30 Октомври, 2023 14:35 40 081 28

Тествахме най-мощното, най-бързото и най-скъпо електрическо BMW

  • bmw-
  • m70-
  • i7-
  • xdrive-
  • тест

Първи поглед на новото BMW i7 M70 xDrive

Тествахме най-мощното, най-бързото и най-скъпо електрическо BMW - 1

Ровин, Хърватия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Новото изцяло електрическо BMW i7 M70 е пълно със свръхлуксозни екстри и се гордее с невероятна скорост по права линия, но струва впечатляващите 314 150 лв, като това е базова цена за M70, която е по-висока с почти 100 000 лева от цената на обикновена дизелова, бензинова или електрическа седмѝца. Какво получавате срещу тези пари ще се опитаме да ви разкажем след като прекарахме цял ден зад волана и в салона на тази свръхлуксозна и свръхдинамична електрическа лимузина.

BMW i7 M70 прилича на стандартните версии на новата седмѝца, но, както вече споменахме, струва доста повече. Това е скъп автомобил, който само малцина ще оценят. Въпреки това, за тези, които искат наистина да се отличават и са фенове на баварската марка, то с тази кола няма как да останат незабелязани. Като започнем от двуцветната окраска, с разделителна линия в стил Rolls-Royce (опция) и стигнем до умопомрачителното ускорение от 0 до 100 км/ч, което е 3.7 секунди (говорим за автомобил с общо тегло почти 2 800 кг.).

Тествахме най-мощното, най-бързото и най-скъпо електрическо BMW

Този нов i7 M70 xDrive е най-мощното електрическо BMW, правено досега, което автоматически го превръща във флагман в ел. гамата на фирмата. Всичката тази динамика на M70 се дължи на двойката електрически мотори – един на предната ос и един на задната, които осигуряват системна мощност от впечатляващите 659 к.с. и още по-удивителния максимален въртящ момент от 1 100 Нм.

Така че въпреки значителния размер и тегло на i7, M70 е сравнима по динамика с хардкор купето M4 CSL. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км в час, но докато стигнете тази отметка удоволствието е несравнимо - хем се возите в пълен комфорт, хем разполагате с динамика на суперкар. Това се постига с контрол на стартирането и функция M Sport Boost. Единствено звукът е по-различен от познатия ни луксозен модел с V12 двигател, но няма спор, че M70 отговаря на цифрите. Той е шокиращо бърз, което първоначално изглежда невъзможно за толкова голяма и тежка кола.

Тествахме най-мощното, най-бързото и най-скъпо електрическо BMW

Що се отнася до електромобилите на BMW то M70 е третият изцяло електрически M модел, предложен от баварците, след i4 M50 и iX M60. Сега, за това i7, BMW предлага много повече специфични за M функции, включително стандартни M Sport спирачки и адаптивно въздушно окачване и това, според нас, е първото електрическо BMW, на което определено му приляга култовият индекс М.

Автомобилът разполага с много активни системи, включително Integral Active Steering (завиване на задните колела), Active Roll Stabilization и Active Roll Comfort като част от пакета за задвижване Executive Pro, които имат за цел да овладеят тази мощ. Заедно с по-твърдата каросерия, последните две системи определено повишават комфорта, но и пъргавината на М-седмѝцата.

Тествахме най-мощното, най-бързото и най-скъпо електрическо BMW

Това е така, защото при електромобилите е лесно да ги накарате да ускоряват бързо и да осигурят производителност по права линия. Това става още с натискането на газта от ниска скорост и пикът на въртящия момент се разгръща незабавно. Освен това спирачките са достатъчно мощни и в комбинация с добре калибрираната регенерация се справят със задачата да спрат тази огромна машина от впечатляваща скорост до пълен покой за много кратък период от време.

Способността да се контролира тази маса в завои обаче се оказва по-трудна за производителите на бързи електромобили и с M70 това не е по-различно. Разбира се, поведението на тази кола е далеч от това на i4 M50. Като комфортен круизър, i7 M70 трябва да осигури финес и превъзходно качество на возене, като същевременно добавя доста по-голяма производителност от по-маломощните i7.

Тествахме най-мощното, най-бързото и най-скъпо електрическо BMW

Това е и единственият по-сериозен недостатък, който открихме в колата, но той едва ли е изненада, тъй като M70 е по-скоро символ на статус, отколкото суперкар. Определението ултралуксозен и динамичен електрически седан с дълга база му подхожда най-добре. На този фронт, М70 се представя като истински флагман на и без това значително рафинираната и способна гама на i7.

Отвътре M70 е с изключително високо качество и изящно стилово подреден. Материалите изглеждат скъпи и стандартът на изработка е превъзходен, но комбинацията от кристално стъкло и LED светлина не е за всеки. Тапицерията Merino също няма да допадне на консервативно настроените финансово симпатични господа, които продължават да отдават предпочитанията си на скъпата и не в тренда, естествена телешка кожа.

Тествахме най-мощното, най-бързото и най-скъпо електрическо BMW

Иначе M70 разполага и с функцията Quick Select на BMW за информационно-развлекателната система OS8.5. Това подрежда функциите вертикално на едно и също ниво на менюто, така че да имате директен достъп до различни области, без да се налага да влизате и излизате от подменютата.

Според експертизата на BMW, когато става въпрос за неговата iDrive инфоразвлекателна система, тя предлага яснота на информацията, плюс лекота на използване, бързина на реакция и функционалност - все параметри, които не всички премиум конкуренти могат да покрият. с други думи, като технологична витрина от висок клас, i7 М70 е фантастично произведение на софтуерното инженерство.

Тествахме най-мощното, най-бързото и най-скъпо електрическо BMW

Част от това се свежда и до управлението на батерията, тъй като модулът от 102kWh в M70 осигурява пробег между 490 и 559 километра, което не е никак зле за луксозен седан с дължина 5.4 метра и тегло 2 770 кг. и с дизайн на предната част, наподобяващ старинен бюфет. Въпреки екстравагантният и масивен външен вид обаче, дизайнерите на BMW са успели да намалят коефициента на съпротивление на автомобила до впечатляващите 0,26 Cd, така че допълнителната производителност намалява пробега на M70 само с около 60 км в сравнение с най-ефективния модел в гамата.

Зареждането до 195 kW означава, че голямата батерия може да бъде заредена от 10 до 80 процента за 34 минути, докато зареждането от по-разпространените "бавни" зарядни станции от 22 kW ще отнеме около пет часа и половина.

Тествахме най-мощното, най-бързото и най-скъпо електрическо BMW

И докато досега говорихме за динамика и пътно поведение, то най-важната част от този автомобил е пространството отзад. А там, повярвайте ни, всеки би се се чувствал превъзходно. Най-впечатляващата "екстра" е т.нар. Theatre Screen на BMW, която се допълва перфектно от усъвършенстван сензорен екран, контроли в стил таблет във всяка задна врата за климатични, мултимедийни и други функции.

Комфортът отзад също е отличен, тъй като при по-спокойните режими на шофиране настройките на M70 не предлагат изключителна возия., която комбинирана с разтегателната почти до легнало положение задна дясна седалка, създават усещане за пълен релакс.

Тествахме най-мощното, най-бързото и най-скъпо електрическо BMW


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 44 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Всичко приключи

    26 58 Отговор
    за ДВГ-тата.

    Коментиран от #5

  • 2 Димчоу

    51 15 Отговор
    аве напраели са го дееееба и кошника
  • 3 Марто

    21 32 Отговор
    Уникален автомобил, много бързо ще настигнат и китайци, и тесла.
    П.С. - ревюто на Радо е много добро, поздравления

    Коментиран от #14

  • 4 Име

    43 7 Отговор
    Отличен материал, вижда се, чe и тази кола, която е върха на всичко, си има недостатъци. Браво за ревюто. Колата наистина е впечатляваща, но и цената и де :)
  • 5 Баща ти

    36 14 Отговор

    До коментар #1 от "Всичко приключи":

    Приключи ти пак батерията на вибратора!!!

    Коментиран от #9

  • 6 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ

    10 5 Отговор
    Страхотно
  • 7 Путриот

    9 22 Отговор
    Аз пък си помислих ,
    Че е китайска Лада .

    Не обичам колите на Пропадналия Запад .
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 7766

    12 28 Отговор

    До коментар #5 от "Баща ти":

    Реално е прав.Марките вече една по една спират да произвеждат ДВГ и минават на ток.Самият начин на работа на ДВГ е изключително стара,ненужна,и сложна технология,която носи със себе си само проблеми.

    Коментиран от #11, #12, #25

  • 10 бедно коце

    7 3 Отговор
    нема пари, само за къща го докарах
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 хаха

    8 2 Отговор

    До коментар #9 от "7766":

    Личи си че си проучил нещата :)))
  • 13 Бангеев

    16 6 Отговор
    На последната снимка автора Славчев изглежда доволен, макар да не е спестил някои недостатъци в текста.

    Четейки статията и аз съм на същото мнение -уникална кола, с малко повече от необходимите коне и доста скъпа. Но пък с нея си топ ъф дъ топ. Най доброто от новата ера.

    Коментиран от #16

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Симо

    16 8 Отговор
    Теслата а и много китайски марки са му набили канчето на това бе ем ве още преди да се появи, естествено зомбираните фенове няма да се съгласят с мен но фактите говорят друго. Една разходка в нета с чичко Гугъл безспорно потвърждава думите ми. Бемвето е на първите места само по скъпотия и нищо друго.
  • 16 гост

    13 6 Отговор

    До коментар #13 от "Бангеев":

    Най доброто от новата ера. Личи си че нямаш абсолютно никакво понятие от електромобили и от пазара в момента.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 ганю

    7 6 Отговор
    Пропадналия запад е едно
    ала немското си е немско всичко умно практично и техническо
    е дошло от Германия както и много от машините
    даже и комунизма е немски Карл Маркс
    а фашизма италиански
  • 19 Еко Той

    9 8 Отговор
    Новата химическа тоалетна на ЕКОТОЙ
  • 20 ТИР

    3 2 Отговор
    Освен че ще е над три тона с багажа има ли звуково озвучаване,много автолюбители избират автомобили по звука на двигателя,,,
  • 21 Бай Иван

    16 5 Отговор
    И какво и е уникалното? Три тона желязо и батерии за нечие съмнително удоволствие. Вместо колите да стават по-компактни и леки те се превръщат в танкове! Накъде отива светът? А екологията?
  • 22 Мнение

    4 0 Отговор
    За западна Европа е идеален. Тук нито пътища, нито ел станции, нито климата е угоден за такъв тип автомобил.... и това са все фактори...
  • 23 БМВ лии

    5 9 Отговор
    Прави силно впечатление кражбата на основната линия от S-класата на Мерцедес, особено в профил и особено боята тип Maybach. Така че чак токова да му се радваме е малко лицемерно. В случая трябва да хвалим Мерцедес, ако разбира се успеем да надскочим фанатизма на собствениците на БМВ!!!
  • 24 ГанчУ

    6 2 Отговор
    Аз ще карам или ще се оглеждам къде да зареждам
  • 25 Мнение

    9 2 Отговор

    До коментар #9 от "7766":

    Реално като се изказваш, поне си прави труда да научиш и за фактите!!!
    А какви са те?!

    - Никой не ще електрички от този вид! ФВ и GM обявиха, че са пред фалит, щото никой не им купува таблетите на колела!

    - Този вид електрички НЕ са еко, поради ред причини! Ползват руда, копана от минна техника на дизел, а издържат между 5-10г (в най добрия случай)! Ползват ел енергия от световния енергиен микс, който все още произвежда ток главно от въглища (дори Германия отвори въглищните си централи, след като фащ им взривиха северен поток)!

    - Съвременните електрички не са надеждни, нямат адекватна втора употреба и губят стойността си почти веднага след като бъдат купени! Няма нормален човек който да иска да си изхвърли честно заработените и трудно спестени пари, на вятъра!

    Тези и много други факти сочат към настроението на мнозинството от хората по света, да не купуват съвременните електрички!!!
    Така, че няма как да спрат двг толкова бързо, просто щото към момента поне, нямат адекватна алтернатива!!!
  • 26 Мишо

    10 4 Отговор
    Редовно я гледам в квартала във Виена. Абсолютно дълга и неудобна кола. Един Toyota CHR е много по-компактен и разумен избор за града. Тази е за някой тип Бойко Борисов или друг крадец, дето не си знае къде да си изхарчи мръсните пари.
  • 27 Джуган

    10 4 Отговор
    Ако се напъна вероятно мога да си я позволя, но това ще бъде най глупавата и безсмислена покупка която някога съм правил
  • 28 А1 топ измамници и любимците на

    3 2 Отговор
    Радославчо!
    Само като видях снимката на отвореният капак и се отказах да чета.Само немците могат да сложат толкова много пластмаса под капака за да скрият подводните камъни на една кола.Подобно и на Австрийците от А1 същите измамници само, че те ви дават да подпишите 100 страници със ситен шрифт за да не можете да го прочетете или да се объркате.И немците и австрийците после започват да ви дялкат яко.Никога не си купувайте кола с толкова много запалима пластмаса защото под тази кора има още много пластмаса.