8 Август, 2023 17:00 17 080 11

Единствено по рода си: Чували ли сте за BMW M5 E39 с двигател от... Volkswagen

  • bmw-
  • m5-
  • e39-
  • volkswagen-
  • двигател
Единствено по рода си: Чували ли сте за BMW M5 E39 с двигател от... Volkswagen - 1

В края на 90-те години концернът Volkswagen започва работа върху многоцилиндрови двигатели с голям работен обем. 4.0-литровият W8 е използван във Volkswagen Passat, 6.0-литровият W12 се монтира в Audi A8, Bentley Continental GT и VW Phaeton, а 8.0-литровият W16 е под капака на Bugatti Veyron и Chiron.

Малко хора обаче знаят, че 4,6-литров W10 мотор с турбокомпресор също е в процес на разработка по онова време. Създаден е от два петцилиндрови двигателя с обем 2.3 литра и развива мощност от 507 конски сили и 550 Нм въртящ момент.

Единствено по рода си: Чували ли сте за BMW M5 E39 с двигател от... Volkswagen

За тестване на двигателя обаче е необходим голям седан. Тъй като по това време новите Volkswagen Phaeton и Audi A8 не са готови, за прототип е избрано BMW M5 E39 с 6-степенна механична скоростна кутия. Стандартният баварски седан е с осмак с мощност 400 конски сили, тоест с W10-ката на VW право автомобила по-мощен и по-бърз.

Въпросният W10 така и не стига до серийно производство, като вместо него от Волсбург пускат V10 мотор, разработен от Lamborghini. А опитното BMW M5 е взето от тогавашния шеф на Volkswagen Group Фердинанд Пиех, който известно време използва прототипа като ежедневна кола. Към днешна дата този седан е много запазен и сега собствениците му смятат да го продадат на търг.

Единствено по рода си: Чували ли сте за BMW M5 E39 с двигател от... Volkswagen


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Чух го.Класа..

    16 7 Отговор
    Мърка като ганьжвец на Козяк 16,никакъв проблем с механика и електроника..

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Тръмпакис

    11 17 Отговор

    До коментар #1 от "Чух го.Класа..":

    Не е лесно да си русофил на пълен работен ден.
  • 4 Факт

    8 8 Отговор
    Клузет.
  • 5 светльо

    2 10 Отговор
    При W-конфигурацията на двигатели не трябва ли броя на цилиндрите да е кратен на 3, при W12 са 3 х 4, а при W8 и W10 как ще се получи?

    Коментиран от #6, #9

  • 6 Джо механика

    11 1 Отговор

    До коментар #5 от "светльо":

    По 2 петички от всяка страна. Като от едната страна са 3 горе, и 2 долу, от другата страна са 2 горе и 3 долу. Преди да видя статията тук ми попаднаха снимки точно на този двигател. Изглежда интересно. Но не знам като икономия и вървеж как се представя подобен двигател.
  • 7 Нормално

    8 9 Отговор
    Когато оригиналният двигател е боклук разбира се ще искаш и ще го смениш с друг от друга марка, по надежден
  • 8 Браво!

    10 9 Отговор
    Успели са да направят двойно по-чуплив, германски нужник! Добре, че е "уникат" в една бройка!

    Коментиран от #11

  • 9 Сарс

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "светльо":

    W8- 4 реда по 2 цилиндъра, а относно w10, виждал ли си мотора v5 на vw? Ами във w10 са 2 такива v5 мотора.

    Коментиран от #10

  • 10 Мхм

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "Сарс":

    Общо взето глупусти са праврли дабълю 10 няма никакви предимства пред в10 двг даже напротив
  • 11 Инженера

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Браво!":

    Ти какво създаде бе господин разбирач или май само торти в тоалетната можеш да правиш