Блед, Словения. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Дизайнерският екип на BMW напоследък получи много критики, от масивните бъбрековидни решетки до подобните на Lego извивки в каросериите на някои модели. Въпреки че сме фенове на много от новите дизайни на марката, някои и нас ни озадачават. Дали това важи и за второто поколение на Х2, ви разказваме сега.
Екстериор
Още с появата си през 2017 година, първото Х2 изглеждаше странно със заоблените си ръбове и просто изглеждаше остаряло още със слизането си от поточната линия. Това чувство беше подпомогнато и от доста пестелив интериор.
Сега, екипът ни пътува до Словения за представянето на второто поколение X2 и още от пръв поглед си пролича подобрението във всички области в сравнение с изходящия модел. Отвън колата впечатлява с цялостен по-елегантен вид, като същевременно колата е по-спортна и дори има леко агресивна стойка.
Интериор
Отвътре новият X2 също е на светлинни години пред своя предшественик. Салонът е типичен за повечето модерни BMW-та, като големият извит екран доминира в арматурното табло. Докато предишното поколение ни остави със смесени чувства, то новият модел е истинско BMW с качествени материали, използвани навсякъде.
Този извит дисплей е дом на най-новата операционна система 9 на BMW, която е силно персонализирана и светкавично бърза. Въпреки че мнозина, включително и ние, се оплакваме от изчезването на физическите бутони за управление на климатика и други функции, преките пътища на системата и гласовите команди са наистина добра алтернатива и функционират брилянтно сами по себе си.
Що се отнася до простор в салона, то X2 се радва на малко повече място за краката от предишното поколение, а багажникът е приличен със своите 560 литра (525 литра за iX2). Товарното пространство може да бъде увеличено до 1 400 литра, при положение, че задните седалки се сгънат. С други думи салонът е комфортен и функционален, а качеството на материалите и това на самата сглобка са отлични.
Двигател и ходови характеристики
В Словения, представителите на баварската марка ни бяха предоставили две модификации на новата Х двойка: топ версията X2 M35i xDrive и напълно електрическата iX2 xDrive30 M Sport. Първи предпочетохме M35i, който беше представен в привличащ вниманието син цвят (на снимките).
От компанията заявиха, че няма да има модел X2M в производство, така че тази кола получава много екстериорни характеристики, обикновено запазени за расовите автомобили с индекс M, включително капачки на огледалата с крила в стил M и емблема M върху черната решетка с хоризонтални процепи.
Звукът на M35i е впечатляващ, като визуално се допълва от четирите ауспуха. Има фалшив дифузьор около ауспусите, който изглежда много добре, но не служи за истинска аеродинамична цел. (Ауспусите останалите модификации са скрити от погледа.).
Вътре получавате гладки карбонови пера за превключване на предавките от волана, М спортни седалки и централен маркер на волана. Седалките на нашия тестов модел бяха комбинация от Vegenza, Alcantara и гладко контрастиращо синьо капитониране.
Тази версия има под предния капак четирицилиндров двулитров двигател, изпомпващ респектиращите 300 к.с. мощност. моторът е съчетан със седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител с лаунч контрол, диференциал с ограничено приплъзване и брилянтната система XDrive на BMW. Дотук добре…
Нашият тестов маршрут представляваше добро разпределение от магистрала, планински пътища и селски маршрути с лоша настилка. Първата изненада от шофирането беше звукът. Всички свикваме с тишината в електрическите коли, но тук нещата са както трябва. В спортен режим тази кола е почти толкова шумна като M3 и M4.
Колата се чувства бърза, без да е страшна за управление. Превключванията са бързи няма почти никакво закъснение при качване или сваляне на предавките. Нашата тестова кола беше оборудвана с 20-цолови колела и возията беше стабилна, но по-твърда. Адаптивното окачване на автомобила се справи с повечето сценарии сравнително добре.
Словенските пътища по нашия маршрут имаха обичайния навик да се превръщат от гладка маса за билярд до грапав лунен пейзаж в средата на завоя, но колата никога не се чувстваше неспокойна и xDrive, и окачването си вършеха чудесна работа, за да поддържат траекторията. Кренът в завоите също е минимален за такъв вид автомобил.
Информативният хед-ъп дисплей, монтиран и на двата тестови модела, беше кристално ясен и лесно персонализиращ се, за да показва информация основните системи, ограниченията на скоростта, навигацията и оборотомера. Това наистина помага на непознати пътища, тъй като погледът ви не се отклонява от пътната обстановка.
Превключваме M35i в комфортен или еко режим и нещата се успокояват значително, тъй като реакцията на дросела, а и звукът (и разходът на гориво) се "отпускат", като всичко това върви с допълнителния бонус от намалена опасност за вашата шофьорска книжка.
Преминаването от M35i в iX2 първоначално не ни беше по вкуса, а и цветът Brooklyn Grey на тестовата кола беше като този на PVC-тръба (макар да се счита за модерен от вече няколко години). Като цяло тази кола изглеждаше като облекчение за очите след ярко синьото на M35i. Освен това солидната бъбрековидна решетка и вентилационните отвори на "електричката" контрастират и също успокояват в сравнение с хоризонталните прорези и дълбоките вдлъбнатини в предния край на M35i.
Тази далеч по-неагресивна визия се разширява и вътре в по-фокусираната върху комфорта кабина. Докато същият извит екран на дисплея е фокусната точка, седалките Veganza, меките материали и цялостният дизайн придават по-фина атмосфера от тази в M35i. Изненадващо или пък не, на пътя обаче изцяло електрическият вариант също се чувства доста бърз. С почти мигновени 313 к.с. в крака ви, iX2 може да ви изправи на нокти.
Ако ние сертифицираме тази кола за българските пътища, вероятно щяхме да се придържаме към стандартните 19-цолови джанти, защото и тук, като при бензиновия вариант возията определено е твърда. Вярно опционалните 21.цолови стоят най-красиво, но предвид състоянието на родната пътна мрежа, то по-малките размери са силно препоръчителни, дори ако това означава по-големи разстояния между колелата и арките.
Но да се върнем на електромобила. В режим "B" адаптивната регенерация върши добра работа за забавяне на колата при спускане и можете да се измъкнете с шофиране с един педал в повечето сценарии, докато не започнете да я натискате, разбира се.
BMW претендира за пробег до 431 км за нашия тестов модел xDrive30 от неговата 64.8 kWh батерия. Това изглежда малко амбициозно въз основа на теста, който направихме, но, за да бъдем честни, при нашето тестово шофиране имаше разумно количество енергично ускорение. С други думи електрическата версия е добра, но предвид марката, ние си оставаме фенове на двигателя с вътрешно горене, който ни даде истинската радост от шофирането.
Заключение и цени
Цената на X2 M35i започва от 122 250 лева, докато тази на iX2 xDrive30 M Sport - от 108 850 лева. Базовата цена за X2 sDrive20i е 90 100 лв, а тази на най-евтината електрическа версия iX2 eDrive20 - 92 850 лв. Наличен е и дизелов вариант X2 sDrive18d, който започва от 89 750 лв. По-мощният дизел X2 xDrive20d струва 98 850 лв. Парите не са малко, но не забравяйте, че говорим за премиум марка, макар колата да представлява субкомпактен купеобразен кросоувър.
Това, което прави впечатление е, че базовите цени и на бензиновата, и на дизеловата, а и на електрическата версия са приблизително еднакви. Но какъвто и вариант да бъде избран, то без колебание можем да потвърдим, след направения от нас тест, че новата генерация на X2 е много по-напред от предишния модел, с подобрения по отношение на стила, комфорта, практичността и технологиите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 нищо особенно
10:36 07.04.2024
2 налюдател
10:55 07.04.2024
3 Анонимен
Коментиран от #32, #33
10:55 07.04.2024
4 Утре
11:05 07.04.2024
5 Е не
11:11 07.04.2024
6 Пилот на Ферари
Бих го взел и с ръчно спускане на стъклата - стига ми само един климатик .
Цената ПРОДАВА. А тая сапунерка с цена 100 бона не върши никаква работа .
11:22 07.04.2024
7 Пилот на Ферари
11:24 07.04.2024
8 Куку
11:39 07.04.2024
9 Гост
БМВ никога не е била, особено нова, кола за бедняци, и хората си продават коли, напук на всякакви мнения и коментари! Не е моя тип, макар че новата 3 серия е супер седан, с който бих свикнал някак си😀
Коментиран от #13
11:43 07.04.2024
10 ценомания
11:56 07.04.2024
11 българин 777
12:35 07.04.2024
12 УдоМача
13:27 07.04.2024
13 Домакин
До коментар #9 от "Гост":
Карай си на баща ти Фиестата от 99г. и си трай! То паралиите всички сте тук.13:44 07.04.2024
14 ВикиЛексъсВарна
Коментиран от #26
13:52 07.04.2024
15 Това бмв ли е?
Коментиран от #16
14:10 07.04.2024
16 Анонимен
До коментар #15 от "Това бмв ли е?":
Не само ти прилича, но то си е китайски автомобил. Наскоро имаше публикации, че bmw правят съвместни разработки с haval.14:27 07.04.2024
17 Кошник от класа
15:21 07.04.2024
18 Заклет путинофил
Какви са тия бози.
16:23 07.04.2024
19 леле мале
17:04 07.04.2024
20 Дървен шоп
17:10 07.04.2024
21 Име
18:58 07.04.2024
22 Дфен
18:59 07.04.2024
23 Който не е
22:04 07.04.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 нео
Коментиран от #38
23:07 07.04.2024
26 Знайко
До коментар #14 от "ВикиЛексъсВарна":
Аз пък бих казал НЕОЧАКВАНО СКЪП-123000 и нагоре...шшшш...къща ли си купувам или трошляк?
Няма да се продава много на тия цени, да не кажа никак!
23:30 07.04.2024
27 Ден
08:41 08.04.2024
28 Ден
08:43 08.04.2024
29 Вълк единак
09:11 08.04.2024
30 някойситам
09:50 08.04.2024
31 младеж
10:24 08.04.2024
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Трифонов
До коментар #3 от "Анонимен":
Нито пък аз бих сменил BMW-то си за твоя, с 2/3 по-евтин от моето, китайски кош!Коментиран от #34
10:35 08.04.2024
34 Анонимен
До коментар #33 от "Трифонов":
Само се огледай около теб. Поне 90% от това което си заобиколен е китайско, включително и почти цялата електроника на твоето bmw. Просто така стана, че всичко което не е китайско е менте, а аз за разлика от теб си пазарувам само оригинални части15:11 08.04.2024
35 Влао
Или този жип трябва да е пистов автомобил и да продължава отдолу и да е по-функционален
Има истински изпускателни тръби и това не е малко... Алди? Бенс?
15:14 08.04.2024
36 Гост
15:54 08.04.2024
37 Ураааа
22:20 08.04.2024
38 Нидей
До коментар #25 от "нео":
Нидей коментира тогава киселяк джапонски22:22 08.04.2024
39 Този коментар е премахнат от модератор.