, че съществуват марки като Фиат. Проблема е, че дизйнерите и конструктурите разработвали Фиати през последните 15 години не са уволнени и преквалифицирани на чистачи и продавачи защото само за това стават.

    Проблема със софтуара е, че го има. Махнете го и автомобилите ще станат по-добри. Едно време си купувах Ауто билд пишеше за двигатели, скоростни кутии, системите на автоможила, окачване, спирачки, колко са комфортни седаките... Днес спрах да си купувам Ауто билд, защото вътре пише само за софтуер, за това колко свързан е автомобила, как може сам да се управлява докато шофьора спи ... и за виртуално "изживяване" в автомобила.

    Виновни са висшите автомобилни мениджъри и алчните акционери - Инвестиционите фондове и т.н. шепа ИНВЕСТИТОРИ, контролиращи цялата светован икономика.
    Махнете тъчскрийна и върнете копчетата и лостчетата. Не махайте кормилото и педалите.
  • 24 ГЕРБ=ДПС=ВМРО

    8 4 Отговор

    До коментар #22 от "Тегло":

    За градско каране трябават ли еърбеци, при положение, че скоростите са ниски около 50-60 км/ч. Също в града заради никорости не трябват двигатели с повече от 100 кс., не трябват електронни системи за стабилност заради ниската скорост, освен АБС на спирачките.

    Много е просто, за града могат да се правят евтини електрически или хибридни автомобили (с 200-500 кубикови ДВГ), без скъпи електронни системи.
  • 25 ГЕРБ=ДПС=ВМРО

    4 2 Отговор

    До коментар #20 от "Не е":

    Купи си нов Фиат и ще разбереш, че Радо е прав.
  • 26 Зевзек

    12 0 Отговор

    До коментар #3 от "Един":

    Да "не говорят по Нокиа 3310", говорят по ФОТОАПАРАТ СИ, плащат с фотоапарата си...

    Новите ФОТОАПАРАТИ с 3 или 4 или 5 обектива са всичко и телефон, и таблет, и компютър, и портфейл, и офис, и държавен чиновник, който поема комуникацията властимащите ... А да новите ФОТОАПАРАТИ и ни шпионират, голяма част от днешните "ДС разузнавачи" ни засипват с рекламии. Новите ФОТОАПАРАТИ и ни подслушват, локализират ...
  • 27 Някой

    9 0 Отговор

    До коментар #7 от "ХАХАХ":

    "за мафиотите правят специални ОТСТЪПКИ"
    В миналото мафиотите бяха мускулести и безмозъчни мутри, днес са квалифицирани дипломирани бели якички собственици на проспериращи бизнеси посредници между държавата, властимащите чекмеджета и подизпълнителите.

    Само ОТСТЪПКИТЕ да бяха, мафиотите са измислили "данъчния кредит" и нормативно признатите разходи ...

    Коментиран от #33

  • 28 бл.134 в Zап. парк

    2 0 Отговор
    Е. Че много рядко ги сменяват богатите западняци и жълтопаветни нашенци - веднъж в годината ! Друго си е , всеки месец с нова, по мощна и електрическа кола ! Зелена сделка
  • 29 ТИА

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "ДрайвингПлежър":

    За това пък ги правят по-ниски. В някой модели, все едно си седнал на улицата.
  • 30 Камера за задно виждане

    2 1 Отговор
    Купете си кола с камера за движение на заден ход.
    Мен ме блъсна кола при движение на заден ход на една бензиностанция.
    Ако имаше камера, предполагам че нямаше да ме блъсне.
  • 31 ТеслАта

    6 0 Отговор
    Напълно е прав. Теглото е основен враг на всеки автомобил. Това го знаят всички автомобилни специалисти, не квартални "разбирачи". А теглото най-лесно се премахва с премахване на екстрите и с намаляване на размера. В момента и двете неща се УВЕЛИЧАВАТ с всяка следваща генерация на даден модел. В следствие нарастването на двете гореупоменати нараства и цената, и разхода, и цената на поддръжка, и консумативи и т.н.
  • 32 Емил

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "оня с коня":

    Като ти гледам граматиката, явно си от преуспелите финансово! Умните в българия са бедни ;)!
  • 33 Бу Бу

    4 0 Отговор

    До коментар #27 от "Някой":

    Лека корекция. Мафиотите никога не са били мускулести , безмозъчни мутри. Тези, за които говориш са изпълнители или инструменти на мафиотите. Такива са били само "бащите" на мафиотските кланове преди около 200г.( за Азия и по-рано) Но и те веднага са взимали интелигентни знаещи "бели якички" да им развият бизнеса.
  • 34 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Тегло":

    Има още доста модели между 84 и 95 които са под 1000 кг.
    Хонда сивик 1.6 16v -1007 кг.
    Пежо 106 и Ситроен саксо- 860 кг за най-големия мотор 1.6
    Daihatsu Sharad 1.6 GTI -834 kg
    Как напремето са можели , а сега не могат- не ми я ясно!
    Или просто няма кадри при дизайнерите, инженерите а и при мениджърите, които одобряват производството на тези недоразумения , които произвеждат в момента.
  • 35 Знайко

    1 0 Отговор
    И ето една легенда от времето на дядо Ви, която май ще се окаже рекордьор:
    1977 Daihatsu Charade I (G10) 1.0 (55 кс) - 630-660 кг!!!!