15 Септември, 2023 13:00 5 334 36

Най-после ЕС видя заплахата за Европа от китайските коли

  • китай-
  • европа-
  • електромобили-
  • разследване

Започва разследване на държавни субсидии за електрически автомобили от Китай

Най-после ЕС видя заплахата за Европа от китайските коли - 1

ЕС ще започне разследване във връзка с подозрения за предоставянето на големи държавни субсидии от страна на Китай на нейните производители на електрически автомобили, тъй като блокът е загрижен за способността на собствената си индустрия да се конкурира с ниските цени на китайците.

Ръководителят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен обяви началото на разследването в сряда, 13 септември, заявявайки, че световният пазар е наводнен от евтини китайски автомобили.

„Цената им е изкуствено поддържана на ниско ниво заради огромни държавни субсидии. Това изкривява нашия пазар. И тъй като ние не приемаме това изкривяване отвътре, не го приемаме и отвън“ , каза ръководителят на изпълнителната власт на ЕС в годишната си реч в Европейския парламент.

Разследването започва, въпреки опасенията от ответни мерки от Китай. Това е знак за нарастващо безпокойство относно способността на европейските производители да се конкурират с китайската индустрия.

Китай е дом на множество производители на електрически автомобили, подкрепени от държавни стимули както за индустрията, така и за купувачите, а и много от китайските стартиращи компании все още не са се научили как постоянно да генерират печалби.

Китайските производители на автомобили, включително BYD и Nio Inc., се готвят да увеличат продажбите в Европа със серия от конкурентни електрически модели, които, ако успеят, биха могли да изместят производителите на масови коли като Stellantis NV и Volkswagen.

Инвазията обаче ще продължи, тъй като в Китай китайските производители на автомобили са под натиск на фона на забавяне на потребителското търсене, което подхранва агресивна ценова война, както в Поднебесната държава, така и извън нея..

BYD, която тази година измести Volkswagen от позицията на най-продаваната автомобилна марка в Китай, разшири присъствието си в около 15 страни в Европа. Неговият кросоувър Atto 3 стана най-продаваният електрически автомобил в Швеция през юли. Компанията планира да предложи още нови модели в Европа.

Като част от своите климатични цели за намаляване на емисиите, ЕС въведе забрана за автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Тази година блокът временно преразгледа правилата си за държавна помощ, за да се противопостави на масивните субсидии от Китай, особено в екологичните технологии.

ЕС е особено загрижен за икономическите практики на Китай, призовавайки Пекин да отвори пазара си, за да възстанови баланса на двустранните търговски отношения. Разследването на китайските електрически автомобили е победа за френското правителство, което отдавна предупреждава за приток на превозни средства от Китай, които изместват европейските масови коли.

Фон дер Лайен също скоро ще трябва да реши и дали да продължи с плановете за въвеждане на такси за електрически превозни средства между ЕС и Обединеното кралство, което според някои служители и представители на индустрията ще навреди на европейските производители на автомобили и ще увеличи конкуренцията от Китай. Според Bloomberg въпросът все още се обсъжда и все още не е взето окончателно решение.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 инхи

    42 2 Отговор
    ЕС е основен конкурент и трябва да се отслабва, така че Китай или Сащ ще ги клатят

    Коментиран от #35

  • 2 милиционер

    50 2 Отговор
    откъде накъде европеецът ще кара евтини коли !? особено пък електрокарчета !

    Коментиран от #33

  • 3 Кресна

    47 8 Отговор
    Европа е решила да се затрие сама .Тръгнаха срещу Русия ,сега се опитват и срещу Китай ,преди няколко дни краля на СА каза в прав текст,че целта му е да съсипе Европа със скъпи горива .Няма ли в Европа хора с мозък ,че начело са хора които ще върнат Европа в 17 век .

    Коментиран от #34

  • 4 Китай 5000 години не е използвал коли

    10 4 Отговор
    Сега европейците ги научиха на коли и после Китай виновен
  • 5 2555 година

    19 0 Отговор
    белия човек е мазохист мир на мраха му
  • 6 факуса

    25 0 Отговор
    ами давайте и вие вместо да крадете
  • 7 Дългия

    35 3 Отговор
    Ами вие сте по загрижени да субсидирате Украйна!
  • 8 Програмист

    37 4 Отговор
    Аз също си купих китайка! Цената е на половина на немските, а качеството е същото! Поддръжката също ми излиза много по-евтина!
  • 9 Германец

    39 7 Отговор
    В Русия бензинът е левче, газът 50 стотинки, а бай га ню евроатлантик плаща по 3 лева хехе слава украини слава америка!

    Коментиран от #12

  • 10 666

    5 38 Отговор
    Китайските ментета наистина са заплаха за джоба на потребителите. Трябва да има пълна забрана за внос на китайски стоки.

    Коментиран от #29

  • 11 Русофил

    32 3 Отговор
    Догодина 4лв литърът да ви е сладко!
  • 12 Иво

    8 15 Отговор

    До коментар #9 от "Германец":

    Ходи живей там умнико. Кво правиш тука.
  • 13 Наблюдател

    28 1 Отговор
    Е какъв е проблема че китайските са евтини и достъпни за много потребители а и те правят много добре нали трябва да минем всички на Ел. Коли а когато са достъпни ще има много копувачи едно е да дадеш €30000×друго е да дадеш €10000 за Ел. Автомобил а и все пак във Китай когато даржавата даде субсидия на производителя те веднага намалят цената а във Европа когато се даде субсидия тя е или малко или покрива инфлацията това е оправданието на така наречените производители

    Коментиран от #36

  • 14 Селянин

    15 2 Отговор
    Та истината е другаде. Всичките ханс по веригата на производство вземат по 4000 еврака средна заплата, а всичките Чан по веригата вземат по 400 еврака заплати. Като сложим и безумните рекети към автопроизводителите от самите държави в Европа и добавим и високите таргетирани печалби и от там става цената в Европа такава. Ако дават китайските заплати и гонят китайските нива на печалба, ще са даже по ефтини от тях.

    Коментиран от #23, #25

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Някой

    24 3 Отговор
    Кво? Бюрократите от ЕС ще проверяват Китай? Да си гледат кочината пълна с негри н социална, и да не се занимават в независимите и силни страни.
    Карам от 1 година китайска кола. Супер е! Набъкана е с всякакви екстри, работещи безотказно, но на половин цена спрямо японски, корейски и европейски автомобили.
  • 17 Така така

    11 1 Отговор
    Китай е умен играч,ако с един рс не се справи :)))))) да ако не им се направи антикорозионна защита малко ръждасват но иначе са добри за съответната цена. Имат бъдеще. Ес да пуска кепенците дори и да ги спре за ЕС , кой ше им купува бръкмите на ЕС навън!?

    Коментиран от #18, #24

  • 18 Така така

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "Така така":

    ЕС имах предвит с РС са си ок :)
  • 19 Луд

    10 0 Отговор
    Икономика ,=суровини + енергия + раб.ръка.
    Кво да коментирам повече
  • 20 Българин

    20 1 Отговор
    Китайските електрокари ще разследваме,а Украинските ГМО продукти не-не е ли това двоен стандарт.
  • 21 бл.134 в Zап. парк

    11 0 Отговор
    Стига , бе ! Да не види и повод за война !Като е тръгнало американския слугинаж ще се превърне в в треторазряден политическо метач
  • 22 ДрайвингПлежър

    17 1 Отговор
    Че кой ги бръсне еврофашистите за нещо?
    След тия дивотии Китай директно им заяви, че ако възпрепятстват вноса на ел. атомобили ще има силен отговор.
    При условие, че и батериите и суровините, че и фотоволтаиците идват от Китай Урсулица е последния човек, който може да се репчи на Си - със зелените си простотии се докараха до безпомощно състояние - вече е късно за "мерки" и проверки...
  • 23 Факт

    5 0 Отговор

    До коментар #14 от "Селянин":

    Ходи ти живей в Гермянция с 400 еврака на месец
  • 24 Хайл 14 /88

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "Така така":

    Преди време видях в ютуб предаване за автоизложението в Китай, но града не запомних. ВСИЧКИ КИТАЙСКИ ЕЛЕКТРИЧКИ НА 1/2 ОТ ЦЕНАТА НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ /с китайски части/ С ВСИЧКИ ВИДОВЕ ЕКСТРИ БЕЗ ДОПЛАЩАНЕ И ПОВЕЧЕТО БЯХА СЪС САЛОНИ ОТ "НАПА", ПО-СКЪПАТА КОЖА,имаше и сравнение на качеството с европейските-китайците ги бият по всички критерии

    Коментиран от #26

  • 25 Хайл 14 /88

    6 0 Отговор

    До коментар #14 от "Селянин":

    Ами да направят като китайците де... Или трябва да има ненужно оскъпяване за да се хранят разни търтеи като посредници, "шоу румове" или казано магазини. Що не можеш да си купиш кола от завода? Щото трябва да храниш натрапници които не работят
  • 26 Я не ме разсмивай

    0 5 Отговор

    До коментар #24 от "Хайл 14 /88":

    Не ме разсмивай,китайци и качество.

    Коментиран от #28, #31

  • 27 Си Дзи

    7 0 Отговор
    Ми така е, батка! Откак се обърне колата - виждаш заплахата. Ама вече е мноооооого късно!
    И тва им не е само с колите на дойчен и на другите кочове! Колегата Путин вече им пори шортите по всички показатели, а да не забравяме, че още не е дошла есента, за зима в Европа ме е страх и да си помисля!
  • 28 ГоУф 2 с РК - регистрация

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Я не ме разсмивай":

    ПраФ си, брато! По-убаво и качествено от гоУфо - нема! Я са маани с тия китайци!

    Коментиран от #32

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Хайл 14/88

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Я не ме разсмивай":

    Ами не се смей,трябва да ревеш защото ти си виждал само тези китайски в Ловеч които ги сглобяваха,но те нямат нищо общо с тези сглобени в Италия или истинските китайски.немците защо купуват от китайците ПОЧТИ ВСИЧКО за колите си? И ти мислиш че караш немска кола🤣🤣🤣🤣🤣🤣немците ПРИКЛЮЧИХА С КОЛИТЕ 1997-8 година...немските "кожени салони" са от евтина китайска изкуствена кожа,ако не си забелязал виж на някой "немски премиум" бНв,ваг,бенц
  • 32 Хайл 14/88

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "ГоУф 2 с РК - регистрация":

    Кой нормален човек ще си купи немска и особено ГОУФ...ако си от Перник е разбираемо
  • 33 гемоч

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "милиционер":

    не схава основата че китайските подбиват производството на коли в ес, хората ще си загубят работата, като няма фабрики да правият коли хората няма да имат доход да си покрият нуждите, и никой нама да мисли за ефтини китайски недоразумения!!зле
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Те краварите

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "инхи":

    Доста ги клатят. Особено нас, всяка седмица успяват с нещо да ни на клатят.
  • 36 кОпувач

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Наблюдател":

    От бедна, слаба дАржава кво да прави, като стандарта му на живот е нисък, изнесъл си е кухнята на остъклена тераса в грозна "панелка" с ламаринена врата на входа, простира прането под прозореца отвън на фасадата и има още куп жизнени навици които биха шокирали швабата......само може да е благодарен ако може да си купи нова дори китайска "електричка"