По време на представянето на революционния пикап Tesla Cybertruck през 2019 г. Илон Мъск обеща серийна версия през 2021 г. на цена от $39 900. Но първите серийни екземпляри слязоха от поточната линия едва онзи ден, две години след обещаната дата на производство. А цената на базовия модел се е увеличила повече от един и половина пъти, като тези автомобили няма да се появят скоро. Сега най-достъпният Cybertruck струва повече от $80 000, а на първите купувачи (които са направили първите предварителни поръчки) се предлага да платят $120 000! И това не са всички проблеми, които очакват онези, които искат да си купят този уж революционен пикап.
В скорошно интервю на инженера Санди Мънро, който разпита Илон Мъск за производствените проблеми на Tesla Cybertruck, милиардерът призна, че изместването на датата на производство се дължи на Covid-19. По време на пандемията всички вериги за доставка на компоненти бяха наистина прекъснати поради пълното блокиране на Китай, където се произвежда лъвският дял от важните компоненти за компютърната и автомобилната индустрия. По това време, дори при производството на Model 3 и кросоувъра Y, имаше значителни проблеми поради недостиг на компоненти. Пускането на нов и дори толкова революционен модел като Cybertruck по това време би било чиста лудост.
А Мъск имаше достатъчно луди идеи за първия електрически пикап на Tesla. Според Ларс Морави, вицепрезидент на автомобилното инженерство на Tesla, и Франц фон Холцхаузен, главен дизайнер на Tesla, единственото ограничение за въображението на Мъск са законите на физиката. Ако нещо може да бъде изпълнено, той не се колебае. Такъв е случаят с екзоскелета на тялото, създаден от висококачествена неръждаема стомана от серия 300, която никога не е била използвана в автомобилната индустрия и други иновативни технологии.
Защо Tesla Cybertruck е наистина готин
Описахме основните "характеристики" на ъгловият пикап веднага след представянето му и трябва да отбележим последователността на милиардера в реализирането на собствената му идея. Драстичното увеличение на цените, споменато в началото, обаче хвълри прът в колелата на серийния Cybertruck. В допълнение, серийният пикап стана с 3% по-малък от прототипа, въпреки че остава един от най-големите в класа (дължина 5.7 метра, широчина 2.4 и височина 1.8 метра).
В допълнение към революционния дизайн и скоростта на топ версията на Cyberbeast, индустрията отбелязва още значителни промени, които могат да направят технологична промяна в индустрията. Tesla Cybertruck разполага с изцяло нова 48-волтова система, която заменя остарялата, но все още популярна 12-волтова система.
Заслужава да се отбележи и основната високоволтова система от тягови батерии, която осигурява работата на електрическите задвижвания и работи с номинално напрежение над 800 волта. Тук Tesla не е революционер, на това напрежение работят не само Porsche Taycan и Audi e-tron GT, но и Hyundai Ionic 5 и 6, както и конкурентите на Tesla в САЩ - GMC Hummer EV и Rivian R1T.
Основното предимство на по-високите напрежения за спомагателни устройства е, че същата мощност може да бъде доставена при по-нисък ток, което директно намалява загубите на ток и позволява използването на по-тънки проводници за спестяване на маса и разходи.
Tesla няма намерение да спира дотук, просто преминава от 12 волта на 48 волта за своите електрически превозни средства. Автомобилният производител би искал да помогне за разпространението на 48-волтовата архитектура в индустрията и това наистина е похвално.
За целта Tesla изпрати спецификациите на 48-волтовата система на други производители, а изпълнителният директор на Ford Джим Фарли вече потвърди, че ги е получил. Като се има предвид отговорът му „Страхотно за индустрията!“, човек би предположил, че Ford също би бил готов да внедри 48-волтова система. Илон Мъск отговори: „Моля“. Вероятно скоро и други производители ще преминат на 48 волта.
Преминаването от 12 волта на 48 волта не е толкова лесно, колкото си мислите, тъй като изисква препроектиране на окабеляването на автомобила и (поне в повечето случаи) всички нови електрически компоненти (всеки двигател, фар, сензор и чип) или най-малкото им позволява да работят при по-високо напрежение.
Проблемите са, че изисква инвестиции, няма много доставчици на части и няма икономии от мащаба в началния етап. Освен това всички сервизи трябва да са готови за новата високоволтова система. С 48-волтовата система на Tesla като шаблон, останалата част от индустрията ще може по-лесно да премине към новия стандарт: първо, защото няма да трябва да започва от нулата, и второ, защото ще трябва да реагира на конкурентни предимства.
Интересното е, че Tesla все още използва 12-волтова система в своите пътнически електрически автомобили. Очевидно е, че следващите поколения ще преминат напълно към новия стандарт. И това е същата революция в автомобилната индустрия, както някога беше преходът от 6V към 12V. Но да се върнем на Cybertruck и предизвикателствата, пред които може да се изправи по пътя си към сърцата и портфейлите на потенциалните купувачи.
Отблъскващ външен вид
Ново проучване установи, че голяма част от хората не биха купили Cybertruck на Tesla, след като са гледали официалната презентация, където са обявени подробности за електрическия пикап. Според екипа на Canaccord Genuity, който е провел проучването, 67% от респондентите са отговорили „не“ на въпроса дали биха купили Cybertruck след обявяването на цените и спецификациите, докато 33% са отговорили „да“. Canaccord не разкрива общия брой респонденти, но отбелязва, че проучването включва широка група от хора, които вече са резервирали Cybertruck предварително.
„Получихме невероятно активен отговор на нашата анкета. Беше интересно да чуя, че две трети не го искат и честно казано, това е много по-добре, отколкото очаквахме“, каза анализаторът на Canaccord Джордж Джанарикас в интервю за Yahoo Finance. „Въз основа на стотиците индивидуални дискусии, които съм провел, екстериорът на колата е този, който предизвиква смесени чувства у хората, от възхищение до отвращение.“
Надценени
Tesla иска собствениците на Cybertruck с предварителна поръчка да плащат над $120 000 за ранни доставки! Да, Tesla предлага на собствениците с предварителна поръчка да доплатят за дебюта на Foundation Series, ако искат да бъдат сред първите собственици. Освен това цената им започва от $120 000 и достига до $135 000! Ще ви напомним, че на презентацията през 2019 г. Мъск обеща начална цена от $39 900. Ограничената серия Foundation ще се състои от хиляда коли.
Tesla започна да изпраща покани за закупуване на първите 1000 Cybertruck-а със следните думи: „Като ранен собственик, можете да поръчате своя пикап Foundation Series, който включва ограничено издание с лазерно гравирани лога, премиум аксесоари, резервно оборудване за зареждане в дома Powershare, гуми за всякакъв терен, пълна функция за самостоятелно шофиране и много повече" .
Tesla добавя, че доставките вече са започнали в Калифорния и Тексас и че те ще се разширят до „повече щати през 2024 г.“. Но засега това се отнася само за двата щата, където се намират заводите на Tesla.
Проблеми с ремонти и застраховки
Панелите на каросерията от неръждаема стомана може да са една от най-големите привлекателности на пикапа, но може ли да са ахилесовата пета? Въпреки че панелите на на Cybertruck могат да спрат куршум, всичко може да се счупи. И когато нещо се счупи, трябва да се ремонтира. А тук възникват трудностите.
Известно е, че Tesla мълчи относно търговските си тайни за поддръжка и е трудно да се получат ясни подробности за това как ще се поправя пекапа. Cybertruck обаче не е първият електрически пикап, нито първата Tesla, нито първата кола, изработена от неръждаема стомана.
Картината, нарисувана от експертите по ремонт на каросерии, е в най-добрия случай предпазливо оптимистична, но те също така приемат сериозно проблемите, свързани с дизайна на пикапа. Експертите са убедени, че в случая с Cybertruck ще бъде по-трудно да се разрешат споровете между потребителите, автомобилните производители и застрахователната индустрия.
Cybertruck е изключително издръжлив. Неговите 3-милиметрови панели от неръждаема стомана несъмнено са първите такива в индустрията. Мъск се похвали, че традиционните автомобилни преси, които могат да използват буквално тонове натиск, дори не биха могли да оформят каросерийните панели на неговия пикап. Недостатъкът на такова твърдо тяло обаче е, че средностатистическият инструмент за отстраняване на вдлъбнатини без боядисване е малко вероятно да успее да изправи малка вдлъбнатина. Въпреки това майсторите в САЩ имат известен опит в това отношение, тъй като през 80-те години на миналия век се произвежда DMC-12 DeLorean, известен от филмите "Завръщане в бъдещето".
Необходими са много усилия, за да поддържате саросерийните панели прави и годни за употреба. Също така, за разлика от конвенционалните автомобилни съсъ стоманени (или дори алуминиеви) панели на каросерията, не можете да скриете структурно здрави, но визуално непривлекателни зони за ремонт с кит и боя. Затова всеки ремонт трябва да е перфектен, което не е лесно и най-важното е много продължително и скъпо, което е недопустимо за ежедневен автомобил.
Ето защо е толкова лесно да се идентифицира удрян DeLorean - по боядисаното тяло. Майсторите казват, че когато става въпрос за ремонт на неръждаема стомана, трябва да си спомните старата школа, където те използват силови методи, а не компютъризирани инструменти за ремонт на каросерии. Това е изкуство, което отнема много повече време и пари и ако ще отделите повече от, да речем, осем или девет часа за ремонт, по-добре е просто да си купите нов панел. Ето защо възниква голям въпрос: ще одобрят ли застрахователните компании отнемащите време ремонти? Най-вероятно - не.
Проблеми с резервни части
Подмяната на панелите вероятно ще бъде значително по-бърза (и следователно по-малко трудоемка) от ремонта им, а настояването за подмяна, вместо за ремонт, може да отвори изцяло нов проблем. Това може само да влоши настоящите проблеми, които собствениците на Tesla вече имат със своите застрахователни компании: дълго чакане за части и високи разходи за ремонт, дори преди Tesla да направи противоречивия избор да използва панели от неръждаема стомана.
В САЩ дори се формира отделен сегмент от съдебни дела, които се водят от адвокати, които съдят застрахователни компании за пълната сума, за да възстановят повредените електромобили Tesla в първоначалното им състояние, тъй като ремонтите им често са твърде скъпи за индустрията. А застрахователите често отказват да възстановят напълно разходите.
„Лично аз вероятно обработвам от 10 до 15 коли Tesla на седмица “, казва Били Уолковяк, главен изпълнителен директор на Collision Safety Consultants, фирма, предназначена отчасти да служи като защитник и съдия на ищците по застраховка. Според Били процедурите за ремонт на Tesla иса направени така, че да се заменят части, а не да ремонтират. Добавете към това сложните процедури за повторно калибриране на софтуера и високите разходи за труд, тъй като само сертифицирани техници на Tesla могат да ремонтират автомобили на Tesla, и ще получите представа колко скъпи са ремонтите.
Например ремонтът на Tesla Model 3 възлиза на $22 000, от които $14 000 са само подмяна на части. Ситуацията с частите на Tesla се подобри донякъде през последните години, но не е много трудно да се намерят съобщения в социалните медии от собственици на Tesla, разстроени, че ремонтът им може да отнеме до шест месеца. DeLorean свърши много добра работа, като принуди всеки дилър да закупи определен набор от резервни части, включително панели за каросерията. Но всеки сервизен център на Tesla ще има ли на склад с каросерийни панели, особено такива за пикапа.
Наличието на резервни части от производители на трети страни също ще бъде под голямо съмнение. Тъй като се казва, че Cybertruck използва специална сплав от неръждаема стомана, не е ясно дали тези трети страни ще могат да създават панели със същото качество. А дори при Model S, 3, Y и X има недостиг на части, представете си какво ще е с по-скъпия Cybertruck.
Проблеми със сертифицирането
Ларс Морауи, вицепрезидент по инженерството на Tesla, потвърди пред TopGear, че Cybertruck вероятно никога няма да стигне до Европа. „Първо, пазарът на пикапи в Америка е огромен, за разлика от Европа“, каза Морауи в интервю за TopGear. „Второ: европейските стандарти изискват панелите на каросерията да бъдат закръглени до 3.2 милиметра върху изпъкналите части. За съжаление е невъзможно да се направи закръгляване от 3.2 милиметра върху 1.4-милиметров лист от неръждаема стомана ", добавя той. Тоест Cybertruck за „Стария свят“ най-вероятно ще се превърне в нещо като забранен плод.
Не е за шофьори с категория B
С мощност от 845 к.с. и ускорявайки от 0 до 100 км/ч само за 2.6 секунди, Cybertruck е бърз пикап, но е и много тежък. Върховият Cyberbeast с три електрически мотора и батерия с капацитет от около 123 kWh тежи над три тона, така че просто е твърде тежък за шофиране с някои от европейските лиценци за праоуправление на МПС.
В ЕС шофьорите с книжки от категория B могат да управляват превозно средство с максимално общо тегло от 3.5 тона. Въпреки че Cybertruck не надвишава тази граница, трябва да се има предвид полезният товар от 2500 фунта (1134 кг). Тоест пълното тегло на пикапа ще бъде 9343 паунда или 4 237 кг. И това без да се вземат предвид пътниците.
Според официалния VIN, който беше представен на регулаторите по-рано тази година, Cybertruck има два възможни класа брутно тегло на превозното средство (GVWR):
Клас G - над 3 629 кг до 4 082 кг. (8 001 - 9 000 паунда);
Клас Н - над 4 082 кг до 4 536 кг. (9 001 - 10 000 паунда).
Най-ниската оценка вече надхвърля европейския лимит. Тоест, за да продаде Cybertruck в Европа, клиентът трябва да има лиценз категория C, която е предназначена за превозни средства с общо тегло над 3.5 тона. С други думи, категория за камион.
Проблеми с портовете за зареждане
И накрая, има въпрос за порта за зареждане. Докато така нареченият Северноамерикански стандарт за зареждане (NACS) на Tesla на практика се превърна в единствения избор за електрически превозни средства, предназначени за пазарите в САЩ и Канада, Европа възприе конектора CCS2. Дори европейските зарядни устройства на Tesla идват с конектор CCS2.
Така че, за да продаде Cybertruck в Европа, базираният в Остин автомобилен производител ще трябва по някакъв начин да внедри CCS2 конектора на Cybertruck. И не просто да смени конектора, а да направи нови хардуерни промени и да нареди на програмистите да обновят софтуера. А общият пазар на пикапи в Европа през 2020 г. е само 116 280, в сравнение с три милиона в САЩ, което прави този пазар още по-малко привлекателен за Tesla, която иска да продава до 250 000 Cybertruck-s годишно до 2025 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мартин
Коментиран от #29, #46
10:51 10.12.2023
2 Бен
10:52 10.12.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Мда
Коментиран от #28
11:07 10.12.2023
5 Алоууу ПИЗА...
11:10 10.12.2023
6 истина ти казвам
11:31 10.12.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Пешо Кюстендилецо
11:39 10.12.2023
9 ДВГ завинаги
Коментиран от #13
11:52 10.12.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Рамзан Ахматович
12:03 10.12.2023
13 съсед
До коментар #9 от "ДВГ завинаги":
И баща ти не искаше да слезе от каруцата, ама като му умря коня слезе.12:05 10.12.2023
14 Пловдив
12:06 10.12.2023
15 Буха ха
Коментиран от #18
12:52 10.12.2023
16 Аз съм z
13:01 10.12.2023
17 ОБЕКТИВЕН
13:08 10.12.2023
18 333
До коментар #15 от "Буха ха":
Това нещо в Европа ще изисква C категория. С всички последствия от това - тахографи 100км/ч ограничение на магистрала, и съответните на другите пътища за товарни автомобили над 3.5т. Такси по пътищата като за автомобили над 3.5т и т. н.13:16 10.12.2023
19 Ракета ли е това
13:25 10.12.2023
20 реалист...
13:56 10.12.2023
21 МЪСК
14:10 10.12.2023
22 Тесла Клуб БГ
Коментиран от #26
14:12 10.12.2023
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Гост
14:26 10.12.2023
26 Ракета ли е това
До коментар #22 от "Тесла Клуб БГ":
Е именно ускорение, ускорение и пак ускорение а това е пикап!!! Следващият път и багер и трактор и автобус и кран пак на драг, вече ставате смешни. Поне на писта го пуснете този слон да се позабавлявате малко.Коментиран от #66
14:32 10.12.2023
27 Не го щат
Тоест от 100 милиона американци само 30 милиона го харесват. При положение, че ще произвеждат по 250 хиляди годишно, това дали по някакъв начин ще касае продажбите? Дори да се откажат две трети от двата милиона желаещи, през следващите пет години няма да могат да произведат дори настоящите поръчки.
Коментиран от #55, #60
14:38 10.12.2023
28 Хахахахах
До коментар #4 от "Мда":
Какви ценители, само за малоумни по скоро, какво разбураш ти от ценности та го споменаваш в изречение 😀Кое по-точно оцени?
Една истина е нямало за тази кола до сега(а дори още не е на свободния пазар), всичко което се говори за нея е лъжа, ако това е нещо ценно за теб, значи си в голяма грешка!
14:42 10.12.2023
29 Да бе
До коментар #1 от "Мартин":
Половината неща в статията не са верни - например CCS и в момента се вгражда във всички европейски теслиКоментиран от #48
14:56 10.12.2023
30 ГроЗденмто
16:55 10.12.2023
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Румен Американеца
18:07 10.12.2023
34 Гледам и виждам
18:43 10.12.2023
35 Пича с москвича
18:47 10.12.2023
36 Реалист
Коментиран от #39, #41
18:53 10.12.2023
37 Вчера до видях това на магистралата
20:30 10.12.2023
38 Гост
20:53 10.12.2023
39 Това да не ти е Тойота?
До коментар #36 от "Реалист":
Дето щяха да продават по 1 милион водородни автомобилът на година през 2020 година и всички поклонници обяснявахте, че това е бъдещето, но през 2023 година toyota публично обявиха, че това е било огромна грешка, защото няма търсене?Заявките за пикапа няма да могат да бъдат изпълнени следващите три-четири години, дори да произвеждат по 250 хил на година.
Коментиран от #40, #49, #50
20:59 10.12.2023
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Роко
До коментар #36 от "Реалист":
Според "експерти" Тесла щеше вече да е фалирала още преди две години. Да видим реалността Тесла повишава цените защото не може да се справи с търсенето (прекалено е голямо). Резултата: търсенето не само че не намалява но се и увеличава. Колкото до личното ти решение да не си купуваш Тесла то много ми напомня баснята за лисицата и гроздето. Където лисицата след като не могла да достигне гроздето решила че е кисело.07:39 11.12.2023
42 несиметрично
09:55 11.12.2023
43 странно е ,но
09:56 11.12.2023
44 къде е интериора ???
Коментиран от #51
09:58 11.12.2023
45 ужас
10:18 11.12.2023
46 ХАЙПЪР
До коментар #1 от "Мартин":
ще мине целият хайп около новия кибершкартъок на тесла и тоя дето е налял толкова пари да я изплаща ще е спрял на някой светофар с чистачката, която е по-голяма от собственият му ръст и покрива недостатъчно от стъклото и пасажера не вижда нищо и ще се чуди защо му се смеят, че кара небоядисан преоскъпен 3 тонен квадрат хората по улицата - но ще покрива когнитивният си дисонанс с книгата на илън мъск в жабката и ще си прави сам ха--сещашсе, защото ще си е махнал по едно ребро както мерилин менсън, понеже е нарцисистичен самодоволен комплексар, който си мисли, че спасява природата и иска да е различен като айрън мен или батман - жалкото е, че вътрешно ще плаче, защото ще е осъзнал що за безполезно конфекционно шкарто си е взел11:09 11.12.2023
47 Хайл 14/88
11:20 11.12.2023
48 Можеш
До коментар #29 от "Да бе":
да си купиш собствен електробоклук и самостоятелно да се убедиш в “неверните” неща. Всяка прохождаща индустрия произвежда скъпи и ненадеждни продукти. Тесла и всички останали в сегмента не са изключение. С тази разлика, че Тесла се имат за нещо като монополисти и всичко при тях е още по-скъпо и некачествено отколкото при конкуренцията. А името на Мъск тук нищо не значи, дори напротив - би трябвало да е синоним на качество за тези високи цени, а не обратното…Коментиран от #52
11:22 11.12.2023
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Какъв лукс
До коментар #44 от "къде е интериора ???":
Това е работна машина с която бързо и ефективно да си вършиш работата на строежа или във фермата и да го завещаеш на правнуците без точка ръжда или драскотина по боята. В най-лошия случай след 50 години ще му се смени някоя батерия или двигател и ще продължи да се движи. Останалите пикапи произведени през 2023 година отдавна ще са се превърнали в ръжда.11:58 11.12.2023
52 Лъжеш нас или толкова си знаеш?
До коментар #48 от "Можеш":
Щом Тесла продава скъпи боклуци ще ми посочиш ли по-евтина алтернатива на Тесла модел 3, която хайде да не е по-добра ама да е поне със същите характеристики? Хайде да не е по-евтина, Ами да е на същата цена или само две три пет хиляди долара по-скъпа?Коментиран от #53
12:00 11.12.2023
53 Говоря
До коментар #52 от "Лъжеш нас или толкова си знаеш?":
за електрическите пасатори като цяло. А относно детските болести на Теслата и фабричните им недъзи (разминаванията на вратите и проблемите със спирачките например) можеш да намериш достатъчно информация в Интернет, стига да искаш. Това все още е само за заможни хора, нещо като космическуя туризъм например. За масовия човек електромобилите ще станат достъпни когато технологиите в сферата напреднат достатъчно - батериите определено (поне според мен) не са литиевите в случая (висока цена, кратък живот, малък капацитет по отношение на теглото). Тук трябват други решения.Коментиран от #54
12:40 11.12.2023
54 Я пак
До коментар #53 от "Говоря":
Я провери колко струва нов Голф Комби с 200 коня в Германия и сравни цената с доста по-обемния модел 3 на Тесла. Да не излезе че електричката е по-евтина ( без дотации дори ).Коментиран от #56, #58
13:23 11.12.2023
55 Четем ли
До коментар #27 от "Не го щат":
или си наставяме??? 67% от направилите заявка не го искат… само 33% биха си го купуили… от тези измислени 2 млн предварителни заявки, с които се биеш в гърдите-колко горе-долу ще са реалните поръчки???Нещо да кажете за десетките истории и мнения на реални ползватели от Щатите за подменени ел. мотори и още повече по 2-3 пъти батерии с рециклирани такива на по 30-40…рядко 100 хил. мили??? И че често заменените дават отново дефект????
13:40 11.12.2023
56 Голф 8
До коментар #54 от "Я пак":
ще го сравняваш с тРесла 2 ако и когато излезе…13:42 11.12.2023
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Пак не четеш
До коментар #54 от "Я пак":
какво пиша. Цената на най-евтината Тесла може и да е по-ниска (въпреки, че и в това се съмнявам малко ;), истинските харчове идват след това. Батерии, мотори, панели, модули. И всичко предвидливо е направено така, че да не може да се ремонтира, а само подменя. А частите за иначе “евтината” Тесла излизат през носа след това. Малко далновидност и осведоменост преди покупката на нещо такова никога не е излишна…Коментиран от #61
14:18 11.12.2023
59 РаТко хиперкара § суперфоня
16:56 11.12.2023
60 Бачо Киро
До коментар #27 от "Не го щат":
Кои са тея 100 милиона американци, които са го поръчали? Ти в ред ли си? Има официални данни на поръчаните сайбъркютуци - 1,9 милиона до края на лятото 2023, като повечето от половината бяха в началото след представянето.... Сега излиза, че само около 1/3 от тези го искат въобще, другите ще си получат вноската от .... цели $100 .... Много лаехте тук преди месеци, как ще биете всички, а пак се оказахте въздух под налягане.... Само Форд Ф-сериите имат над милион реални продажби всяка година, същата работа е с Тойота Корола, ФВ Голф и той.... Посмъртно няма да стигнете никой от тези модели, нито пък ще стане нещо с тея 250000 кютуци на година, освен евентуално докато изработите тея 600000 общо....Пазарът извън САЩ го забравете въобще, това недодялано недоразумение едва ли ще получи разрешение да се движи по пътищата тук така или иначе...
Коментиран от #63
18:41 11.12.2023
61 Хм...
До коментар #58 от "Пак не четеш":
Доста компоненти се ремонтират, в България има вече сериозен опит в това отношение - дори ремонти по електрически двигатели и батерии. А като говорим за количество части, един електрически автомобил има значително по-малък брой такива.Коментиран от #62
08:20 12.12.2023
62 Хън-мън
До коментар #61 от "Хм...":
Е нали не се чупеха и повреждаха ел-ките??? От къде този опит….????Ще си вземеш нова ел.кола и ще
търчиш по гаражи и сервизи да я
правиш….евала ентусиасти…карайте или по-точно си мечтайте да карате каквото искате…само не ни занимавайте с глупостите си…!!!
Коментиран от #64
10:22 12.12.2023
63 Кире, бачовото
До коментар #60 от "Бачо Киро":
Кой е най-продаваният автомобил в света за 2023 година? Отговорът обезсмисля целият ти пасквил който си изписал - Тесла модел У.10:30 12.12.2023
64 Пазарна ниша
До коментар #62 от "Хън-мън":
На запад е скъпо да ги поправят защото не стига че сменят цяла скъпа батерия например, вместо да ремонтират нещо за 200-300 по батерията, А за труд за смяна на самата батерия ти взимат горе-долу колкото струва батерията.Такава "тотал щета" идва в България и се ремонтира за две три хиляди долара труд и материали.
Коментиран от #65
10:33 12.12.2023
65 Давайте
До коментар #64 от "Пазарна ниша":
купувайте и ги правете в Перник….22:32 13.12.2023
66 М Илиев
До коментар #26 от "Ракета ли е това":
Това е проблема , абсолютно вярно : пикап ли си купуваш или ферари ? . Все си мисля , че пикапа други фунции има . Ама съвсем други . Мисля беше говорил за изводи за вякви инструменти и т.н . ама туй май умря - ускорение да има . Е за тия пари все някво ферари на старо ще си купиш , със сигурностКоментиран от #68
14:09 14.12.2023
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Иван Димитров
14:54 18.12.2023