ЕС ще започне разследване във връзка с подозрения за предоставянето на големи държавни субсидии от страна на Китай на нейните производители на електрически автомобили, тъй като блокът е загрижен за способността на собствената си индустрия да се конкурира с ниските цени на китайците.
Ръководителят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен обяви началото на разследването в сряда, 13 септември, заявявайки, че световният пазар е наводнен от евтини китайски автомобили.
„Цената им е изкуствено поддържана на ниско ниво заради огромни държавни субсидии. Това изкривява нашия пазар. И тъй като ние не приемаме това изкривяване отвътре, не го приемаме и отвън“ , каза ръководителят на изпълнителната власт на ЕС в годишната си реч в Европейския парламент.
Разследването започва, въпреки опасенията от ответни мерки от Китай. Това е знак за нарастващо безпокойство относно способността на европейските производители да се конкурират с китайската индустрия.
Китай е дом на множество производители на електрически автомобили, подкрепени от държавни стимули както за индустрията, така и за купувачите, а и много от китайските стартиращи компании все още не са се научили как постоянно да генерират печалби.
Китайските производители на автомобили, включително BYD и Nio Inc., се готвят да увеличат продажбите в Европа със серия от конкурентни електрически модели, които, ако успеят, биха могли да изместят производителите на масови коли като Stellantis NV и Volkswagen.
Инвазията обаче ще продължи, тъй като в Китай китайските производители на автомобили са под натиск на фона на забавяне на потребителското търсене, което подхранва агресивна ценова война, както в Поднебесната държава, така и извън нея..
BYD, която тази година измести Volkswagen от позицията на най-продаваната автомобилна марка в Китай, разшири присъствието си в около 15 страни в Европа. Неговият кросоувър Atto 3 стана най-продаваният електрически автомобил в Швеция през юли. Компанията планира да предложи още нови модели в Европа.
Като част от своите климатични цели за намаляване на емисиите, ЕС въведе забрана за автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Тази година блокът временно преразгледа правилата си за държавна помощ, за да се противопостави на масивните субсидии от Китай, особено в екологичните технологии.
ЕС е особено загрижен за икономическите практики на Китай, призовавайки Пекин да отвори пазара си, за да възстанови баланса на двустранните търговски отношения. Разследването на китайските електрически автомобили е победа за френското правителство, което отдавна предупреждава за приток на превозни средства от Китай, които изместват европейските масови коли.
Фон дер Лайен също скоро ще трябва да реши и дали да продължи с плановете за въвеждане на такси за електрически превозни средства между ЕС и Обединеното кралство, което според някои служители и представители на индустрията ще навреди на европейските производители на автомобили и ще увеличи конкуренцията от Китай. Според Bloomberg въпросът все още се обсъжда и все още не е взето окончателно решение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 инхи
Коментиран от #35
13:03 15.09.2023
2 милиционер
Коментиран от #33
13:04 15.09.2023
3 Кресна
Коментиран от #34
13:09 15.09.2023
4 Китай 5000 години не е използвал коли
13:10 15.09.2023
5 2555 година
13:19 15.09.2023
6 факуса
13:20 15.09.2023
7 Дългия
13:30 15.09.2023
8 Програмист
13:37 15.09.2023
9 Германец
Коментиран от #12
13:39 15.09.2023
10 666
Коментиран от #29
13:41 15.09.2023
11 Русофил
13:41 15.09.2023
12 Иво
До коментар #9 от "Германец":
Ходи живей там умнико. Кво правиш тука.13:43 15.09.2023
13 Наблюдател
Коментиран от #36
13:45 15.09.2023
14 Селянин
Коментиран от #23, #25
13:46 15.09.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Някой
Карам от 1 година китайска кола. Супер е! Набъкана е с всякакви екстри, работещи безотказно, но на половин цена спрямо японски, корейски и европейски автомобили.
14:09 15.09.2023
17 Така така
Коментиран от #18, #24
14:21 15.09.2023
18 Така така
До коментар #17 от "Така така":
ЕС имах предвит с РС са си ок :)14:25 15.09.2023
19 Луд
Кво да коментирам повече
14:39 15.09.2023
20 Българин
14:49 15.09.2023
21 бл.134 в Zап. парк
15:35 15.09.2023
22 ДрайвингПлежър
След тия дивотии Китай директно им заяви, че ако възпрепятстват вноса на ел. атомобили ще има силен отговор.
При условие, че и батериите и суровините, че и фотоволтаиците идват от Китай Урсулица е последния човек, който може да се репчи на Си - със зелените си простотии се докараха до безпомощно състояние - вече е късно за "мерки" и проверки...
15:40 15.09.2023
23 Факт
До коментар #14 от "Селянин":
Ходи ти живей в Гермянция с 400 еврака на месец00:23 16.09.2023
24 Хайл 14 /88
До коментар #17 от "Така така":
Преди време видях в ютуб предаване за автоизложението в Китай, но града не запомних. ВСИЧКИ КИТАЙСКИ ЕЛЕКТРИЧКИ НА 1/2 ОТ ЦЕНАТА НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ /с китайски части/ С ВСИЧКИ ВИДОВЕ ЕКСТРИ БЕЗ ДОПЛАЩАНЕ И ПОВЕЧЕТО БЯХА СЪС САЛОНИ ОТ "НАПА", ПО-СКЪПАТА КОЖА,имаше и сравнение на качеството с европейските-китайците ги бият по всички критерииКоментиран от #26
12:03 16.09.2023
25 Хайл 14 /88
До коментар #14 от "Селянин":
Ами да направят като китайците де... Или трябва да има ненужно оскъпяване за да се хранят разни търтеи като посредници, "шоу румове" или казано магазини. Що не можеш да си купиш кола от завода? Щото трябва да храниш натрапници които не работят12:32 16.09.2023
26 Я не ме разсмивай
До коментар #24 от "Хайл 14 /88":
Не ме разсмивай,китайци и качество.Коментиран от #28, #31
19:59 16.09.2023
27 Си Дзи
И тва им не е само с колите на дойчен и на другите кочове! Колегата Путин вече им пори шортите по всички показатели, а да не забравяме, че още не е дошла есента, за зима в Европа ме е страх и да си помисля!
21:34 16.09.2023
28 ГоУф 2 с РК - регистрация
До коментар #26 от "Я не ме разсмивай":
ПраФ си, брато! По-убаво и качествено от гоУфо - нема! Я са маани с тия китайци!Коментиран от #32
21:37 16.09.2023
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Хайл 14/88
До коментар #26 от "Я не ме разсмивай":
Ами не се смей,трябва да ревеш защото ти си виждал само тези китайски в Ловеч които ги сглобяваха,но те нямат нищо общо с тези сглобени в Италия или истинските китайски.немците защо купуват от китайците ПОЧТИ ВСИЧКО за колите си? И ти мислиш че караш немска кола🤣🤣🤣🤣🤣🤣немците ПРИКЛЮЧИХА С КОЛИТЕ 1997-8 година...немските "кожени салони" са от евтина китайска изкуствена кожа,ако не си забелязал виж на някой "немски премиум" бНв,ваг,бенц12:01 17.09.2023
32 Хайл 14/88
До коментар #28 от "ГоУф 2 с РК - регистрация":
Кой нормален човек ще си купи немска и особено ГОУФ...ако си от Перник е разбираемо12:03 17.09.2023
33 гемоч
До коментар #2 от "милиционер":
не схава основата че китайските подбиват производството на коли в ес, хората ще си загубят работата, като няма фабрики да правият коли хората няма да имат доход да си покрият нуждите, и никой нама да мисли за ефтини китайски недоразумения!!зле10:55 22.09.2023
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Те краварите
До коментар #1 от "инхи":
Доста ги клатят. Особено нас, всяка седмица успяват с нещо да ни на клатят.15:05 23.10.2023
36 кОпувач
До коментар #13 от "Наблюдател":
От бедна, слаба дАржава кво да прави, като стандарта му на живот е нисък, изнесъл си е кухнята на остъклена тераса в грозна "панелка" с ламаринена врата на входа, простира прането под прозореца отвън на фасадата и има още куп жизнени навици които биха шокирали швабата......само може да е благодарен ако може да си купи нова дори китайска "електричка"15:11 23.10.2023