1 Декември, 2023 09:14 4 990 24

CR: електромобилите са много по-проблемни от колите с ДВГ

  • електромобили-
  • коли с двг-
  • consumer reports

Според резултатите на Consumer Reports електрическите автомобили са 79% по-проблемни от конвенционалните автомобили

CR: електромобилите са много по-проблемни от колите с ДВГ - 1
Снимка: Shutterstock

Аналитичната агенция Consumer Reports, която редовно прави рейтинги за удовлетвореността на потребителите, направи проучване сред собствениците на автомобили - с двигатели с вътрешно горене и електрифицирани модели.

Както се оказа, втората категория причинява много повече проблеми по време на работа. Анкетата е проведена сред 330 хиляди собственици на автомобили. Според резултатите от нея електрическите автомобили се оказват 79% по-проблемни от колите с двигатели с вътрешно горене.

Най-болезнените зони са двигателите на задвижващата система, системите за зареждане и батериите. Имайте предвид обаче, че това е среден показател за цялата индустрия и ситуацията може да се различава драстично от марка до марка.

Акумулаторните хибриди създават още повече проблеми - 146% повече от колите без електрически добавки. Тук картинката хич не е розова и например Toyota RAV4 Prime и Kia Sportage имат над средния рейтинг за надеждност.

Най-надеждните сред „зелените“ автомобили са конвенционалните HEV хибриди, които получават 26% по-малко оплаквания от останалите коли с електрически двигатели.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    40 6 Отговор
    За пореден път "Светлината в тунела" се оказва фара на идващия влак ‼️‼️‼️
  • 2 Драйвър

    42 4 Отговор
    Как така електрокарите били проблемни?
    Нали според експертите в коментарите електрокарите нямаха никаква поддръжка, ел. моторите бяха вечни, а батериите държаха по 20 години и 3 мил. километра?

    Коментиран от #6

  • 3 много са проблемни

    22 13 Отговор
    за монтьорите и търговците на авточасти
  • 4 ДрайвингПлежър

    23 10 Отговор
    Сакън бе! Не разбивайте розовите мечти на електричарите!
    Ми тва е жестокост! Като да вземеш сладолед от дете :D

    Хората, които гледат по-нормално на тая истерия отдавна говорят, че великите предимства на Ел. ги няма в реалността. Ама който е решил да се зомбира просто не можеш да го спреш да е зомби!

    Производителите ги ритна пазарната реалност, сега въпросът е дали и политиците ще получат по един такъв ритник за събуждане... нямам много надежда понеже политиците и зелените терористи до един са с тежки ментални увреди, но ако засилката е добра силата на удара може пък да е достатъчна да събуди даже и такива индивиди...
  • 5 консуматорите

    22 8 Отговор
    Истината е че в началото и бензиновите коли не са били надеждни т. н. "детска болест на растежа", но проблемът е че масовия потребител вече не държи на качеството и това е валидно не само за колите, а за почти всичко! Важното е да е лъскаво и марка със "статут", като тесла и айфон, ама това че не струват никой не го интересува, важното е да се" праЙ"! Вече никой не купува за да е "вечно", а за да модерен и "последен писък"! Джендър еколог е оксиморон!

    Коментиран от #7

  • 6 Нормално

    12 2 Отговор

    До коментар #2 от "Драйвър":

    Защото "коментаторите" тук, са дечурлига и пишат коментари докато се чудят какво докато са на училище
  • 7 ДрайвингПлежър

    15 4 Отговор

    До коментар #5 от "консуматорите":

    Ами... меките хибриди сущо са една относително нова технология, но още от ден първи са изключително надеждни и успяват да съчетават най доброто от двата свята. И аз отдавна говоря, че ако се ползват кондензатори вместо батерии - това е технологията, която ни трябва.

    Само че политиците, водени от зелените престъпници са се хвърлили на батериите и развитието на всички останали алтернативи е неглижирано и недофинансирано. Малко са стартъпите работещи в посока кондензатори, защото дори и при успех е малко вероятно да получат политическа подкрепа, от която всъщност вече зависи пазарната реализация.

    Стигнахме момент в който пазара го диктува "някой", а не се саморегулира.
  • 8 Фукльовците

    14 7 Отговор
    Ако заслушаш собствениците на електромобили на маса, ще чуеш - Вечер включваш в контакта и на сутринта каааараш за жълти стотинки !? Трудно е да си признаеш, че очакванията са били мноооого големи, а резултата е разочароващ напълно !

    Коментиран от #9

  • 9 ДрайвингПлежър

    17 7 Отговор

    До коментар #8 от "Фукльовците":

    ...и никога не си признават, че карат като бабички щото заряда пада като зряла круша ако настъпят, нито пък, че ще си избият допълнителните пари за Ел само ако го карат 20 години :)
  • 10 факуса

    17 6 Отговор
    тез електрички как са с отоплението зимата,не пада ли драстично батерията

    Коментиран от #11, #12

  • 11 Драйвър

    21 2 Отговор

    До коментар #10 от "факуса":

    Според калкулатора в сайта на Тойота за модела BZ4X при включен климатик пробегът пада горе-долу наполовина.
    Други причини за драстично спадане на пробега са (но не са ограничени само до) :
    Ако сте с малко по-големи джанти/гуми , ако навън е твърде топло, ако навън е твърде студено, ако карате градско, ако карате комбинирано, ако карате извънградско, ако карате на магистрала...
  • 12 Ами не!

    23 2 Отговор

    До коментар #10 от "факуса":

    Ако се облека стабилно и хвана рейса, даже не мръдва батерията.
  • 13 Йфйфх

    3 1 Отговор
    Добри коментари! За или против, за мен не е от особено значение :)
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Много теденциозно се трият коментари

    6 4 Отговор
    Всеки несъгласен със статията е изтрит.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Майстор

    5 11 Отговор
    Дрън-дрън ярина!
    Plaid Channel има заснети 3000 старта без авария. Реални факти.
    Я ми пусни някоя бегачка 3000 пъти да я видим колко пъти ще чупи скорости, роди карантия, изтекат й чорбите и буталото да излезе да види кой кара колата....

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Драйвър

    12 2 Отговор

    До коментар #17 от "Майстор":

    Кой знае дали реално е така, все пак чичо Илън ги спонсорира...
    Защо няма Тесла в никой шампионат?
    Защо няма Тесла, която да може да направи 3 поредни обиколки на ринга, нещо което е нормално за всяка спортна кола?
  • 19 Драйвър

    9 3 Отговор

    До коментар #17 от "Майстор":

    Тесла може ли да се изстреля ПОСЛЕДОВАТЕЛНО над 50 пъти, без презареждане, без прегряване, с абсолютно еднакви времена.
    От Porsche, още при 991, казваха, че са го направили да издържи МИНИМУМ 3000 старта на launch control при възможно най-лошите обстоятелства.

    Коментиран от #24

  • 20 Марко

    11 2 Отговор
    Колите на ток са пълен т. А ш. А. К.
  • 21 Хора

    8 0 Отговор
    няма никакво значение и смисъл да се коментира и сравнява електричка с ДВГ. Има и двата варианта, всеки прави избор за себе си. Аз не виждам предимство на електричките, досега освен за градска кола с която да се движиш в радиус около 100км където живееш. Естествено, за градска кола, за какъв х..й ще ме интересува дали е с 700кс и ускорява за 3 сек?
  • 22 Само питам

    3 6 Отговор
    Колко електродвигателя са дали дефект??? Електродвигателя е ротор и статор,не като двг,съставен от 120хил. части и все нещо се разваля.

    Коментиран от #23

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.