Турция, Истанбул. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Повечето от вас помнят всъдеходите на корейската марка SsangYong, които в близкото минало бяха доста популярни у нас, основно с модела си Rexton. От края на 2022 година обаче контролният пакет на SsangYong (62%) стана собственост на корпорацията KG Group, която се зае да върне позабравения имидж на тези автомобили. Те вече са под новата марка KGM, но логото на SsangYong е запазено, а първият модел, който новата марка налага на европейския пазар е Torres.
Този SUV се предлага и у нас, като интересното е, че го има, както с ДВГ, така и с хибриден силов тракт, а и изцяло електрически. От KGM направиха силно представяне пред всички водещи европейски автомобилни медии, като избраха изцяло електрическата версия. Екип на mobile.bg бе на мястото на събитието, откъдето ви разказваме за това, което ни направи впечатление от първата кола на новата стара марка у нас. Ето и впечатленията ни.
Torres е автомобилът, избран да въведе новата марка KGM на европейския пазар и въпреки някои дребни недостатъци, електрическият модел показва обнадеждаващи признаци... Електрическият кросоувър на тази възродена марка, ни впечатли с отлично пространство в салона и с щедри списъци с оборудване. За всеки е ясно, че съвсем не е лесно да ремонтираш цяла автомобилна компания, но точно това се опитва да направи KGM с марката, известна преди като SsangYong. Старт на процеса дава смяната на името, но същинското начало е сега с пристигането на първия изцяло нов модел, лансиран под новата марка.
Екстериор
Torres не е нито малка кола, нито изтънчена. Компанията казва, че иска да „гради върху наследството на SsangYong“ и разбира се, първото ѝ ново предложение е SUV с дължина 4.7 метра (това е по-дълго както от Nissan X-Trail, така и Skoda Kodiaq, и двата седемместни) . Ако пък го сравним с моделите на SsangYong, то този е проектиран да се нареди между Korando и Rexton (и двата все още се продават като част от ребрандираното портфолио на KGM).
От гледна точка на дизайна, Torres е малко смесица от влияния, с подобни на Jeep вертикални решетки отпред и отчетлив полъх на Range Rover в начина, по който задните светлини се извиват около ъгъла на вратата на багажника. Но въпреки тези дизайнерски сходства, автомобилът определено има свое, собствено лице и привлича погледите. Изглежда мускулест и достатъчно внушителен на фона на предимно скучните и до болка уеднаквени преки конкуренти.
KGM твърди, че Torres е базиран на нова платформа, въпреки че работата по колата е започнала преди компанията да поеме Ssangyong, така че е ясно, че базата просто е модернизирана, но е свързана със старата архитектура на Korando. Така или иначе хубавото е, че платформата е направена така, че да побере различни задвижвания и моделът се лансира с избор между двигател с вътрешно горене или чисто електричество.
Двигател и ходови характеристики
Изцяло електрическата версия, която тествахме е обозначена като Torres EVX и ще се появи при българските дилъри съвсем скоро - най-вероятно още преди началото на лятото. Това, с което ни изненада приятно този автомобил, като изключим интересната външност, е т.нар. технологичен пълнеж. Автомобилът е оборудван с „ Blade батерия“, произведена от BYD , която е с капацитет 73kWh и осигурява пробег с едно зареждане от порядъка на 460 километра.
За електромобил, колата съвсем не е тежка, като чистата маса е под два тона (1940 кг.) Нискоразположената батерия под пода осигурява и нисък общ център на тежестта, което прави иначе високия кросоувър, сравнително стабилен. Крен в завоите се усеща, но това е заради по-меките настройки на окачването. Що се отнася до динамиката, тя не е умопомрачаваща, но е напълно в нормите за такъв автомобил.
Torres EVX се задвижва от един електромотор (също дело на новите законодатели при електромобилите BYD) с мощност 207 конски сили, който разполага с отличен максимален въртящ момент от 334 Нм. Всичко това позволява уверено ускорение от място, като до отметката 100 км/ч, колата достига за 8.1 секунда. Разходът, който показа бордкомпютъра, по време на нашето тестово шофиране бе малко над 22 kWh, което можем да определим като "златната среда". С други думи колата не е нито много икономична, нито много "лакома".
@mobile.bg_official Запознайте с новата стара марка у нас #ssangyong #torres #kgm #kg #mobilebg #carsofbulgaria ♬ original sound - mobile.bg
Интериор
KGM залага на опростена гама в интериора, която може да се определи по-скоро, като стилна и изчистена. Голям общ екран пред водача и над централната конзола и никакви физически бутони. Това, според нас, е и един от основните недостатъци на модела, но в негово оправдание ще кажем, че много от съвременните електромобили (включително Tesla и VW) правят същата грешка. Друг проблем, свързан обаче най-вероятно с т.нар. предсерийни образци, които карахме, е разбърканото меню в мултимедията, което предполагаме, че ще бъде оправено още с първия ъпдейт.
Иначе пространството вътре е огромно, седалките са и големи, и ергономични, а използваемото багажно пространство е 703 литра. Отопляеми предни седалки и волан, безключов достъп, предни и задни сензори за паркиране, 12.3-инчова информационно-развлекателна система с Android Auto и Apple CarPlay свързаност, двузонов климатроник и круиз контрол са още от приятните изненади, които открихме в KGM Torres evx.
Повдигнатата кабина на Torres и по-конкретно високото разположение на водача предоставя завладяваща гледка към пътя отпред, а острите ръбове на масивния екстериорен стил означават, че това е лесно за маневриране превозно средство, въпреки размера му. Уредите са информативни и отлично видими от мястото на водача. Както вече споменахме, таблото е доминирано от чифт 12.5-инчови дисплеи, интегрирани в един чист панел, който съчетава информационно-развлекателната система и инструментите. И макар първоначалните "бъгове" в системата, не може да се отрече, че дисплеите са достатъчно ясни и системата работи сравнително бързо.
Поглеждайки отвъд дигиталните технологии, можем спокойно да кажем, че салонът определено се усеща, сякаш има място за седем пътника, въпреки че Torres се придържа твърдо към конфигурацията с пет места. Има много място за четирима възрастни с голямо пространство за краката, коленете и главите на втория ред.
Цени
Все още не са известни цените за България, но по непотвърдени данни този автомобил ще бъде по-евтин от преките си конкуренти у нас, а първоначалното ни впечатление е, че не им отстъпва по никакъв друг начин.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мартин
10:36 12.03.2024
2 Що е с
Коментиран от #4
10:37 12.03.2024
3 Име
Коментиран от #9
10:38 12.03.2024
4 МаКаТа
До коментар #2 от "Що е с":
Още в първото изречение пише, че теста е бил в Истанбул. Чети малко, не гледай само снимки. Пичовете от мобиле са на всички първи тестове на новите модели.10:39 12.03.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 истина ти казвам
Коментиран от #7
11:43 12.03.2024
7 Калоян
До коментар #6 от "истина ти казвам":
Не е точно така тази кола, ако прочетеш материала, ще видиш че се предлага с ДВГ, Hybrid и електромобил12:01 12.03.2024
8 незнайко
Това да не е малко ? Защо изобщо правят тези мастодонти като в тях се вози един или двама обикновенно ? Малка ЧЕТИРИ месна кола с 15 kWh разход за 100 км.е приличен резултат ! Ако вкарат и истински СКОРОСНИ кутии може да намалят още разхода вместо да залагат само на ОТРОМНАТА мощ на електродвигателя !
12:02 12.03.2024
9 мале майко мила
До коментар #3 от "Име":
това е поредна корейска кочина някога в края на 90 години се излъгах заради уж мерцедесовият агрегат и цената им голяма грешка! закупих 5 броя с големи отстъпки ръчните скоростите бяха като на руска гаска ! ужас проблемите ми нямаха край докато се разделихме с тия ,,хубави джипове докато бяха още гаранционни късметКоментиран от #18
14:10 12.03.2024
10 Лекси
14:13 12.03.2024
11 БайБоцимир
Коментиран от #12
14:36 12.03.2024
12 Газ до дупка
До коментар #11 от "БайБоцимир":
Нали знаеш как се кара по тестове. Какво очакваш?Коментиран от #13, #19
15:23 12.03.2024
13 Георгиев
До коментар #12 от "Газ до дупка":
Сигурно очаква да публикуват разход, измерен при движение с 80 км/ч, по нанадолнище и с попътен вятър :-D. Шегата настрана, корейците поне не лъжат за разход и пробег. За разлика от европейските "тарикати" с големите претенции. За електромобил и то голям си е съвсем ОК.Коментиран от #15
15:51 12.03.2024
14 Хахаха
Коментиран от #17, #27
16:05 12.03.2024
15 Илия
До коментар #13 от "Георгиев":
Разходът от статията не идва от корейците, а от Радо Славчев и теста, който е направил. Според мен за това е реален. Иначе производителите и корийци, и всякакви лъжат поголовно. За такава кола 22 разход си е супер16:16 12.03.2024
16 Съдията Дред
16:31 12.03.2024
17 тато
До коментар #14 от "Хахаха":
явно модите са квадратосани....и чапати...., за мен колата трябва да е германска или американска....не че съм карал китайска де.....и по малко електроника по добре.16:37 12.03.2024
18 Пламен
До коментар #9 от "мале майко мила":
Абсолютно съм съгласен с Вас, по простата причина, че аз също се подлъгах по старият модел по настояване на съпругата (за нея). Та така смело мога да кажа, че проблемите на този автомобил и престоят му по сервизите нямаха край.......ужасна кола. Не мога да кажа нещо за този,но определено няма да съм един от гордите му собственициКоментиран от #20
16:44 12.03.2024
19 БайБоцимир
До коментар #12 от "Газ до дупка":
Не, не знам как се кара. Аз бих карал нормално, както карам в ежедневието си. И разход 17-18 би трябвало да е ок, ако е добра електрическа кола и не си карал само по магистрала.17:55 12.03.2024
20 Младеж
До коментар #18 от "Пламен":
Добре де, като коментирате модели отпреди 30 години, с какво можете да сте полезни? Даже фирмата производител не е същата, технологиите са напълно различни, Корея отлетя в космоса не само с телевизори, хладилници и телефони, но и с колите си. Сега хората споделят какво са карали вчера или днес, а вие оспорвате впечатленията им със спомени от миналия век. Доста неадекватно и дразнещо хейтърско. Искаме свежи новини за нови технологии, а не мрънкьотене с дъх на нафталин, деденце!Коментиран от #31
18:01 12.03.2024
21 Сменете си телефона
18:11 12.03.2024
22 Байрактар"70
18:42 12.03.2024
23 Момчил
19:39 12.03.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Хм...
19:51 12.03.2024
26 Танко
Коментиран от #28
20:33 12.03.2024
27 грешиш
До коментар #14 от "Хахаха":
Мултиплата марули да рупа пред новите БМВ.Такава грозотия и изрудщуна са тия новите бмв с китайски дизайн, че Мултипата е направо да я разцелуваш...
20:41 12.03.2024
28 БайБоцимир
До коментар #26 от "Танко":
Вероятно е било за резервна гума. Но е унаследено от някого, а са решили да не слагат резервна.21:00 12.03.2024
29 Проблемът с всички електрички е
21:05 12.03.2024
30 0х най-после
21:13 12.03.2024
31 ХмХ
До коментар #20 от "Младеж":
Ами купия бре,че да получиме свежо младежко инфо за тази кола,ама то само драсканици,а джобове празни.Тия двамата дъртаци,ще я купят и продадат бърже,а ти още с млеко по устата,ще караш на тати варбурга.22:52 12.03.2024
32 Онуфри
23:44 12.03.2024
33 Бриаторе
УАЗ ка с ,,кожа ,,
Франкенщайн .
Коментиран от #35
06:49 13.03.2024
34 Сиукс
73 кв батерия =65 реални за използване = 300км. =21 лв
Супер . Дали ще искат пари или я подаряват ?
08:47 13.03.2024
35 Лафонтен
До коментар #33 от "Бриаторе":
А гроздето е кисело. Да не забравиш да си платиш картата за метрото :-)12:31 13.03.2024